Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 20

01-07-2020 19:20 2200 berichten
Een nieuw 20e deel van het parenclubtopic.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.

Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.

Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!

In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.

Even een link naar laatste topic Deel 19 seks/parenclub-swingen-thuis-date-vrage ... ges/435601
anoniem_64cfe1fa128db wijzigde dit bericht op 01-07-2020 19:46
Reden: correctie
5.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Trixie schreef:
18-08-2025 21:27
Schuimparty in de Glamour. Wij gaan komend weekend die kant op.
Dresscode en schuim? Hoe werkt dat? Of is het schuim overdag?
Trixie schreef:
Texas123 schreef:
19-08-2025 18:16
Schuim is overdag, tot een uur of 7. Dresscode is naakt.
Trixie schreef:
20-08-2025 18:37
Schuim is overdag, tot een uur of 7. Dresscode is naakt.
Savonds is als in een club, lockers, omkleden etc?
Trixie schreef:
Heb je je vermaakt?
Texas123 schreef:
27-08-2025 18:50
Heb je je vermaakt?
Leuk dat je het vraagt. Ik heb me namelijk niet vermaakt. Sterker nog, ben nog helemaal niet in de Glamour geweest. Ik ben al wel een paar dagen in Cap en ik ben (in tegenstelling tot vorig jaar) zo gigantisch afgeknapt op de ordinaire vibe hier. Hierdoor is mijn behoefte aan erotische escapades hierzo totaal opgedroogd. Mede door de houding van mijn man naar mij. Inmiddels wil hij helemaal stoppen met swingen omdat hij geen zin meer heeft om binnen mijn grenzen te blijven. Teveel gedoe volgens hem. Dus ja, wij zitten er lekker bij hier. :cheers:
Morgen vertrekken we. En zo zie je maar weer, jongens en meisjes. Na 8 jaar succesvol swingen kan het toch (even) helemaal spaak lopen. :confused:
wat vervelend Trixie. Ik hoop dat jullie er samen goed uitkomen.
Ik dacht, de soep wordt niet zo heet gegeten als… Maar mijn man heeft zonder het aan mij te melden ons SDC- profiel inmiddels op inactief gezet.

Hij is stellig. Hij stopt er mee. En daarmee houdt dit deel van mijn leven dus ook plotseling op zonder dat ik daar iets over heb in te brengen. Dat kan ik wel accepteren. Samen uit, samen thuis.

Wat ik wel lastig vind, is de reden. Hij vindt het teveel gedoe geven om zich aan mij aan te passen. Het is dus ‘my way or the high way’. Ik ben nog aan het zoeken naar hoe ik mij hiertoe moet verhouden.
Dit valt best rauw op je dak Trixie. :-o
Er is iig geen kwestie van schuld of wat dat ook, zorgt er wel weer voor dat we ook zelf weer een spiegel voorhouden over "wat als".
Denk dat ik het nu stukken makkelijker zou accepteren als een/twee jaar geleden.

Mag ik nog vragen ik welk opzichte hij zich aan jou moest aanpassen?
Waarom was cap d'agde de druppel?
monsieurf schreef:
31-08-2025 20:11
Dit valt best rauw op je dak Trixie. :-o
Er is iig geen kwestie van schuld of wat dat ook, zorgt er wel weer voor dat we ook zelf weer een spiegel voorhouden over "wat als".
Denk dat ik het nu stukken makkelijker zou accepteren als een/twee jaar geleden.

Mag ik nog vragen ik welk opzichte hij zich aan jou moest aanpassen?
Het gekke is dat ik dacht dat we best wel op 1 lijn zaten. Maar er zijn door de jaren heen wel incidenten geweest (zoals elk swingend stel heeft) waar ik of hij boos of teleurgesteld over ben geweest. You live and learn, denk ik dan. Maar hij ervaart dat kennelijk toch anders. Hij is bang dat het onze verder super fijne relatie gaat breken als we hiermee doorgaan. En dat is natuurlijk alleen maar positief. Hij zet ons op 1.
Trixie schreef:
01-09-2025 06:20
Het gekke is dat ik dacht dat we best wel op 1 lijn zaten. Maar er zijn door de jaren heen wel incidenten geweest (zoals elk swingend stel heeft) waar ik of hij boos of teleurgesteld over ben geweest. You live and learn, denk ik dan. Maar hij ervaart dat kennelijk toch anders. Hij is bang dat het onze verder super fijne relatie gaat breken als we hiermee doorgaan. En dat is natuurlijk alleen maar positief. Hij zet ons op 1.
heel fijn dat hij jullie op 1 zet, maar ik vind het lastig dat hij jou niet betrekt in dat besluit. In hoeverre zet je dan echt het koppel op1 ? Swingen is een belangrijk deel van een relatie (ga ervan uit dat dat bij jullie ook zo was, gezien oa jullie vakantiebestemming) en het is nogal wat dat zonder overleg van tafel te vegen. Ik denk dat dat best impact gaat hebben, hoop dat jullie goed in gesprek zijn. wat betrett incidenten, wij swingen al jaren en zonder gedoe, checken altijd goed in en praten open over alles wat we meemaken.; Dus dat er verschillende incidenten waren, is niet iets wat standaard is en misschien wel iets om zwaar te wegen
noorderlicht76 schreef:
01-09-2025 08:14
heel fijn dat hij jullie op 1 zet, maar ik vind het lastig dat hij jou niet betrekt in dat besluit. In hoeverre zet je dan echt het koppel op1 ? Swingen is een belangrijk deel van een relatie (ga ervan uit dat dat bij jullie ook zo was, gezien oa jullie vakantiebestemming) en het is nogal wat dat zonder overleg van tafel te vegen. Ik denk dat dat best impact gaat hebben, hoop dat jullie goed in gesprek zijn. wat betrett incidenten, wij swingen al jaren en zonder gedoe, checken altijd goed in en praten open over alles wat we meemaken.; Dus dat er verschillende incidenten waren, is niet iets wat standaard is en misschien wel iets om zwaar te wegen
sterker nog: swingen speelt een belangrijke rol bij beiden in de relatie. Als een van de twee dat zonder overlegt stopt, voelt dat voor eerlijk gezegd een beetje alsof hij de relatie stopt. Nou, das wat sterk, maar kloppen doet het iig niet. Dit zijn besluiten die je samen neemt na gezamenlijk overleg. Zo niet, dan stel je de relatie ter discussie
@ noorderlicht76 en grenada
Dat zie ik anders. Als één van de twee niet meer wil, is het gewoon klaar. Met die insteek zijn wij 7 jaar geleden gestart. En daar sta ik nog steeds achter. Heel jammer voor mij nu, maar swingen is niet onze relatie.
monsieurf schreef:
31-08-2025 20:11
Hoe komt dat?
Trixie schreef:
01-09-2025 09:32
Dat zie ik anders. Als één van de twee niet meer wil, is het gewoon klaar. Met die insteek zijn wij 7 jaar geleden gestart. En daar sta ik nog steeds achter. Heel jammer voor mij nu, maar swingen is niet onze relatie.
natuurlijk doe je het samen en alleen als beiden het willen. maar stoppen lijkt me een goed gesprek waard voordat je overal op non actoef gat
noorderlicht76 schreef:
01-09-2025 09:49
natuurlijk doe je het samen en alleen als beiden het willen. maar stoppen lijkt me een goed gesprek waard voordat je overal op non actoef gat
Dat vind ik ook. Maar zo is het niet gegaan en daar valt niet zoveel meer aan te doen.

Er zullen nog genoeg gesprekken volgen want stoppen heeft impact op veel meer dan een online profiel. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd wanneer en hoe hij de 3 jaar verkering met ons vaste stel gaat uitmaken.
Trixie schreef:
01-09-2025 10:14
Dat vind ik ook. Maar zo is het niet gegaan en daar valt niet zoveel meer aan te doen.

Er zullen nog genoeg gesprekken volgen want stoppen heeft impact op veel meer dan een online profiel. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd wanneer en hoe hij de 3 jaar verkering met ons vaste stel gaat uitmaken.
ja of wordt dat een 'gewone' vriendschap? het is idd een heel proces. zet m op samen
Trixie schreef:
het een hoeft het ander niet uit te sluiten hoor. Bij ons is het ook altijd: als de een nee zegt, dan is het nee. Het gaat mij hier erom dat je niet eenzijdig een dergelijke beslissing hoort te nemen. Je bespreekt zoiets met je partner en neemt dan samen een beslissing. Zo neem je je relatie serieus mee in een probleem.
Trixie schreef:
Er zal inderdaad nog genoeg over gepraat worden maar of het nou stoppen of doorgaan is het is hoe dan ook dan bepalend voor de ander als die iets anders had gewild. Dat je man wil stoppen omdat naar de vorm zoeken te lastig wordt snap ik op zich ook nog wel. Het liefst zit je samen op juiste golflengte en in de flow. Kan zijn dat het voor hem te veel als handrem ervaren wordt?
Het ineens afknappen wat jij had is ook herkenbaar bij vele. Kan met fase in je leven te maken hebben.
Grappige is dat ik het juist andersom had voor ik naar cap ging, leek ons te plat en ordinair maar viel ons toen weer mee.
In iedere geval wist je wel wat je kon verwachten en ervaarde je het nu anders.

Je hebt er 7 jaar van mogen proeven en wat je zegt jullie relatie staat voorop. Voor alles moet iedereen er plezier uithalen dat is de voorwaarde en tenslotte de helft van het plezier, dat je speelpartners en jullie beide genieten. Dat zal ook jullie bevriende stel toch belangrijk vinden hoop ik.

Wij zijn zo goed als gestopt maar hebben nog paar vrienden overgehouden waar we niets meer mee doen, je deelt leuke herinneringen, voelt je nog even vrij met elkaar. Maar het zijn nu etentjes verjaardag en soms weekeindjes weg met elkaar. Het hoeft dus geen einde vriendschap te betekenen

En wie weet wat toekomst brengt en of behoefte terug komt. Maar zo niet hebben jullie toch prachtige spannende tijd beleefd. En swinger bedoeld als open minded en vrij blijf je toch wel in hoe je in het leven staat. Dat merken wij wel in gesprekken met anderen ondanks dat we zo goed als niets meer doen.
Wat jammer dat het zo voor je voelt Trixie, en spijtig dat je afscheid moet nemen van het swingersleven. Ik kan me wel goed vinden in wat Grenada zegt: zodra 1 van beiden niet meer wil swingen stop je ermee, maar daar samen een goed gesprek over voeren dat verder gaat dan 'ik wil het niet meer, ik moet teveel mee in wat jij wilt' lijkt me wel gewenst.
Doddieweer schreef:
01-09-2025 11:19
Er zal inderdaad nog genoeg over gepraat worden maar of het nou stoppen of doorgaan is het is hoe dan ook dan bepalend voor de ander als die iets anders had gewild. Dat je man wil stoppen omdat naar de vorm zoeken te lastig wordt snap ik op zich ook nog wel. Het liefst zit je samen op juiste golflengte en in de flow. Kan zijn dat het voor hem te veel als handrem ervaren wordt?
Het ineens afknappen wat jij had is ook herkenbaar bij vele. Kan met fase in je leven te maken hebben.
Ik heb op dit moment de indruk dat het voor hem niet zozeer de handrem is maar het potentiële conflict dat daarop kan volgen. Ik heb het gevoel dat hij bang is om te verliezen wat wij hebben. En dat zou heel goed de levensfase kunnen zijn. Ik ben een vrouw in de perimenopauze en denk een stuk vaker dan voorheen dat iedereen de tering kan krijgen. :biggrin:
noorderlicht76 schreef:
01-09-2025 10:22
ja of wordt dat een 'gewone' vriendschap? het is idd een heel proces. zet m op samen
Zou kunnen. We gaan het zien. Thanks.
Trixie schreef:
01-09-2025 12:11
Ik heb op dit moment de indruk dat het voor hem niet zozeer de handrem is maar het potentiële conflict dat daarop kan volgen. Ik heb het gevoel dat hij bang is om te verliezen wat wij hebben. En dat zou heel goed de levensfase kunnen zijn. Ik ben een vrouw in de perimenopauze en denk een stuk vaker dan voorheen dat iedereen de tering kan krijgen. :biggrin:
en is plaats van dat je dat gevoel hebt, zou je dus een heel goed gesprek moeten voeren om er achter te komen wat er echt speelt.
Trixie schreef:
01-09-2025 12:11
Maar die fase gaat wel voorbij. Het is mooi dat je man inziet dat forceren wel eens een relatie kan gaan kosten, hopelijk wordt het dan niet een ander issue ;-).
Om me heen zie ik veel swingende stellen waarvan de vrouw er in deze fase wel genoeg van heeft en waar de mannen nog door willen gaan. Ik vind het dus alleen maar mooi om te zien dat je man belang niet bij het swingen legt maar bij jullie relatie.
En of het dan terug komt of andere invulling wordt. Wie weet nog wat eens in de zoveel tijd met jullie vrienden. Maar grote kans dat je hormonen de boel flink ontregelen. Is even uitzitten, ook voor je man :-)
Trixie schreef:
01-09-2025 09:34
Hoe komt dat?
Omdat ik nu (bijna) alles heb mogen ervaren. Andere vrouwen, trio's, thuisdates, hoteldates, clubavonden, darkrooms,swing-vriendschappen.....enz

Alleen een thuisfeestje mist er nog aan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven