Lange transfer naar hotel
maandag 18 augustus 2025 om 04:18
Plots heeft de reisorganisator (pakketreis) de luchthaven van bestemming veranderd. Ipv een bustransfer van 30-45 minuten veranderde de transfer naar een rit mogelijk tot 3 uur of meer afhankelijk van het aantal stops onderweg. Ik had bij het boeken van de reis bewust gekeken naar een hotel dat een bustransfer van niet meer dan max 45 minuten zou hebben. Anders had ik de reis niet geboekt als we een langere transfertijd zouden hebben. We komen laat in de avond aan.
Nu heb ik na een stevig gesprek met de klantendienst voor een bijdrage een privé transfer bijgeboekt. Blijft het nog een rit van minstens 2 uur.
Hoe vermaak jij je tijdens zo een lange transfer als je al moe bent van zo een lange reisdag? Genieten van het uitzicht zal niet echt van toepassing zijn aangezien het avond en donker is bij aankomst. Wifi onderweg hebben we toch niet, pas in het hotel
Iemand tips voor tijdens de rit?
Nu heb ik na een stevig gesprek met de klantendienst voor een bijdrage een privé transfer bijgeboekt. Blijft het nog een rit van minstens 2 uur.
Hoe vermaak jij je tijdens zo een lange transfer als je al moe bent van zo een lange reisdag? Genieten van het uitzicht zal niet echt van toepassing zijn aangezien het avond en donker is bij aankomst. Wifi onderweg hebben we toch niet, pas in het hotel
Iemand tips voor tijdens de rit?
woensdag 20 augustus 2025 om 08:41
Nou, dat is niet per se zo. Met pakketreizen heb je altijd gezeik. Ik heb alle varianten al ervaren. Ineens gewijzigde vluchttijd terwijl je bijbetaalt voor een betere vlucht. Toen heb ik wel geld terug gekregen, maar je gaat ook niet zomaar annuleren. Lange tranfertijden, een busje dat helemaal niet op komt dagen, een busje dat vergeet te stoppen bij een accommodatie en die vervolgens op de terugweg wel aandoet. Een keer hebben wij reizigers ontmoet waarvan de terugvlucht vanaf Sal twee dagen eerder niet kon gaan, door technische problemen. Die mensen werden elke ochtend naar de luchthaven gebracht en dan konden er steeds groepjes reizigers mee op andere vluchten met stoelen beschikbaar. Echt treurig, en daar zaten gerust mondige mensen tussen, maar ze kregen het niet anders of beter voor elkaar.
Het is dat het soms veel uitmaakt qua prijs en in coronatijd was de verplichte repatriëring doorslaggevend, maar anders begin ik er niet meer aan.
woensdag 20 augustus 2025 om 10:02
KloptKamilleT schreef: ↑20-08-2025 08:41Nou, dat is niet per se zo. Met pakketreizen heb je altijd gezeik. Ik heb alle varianten al ervaren. Ineens gewijzigde vluchttijd terwijl je bijbetaalt voor een betere vlucht. Toen heb ik wel geld terug gekregen, maar je gaat ook niet zomaar annuleren. Lange tranfertijden, een busje dat helemaal niet op komt dagen, een busje dat vergeet te stoppen bij een accommodatie en die vervolgens op de terugweg wel aandoet. Een keer hebben wij reizigers ontmoet waarvan de terugvlucht vanaf Sal twee dagen eerder niet kon gaan, door technische problemen. Die mensen werden elke ochtend naar de luchthaven gebracht en dan konden er steeds groepjes reizigers mee op andere vluchten met stoelen beschikbaar. Echt treurig, en daar zaten gerust mondige mensen tussen, maar ze kregen het niet anders of beter voor elkaar.
Het is dat het soms veel uitmaakt qua prijs en in coronatijd was de verplichte repatriëring doorslaggevend, maar anders begin ik er niet meer aan.
Pakketreis was in januari geboekt voor een prima prijs. Ook bewust gekeken naar de afstand hotel- luchthaven, de vluchturen en de transfertijd. Daar laat ik het ook vanaf hangen
Als er dan twee weken om voorhand (dus midden in het hoogseizoen) vanalles wordt veranderd dan sta je met je rug tegen de muur.
Stond gisteren bij de bagageband te praten met een man die met mij op dezelfde vlucht zat en ook twee weken op voorhand de wijziging van luchthaven had gekregen. Toevallig moest hij naar hetzelfde dorpje.
Hij baalde enorm, want hij wist uit ervaring dat de bustransfer vanuit deze luchthaven minstens 4,5 uur zou duren. Vliegtuig zal bomvol. Juist daarom had hij deze keer gekozen voor de andere luchthaven. Zijn jonge dochter was uitgeteld (onze vlucht had ook nog vertraging). Hij overwoog om zich af te melden voor de bus en een taxi te nemen en dan zou het ook nog net als ons nog 2 uur duren
Het is wel jammer dat je bij een pakketreis tot twee weken op voorhand nergens echt zeker van bent. Ik weet dat het altijd kan gebeuren, ook bij losse vluchten, maar de organisatie promootte het echt zo van: ‘korte transfertijd want bij deze reis landen we op de luchthaven dichtbij’
Pas achteraf las ik dat ze dat vaker zo promoten omdat er, vanwege de lange transfertijd, anders mensen toch afzien van het hotel.
Dus zo lokken ze klanten. Er gaan in werkelijkheid maar een handjevol vluchten door op die luchthaven. De rest wordt (toevallig?) steeds twee weken op voorhand gewijzigd ivm ‘operationele redenen’
Maar voor nu: het is wat het is: hoofdpijn, net ongesteld geworden net (zal ook wel daardoor komen), keelpijn en grieperig (jammer)
Hotel valt ook wat tegen en ik lig in een kamer boven het zwembad. De muziek knalt door mijn kamer (non stop knallende beats) De transfertijd lijkt nu het minst erge van de reis
(Vlg mij is een goede ontspannen vakantie boeken niet echt een van mijn sterkste kwaliteiten)
*wordt knettergek van de knallende muziek*
What was I thinking

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in