Ik kan het niet meer horen zonder boos te worden
vrijdag 22 augustus 2025 om 07:54
Gesprek van de dag gisteren. Hoevaak ik wel niet heb horen zeggen: 'Waarom fietst zo'n meisje daar alleen?' 'Waarom vinden die ouders dat goed?' Waarom zeggen mensen niet: 'Wat een klootzak!'
Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.
De enige die fout zat was de dader.
https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.
De enige die fout zat was de dader.
https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
woensdag 27 augustus 2025 om 18:53
woensdag 27 augustus 2025 om 18:56
ikbenhetzozat schreef: ↑27-08-2025 18:48Niet zozeer het hebben van een mening. Iets denken is niet strafbaar, ander hadden we allemaal al wel vastgezeten vermoed ik zo. Maar wanneer iemand een ander uitscheld, wanneer er (online) gepest of gedreigd word, wanneer ze handtastelijk gedrag vertonen. Daar zou dus meteen heel fel op in moeten worden gespeeld. Nu kom je daar hooguit met een "ach foei" vanaf als kind/puber.
Tja, en dat is logisch omdat je nog lerende bent en nog niet meerderjarig.
Hoe wil je dat gaan doen dan dat straffen?
woensdag 27 augustus 2025 om 18:58
Ik vind (genitale) verminking nooit een goed idee.ikbenhetzozat schreef: ↑27-08-2025 18:52Pedoseksueel bedoel ik, volwassenen die daadwerkelijk seksuele handelingen hebben gepleegd met een kind. Neem een Jos B bijvoorbeeld. Daarbij zou ik het persoonlijk een prima idee vinden dat hij enkel een plasgaatje overhoud. En doet hij dan daarna nog dingen met zijn handen, dan halen we die er ook af.
Ik ben me ervan bewust dat dit nooit zal gebeuren hoor, maar ik vind het persoonlijk dus wel een goed idee.
woensdag 27 augustus 2025 om 18:59
Laten zien dat je geen kwade bedoelingen hebt vs. zeggen dat je geen kwade bedoelingen hebt.ikbenhetzozat schreef: ↑27-08-2025 18:53Maar hoe is de straat oversteken dan anders dan bijvoorbeeld roepen "Joehoe, niet bang zijn hoor, goed volk."?
En ik heb liever geen woorden maar daden.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:00
Kijk, en dit strookt dus totaal niet met andere antwoorden hier. De schijnveiligheid van een man die oversteekt is geweldig goed maar een kind/puber niet verantwoordelijk houden en niet straffen voor onwenselijk gedrag is logisch. Juist bij kinderen en pubers die lerende zijn is het extra belangrijk.
Dat straffen heb ik in een eerdere reactie al benoemd en er zullen nog meer goede ideeen zijn.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:01
woensdag 27 augustus 2025 om 19:02
Hij heeft sowieso alle wijsheid in pacht… de verantwoordelijkheid ligt bij de leerkracht… en het is beter om te roepen: goed volk..LemoosGaatDoor schreef: ↑27-08-2025 18:46Ja maar wat schrijf jij nu voor rare dingen? Die ene gast in dit topic bepaalt toch voor iedereen wat veiligheid is en heeft ons al gemansplaind dat het met het totale aantal doden wel meevalt dus we zijn veiliger dan we zelf denken. En passant is hij ook nog eens de gatekeeper van de definities ‘structureel’ en ‘oplossing’.
Nou we zijn er! Slotje dan maar..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 27 augustus 2025 om 19:02
Maar denk hier nou eens goed over na. Man met slechte intenties steekt de weg over om zo de vrouw in de waan te laten dat hij goede intenties heeft. Hij wacht even, pakt zijn mobiel om te doen of hij een appje leest zodat het niet opvalt, vrouw is niet meer op haar hoede want man heeft met het overteken immers aangetoond geen slechte intenties te hebben. Hij trekt een sprintje de weg over en vrouw word aangevallen.
maar ja, ja, hij heeft laten zien door zijn daden dat hij totaal geen gevaar vormde. Snap je mijn punt? Beide zegt geen ene fuck als het erop aankomt.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:03
Ja, haha inderdaad. Wat een sukkel is het toch. Een onzeker typje. Zeer onaantrekkelijk.LemoosGaatDoor schreef: ↑27-08-2025 18:46Ja maar wat schrijf jij nu voor rare dingen? Die ene gast in dit topic bepaalt toch voor iedereen wat veiligheid is en heeft ons al gemansplaind dat het met het totale aantal doden wel meevalt dus we zijn veiliger dan we zelf denken. En passant is hij ook nog eens de gatekeeper van de definities ‘structureel’ en ‘oplossing’.
En ik zal hierop aansluitend ook gelijk vertellen dat ik niet voor mezelf insta als er iemand aan mijn kind komt … ik ga wel zitten..Lady*Voldemort schreef: ↑27-08-2025 19:01Nou ik zal je zeggen dat ik het met alle liefde zelf had gedaan toen ik erachter kwam wat mijn schoonvader met mijn kind had uitgevreten. Dat correcte gezeik altijd.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 27 augustus 2025 om 19:05
Ga je lekker??
Ik ben het niet met je eens… als jij dat typeert als doen alsof je dom bent dan zegt dat meer over jou dan over mij..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2025 14:04
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
30.46% gewijzigd
ikbenhetzozat schreef: ↑27-08-2025 19:03Heb je het tegen mij? Want ik ben een vrouw, geen man. En als jij niet kan lezen wat ik schrijf of het niet wil snappen omdat je liever doet alsof je dom bent, dan is dat een jou-probleem.
[/]
Dubbel
woensdag 27 augustus 2025 om 19:07
Ik snap het helemaal. Wat zijn vrouwen toch dom, ze zijn meteen niet meer op hun hoede als een man iets verderop gaat lopen, en daardoor horen ze die sprintende man niet meer aankomen.ikbenhetzozat schreef: ↑27-08-2025 19:02Maar denk hier nou eens goed over na. Man met slechte intenties steekt de weg over om zo de vrouw in de waan te laten dat hij goede intenties heeft. Hij wacht even, pakt zijn mobiel om te doen of hij een appje leest zodat het niet opvalt, vrouw is niet meer op haar hoede want man heeft met het overteken immers aangetoond geen slechte intenties te hebben. Hij trekt een sprintje de weg over en vrouw word aangevallen.
maar ja, ja, hij heeft laten zien door zijn daden dat hij totaal geen gevaar vormde. Snap je mijn punt? Beide zegt geen ene fuck als het erop aankomt.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:08
woensdag 27 augustus 2025 om 19:10
O, ja, domme, domme ikke. Zullen wel mijn hormonen zijn. Of mijn tieten.LemoosGaatDoor schreef: ↑27-08-2025 18:46Ja maar wat schrijf jij nu voor rare dingen? Die ene gast in dit topic bepaalt toch voor iedereen wat veiligheid is en heeft ons al gemansplaind dat het met het totale aantal doden wel meevalt dus we zijn veiliger dan we zelf denken. En passant is hij ook nog eens de gatekeeper van de definities ‘structureel’ en ‘oplossing’.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:10
Ik vind het dom dat jij hele andere dingen zegt dan wat ik daadwerkelijk zeg. Ik VRAAG wat het verschil voor een vrouw dan is wanneer iemand joehoe etc zegt of wanneer iemand de straat oversteekt. Jij maakt daarvan dat ik joehoe beter vind.
Ik leg uit waarom het een taak van scholen zou moeten worden om dergelijk gedrag te veranderen. Als ouders het niet doen dan veranderd eer namelijk nog niets. Jij trekt dat ook heel raar uit z'n verband. Je mag het niet met me eens zijn, dat is prima. Maar het feit dat jij dingen anders brengt dan ik ze zeg vind ik vervelend.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:11
Ik vind dit een gevaarlijke ontwikkeling. Het profilen van bepaalde mannen.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-08-2025 19:05Misschien scheelt het wel in het aantal incels en dick pics en zo.
Thijs Römer en Marc Overmars hadden beiden een relatie toen ze dickpics verstuurden. Marco Borsato. Relatie. Jeroen Rietbergen. Relatie. De moordenaar van dat jochie Gino: relatie. Moordenaar Marianne Vaatstra ook.
En ook omdat partnergeweld veelvuldig voorkomt.
Een ander vindt asielzoekers weer gevaarljker.
Onwenselijk. Helemaal als het nergens op gebaseerd is.
paradise wijzigde dit bericht op 27-08-2025 19:15
12.25% gewijzigd
woensdag 27 augustus 2025 om 19:12
woensdag 27 augustus 2025 om 19:14
ikbenhetzozat schreef: ↑27-08-2025 19:00Kijk, en dit strookt dus totaal niet met andere antwoorden hier. De schijnveiligheid van een man die oversteekt is geweldig goed maar een kind/puber niet verantwoordelijk houden en niet straffen voor onwenselijk gedrag is logisch. Juist bij kinderen en pubers die lerende zijn is het extra belangrijk.
Dat straffen heb ik in een eerdere reactie al benoemd en er zullen nog meer goede ideeen zijn.
Straffen is niet heel erg effectief bij kinderen en jongeren. Er komt niet vanzelf bewustwording als je iemand beperkt in zijn vrijheid.
En er moeten dan regels en normen en eigenlijk wetten komen van wat strafbaar is en wat niet.
Of wil je het straffen dan bij het onderwijs neer leggen? En de regels multi-interpretabel maken? Kom eens met een voorstel dan?
woensdag 27 augustus 2025 om 19:15
Het zou deze discussie misschien helpen als mannen net zouden doen alsof er een derde geslacht zou bestaan, de "Ork".
De Ork is ruim anderhalf keer groter, zwaarder en sterker dan de gewone man. Daarnaast is hij seksueel een stuk agressiever en heeft graag seks met mannen.
Hoe zou je het als man vinden als zo'n exemplaar op een stille, donkere straat achter je zou lopen?
De Ork is ruim anderhalf keer groter, zwaarder en sterker dan de gewone man. Daarnaast is hij seksueel een stuk agressiever en heeft graag seks met mannen.
Hoe zou je het als man vinden als zo'n exemplaar op een stille, donkere straat achter je zou lopen?
vanielje wijzigde dit bericht op 27-08-2025 19:42
2.89% gewijzigd
woensdag 27 augustus 2025 om 19:16
Ik was al achter een gun aan om de beste man in zijn eigenste deuropening overhoop te schieten. Uiteindelijk heb ik het toch maar niet gedaan, want met een moeder in de bak zouden mijn kinderen ook niet geholpen zijn. Maar kom bij mij niet aan met geneuzel van 'genitale verminking hoort niet'. Bij sommigen is het immers een prima oplossing.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
woensdag 27 augustus 2025 om 19:16
Je behandelt , hoe goed je het ook bedoelt, vast niet iedereen gelijk. Da’s verder geen aanval, hoor.
Wees jezelf er om te beginnen bewust van dat jij fysiek het sterkere geslacht bent en hoe dat wellicht overkomt in bepaalde situaties. ( instappen bij die vrouw die in een lege coupe zit van de laatste trein / met een vrouw in een lift / etc ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in