Lange transfer naar hotel

18-08-2025 04:18 74 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Plots heeft de reisorganisator (pakketreis) de luchthaven van bestemming veranderd. Ipv een bustransfer van 30-45 minuten veranderde de transfer naar een rit mogelijk tot 3 uur of meer afhankelijk van het aantal stops onderweg. Ik had bij het boeken van de reis bewust gekeken naar een hotel dat een bustransfer van niet meer dan max 45 minuten zou hebben. Anders had ik de reis niet geboekt als we een langere transfertijd zouden hebben. We komen laat in de avond aan.
Nu heb ik na een stevig gesprek met de klantendienst voor een bijdrage een privé transfer bijgeboekt. Blijft het nog een rit van minstens 2 uur.
Hoe vermaak jij je tijdens zo een lange transfer als je al moe bent van zo een lange reisdag? Genieten van het uitzicht zal niet echt van toepassing zijn aangezien het avond en donker is bij aankomst. Wifi onderweg hebben we toch niet, pas in het hotel

Iemand tips voor tijdens de rit?
Ah ja dat valt tegen en snap wel dat je baalt. Dus 3 keer zuchten een dagje balen en dan door.
Je hebt nu een privé rit en dat kan iets helpen. Ik zou inzetten op een luisterboek/potcast of een film inderdaad maar dan moet je je wel een beetje kunnen concentreren.
En tja dat je zoveel beren op de weg ziet (en na loepen zag ik dat dat een terugkerend thema in je leven is) ik zou serieus eens kijken of je daar wat mee kan. Veel angsten en oordelen lijken bij jou te spelen en dat maakt je leven veel zwaarder dan nodig is. Zonde! Steeds opzien tegen bv je vakantie is gewoon jammer.
Ik zou echt eens kijken of je dmv een paar gesprekken met POH of wellicht een zelfhulpboek je leven wat ontspannender kan maken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
vivapimpelmees schreef:
18-08-2025 15:17
4 uur vliegen. 2 kids van 16 en 18. Iets met mug en olifant. Natuurlijk is het niet leuk maar het is nou ook niet echt een heel groot probleem.
Twee uur van tevoren aanwezig, misschien komt ze wel uit Maastricht en moet ze naar A'dam, wachten op baggage kan ook lang duren. En als je al niet van reizen/vliegen houdt of weet ik het gevoelig bent voor prikkels, dan kan het best vermoeiend zijn.
IBIopviva schreef:
18-08-2025 17:39

Ik zou echt eens kijken of je dmv een paar gesprekken met POH of wellicht een zelfhulpboek je leven wat ontspannender kan maken.
Een luisterzelfhulpboek voor onderweg :idee:
Gewoon, niksen. Beetje in de verte staren, dagdromen. Heel lekker en heilzaam na een vermoeiende vlucht. Wie weet dommel je nog even weg.
Geen punt van maken, want je gaat lekker op vakantie en er kunnen wel ergere dingen gebeuren natuurlijk. Zonde om hier je vakantiepret door te laten bederven.
Haak een bikini

Afbeelding
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 18-08-2025 19:11
76.38% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar TO, ik herinner me nu ook weer jouw ‘gedoe en paniek’ van je vorige vakantie.
Is het voor jou niet veel handiger om met de auto op vakantie te gaan? Of in NL te blijven? Serieuze vraag.
smorre schreef:
18-08-2025 18:57
Maar TO, ik herinner me nu ook weer jouw ‘gedoe en paniek’ van je vorige vakantie.
Is het voor jou niet veel handiger om met de auto op vakantie te gaan? Of in NL te blijven? Serieuze vraag.
Nee, ze rijdt niet meer vanwege rijangst. Vandaar denk ik ook dit topic over korte transfers en anderen die gevaarlijk zullen gaan rijden.
Muziek of podcast (word misselijk van lezen en op beeldscherm kijken in auto’s en bussen) en wat wegdromen doe ik tijdens reisdagen. Verder niet teveel over nadenken.
Niet leuk maar het is te overzien. Druk maken kost je nog meer energie.
Ik herinner mij het vorige topic ook nog.
https://antalyahomes.com/nl/blog/vastgo ... art-gegaan

Volgend jaar is dat probleem hopelijk opgelost .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je met z’n drieën bent kun je onderweg een ouderwets spelletje doen om de tijd te verdrijven. Eigen boxje mee en lekkere meezingers op (of vragen aan de chauffeur of jouw telefoon aan zijn kabel mag).

Dat soort dingen maken bij mij dat ik even mijn zorgen vergeet.
Frizz schreef:
18-08-2025 19:22
Als je met z’n drieën bent kun je onderweg een ouderwets spelletje doen om de tijd te verdrijven. Eigen boxje mee en lekkere meezingers op (of vragen aan de chauffeur of jouw telefoon aan zijn kabel mag).

Dat soort dingen maken bij mij dat ik even mijn zorgen vergeet.
Turkije hè... dan is internet op je mobiel best duur.
vivapimpelmees schreef:
18-08-2025 19:36
Hangt er van af. Bij Vodafone zit Turkije bijvoorbeeld gewoon in de EU-bundel. Sowieso kan je muziek ook gewoon vooraf downloaden.
Ik zou er zelf enorm van balen. Word erg snel reisziek, laat staan dat ik op tablet/telefoon kan kijken tijdens zo'n rit.
Denk dat ik oortjes in zou doen en podcasts of luisterboek zou gaan luisteren. Kan ik toch nog beetje meespieken met chauffeur ;)
Hoe erg is het om 2 uur niks te doen te hebben? Nota bene op vakantie...
vivapimpelmees schreef:
Bijna elke transfermaatschappij heeft daar wifi tegenwoordig
vivapimpelmees schreef:
eSIM?
Frizz schreef:
18-08-2025 19:22
Ik zou daar laat op de avond/nacht echt geen zin in hebben. Helemaal niet als ik muziek van anderen moet horen.
Flashy schreef:
18-08-2025 21:59
Ik zou daar laat op de avond/nacht echt geen zin in hebben. Helemaal niet als ik muziek van anderen moet horen.

Het is een privé transfer. :lightbulb:
Iedereen, bedankt voor de tips
elinas schreef:
19-08-2025 00:20
Iedereen, bedankt voor de tips
Ik heb inmiddels begrepen dat je rij angst hebt.
Dat lijkt me naar en dan kan ik me ook voorstellen dat je hier tegenop ziet.
En dus dit topic opent. Maar wat ik me nu afvraag: helpen de tips die genoemd worden dan ook om jouw angst te verminderen?
.
smorre wijzigde dit bericht op 19-08-2025 08:44
Reden: Twee keer, why?
99.43% gewijzigd
meisje85 schreef:
18-08-2025 19:38
Hangt er van af. Bij Vodafone zit Turkije bijvoorbeeld gewoon in de EU-bundel. Sowieso kan je muziek ook gewoon vooraf downloaden.

Of een esim aanschaffen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven