Smeer jij je handen/ellebogen in voor of in bed?

22-08-2025 19:51 118 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even iets luchtigs.

Ik zie het in elke serie of film. Zodra er een scène in de slaapkamer is, waar man en/of vrouw zich klaarmaken voor bed, smeert (meestal de vrouw) haar handen (soms inclusief ellebogen) in met crème.

Ik doe dat nooit.

Jullie?
I wanna live my life with the volume full!
dolfje schreef:
22-08-2025 22:36
En met perfect zittende haren en make-up!
Dolly Parton zegt dat ze nooit met een onopgemaakt gezicht gaat slapen, dit in verband met mogelijke aardbevingen midden in de nacht.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
loulou39 schreef:
22-08-2025 22:35
Misschien de topic titel aanpassen? Of kan iemand een nieuw topic openen?

Ik dacht dat dit topic over handen (en ellebogen) insmeren voordat je naar bed gaat zoals in films vaak gebeurd.

Maar in de reacties van dit topic gaat het over toiletpotten omarmen, en andere vergelijkingen uit Amerikaanse films…. Dus misschien begrijpen deze forummers de titel of de vraag niet.
Of men was even uitgepraat over het insmeren van de ellebogen (waarom is ellebogen geen goed woord, ik krijg rode kringeltjes eronder?) en bewandelt men nu gewoon een zijweg. Zoals vaker gebeurt in een gesprek of topic
Henk-und-Roelie schreef:
22-08-2025 22:43
Dolly Parton zegt dat ze nooit met een onopgemaakt gezicht gaat slapen, dit in verband met mogelijke aardbevingen midden in de nacht.
Goede reden, denk dat ik dat ook maar ga doen al woon ik niet in aardbevinggebied maar better safe dan sorry natuurlijk.
loulou39 schreef:
22-08-2025 22:35
Misschien de topic titel aanpassen? Of kan iemand een nieuw topic openen?

Ik dacht dat dit topic over handen (en ellebogen) insmeren voordat je naar bed gaat zoals in films vaak gebeurd.

Maar in de reacties van dit topic gaat het over toiletpotten omarmen, en andere vergelijkingen uit Amerikaanse films…. Dus misschien begrijpen deze forummers de titel of de vraag niet.
We begrijpen het prima, maar we kletsen na het initiële antwoord verder. Dit topic leent zich daarvoor in mijn optiek. Mijn excuses naar de puristen en de wat meer rigide mensen. En naar TO toe.
pina wijzigde dit bericht op 22-08-2025 22:53
2.45% gewijzigd
dolfje schreef:
22-08-2025 22:38
Natuurlijk wel maar zoals het gaat in een gesprek kan het alle kanten op gaan :P
Anders krijg je alleen maar ja of nee antwoorden..
Heb je helemaal gelijk in, dan wordt een topic wel saai. Maar het staat zo expliciet in de topic titel, dat ik dacht dat dit misschien aangepast kan worden.
Maar eigenlijk dacht ik daarna dit een eigen topic verdient, omdat er zoveel voorbeelden zijn die niet realistisch zijn in films, dat iedereen daar juist z’n mening over kwijt kan.
Dat zou zeker een favoriet topic van mij zijn😁
Renske schreef:
22-08-2025 22:37
Soms smeer ik mijn handen in gewoon op de bank, maar het is altijd een dilemma want het zorgt er wel voor dat de poes niet meer op schoot wil door de geur. Ook de uren erna blijft ze mij wantrouwend aankijken (op afstand).
Ja dan ruik je natuurlijk raar.
Nee dat doe ik niet maar ik smeer wel zeer regelmatig antibioticazalf tussen mijn tenen dat doe ik vaak wel in bed en dan sokken erover heen. Wat best suf is want erna ga ik er weer uit om mijn handen te wassen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Nutella schreef:
22-08-2025 19:52
Ja + alle andere risicogebieden voor eczeem.
Ik ook helaas tegenwoordig.
pina schreef:
22-08-2025 22:52
We begrijpen het prima, maar we kletsen na het initiële antwoord verder. Dit topic leent zich daarvoor in mijn optiek. Mijn excuses naar de puristen en de wat meer rigide mensen. En naar TO toe.
No worries. Ik begon zelf over die film dingetjes en vind het zo een leuk topic! :)
I wanna live my life with the volume full!
Solomio schreef:
22-08-2025 20:54
Heb ik nog nooit gezien in een film.
En doe ik zelf ook niet.
Idem.

Ik zie vaker (uitgebreid) afschminken. Dat doe ik zelf evenmin, en zeker niet zo omzichtig.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
pina schreef:
22-08-2025 22:16
Ik ben opgegroeid met smeren. Geen invloed vanuit films. Maar ik heb een donkere huid, dus dan “moet” je sowieso smeren om geen grijze knieën en ellebogen te hebben.

O, ja dat snap ik.

Maar de rest heeft 's avonds altijd droge handen? Waarom ga je anders smeren?
Such fun!1
dolfje schreef:
22-08-2025 22:50
Goede reden, denk dat ik dat ook maar ga doen al woon ik niet in aardbevinggebied maar better safe dan sorry natuurlijk.
Hahahaha :D
Misschien iets voor de vrouwelijke bewoners in het epicentrum van Groningen?
Wat ik ook irritant vind is dat mensen (vast nadat ze hun handen hebben ingesmeerd) als ze wegrennen voor groot gevaar, altijd weer stoppen-omkijken -wachten tot ze de griezel weer zien -en dan weer verder rennen. Zo raak je de voorsprong kwijt en ziet de griezel jou weer!
(geen victim- blaming hoor).
De griezels krijgen meestal wel één tik op hun hoofd ergens mee en daarna begint het rennen. Waarom tikt er niemand nog even door voor de zekerheid?
Renske schreef:
22-08-2025 23:24
Wat ik ook irritant vind is dat mensen (vast nadat ze hun handen hebben ingesmeerd) als ze wegrennen voor groot gevaar, altijd weer stoppen-omkijken -wachten tot ze de griezel weer zien -en dan weer verder rennen. Zo raak je de voorsprong kwijt en ziet de griezel jou weer!
(geen victim- blaming hoor).
Ze struikelen ook altijd.
Ik smeer bijna elke nacht mijn handen dik ik, behalve in de zomer niet altijd. Enkel mijn handen, niet mijn ellebogen. Ik moet wel, mijn handen worden zo droog dat ik geen vuist meer kan maken, vol kloven waar je griezelig van wordt.

Verder smeer ik mijn mondhoeken in met labello, doe ik dit niet dan heb ik heel snel kapotte mondhoeken.
MarindaH schreef:
22-08-2025 23:17
O, ja dat snap ik.

Maar de rest heeft 's avonds altijd droge handen? Waarom ga je anders smeren?
Ik heb nooit droge handen, juist omdat ik elke avond smeer.
Het is me nooit opgevallen in films. Maar ik smeer in de winter mijn handen in. Meestal na het douchen, maar ook voordat ik in bed stap. Ideaal juist, want dan zit je nergens meer aan.
Ik heb voor de nacht een handmasker die heerlijk ruikt.
Mijn voeten smeer ik vaker in. Na het douchen en ook in bed (even kort sokken aan), met het restant smeer ik of mijn schenen of mijn ellebogen in.
Handen smeer ik in na het afwassen en paar keer per dag tijdens werk (zorg, dus veel handen wassen)

Off topic:

Altijd als ik thuiskom in mijn appartement dan loop ik door een marmeren entrancelobby naar de lift, groet ik de oude donkere doorman die een grapje maakt. Maar dan scheurt mijn papieren boodschappentas en rollen er sinaasappels door de hal die dan opgeraapt worden door een knappe Italiaanse man (aktetas trenchcoat) die dan op het laatste moment bij mij de lift instapt.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
pina schreef:
22-08-2025 22:28
Jazeker, dat doe ik aan mijn kookeiland, en ik ren de deur uit met eentje in mijn mond, al “Love you! Don’t forget to call your mother!” roepend.
:rofl:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Yep, en mijn voeten met Kruidvat voetencreme.
Ik heb nooit droge handen of ellebogen, dus ik smeer ze ook niet in. Wel droge armen, die moet ik wat meer gaan smeren met bodylotion.
Ben-ik-weer schreef:
23-08-2025 06:35
Yep, en mijn voeten met Kruidvat voetencreme.
Die van Kruidvat is erg fijn! Dat is voor mij ook het enige wat ik regelmatig smeer. Handen smeer ik eigenlijk maar zelden in, alleen als ik eraan denk dat ik een pot heb staan met lekker geurtje. Heb nooit een droge huid, behalve bij mijn handen. En soms plekjes op mijn hoofdhuid tussen mijn haren maar daar kan ik natuurlijk niet smeren.
Ik smeer altijd mijn hele lichaam in na het douchen. Na handen wassen smeer ik meestal ook mijn handen erna in.
Dus ja, ik houd wel van smeren.
Mousse28 schreef:
23-08-2025 08:14
Ik smeer altijd mijn hele lichaam in na het douchen. Na handen wassen smeer ik meestal ook mijn handen erna in.
Dus ja, ik houd wel van smeren.
Maar als je overdag je handen steeds insmeert, zit dan niet alles onder dat spul? Want je gaat toch niet steeds na elke toiletbezoek bijv 10 minuten wachten totdat alles ingetrokken is? Of zie ik dat verkeerd?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven