Welke kleurpotloden zijn nou echt fijn?

29-08-2025 13:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter is binnenkort jarig en tekent en kleurt graag. Ze heeft nu een kleine set potloden Bruynzeel expressions, maar dus beperkte hoeveelheid. Wat zouden jullie aanraden voor goede kleurafgifte? Ze krijgt het cadeau van opa en oma, budget weet ik dus nog niet precies, maar zal niet meer dan €50 zijn.
Bedankt!
Faber Castell Polychromos zijn een van de beste potloodsets die je kunt kopen.
Caran d'Ache Luminance en Faber Castell Polychromos
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Ik kwam ook om Faber Castell Polychromos te zeggen, en ik zie dat de meningen eensgezind zijn.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Zijn de Faber Castell Polychromos al genoemd? :-D Ik voeg me bij de rest in deze.
De faber casrelks hebben maar één nadeel, er is geen weg terug ;)
Die staan ook nog op mijn lijstje :hyper:
Heeft iemand de heilige graal al genoemd??
Gewoon _melon met login problemen
Kalour of Brutfuner hebben ook goede kleurafgifte. Mijn oudste dochter kleurt daar graag mee en ik vind ze zelf ook goed.

Het zijn geen Prisma's of Polychromos, maar wel een prima potlood.
Gewoon _melon met login problemen
Ik vind de potloden van Koh I Noor ook fijn. Het is een Tsjechisch merk, dat wat minder gangbaar is in Nederland. Er zijn wel winkels die het verkopen. En ik heb op vakantie een voorraadje ingeslagen.
Lyra super ferby. Ook per stuk te koop, erg leuk om met bijzondere kleuren aan te vullen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
29-08-2025 19:53
Lyra super ferby. Ook per stuk te koop, erg leuk om met bijzondere kleuren aan te vullen.
Deze hadden mijn kinderen ook. Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar deze pasten mooi in een blok met gaten waar ze in opgeruimd konden worden. We hebben er jaren plezier van gehad.
Inderdaad Faber Castell polychromus en die van Lyra geven ook veel kleur af. Ik zou zeggen: vraag een basisset/aantal kleuren aan opa en oma en dan kun je altijd later aanvullen en cadeau geven.
Dochter wordt 12. Ik lees veel overeenstemming over de Faber Castell polychromos. En ook een paar andere tips, mochten opa en oma het in een winkel willen kopen i.p.v. online en geen Faber Castell kunnen vinden ;-) Dank voor jullie advies! Ik geef het door en houd het in gedachten om verder nog uit te breiden bij komende cadeaumomenten :-D

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven