Fietsstoeltje voor 6+
vrijdag 29 augustus 2025 om 18:31
Wij hebben zoeen
Edit plaatje lukt niet
https://www.bol.com/nl/nl/p/qibbel-6-ju ... gIdevD_BwE
Edit plaatje lukt niet
You can only succeed when there is room to fail.
vrijdag 29 augustus 2025 om 19:34
Jasbeschermers, ook onder die fietstassen.
Meerdere leerlingen (bovenbouw basisschool) gehad die toch hun pootje tussen de spaken hebben gekregen, dat zegt dan krak.
Wij hadden zo’n kussen die je achterop kunt klemmen met een beugel als rugleuning. De ene fiets had fietstassen en de andere voetsteuntjes. En jasbeschermers dus. Fysiek onmogelijk om pootje tussen de spaken te kunnen krijgen.
Meerdere leerlingen (bovenbouw basisschool) gehad die toch hun pootje tussen de spaken hebben gekregen, dat zegt dan krak.
Wij hadden zo’n kussen die je achterop kunt klemmen met een beugel als rugleuning. De ene fiets had fietstassen en de andere voetsteuntjes. En jasbeschermers dus. Fysiek onmogelijk om pootje tussen de spaken te kunnen krijgen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 29 augustus 2025 om 19:57
Misschien op goed lezen. Er staat mochten ze een keer achterop wilen.evelien2010 schreef: ↑29-08-2025 18:38Dan fietsen ze natuurlijk zelf! In uitzonderlijke gevallen gaan ze gewoon achterop. Daar wil je geen grote stoel meer voor hebben. Uitzondering is natuurlijk een kind met een beperking of ander probleem dat niet kan fietsen.
You can only succeed when there is room to fail.
vrijdag 29 augustus 2025 om 20:05
Wij hebben deze, van urban iki junior. Achterkant/leuning kun je helemaal platklappen en stepjes voor de voeten. Zit zelfs voor onze dochter van 8 erg fijn als we ergens verder weg heen moeten.
Dit is overigens voor op de elektrische fiets waar ook nog een zadeltje op de stang voor zit. Op de gewone station fiets (opoe model) bij de fietsenwinkel een simpelere versie van zo’n dik kussentje met een metalen kleine rugleuning en voeten dan in fietstas/ertegenaan.
https://hollandbikeshop.com/fietsstoelt ... gJrXPD_BwE
Dit is overigens voor op de elektrische fiets waar ook nog een zadeltje op de stang voor zit. Op de gewone station fiets (opoe model) bij de fietsenwinkel een simpelere versie van zo’n dik kussentje met een metalen kleine rugleuning en voeten dan in fietstas/ertegenaan.
https://hollandbikeshop.com/fietsstoelt ... gJrXPD_BwE
sev1989 wijzigde dit bericht op 29-08-2025 20:08
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
21.11% gewijzigd
vrijdag 29 augustus 2025 om 20:21
Deze reactie snap ik dus niet. Hoezo zo belerend? Of heb je de OP bestaande uit maar liefst 3 zinnen gewoon niet gelezen?evelien2010 schreef: ↑29-08-2025 18:38Dan fietsen ze natuurlijk zelf! In uitzonderlijke gevallen gaan ze gewoon achterop. Daar wil je geen grote stoel meer voor hebben. Uitzondering is natuurlijk een kind met een beperking of ander probleem dat niet kan fietsen.
vrijdag 29 augustus 2025 om 21:03
vrijdag 29 augustus 2025 om 21:21
Eens. Ik heb voor mijn ogen gezien hoe de hiel van een schoen in spaken terecht kwamen, hoe de schoen daarna van de voet schoof en hoe de spaken diep de hiel in sneden. Ik weet nog heel goed wat de impact was, het was heel heftig allemaal. Ik weet ook nog heel goed dat een omstander diegene ging troosten en de ambulance kwam. Het raakt me nog steeds.
vrijdag 29 augustus 2025 om 21:43
evelien2010 schreef: ↑29-08-2025 18:38Dan fietsen ze natuurlijk zelf! In uitzonderlijke gevallen gaan ze gewoon achterop. Daar wil je geen grote stoel meer voor hebben. Uitzondering is natuurlijk een kind met een beperking of ander probleem dat niet kan fietsen.
Hoezo uitzonderlijk?
Ik had ze tot eind basisschool graag veilig achterop ook al was het maar een paar keer per jaar. Hoe vaak moet je je kind wil niet ergens brengen waar een eigen fiets niet handig is? Partijtje, (uit)wedstrijd, etc etc. Of een ziek/geblesseerd kind. Kun je ook allemaal met de auto doen, maar wij hadden die destijds niet.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
vrijdag 29 augustus 2025 om 21:44
En dat bepaal jij?evelien2010 schreef: ↑29-08-2025 18:38Dan fietsen ze natuurlijk zelf! In uitzonderlijke gevallen gaan ze gewoon achterop. Daar wil je geen grote stoel meer voor hebben. Uitzondering is natuurlijk een kind met een beperking of ander probleem dat niet kan fietsen.
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
vrijdag 29 augustus 2025 om 22:36
Slim gewoon achterop. Dan is jou kind in die uitzonderlijke gevallen een van de niet uitzonderingen die op de eerste hulp zit met een gebroken of gescheurde enkel na een voet tussen de spaken omdat jij voor dat uitzonderlijke geval niet nadenkt over veiligheid.evelien2010 schreef: ↑29-08-2025 18:38Dan fietsen ze natuurlijk zelf! In uitzonderlijke gevallen gaan ze gewoon achterop. Daar wil je geen grote stoel meer voor hebben. Uitzondering is natuurlijk een kind met een beperking of ander probleem dat niet kan fietsen.
En even voor de duidelijkheid de toon van deze reactie is wat je zaait oogst je
where ever you go, go with your heart
vrijdag 29 augustus 2025 om 22:45
Sjongejonge zeg misschien leef jij in een klein wereldje waar alles vlakbij elkaar is en voor een kind op fietsafstand, maar dat geldt niet voor iedereen.evelien2010 schreef: ↑29-08-2025 18:38Dan fietsen ze natuurlijk zelf! In uitzonderlijke gevallen gaan ze gewoon achterop. Daar wil je geen grote stoel meer voor hebben. Uitzondering is natuurlijk een kind met een beperking of ander probleem dat niet kan fietsen.
Ik fiets zelf bijv regelmatig 10-20 km en dat is echt een eind hoor op een kinderfietsje.
vrijdag 29 augustus 2025 om 23:08
Precies deze hadden wij ook, icm fietstassen. Fijn en strak zitje, echter nauwelijks gebruikt.Mangogogo schreef: ↑29-08-2025 18:31Wij hebben zoeen
Edit plaatje lukt niet
Mijn kinderen zijn vrij groot voor hun leeftijd, met lange benen. Met 8 jaar pasten ze allang niet meer op zo'n zitje.
vrijdag 29 augustus 2025 om 23:12
zaterdag 30 augustus 2025 om 06:16
Of met de fiets met de ene ouder heen en met de auto met de andere ouder terug....Verbena schreef: ↑29-08-2025 21:43Hoezo uitzonderlijk?
Ik had ze tot eind basisschool graag veilig achterop ook al was het maar een paar keer per jaar. Hoe vaak moet je je kind wil niet ergens brengen waar een eigen fiets niet handig is? Partijtje, (uit)wedstrijd, etc etc. Of een ziek/geblesseerd kind. Kun je ook allemaal met de auto doen, maar wij hadden die destijds niet.
zaterdag 30 augustus 2025 om 08:42
Dat kan ook natuurlijk. Er zijn zo veel redenen waarom een kind groter dan zes nog even achterop moet zitten.
Ik nam soms ook middelste achterop zodat jongste ook leerde fietsen.
Het zitje ging pas van mijn fiets toen jongste al lang en breed op de middelbare school zat.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zaterdag 30 augustus 2025 om 14:55
Je hebt toch gewoon jasbeschermers op de fiets? En de meeste mensen hebben fietstassen. Veel te grote kinderen achterop is gevaarlijk. Daar zijn de meeste bagagedragers ook niet op berekend. Een complete stoel achterop voor incidenteel vervoer lijkt mij niet handig. Bewegen en zelf fietsen is gezond voor kinderen.
zaterdag 30 augustus 2025 om 15:29
Ach kom oma, heel Amsterdam fietst al decennia zo op oude barrelsevelien2010 schreef: ↑30-08-2025 14:55Je hebt toch gewoon jasbeschermers op de fiets? En de meeste mensen hebben fietstassen. Veel te grote kinderen achterop is gevaarlijk. Daar zijn de meeste bagagedragers ook niet op berekend. Een complete stoel achterop voor incidenteel vervoer lijkt mij niet handig. Bewegen en zelf fietsen is gezond voor kinderen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in