Slapen bij vriend als zijn kinderen er zijn

25-08-2025 10:12 103 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds een klein jaar verkering met een leuke lieve gescheiden man. Hij heeft jongvolwassen kinderen die om de week bij hem wonen. Wij wonen ongeveer een uurtje bij elkaar vandaan.

Hij wil heel graag dat ik tijd doorbreng met zijn kinderen maar ik merk dat ik daar minder behoefte aan heb. Vind het af en toe wel leuk maar ik wil eigenlijk niet bij hem slapen als hij zijn kinderen heeft. En als ze bij hun moeder zijn zijn ze dus niet bij hem.

Ik heb al voorgesteld dat ze ze dan een avondje langskomen of dat we wat leuks gaan doen in de week dat ze bij hun moeder zijn. Dat is voor hem een optie maar hij blijft het vooral heel jammer vinden dat ik niet bij hem wil zijn als zijn kinderen er zijn en dat blijft hij me ook teruggeven. En hij blijft het vragen.

Ben ik daar zo raar in dat ik dat niet wil? Hij woont in een appartement met een kleine badkamer en 1 toilet dus we zijn dan echt 'samen'. Ik voel gewoon niet de behoefte om gezinnetje te gaan spelen.
Gewoon je grenzen aangeven hoor, als jij dat (nog?) niet wil, dan doe je het niet
En ook zeggen, dat hij er over op moet houden.
Niet raar, vind ik. Vooral het argument van 1 badkamer en wc. Je zit bovenop elkaar in zo’n situatie en dat is gewoon ongemakkelijk voor de meeste mensen.
Zijn kinderen horen bij hem. Dat je er nu nog niet wil slapen, dat begrijp ik wel. Is denk ik ook voor de kinderen wel snel. Jullie zijn nog maar kort bij elkaar. Goed om het rustig op te bouwen. Maar als jij voor jezelf zoiets hebt, dat je dit helemaal nooit wil, dan kan je beter de relatie nu beëindigen. Want die kinderen verdwijnen niet en die zal je er toch bij moeten nemen op termijn. Dat zal je voor jezelf moeten uitzoeken.
Lila-Linda schreef:
25-08-2025 10:15
Gewoon je grenzen aangeven hoor, als jij dat (nog?) niet wil, dan doe je het niet
En ook zeggen, dat hij er over op moet houden.
Dit. En ik kan me ook niet voorstellen dat die kinderen dat leuk vinden. Heeft hij het überhaupt wel aan hen gevraagd?
zwembad84 schreef:
25-08-2025 10:18
Zijn kinderen horen bij hem. Dat je er nu nog niet wil slapen, dat begrijp ik wel. Is denk ik ook voor de kinderen wel snel. Jullie zijn nog maar kort bij elkaar. Goed om het rustig op te bouwen. Maar als jij voor jezelf zoiets hebt, dat je dit helemaal nooit wil, dan kan je beter de relatie nu beëindigen. Want die kinderen verdwijnen niet en die zal je er toch bij moeten nemen op termijn. Dat zal je voor jezelf moeten uitzoeken.
ach, ik gok dat TO 50+ is, haar vriend ook en de kinderen zijn jongvolwassen.
Over een niet al te lange tijd, zijn die uitgevlogen en dat maakt dan zaken als samenwonen etc een stuk eenvoudiger
Je kunt natuurlijk ook gewoon in zijn week gaan, en dan 's avonds weer naar huis rijden.

Maar die man komt niet zonder kinderen. Je zult die er toch bij moeten nemen op de een of andere manier. Anders word jij de heks die hun vader bij ze weghoudt.
Taskmaster schreef:
25-08-2025 10:27
Je kunt natuurlijk ook gewoon in zijn week gaan, en dan 's avonds weer naar huis rijden.

Maar die man komt niet zonder kinderen. Je zult die er toch bij moeten nemen op de een of andere manier. Anders word jij de heks die hun vader bij ze weghoudt.
TO geeft toch aan, dat ze best leuke dingen wil doen? Of afspreken? Alleen niet logeren als ze er zijn.
Ken jij huizen met meerdere badkamers dan? Een 2e toilet wel, maar echt een badkamer... dat vind ik eerlijk gezegd een kul smoesje. Zeg dan gewoon dat je dat niet wil en dat je je vriend zijn tijd met zijn kinderen gunt; jullie tijd komt snel genoeg. Maar je vriend wil ook gewoon dat je zijn kinderen leert kennen; niet als gezinnetje spelen maar gewoon omdat ze bij hem horen en jij dat ook doet. Dus ik zou niet al te halstarrig wegblijven dus op zoek naar een gulden middenweg in contact met hen/hem en vooral blijven latten.
Lila-Linda schreef:
25-08-2025 10:28
TO geeft toch aan, dat ze best leuke dingen wil doen? Of afspreken? Alleen niet logeren als ze er zijn.

Op de manier/voorwaarde dat de kinderen zich aanpassen aan háár tijd met vriend, dat is wel een beetje de omgekeerde wereld toch als je er nieuw bijkomt als nieuwe partner van iemand met kinderen?
Gewoon niet doen als jij je er niet lekker bij voelt. Ik slaap ook niet bij mijn man als zijn kinderen bij hem zijn. Inderdaad om dezelfde reden als jij aangeeft: je zit met elkaar in een relatief klein appartement en zij hebben zo hun eigen 'gezinsdynamiek' waar ik mezelf niet tussen wil wurmen. Dat betekent natuurlijk helemaal niet dat je zijn kinderen niet kan leren kennen want dat kan ook prima zonder logeerpartijtjes.
Hoe oud zijn deze kinderen dan precies? Ik zou vooral praten over verwachtingen, ook richting de toekomst. Hoe zie jij die icm zijn kinderen? Hij vindt de combi met jou blijkbaar belangrijk, jij wilt hem liever alleen, belangrijk verschil..
'Hij wil dat je tijd doorbrengt met de kinderen'

En wat willen zij?

Het lijkt me dat zij er niet per se op zitten te wachten dat jij komt logeren namelijk.

Ik zou interesse in de kinderen wel leuk vinden. Keer uit eten of daar eten, naar een pretpark als ze dat leuk vinden.

Misschien voel jij (en de kinderen) je dan uiteindelijk vrij genoeg om ook te logeren
ApproachableAlec schreef:
25-08-2025 10:33
Op de manier/voorwaarde dat de kinderen zich aanpassen aan háár tijd met vriend, dat is wel een beetje de omgekeerde wereld toch als je er nieuw bijkomt als nieuwe partner van iemand met kinderen?
Mijn aanname:
In de week, dat zij in haar eigen huis is, heeft zij daar haar kinderen, drukte etc
Helemaal stel er is ook nog reistijd, kan ze niet goed even bij hem langs
Lila-Linda schreef:
25-08-2025 10:28

Nee.... TO geeft aan dat dat alleen kan in de week 'dat ze bij hun moeder zijn'. En ik zeg juist dat er helemaal niet geslapen hoeft te worden, door TO bij die vent, als de kinderen er zijn, maar dat ze dan óók langs kan gaan. Ik lees nergens dat die vriend per se wil dat zij blijft slapen als de kinderen er zijn.

Maar lezen is een kunst.
Taskmaster schreef:
25-08-2025 10:37
Nee.... TO geeft aan dat dat alleen kan in de week 'dat ze bij hun moeder zijn'. En ik zeg juist dat er helemaal niet geslapen hoeft te worden, door TO bij die vent, als de kinderen er zijn, maar dat ze dan óók langs kan gaan. Ik lees nergens dat die vriend per se wil dat zij blijft slapen als de kinderen er zijn.

Maar lezen is een kunst.
Lees de Titel van het topic
Ik begrijp en herken het wel. Ben zoals iemand al vroeg ook wel benieuwd hoe de kinderen erover denken.

Zoals iemand al schreef denk ik dat je ook tijd met hem en de kinderen door kunt brengen wanneer ze bij hem zijn en gewoon 's avonds terugrijden. Ik neem aan dat je wel eens vaker ergens op een uur(tje) afstand langsgaat zonder te blijven slapen, toch? Heb je in de week dat de kinderen hun leven bij moeder hebben samen zijn en overnachten met/bij je vriend (of hij bij jou).

Maar je vriend wil (al) samenwonen? Dat klinkt wel als een groter verschil van inzicht. Ik heb ook een lat-relatie met een man met kinderen. Ik ben sowieso wel van latten en mijn vriend is er ook wel de voordelen van on gaan zien, terwijl hij er eerder geen echte ervaring mee had. Maar hij heeft ook niet lopen zeuren/aandringen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lila-Linda schreef:
25-08-2025 10:37
Mijn aanname:
In de week, dat zij in haar eigen huis is, heeft zij daar haar kinderen, drukte etc
Helemaal stel er is ook nog reistijd, kan ze niet goed even bij hem langs

Mijn aanname: Neem niks aan en laat TO de vraag zelf beantwoorden?
zwembad84 schreef:
25-08-2025 10:18
Hoezo? Die kinderen zijn jongvolwassen, dus zullen op relatief korte termijn op eigen benen staan. TO zegt helemaal niet dat ze niks met die kinderen te maken wil hebben, ze zegt alleen dat ze niet bij haar vriend wil slapen als zijn kinderen er zijn. Kan ik me prima voorstellen (en bovendien vraag ik me af of die kinderen daar wel op zitten te wachten; ik kan me voorstellen dat TO's vriend de enige is die dit leuk lijkt).
Waitingforthenight schreef:
25-08-2025 10:35
Hoe oud zijn deze kinderen dan precies? Ik zou vooral praten over verwachtingen, ook richting de toekomst. Hoe zie jij die icm zijn kinderen? Hij vindt de combi met jou blijkbaar belangrijk, jij wilt hem liever alleen, belangrijk verschil..
Wat een onzin. Ze wil geen onderdeel uitmaken van andermans gezin. Overigens vaak voor kinderen ook een zegen, in plaats van dat ze na krap een jaar met een "stiefmoeder" opgezadeld worden in hun niet al te ruime woning...
Lila-Linda schreef:
25-08-2025 10:38
Lees de Titel van het topic
?
ApproachableAlec schreef:
25-08-2025 10:40
Mijn aanname: Neem niks aan en laat TO de vraag zelf beantwoorden?
het is net zo goed een aanname om te roepen, dat TO dan in die andere week langs kan gaan
Iemand die geen interesse heeft in mijn kinderen zou voor mij toch echt wel een 'red flag' zijn.
Dat je er (nog) niet wil logeren wanneer zij er zijn begrijp ik wel maar jullie zijn een jaar bij elkaar. Kan me voorstellen dat die kinderen toch ook wel nieuwsgierig naar jou worden. Zo ging het bij mij toch wanneer kind nog thuis woonde.
Vind ook niet dat de kinderen met hun pa en jou 'leuke dingen' moeten doen in de week van hun moeder maar dat jij gerust eens naar pa en de kinderen kan gaan wanneer ze bij hem logeren.
Je lief is geen 'leuke gescheiden man' maar een 'leuke gescheiden vader'.
Lila-Linda schreef:
25-08-2025 10:49
het is net zo goed een aanname om te roepen, dat TO dan in die andere week langs kan gaan

Kan als je heel erg je best doet om je gelijk te halen, je zou het ook kunnen zien als een vraag, een ander perspectief, een voorstel of een suggestie.
approachablealec wijzigde dit bericht op 25-08-2025 10:52
3.74% gewijzigd
Lautje1974 schreef:
25-08-2025 10:12

Ik heb al voorgesteld dat ze ze dan een avondje langskomen of dat we wat leuks gaan doen in de week dat ze bij hun moeder zijn.

Maar waarom? Dat is de week van hun moeder; ik zou het als ik haar was niet ideaal vinden dat er tijd geclaimd zou worden in MIJN week. Je kunt toch ook langsgaan/mee-eten/spelletjesavond/weetikveel in de week als zijn kinderen bij hem zijn, en dan 's avonds gewoon terug naar huis rijden?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven