Vinden jullie bruiloften echt leuk?

19-08-2025 07:05 292 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals het onderwerp zegt: ben ik de enige die bruiloften een beetje ervaart als een verplichting?
De laatste tijd zit ik in een hele golf van mensen-die-trouwen, gisteren plofte er weer een uitnodiging op de mat en ik betrapte me erop: oef daar gaan we weer, en dit gaat een intense worden.

Ik hou echt van een feestje, ga graag stappen. Maar bruiloften zijn zo'n gedoe. Met dresscodes en moeilijk bereikbare locaties en financiële verplichtingen.
Nu gaan er dus opnieuw vrienden trouwen en ik zie het echt als een moetje!

Ben ik de enige die dit zo ervaart? Vinden jullie bruiloften verplichtingen of leuke feestjes waar je naar uit kijkt?
Dala schreef:
20-08-2025 14:01
Kan me er wel wat bij voorstellen. Voor mij was vroeger zelfs bij het uitgaan dat uurtje waar we met elkaar verzamelden en kletsten leuker dan de hele avond dansen. Tot ik ontdekte dat er ook kroegen waren om uit te gaan en waar je nog veel langer door kon kletsen. En de laatste bus naar huis was dan prima. San had ik een geweldige avond.
Ik ben een fervent cafeganger, en in klets wat af, urenlang, maar als de kroeg dichtgaat, kan ik het juist nog wel leuk vinden als we toch nog ergens gaan dansen. Even om het af te maken ;)

En op bruiloften kun je ook echt in vervelende gesprekken belanden. Je zit er niet altijd met je vrienden.
Wat grappig dit topic.
Ik ben zaterdag ten huwlijk gevraagd :-D

Maar ik lees ook dingen waarvan ik denk niet op mijn bruiloft.
Zoals mensen uitnodigen voor ceremonie en feest en niet voor het eten.
Ik nodig het liefst alleen naasten uit waar we goed contact mee hebben.
Dus niet een verre vriend, collega of buurman.
Haha gefeliciteerd kaartje!
Nou dan lees je hier een hoop dingen die we niet leuk vinden met z’n allen. En het blijkt dat je het niet iedereen naar de zin kan maken. Maak er vooral voor jezelf een leuke dag van!

Nav dit topic wél een gesprek thuis gehad: wij gaan nooit trouwen maar hebben alle bruiloft waar we zijn geweest, geëvalueerd en daaruit blijkt een aantal succes ingrediënten voor ons:

Buiten met lekker weer!

Heel lekker eten - bleek voor ons echt superbelangrijk en bijna nooit gehad

Wisselende tafelgenoten bij het diner

Goeie wijn

Lekkere muziek om te dansen - maar smaken verschillen

Geen vrijgezellentoestanden please

Tot zover. Succes ermee!
Kiiroitori schreef:
20-08-2025 13:36
Geen familie, geen beste vrienden, je kent er niemand en toch ben je uitgenodigd als daggast?
Ik probeer te begrijpen waarom je dan zou willen gaan.

En als je dan ook nog eens kapitalen moet gaan uitgeven probeer ik te begrijpen waarom je geen nee had/zou kunnen zeggen.
Dat snap ik ook niet. Welke relatie heb je dan met die mensen? Ze staan dan niet echt dichtbij je. Als je al wil gaan zou ik gewoon op tijd vertrekken en naar huis rijden en zeker niet nog een hoop geld in een overnachting stoppen

Dresscodes vind ik ook echt stom. Gelukkig nooit gehad. Ik vind het al moeilijk zat om zonder dresscode een leuke jurk uit te zoeken.
Kiiroitori schreef:
20-08-2025 13:36
Geen familie, geen beste vrienden, je kent er niemand en toch ben je uitgenodigd als daggast?
Ik probeer te begrijpen waarom je dan zou willen gaan.
Misschien als partner-van?
Ik vind het altijd heel fijn als mijn man feesten heeft die zonder-partner zijn
En ik neem hem eigenlijk ook nooit mee
(ja natuurlijk wel bij goede vrienden en familie, maar niet bij werk-gerelateerde dingen / vage vrienden etc)
smorre schreef:
20-08-2025 14:24
Nav dit topic wél een gesprek thuis gehad: wij gaan nooit trouwen maar hebben alle bruiloft waar we zijn geweest, geëvalueerd en daaruit blijkt een aantal succes ingrediënten voor ons:

Goeie wijn
Geef me deze twee en we zijn er al!
Lila-Linda schreef:
20-08-2025 15:03
(ja natuurlijk wel bij goede vrienden en familie, maar niet bij werk-gerelateerde dingen / vage vrienden etc)
Ik ben zo blij dat ik ergens werk waar het niet gebruikelijk is dat je door collega's wordt uitgenodigd op bruiloften of andere gebeurtenissen.
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
20-08-2025 15:09
Ik ben zo blij dat ik ergens werk waar het niet gebruikelijk is dat je door collega's wordt uitgenodigd op bruiloften of andere gebeurtenissen.
op mijn werk komt het geregeld voor, maar ik doe er gewoon niet aan mee
pina schreef:
20-08-2025 12:19
Prima toch?
Ja, vind ik wel. Voor die tijd mag ik wel graag de dansvloer opgaan trouwens dus wel leuk als die er is, met leuke muziek.
kaartje1 schreef:
20-08-2025 14:12
Wat grappig dit topic.

Maar ik lees ook dingen waarvan ik denk niet op mijn bruiloft.
Zoals mensen uitnodigen voor ceremonie en feest en niet voor het eten.
Ik nodig het liefst alleen naasten uit waar we goed contact mee hebben.
Dus niet een verre vriend, collega of buurman.
Gefeliciteerd!

Doe lekker wat je zelf wil op je eigen bruiloft.

Met lekker eten en niet al te veel regels voor je gasten kom je al best ver denk ik.
Lila-Linda schreef:
20-08-2025 15:03
En ik ben ook weleens in de functie van jeugdvriendin op die manier op een bruiloft geweest. Ja, soms is een mens gewoon genodigd, weet ik veel wat er allemaal in het bruidspaar omging.
Och ik vind het eigenlijk altijd wel leuk en bijzonder als ik een genodigde ben. Ook als het feest zelf verder niet zo mijn ding is. Dan is het hooguit een korter bezoekje.
smorre schreef:
Nou dan lees je hier een hoop dingen die we niet leuk vinden met z’n allen. En het blijkt dat je het niet iedereen naar de zin kan maken. Maak er vooral voor jezelf een leuke dag van!

Buiten met lekker weer!

Wisselende tafelgenoten bij het diner

Goeie wijn

Lekkere muziek om te dansen - maar smaken verschillen

Geen vrijgezellentoestanden please

Tot zover. Succes ermee!
Leuk te lezen!
Dala schreef:
20-08-2025 16:20
Och ik vind het eigenlijk altijd wel leuk en bijzonder als ik een genodigde ben. Ook als het feest zelf verder niet zo mijn ding is. Dan is het hooguit een korter bezoekje.
Daarom, ik ga gewoon.

En ik houd van feestkleding, dus ik trek mijn hoge hakken aan, jurk aan, en gaan. Ik heb genoeg hangen dat het daglicht te weinig heeft gezien.
kaartje1 schreef:
20-08-2025 14:12
Wat grappig dit topic.

Gefeliciteerd :heart:
Als dit een leuk topic vind; moet je deze ook eens lezen (volgens mij kent iedereen hem al, maar ik hoop nog altijd op een her-start)overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... ges/499501
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
smorre schreef:

Goeie wijn
Ik ben een paar jaar geleden getrouwd en dit waren ook mijn wensen.
Gelukt! Vrienden van mij hebben een restaurant, zij hebben de catering geregeld. En andere vrienden zijn wijnimporteur, dus de wijn was ook dik in orde. En ook geen gedoe met daggasten en receptie enzo, iedereen was de hele dag aanwezig als ze dat leuk vonden.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
21-08-2025 17:01
Ik ben een paar jaar geleden getrouwd en dit waren ook mijn wensen.
Gelukt! Vrienden van mij hebben een restaurant, zij hebben de catering geregeld. En andere vrienden zijn wijnimporteur, dus de wijn was ook dik in orde. En ook geen gedoe met daggasten en receptie enzo, iedereen was de hele dag aanwezig als ze dat leuk vonden.
Klinkt perfect voor mij!
Heb zelf een paar van zulke bruiloften gehad van mensen met dat soort netwerken en dat is goud waard.

Maar veel vaker is het een buffet, of gewoon saai eten. Jammer van zo’n dag denk ik dan…

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven