lamp op batterij, kan iemand helpen zoeken?
zaterdag 23 augustus 2025 om 19:55
Dag iedereen, ik ben op zoek naar een gloeilamp op batterij. Dan kan je die in een lamp doen en neerzetten op een plek waar geen stopcontact in de buurt is. Ik zoek het echter wel via een veilige website en geen troep van ali/temu/shein.
Ik kan het niet vinden, ik zoek me een hoedje.. Heeft of weet iemand dit toevallig?
Ik kan het niet vinden, ik zoek me een hoedje.. Heeft of weet iemand dit toevallig?
zondag 24 augustus 2025 om 13:46
OK, dat wist ik nog niet. Kleding, tassen en schoenen koop ik zelf ook nooit bij de Chinees. Soms wel wat handige huishoudelijke artikelen die ik, behalve dan bij dropshippers, niet hier kan vinden.ikbenhetzozat schreef: ↑24-08-2025 13:39Nou... er worden veel onderzoeken gedaan tegenwoordig naar die chinese spullen, met name ook de kleding, schoenen en tassen. Je wil niet weten hoeveel gevaarlijk stoffen daarin zitten. Er word regelmatig (kinder)kleding aangetroffen waar echt voldoende lood in zit om een loodvergiftiging van op te lopen. Ik zou persoonlijk dus ook geen tas van van die sites halen, hoe leuk ze soms ook zijn. Je weet gewoon niet of ze veilig zijn qua schadelijke stoffen.
zondag 24 augustus 2025 om 13:50
Bedoel je zo'n site als dit?
https://www.123led.nl/E27-grote-fitting ... p8497.html
Lamp is van Osram, goed merk.
Zo te zien ook te koop bij Praxis.
zondag 24 augustus 2025 om 14:04
Als je vraagt of dit een dropshipper is, dan is het antwoord nee. Osram, Calex, Philips zijn betrouwbare merken. Calex lampen worden zelfs in Nederland geproduceerd. Osram en Philips o.a. in China en India, maar dan wel met de Europese kwaliteitseisen.toulouse_74 schreef: ↑24-08-2025 13:50Bedoel je zo'n site als dit?
Calex wordt ook in de Action verkocht, meestal goedkoper dan bij de Praxis enz.
zondag 24 augustus 2025 om 14:53
Nee, deze is wel gewoon betrouwbaar, ik had er ook naar gekeken maar hij moet 8 uren opladen en dan heb je 3 uren licht. Dat vond ik teveel gedoe, dan vind ik het idee op batterij beter. Als ik kijk naar een LED waxinelichtje, bijvoorbeeld die van Ikea, met 1 knoopcelbatterijtje werkt die 6 uren per dag twee weken lang. Dan hoeft er pas een nieuw batterijtje in. Nu snap ik dan een lamp iets meer zal vragen maar 8 uren opladen voor 3 uren licht vind ik wat te gek. Dan word het echt gedoe steeds.toulouse_74 schreef: ↑24-08-2025 13:50Bedoel je zo'n site als dit?
zondag 24 augustus 2025 om 15:02
Mijn post was bedoeld als antwoord op je vraag in de OP. Dus deze,van Osram is idd op een betrouwbare site en Osram is een goed merk.
Maar je hebt nu aanvullende eisen over oplaadsnelheid. Degene uit China waarvan je aangaf dat je zoiets zoekt moet ook 6 uur opladen hoor.
Dan koop je er toch 2, de ene kan opladen terwijl je de andere gebruikt. Opgelost.
En je wil geen producten uit China, maar wel elke week een nieuwe 'echte' weggooi batterij, dat begrijp ik dan totaal niet.
Deze oplaadbare lamp is ook met batterij, maar dan zit er van binnen een oplaadbare batterij in, je laadt m op via usb bijvoorbeeld. Dus je hoeft nooit een nieuwe batterij erin te doen.
Maar je hebt nu aanvullende eisen over oplaadsnelheid. Degene uit China waarvan je aangaf dat je zoiets zoekt moet ook 6 uur opladen hoor.
Dan koop je er toch 2, de ene kan opladen terwijl je de andere gebruikt. Opgelost.
En je wil geen producten uit China, maar wel elke week een nieuwe 'echte' weggooi batterij, dat begrijp ik dan totaal niet.
Deze oplaadbare lamp is ook met batterij, maar dan zit er van binnen een oplaadbare batterij in, je laadt m op via usb bijvoorbeeld. Dus je hoeft nooit een nieuwe batterij erin te doen.
zondag 24 augustus 2025 om 15:17
Ik begrijp niet zo goed wat je daar niet aan snapt eigenlijk. Het heeft toch helemaal niks met elkaar te maken? Ik koop mijn batterijen namelijk ook niet via de chinese websites. Het ging mij om het gebrek aan veiligheid van producten via chinese websites. Dit heeft toch niets te maken met een lamp die aan de europese veiligheidsnorm voldoen en een batetrij van Duracell of varta etc?toulouse_74 schreef: ↑24-08-2025 15:02Mijn post was bedoeld als antwoord op je vraag in de OP. Dus deze,van Osram is idd op een betrouwbare site en Osram is een goed merk.
Ik snap dat een oplaadbare lamp ook een ingebouwde batterij heeft, maar 8 uur opladen voor 3 uurtjes licht vind ik niet in verhouding staan. Ook niet wanneer je er twee hebt. Het is onhandig en 's winters als het al om 17.00 uur donker is en je laat de lamp branden tot 22.00 uur, dan moet je elke avond tussendoor de gloeilamp vervangen met de andere. Ik vind dat gedoe. Dan heb ik er liever een waar ik 1x per week of zo een nieuwe batterij in moet stoppen en klaar.
zondag 24 augustus 2025 om 15:26
Je begrijpt denk ik niet dat een oplaadbare lamp net zo goed een batterij heeft, maar een oplaadbare, dus je hebt geen nieuwe batterij nodig elke week. Dat je dat overweegt vind ik qua milieu niet uit te leggen. In de context van je uitgebreide anti-dropship zoektochten snap ik je inderdaad niet.
Maar goed, laat maar.
Voor elke oplossing een probleem.
Maar goed, laat maar.
zondag 24 augustus 2025 om 15:56
Hier ga je een donkere hoek niet mee oplichten, het gaat er denk ik zelfs wat raar uit zien, zo een mini lampje in die donkere hoek. Dan kan je het beter laten zoals het nu is. Of een verlengsnoertje leggen.ikbenhetzozat schreef: ↑24-08-2025 14:53Als ik kijk naar een LED waxinelichtje, bijvoorbeeld die van Ikea, met 1 knoopcelbatterijtje werkt die 6 uren per dag twee weken lang. Dan hoeft er pas een nieuw batterijtje in.
zondag 24 augustus 2025 om 17:45
De lampen van fatboy. Die gaan echt lang mee op 1 oplaadbeurt. En ik vind ze nog leuk ook. Ze moeten wel lang opladen, maar ik heb er meerdere dus ik heb altijd wel een volle. Ik heb trouwens ook zo’n hoek zonder stopcontact en heb gewoon een verlengsnoer gelegd en dan zet ik op het stopcontact zo’n stopcontact met knop want dan kun je daarmee je lamp aan en uit zetten zonder dat je je in allerlei rare bochten hoeft te wringen achter de bank. https://www.allekabels.nl/stekker/1242/ ... gLOV_D_BwE
zondag 24 augustus 2025 om 17:48
Je hebt trouwens ook van die stopcontacten met een afstandsbediening om die stopcontacten aan en uit te zetten vanaf de bank. Ook handig. Dan kun je dus je lamp aan en uit zetten met die afstandsbediening.
https://www.gamma.nl/assortiment/klikaa ... /p/B610604
https://www.gamma.nl/assortiment/klikaa ... /p/B610604
eefjeeverzwijn wijzigde dit bericht op 24-08-2025 17:50
11.48% gewijzigd
zondag 24 augustus 2025 om 18:02
Nee, ik snap dat het met een waxinelichtje niet gaat werken lol. Maar dat idee maar groter en feller. En niet dat ie elke dag aan de oplader moet om de halve avond licht te hebben.
zondag 24 augustus 2025 om 18:06
Natuurlijk snap ik wel dat een oplaadbare lamp ook een batterij heeft. Ik gaf aan dat ik het vervelend vind wanneer je dat ding de hele dag aan de lader moet leggen om 's avonds 3 uurtjes licht te hebben. Dat vind ik teveel gedoe. Snap je echt niet wat ik bedoel?toulouse_74 schreef: ↑24-08-2025 15:26Je begrijpt denk ik niet dat een oplaadbare lamp net zo goed een batterij heeft, maar een oplaadbare, dus je hebt geen nieuwe batterij nodig elke week. Dat je dat overweegt vind ik qua milieu niet uit te leggen. In de context van je uitgebreide anti-dropship zoektochten snap ik je inderdaad niet.
Maar goed, laat maar.
Bij een andere, werkt ie een week op een (of meerdere) batterijen. Dan hoef je maar eens per week die te vervangen en hoeft het niet elke dag 8 uren aan de oplader.
Dat jij batterijen wbt het milieu niet vind uit te leggen, daar kan ik niet zoveel mee. Er zijn ontzettend veel dingen die qua milieu niet zijn uit te leggen. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen denk ik dan.
zondag 24 augustus 2025 om 18:16
Transloetje is een leuke maar ik vind de Bolleke ook leuk, die moeten hangen paar passen qua stijl weer wat beter in een industrieel interieur. Hmmmzz, ik ga er eens over nadenken.. Een verlengsnoer is helaas geen optie. met 1 kat met pica wiens favorite knaagobject snoeren is en twee kittens die het ook reuze interessant vinden heb ik overal de snoeren uit als ik er niet met mijn neus bovenop zit.EefjeEverzwijn schreef: ↑24-08-2025 17:45De lampen van fatboy. Die gaan echt lang mee op 1 oplaadbeurt. En ik vind ze nog leuk ook. Ze moeten wel lang opladen, maar ik heb er meerdere dus ik heb altijd wel een volle. Ik heb trouwens ook zo’n hoek zonder stopcontact en heb gewoon een verlengsnoer gelegd en dan zet ik op het stopcontact zo’n stopcontact met knop want dan kun je daarmee je lamp aan en uit zetten zonder dat je je in allerlei rare bochten hoeft te wringen achter de bank. https://www.allekabels.nl/stekker/1242/ ... gLOV_D_BwE
zondag 24 augustus 2025 om 20:12
Ah ja dat is inderdaad niet te doen nee met kittens en die kat met pica. Die met afstandsbediening zou dan wel kunnen maar dan moet je hem wel iedere keer uitdoen als je wegloopt. Je hebt ook wel hulzen voor om je snoer trouwens maar die zijn wel heel lelijk en ik weet niet zeker of dat wel katproof is.
zondag 24 augustus 2025 om 20:39
Er zijn ook oplaadbare lampen die je op/in een oplader zet, dan hoef je er dus geen stekkertje in te prutsen, maar pak je hem zo op en zet je hem zo weer neer op zijn oplader. Ik weet zo geen merk of website, maar in de horeca wordt dit vaak gebruikt. Met een beetje mazzel kan je die in je hoekje op/in je bestaande armatuur passen? En in plaats van s avonds uit te doen, zet je hem dus terug op zijn plekje, dat is nog wel te doen toch.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in