Napraattop 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje 🌞

13-08-2025 14:42 692 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Grobbekuiken_ schreef:
18-08-2025 18:50
Ik vind vakanties op een andere plek dan thuis altijd een hele onderneming, altijd. Gewoon, omdat het anders is dan normaal.
Oh dat vind ik juist altijd wel leuk. Maar de voorbereidingen en de reis erheen vind ik altijd wel een hele onderneming. Ik maak me er alleen niet al weken tevoren druk over, maar ik maak me nou eenmaal niet zo snel druk. En ik vind eigenlijk niks van mensen die zich wel druk maken, want ik heb weer andere rare dingen.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Ik heb heel veel rare dingen en sommige ondernemingen. Onderneem ik niet omdat mijn stresslevel dat niet aan kan. Als je dat weet laat je dat of je probeert de stress zoveel als mogelijk te reduceren. Maar goed dat is mijn redenatie.
Redhead70 schreef:
18-08-2025 19:04
Ik heb heel veel rare dingen en sommige ondernemingen. Onderneem ik niet omdat mijn stresslevel dat niet aan kan. Als je dat weet laat je dat of je probeert de stress zoveel als mogelijk te reduceren. Maar goed dat is mijn redenatie.
Zo'n topic openen kan stressreducerend zijn. En ik ga inderdaad ook op vakantie omdat de gezinsleden het zo leuk vinden. Ik vind het leuk als zij het leuk hebben.
Si abra la puerta hay lobos.
Redhead70 schreef:
18-08-2025 19:04

Ja maar ja, soms doe je het toch om anderen een plezier te doen.
S-Groot schreef:
18-08-2025 13:50
Dat je een beetje jeuk hebt, het negeert en als je dan toch kijkt er een teek tussen je tieten kruipt...

Nu heb ik overal jeuk en zit ik de hele tijd te checken of het niet weer een teek is, grrrr.

Wees blij dat ie nog kroop. De tang had het druk hier de laatste weken. Uiteindelijk alleen nog met spray op onze benen wezen wandelen. De laatste rotzak was zo klein dat ik hem niet eens had gezien.
Rabarbara schreef:
18-08-2025 19:08
Zo'n topic openen kan stressreducerend zijn. En ik ga inderdaad ook op vakantie omdat de gezinsleden het zo leuk vinden. Ik vind het leuk als zij het leuk hebben.
Dus dat.
Rabarbara schreef:
18-08-2025 18:46
Het is maar goed dat ik geen topics open over al mijn vaak tamelijk merkwaardige angsten en gevoelens.
Zo blij dat ik geen merkwaardige angsten heb.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
18-08-2025 19:23
Zo blij dat ik geen merkwaardige angsten heb.
Ik ben ook blij dat jij ze niet hebt. Ik heb er een nieuwe bij: ik ben bang voor onverwachte stijle inritten van vakantiehuisjes geworden! Superleuk.
Lady*Voldemort schreef:
18-08-2025 19:09
Ja maar ja, soms doe je het toch om anderen een plezier te doen.
Jazeker, maar niet als het mijzelf voortdurende stress bezorgd. Maar goed dat was bij die to vorig jaar het ene na het andere en dan denk ik, wat doe je jezelf aan.
Rabarbara schreef:
18-08-2025 19:27
Ik ben ook blij dat jij ze niet hebt. Ik heb er een nieuwe bij: ik ben bang voor onverwachte stijle inritten van vakantiehuisjes geworden! Superleuk.

Wat kan daar dan voor ergs gebeuren?
Frizz schreef:
18-08-2025 19:36
Nou ik heb ooit eens bijna mijn koppeling naar de klote geholpen in een heel steile krappe enge ondergrondse parkeergarage in Rome.
Ik deel de angst.
star⁴ wijzigde dit bericht op 18-08-2025 20:06
Reden: ghe ghe nam ik de spelfout toch zo over
0.39% gewijzigd
Leerzaam, dat pannentopic. De pannen zonder antiaanbaklaag hebben wel een aanbaklaag. Maar blijkbaar telt dat niet, want "deze is zonder pfas" en dus mag je dan blijkbaar concluderen dat ze geen antiaanbaklaag hebben.
Ik ga dit nog even laten bezinken... Heb ook van die pannen, hebben ze nou wel of geen antiaanbaklaag en hoe moet ik ze gebruiken? Nee, ik hoef geen tips (geloof ik).
Rabarbara schreef:
Dat voorkom ik dus door niet op vakantie te gaan.

Wat ik me wel afvraag: verwachte steile inritten vind je niet eng?

David Dunning
Rabarbara schreef:
Daarom ga ik nooit met de auto naar een vakantiehuisje.

Nou ja, dat is ook een beetje omdat we allebei geen auto rijden maar dat doet hier niet terzake.
Solomio schreef:
18-08-2025 19:44
Dat voorkom ik dus door niet op vakantie te gaan.

Wat ik me wel afvraag: verwachte steile inritten vind je niet eng?
Oh ja, het is steil, niet stijl.
Verwachte vind ik ook eng, maar die verwacht ik dan al. Onverwachte heb ik niet voorbereid.
Frizz schreef:
18-08-2025 19:36
Auto slaat af, motor gaat roken, ik laat de auto per ongeluk los achteruit gaan en rij tegen het sierornament van de overburen, koppeling stuk, de hele straat komt naar buiten om me uit te lachen, de lijst is eindeloos.
En ik rij echt veel auto en best redelijk ook nog, maar sinds kort toch dit probleem.
Lady*Voldemort schreef:
18-08-2025 20:00
Daarom ga ik nooit met de auto naar een vakantiehuisje.

Nou ja, dat is ook een beetje omdat we allebei geen auto rijden maar dat doet hier niet terzake.
Het zou beter zijn als het vakantiehuisje naar ons toe zou komen. Maar dat is helaas nog geen optie.
Rabarbara schreef:
18-08-2025 20:07
Het zou beter zijn als het vakantiehuisje naar ons toe zou komen. Maar dat is helaas nog geen optie.
Natuurlijk kan dat.

Afbeelding

David Dunning
Rabarbara schreef:
18-08-2025 20:05
Oh ja, het is steil, niet stijl.
Verwachte vind ik ook eng, maar die verwacht ik dan al. Onverwachte heb ik niet voorbereid.
Ik typte gewoon jou na: stijl. En toen vond ik het er toch een beetje gek uitzien. En heb ik het opgezocht.
Gaat allemaal niet meer vanzelf.

David Dunning
Solomio schreef:
18-08-2025 20:17
Ik typte gewoon jou na: stijl. En toen vond ik het er toch een beetje gek uitzien. En heb ik het opgezocht.
Gaat allemaal niet meer vanzelf.
Een argument tegen lange vakanties zou zijn dat ik er merkbaar dommer van word.
Solomio schreef:
18-08-2025 18:35
Die weer-topics zijn natuurlijk in het leven geroepen om te klagen. En ik hou van klagen. Af en toe.
Maar die topics trek zelfs ik niet.

Ik hou qua weertype van gematigd, maar óók qua klagen. Ik kan dus heel erg slecht tegen klagen op 22 december dat de dagen alweer langer worden en de lange dagen er dus weer aankomen. Angst voor de angst zeg maar. Of klagen dat het wel (heel) warm is en ook zon maar dat er teveel wind is. Dat het dus echt perfect moet zijn voordat je eens kunt zeggen: goh, wat een lekker weer!

Daarom dus mijn wens voor het gematigdentopic. Voor mij is dat juist niet alleen om te klagen maar misschien zelfs nog wel meer om te kunnen zeggen hoe fijn x of y is. Hopelijk blijkt het in dat topic te gaan lopen zoals ik het graag zie: gematigd klagen en veel genieten. Wat dat betreft past de titel daar goed bij: geen drama(gedoe).
S-Groot schreef:
18-08-2025 20:55
Ik hou qua weertype van gematigd, maar óók qua klagen. Ik kan dus heel erg slecht tegen klagen op 22 december dat de dagen alweer langer worden en de lange dagen er dus weer aankomen. Angst voor de angst zeg maar. Of klagen dat het wel (heel) warm is en ook zon maar dat er teveel wind is. Dat het dus echt perfect moet zijn voordat je eens kunt zeggen: goh, wat een lekker weer!

Daarom dus mijn wens voor het gematigdentopic. Voor mij is dat juist niet alleen om te klagen maar misschien zelfs nog wel meer om te kunnen zeggen hoe fijn x of y is. Hopelijk blijkt het in dat topic te gaan lopen zoals ik het graag zie: gematigd klagen en veel genieten. Wat dat betreft past de titel daar goed bij: geen drama(gedoe).
Geheel met je eens, maar ik vind dat er in dat gematigdentopic ook teveel geklaagd wordt.

David Dunning
Rabarbara schreef:
18-08-2025 20:07
Auto slaat af, motor gaat roken, ik laat de auto per ongeluk los achteruit gaan en rij tegen het sierornament van de overburen, koppeling stuk, de hele straat komt naar buiten om me uit te lachen, de lijst is eindeloos.
En ik rij echt veel auto en best redelijk ook nog, maar sinds kort toch dit probleem.

Gelukkig dan maar dat de huisjes met steile opritten niet voor het oprapen liggen.

Volgende keer gewoon niet op vakantie naar een huisje, weet je zeker dag het goed komt. :lightbulb:
Koffie in de tuin. Te warm alweer.

David Dunning
Solomio schreef:
19-08-2025 09:52
Koffie in de tuin. Te warm alweer.

Moet je hem eerst af laten koelen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven