camping of vakantiepark Zweden

20-08-2025 09:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok, we zijn net terug van vakantie maar zijn alweer druk aan het nadenken over onze bestemming voor komend jaar. We gaan meestal met de vouwwagen naar Zuid-Europa maar zitten nu naar Zweden te kijken. Maar we kunnen het online nog niet goed vinden. Daarom hier de vraag voor tips. We zoeken:

- een camping/vakantiepark met huisjes. We laten de vouwwagen waarschijnlijk thuis
- regio Smaland en zuidelijker
- niet te groot
- aan een meertje of op loopafstand van een meertje
- met wat faciliteiten zoals een basic winkeltje of een restaurantje/take away
- activiteiten voor kinderen (8 en 12 jaar). Dat hoeft geen full animatieprogramma te zijn (liever niet zelfs) maar het is wel leuk als er bijvoorbeeld kampvuren georganiseerd worden.
- activiteiten op rij afstand (natuurpark, stadje, wandelroutes)

Ben benieuwd naar jullie tips :-)
Misschien is Isaberg iets voor jullie? Daar is vanalles te doen in de omgeving. En adners eens kijken op Facebook bij het Zweden Forum, daar komen wekelijks zulke vragen voorbij.
Camping Yttermalung is trouwens ook leuk, is van nederlandse eigenaren.
Je zou eens kunnen kijken naar camping Tiveden, ik heb daar leuke dingen over gelezen.
Tupperware schreef:
20-08-2025 11:09
Je zou eens kunnen kijken naar camping Tiveden, ik heb daar leuke dingen over gelezen.
Klopt inderdaad, maar die moet je wel op tijd boeken anders is het vol :)
Camping Getno Gard is ook erg leuk! Er zijn best veel mooie campings met wat animatie. Misschien te noordelijk, maar bij Leksand zijn ook leuke campings met wat te doen. Mooie omgeving ook.
Er zijn zulke leuke campings in Zweden, echt te veel om op te noemen. Alle campings waar ik ben geweest liggen op mooie locaties, heel veel hebben (eenvoudige) huisjes. Tip: sluit je op facebook aan bij het Zweden Forum. Daar zijn heel veel tips en tricks te vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En rondtrekken? De afstanden zijn er behoorlijk, het kan erg leuk zijn om iedere 4-5 dagen naar een volgende camping te gaan.
Bedankt voor de tips zover! We gaan het even bekijken en ook het forum op Facebook. Rondtrekken is niet echt ons ding. Daar worden we (vooral ik :-D ) erg onrustig van.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven