Legalisering pepperspray in Nederland
vrijdag 22 augustus 2025 om 15:22
Ik zag deze petitie: https://petities.nl/petitions/legalisee ... ?locale=nl
Omdat het voor vrouwen en meisjes steeds onveiliger voelt om alleen over straat te gaan, en de overheid tot zover geen oplossing biedt voor het probleem. Eerder in tegendeel. Zie het verloop van het incident in Amsterdam deze week, waar inmiddels een verdachte voor is aangehouden: https://www.ad.nl/binnenland/zedenincid ... ~ab8e80a8/ en https://www.ad.nl/binnenland/man-22-aan ... ~adf711a4/
Van een kwaadwillende man win je het in ieder geval bijna nooit als vrouw door fysiek nadeel. Dan biedt pepperspray uitkomst. Of zou het averechts werken, namelijk dat dit soort gespuis zich dan ook gaat wapenen en het nog onveiliger wordt op straat?
Omdat het voor vrouwen en meisjes steeds onveiliger voelt om alleen over straat te gaan, en de overheid tot zover geen oplossing biedt voor het probleem. Eerder in tegendeel. Zie het verloop van het incident in Amsterdam deze week, waar inmiddels een verdachte voor is aangehouden: https://www.ad.nl/binnenland/zedenincid ... ~ab8e80a8/ en https://www.ad.nl/binnenland/man-22-aan ... ~adf711a4/
Van een kwaadwillende man win je het in ieder geval bijna nooit als vrouw door fysiek nadeel. Dan biedt pepperspray uitkomst. Of zou het averechts werken, namelijk dat dit soort gespuis zich dan ook gaat wapenen en het nog onveiliger wordt op straat?
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:02
Nee gekregen van mijn ex (politie)
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:17
Dat ben je hoe dan ook toch wel. Misselijkmakend.Lila-Linda schreef: ↑22-08-2025 16:22En dan ben je de pepperspray vergeten of je pakt het te laat en dan is de publieke opinie: Waarom heeft die domme doos dan geen pepperspray gebruikt
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:23
Van de politie moet je het hebben. Mensen voorzien van illegale wapens

vrijdag 22 augustus 2025 om 17:29
Tja. Ik ben er blij mee. Maar jofel is het niet nee.Irregular_Choice schreef: ↑22-08-2025 17:23Van de politie moet je het hebben. Mensen voorzien van illegale wapens![]()
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:42
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:04
Dat interesseert me nou werkelijk waar geen flikker. Als is het maar een pietsie extra kans dat ik of mijn kinderen zo'n mongool overleven vind ik het dat meer dan waard.GriebusDus schreef: ↑22-08-2025 18:02Als jij pepperspray kan kopen, kan de dader dat ook.
Schijnzekerheid dus.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:07
Het interesseert je misschien wel als zo'n griezel je met pepperspray overmeestert. Daar zou ik dan weer bang voor zijn. Maar misschien heb je gelijk hoor, en haalt het wel iets uit.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:08
Legaal of niet, ik heb altijd een busje bij me als ik weet dat ik mogelijk in een minder ideale situatie terecht kan gaan komen. Dan heb ik in ieder geval íets om te proberen, want fysiek ben ik mega slap.
Nog nooit nodig geweest om te gebruiken, overigens, is echt een laatste redmiddel.
Nog nooit nodig geweest om te gebruiken, overigens, is echt een laatste redmiddel.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:09
Zonder pepperspray/haarlak/deo/zakmes nog minder kans niet?GriebusDus schreef: ↑22-08-2025 18:07Het interesseert je misschien wel als zo'n griezel je met pepperspray overmeestert. Daar zou ik dan weer bang voor zijn. Maar misschien heb je gelijk hoor, en haalt het wel iets uit.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:13
Maar als je dat al weet, ga je die situatie toch van tevoren al uit de weg neem ik aan?LaFolie schreef: ↑22-08-2025 18:08Legaal of niet, ik heb altijd een busje bij me als ik weet dat ik mogelijk in een minder ideale situatie terecht kan gaan komen. Dan heb ik in ieder geval íets om te proberen, want fysiek ben ik mega slap.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:13
Irregular_Choice schreef: ↑22-08-2025 18:13Maar als je dat al weet, ga je die situatie toch van tevoren al uit de weg neem ik aan?

vrijdag 22 augustus 2025 om 18:16
"Een minder ideale situatie" kan ook gewoon zijn dat je 's nachts alleen over straat moet. Een mens zal toch thuis moeten komen hè, je ontkomt er soms niet aan.Irregular_Choice schreef: ↑22-08-2025 18:13Maar als je dat al weet, ga je die situatie toch van tevoren al uit de weg neem ik aan?
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:17
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:21
Al 15 jaar op zak in bepaalde omstandigheden, de eerste gekregen van mijn pa nadat ik als 16-jarige door de spreekwoordelijke vieze vreemde vent in de bosjes ben aangevallen. Toen was ik een afgetrainde jonge deerne die een leuke sprint kon trekken en daardoor de weg kon oprennen alwaar twee mensen zijn gestopt en mij hielpen. Nu zou ik kansloos zijn.
In iedere jaszak heb ik wel eentje (en vervang ik regelmatig). Ik loop veel met een klein hondje (ben zelf ook maar drie turven hoog) in een buitengebied. Toen ik nog aan veldlopen deed, ook altijd in de hand in de vroege ochtend of avond.
Al twee keer nodig gehad, een keer voor mijzelf en één keer een meisje te hulp geschoten en kunnen ontzetten. ‘s Avonds standaard mijn rechterhand om het busje in mijn rechterjaszak.
Interesseert mij niet dat het illegaal is. Aanvallen, overvallen, mishandelen, aanranden en verkrachting is ook illegaal. Dat zo’n klootzak maar achteraf aangifte gaat doen, dikke prima. Als ze mij als door een godswonder weten te achterhalen en op te pakken dan was ‘meneer’ de klootzak gewoon hartstikke allergisch voor mijn Elnett mini haarspray *kuch*. Dat ‘hij zei, zij zei’ spelletje kan ik ook spelen.
In iedere jaszak heb ik wel eentje (en vervang ik regelmatig). Ik loop veel met een klein hondje (ben zelf ook maar drie turven hoog) in een buitengebied. Toen ik nog aan veldlopen deed, ook altijd in de hand in de vroege ochtend of avond.
Al twee keer nodig gehad, een keer voor mijzelf en één keer een meisje te hulp geschoten en kunnen ontzetten. ‘s Avonds standaard mijn rechterhand om het busje in mijn rechterjaszak.
Interesseert mij niet dat het illegaal is. Aanvallen, overvallen, mishandelen, aanranden en verkrachting is ook illegaal. Dat zo’n klootzak maar achteraf aangifte gaat doen, dikke prima. Als ze mij als door een godswonder weten te achterhalen en op te pakken dan was ‘meneer’ de klootzak gewoon hartstikke allergisch voor mijn Elnett mini haarspray *kuch*. Dat ‘hij zei, zij zei’ spelletje kan ik ook spelen.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:25
Irregular_Choice schreef: ↑22-08-2025 18:13Maar als je dat al weet, ga je die situatie toch van tevoren al uit de weg neem ik aan?
Geen bijzonderheden
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:25
En in afwachting van de taxi of degene die komt halen gebeurt jou niks?
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:30
Precies. Gewoon allemaal weer achter het aanrecht vanaf je twaalfde.Irregular_Choice schreef: ↑22-08-2025 18:13Maar als je dat al weet, ga je die situatie toch van tevoren al uit de weg neem ik aan?
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:31
Overigens ben ik niet bang dat het geweld dan gaat escaleren. Die smeerlap die ik op mijn pad trof had sowieso al een mes in zijn handen.
Een steekwapen neem ik niet mee omdat ik ooit op zo’n zelfverdedigingscursus op een speciale pop heb moeten insteken om ons te laten ondervinden hoeveel kracht je moet zetten om te steken. Dat heeft een vent zo uit je hand getrokken en dan heb je je eigen mes tussen je ribben.
Het gaat mij ook niet om uitschakelen, dat lukt toch maar zelden. Het gaat mij erom dat ik voor mijzelf een voorsprong kan creëren om te maken dat ik wegkom.
Een steekwapen neem ik niet mee omdat ik ooit op zo’n zelfverdedigingscursus op een speciale pop heb moeten insteken om ons te laten ondervinden hoeveel kracht je moet zetten om te steken. Dat heeft een vent zo uit je hand getrokken en dan heb je je eigen mes tussen je ribben.
Het gaat mij ook niet om uitschakelen, dat lukt toch maar zelden. Het gaat mij erom dat ik voor mijzelf een voorsprong kan creëren om te maken dat ik wegkom.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:32
Dat is nou net de grap, dat je wel naar een verlaten bos zou moeten kunnen als je daar zin in hebt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2025 08:09
Reden: Victim blaming
46.78% gewijzigd
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:35
Ga vooral door.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2025 08:10
61.65% gewijzigd
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:39
Hier valt niet tegenaan te praten.Lady*Voldemort schreef: ↑22-08-2025 18:32Dat is nou net de grap, dat je wel naar een verlaten bos zou moeten kunnen als je daar zin in hebt.
Geen bijzonderheden

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in