Smeer jij je handen/ellebogen in voor of in bed?

22-08-2025 19:51 118 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even iets luchtigs.

Ik zie het in elke serie of film. Zodra er een scène in de slaapkamer is, waar man en/of vrouw zich klaarmaken voor bed, smeert (meestal de vrouw) haar handen (soms inclusief ellebogen) in met crème.

Ik doe dat nooit.

Jullie?
I wanna live my life with the volume full!
Ja + alle andere risicogebieden voor eczeem.
Fox off!
Nee.

Ik zou niet weten waarom wel én alle crème zou binnen de 2 minuten niet meer aan mijn handen maar aan de lakens hangen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik heb nogal snel droge handen, dus meestal wel ja. Ellebogen niet trouwens.
Nee, indien nodig doe ik dat op de badkamer.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Oh, ik doe dat ook in de badkamer.
Fox off!
Ja, het restje nachtcreme gaat over mijn handen en armen.

Ik zie het inderdaad ook vaak in Amerikaanse films en dan doen die vrouwen dat heel uitgebreid en zorgvuldig.
Wat me ook opvalt bij die scenes is dat het bed altijd met hoofdkant naar het raam staat. Lijkt me helemaal niets.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Zelfde als Nutella
LemoosGaatDoor schreef:
22-08-2025 20:10
Zelfde als Nutella
Mogelijk dat Nutella ook hydraterend werkt maar ik vrees dat het vlekken gaat geven op het kussensloop ;-D
henk-und-roelie wijzigde dit bericht op 22-08-2025 20:14
Reden: NIet gezien dat Nutella ook een nick/forummer is.
1.66% gewijzigd
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Oh dat doe ik weleens
Niet standaard, meer als ik er aan denk
Zeker, bijna elke avond, even laten intrekken en dan slapen.
Henk-und-Roelie schreef:
22-08-2025 20:13
Mogelijk dat Nutella ook hydraterend werkt maar ik vrees dat het vlekken gaat geven op het kussensloop ;-D
Ja zou anders wel heel raar zijn. En duur. :-)
Ik vind het echt zo’n film dingetje. Net zoals telefoonnummers in New York altijd beginnen met 555.

En inderdaad dat bed bij een raam of slapen met gordijnen open doen ze ook altijd.

Ik gebruik ook wel handcrème maar meer nadat ik heb schoongemaakt of met handen in water bezig ben geweest. Nooit speciaal de ellebogen, die neem ik wel mee met lichaam insmeren na douchen. Zie wel eens van die eeltige ellebogen trouwens, niet aantrekkelijk..
I wanna live my life with the volume full!
Ik smeer soms wel en soms niet als ik toch in bed tv lig te kijken. En soms smeer ik ook mijn voeten met een vette crème en trek dan ff sokken aan.
Henk-und-Roelie schreef:
22-08-2025 20:13
:rofl:
Fox off!
dolfje schreef:
22-08-2025 20:38
Ik smeer soms wel en soms niet als ik toch in bed tv lig te kijken. En soms smeer ik ook mijn voeten met een vette crème en trek dan ff sokken aan.
1x per week doe ik dat ook. Dat doe ikd an wel weer als ik op bed lig.
Fox off!
Eidde schreef:
22-08-2025 20:37
Ik vind het echt zo’n film dingetje. Net zoals telefoonnummers in New York altijd beginnen met 555.

En inderdaad dat bed bij een raam of slapen met gordijnen open doen ze ook altijd.

En nooit eens het ontbijt op eten, er moet altijd haastig de deur uit worden gegaan voor de schoolbus en nooit worden de pannenkoeken /wafels en jus d'orange opgegeten /gedronken.
En als ze bellen hangen ze altijd gewoon op, zonder gedag te zeggen.
Ik smeer me helemaal nooit in, maar op zo'n moment smeer je het dan toch meteen aan je beddengoed als je gaat liggen?
Wat mij opvalt is de knappe, coole, chaotische, jonge, vrouwelijke hacker/paleontoloog/ bommenexpert die de hele tijd casual aan de pizza's en m&m's zit en heel slank is. Sterke drank uit een fles zuipt en rookt. Geen zak om haar interieur geeft, maar wel de vetste inrichting die je maar kan bedenken. En haar dat altijd heel goed zit. Maar ze heeft geen tijd voor al die dingen omdat ze dag en nacht aan een project werkt.
Dus dit is ze op haar slechtst zeg maar.
Ja, ik smeer elke avond mijn handen en voeten in. Ellebogen niet. Ik heb het spul op mijn nachtkastje staan, en doe het dus pas als ik echt in bed stap. Dan hoef ik niet met net ingesmeerde voeten op de houten vloer te komen.
Mijn crème trekt goed in en ik smeer het ook echt dusdanig in dat het even goed opgenomen kan worden, maar dan nog komt het allicht een beetje op mijn beddengoed. Daar zit ik niet in het minst mee.
Ik heb een ontzettende hekel aan het gevoel van droge handen en voeten.
Ook typisch is dat er in een scène waarin gekookt wordt, meestal pastasaus, er een aanrecht vol gesneden en nog te snijden groente ligt maar dat de saus al klaar is en geproefd wordt.
dolfje schreef:
22-08-2025 20:43
En nooit eens het ontbijt op eten, er moet altijd haastig de deur uit worden gegaan voor de schoolbus en nooit worden de pannenkoeken /wafels en jus d'orange opgegeten /gedronken.
Oja dit.
Heb ik nog nooit gezien in een film.
En doe ik zelf ook niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Of dat er vijf lampen branden in de ruimte, maar dat de kamer nog steeds halfdonker is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven