Welk kattenspeelgoed is een echte aanrader?
maandag 1 september 2025 om 11:56
De mijne is dol op kartonnen krabplanken, liefst de simpele rechthoekige platte, met wat kattenkruid erin. Je moet wel af en toe willen stofzuigen want de kartonsnippers vliegen door de kamer. Maar hij sloopt hem met het fanatisme van een hooligan.
Verder zijn balletjes die ritselen favoriet.
Verder zijn balletjes die ritselen favoriet.
Na zevenhonderd jaren
maandag 1 september 2025 om 12:25

maandag 1 september 2025 om 13:20
Klopt! Elastiekjes gewoon niet doen! Is helaas de dood van 1 van mijn katten geworden.Lila-Linda schreef: ↑01-09-2025 13:06(haar)elastiekjes heb ik altijd van begrepen, dat die gevaarlijk kunnen zijn.
Omdat ze die kunnen inslikken en dat akelige verstopping/opstopping kunnen krijgen
maandag 1 september 2025 om 13:26
haar elastiekjes, propjes papier en uiteraard 'the red dot'.... De rest vinden ze alle vijf een dag leuk en daarna niet meer. Dus zonde van het geld. Oh, stinkies! Die vinden ze leuk. Enorm heftige catnip. Spelen ze niet echt mee maar liggen ze wel enorm high mee te kroelen heel lang.
https://www.plein.nl/yeowww-stinkies-ca ... lQQAvD_BwE
https://www.plein.nl/yeowww-stinkies-ca ... lQQAvD_BwE
maandag 1 september 2025 om 13:31
Ahhh wat zielig!!DronkenAardbei schreef: ↑01-09-2025 13:20Klopt! Elastiekjes gewoon niet doen! Is helaas de dood van 1 van mijn katten geworden.
Mijn vorige kat vond elastiekjes ook geweldig, hij probeerde ze soms zelfs uit mn haar te trekken, maar goed, dus niet meer geven! Dank voor de tip!
maandag 1 september 2025 om 13:47
maandag 1 september 2025 om 14:21
volgens mij zijn dat restjes uit de vleesindustrie of jacht, roadkill kan niet. Die vachten zijn niet hygiënisch
maandag 1 september 2025 om 15:03
Scrunchies (grote elastieken dus, en erbij blijven) schieten door de kamer heen. Pingpongballetjes die natuurlijk "onverwacht reageren". Propjes aluminiumfolie (ook door het geluid). Hengels met veren. Balletjes met catnip (na het spelen ook weer wegleggen). Een bal met gaatjes waar je brokjes in stopt die ze moeten rollen om er iets uit te krijgen. En dingen zoals https://media.zooplus.com/bilder/4/400/ ... s_01_4.jpg . Je hebt ook simpele systemen die je gewoon aan een deur kunt hangen. Hoe dan ook: denk simpel. Alles wat ik heb gekocht dat duur is en gemarket wordt als 'fantastisch voor katten' boeit de mijne helemaal niets
.

maandag 1 september 2025 om 15:46
maandag 1 september 2025 om 15:48
Laatste goedkeurde aankoop is hier knuffel visje. Paar jaar terug deed kat er niks mee. Afgelopen mei weer eens een gekocht en nu, waarschijnlijk omdat er catnip op zit, is ze niet meer te houden. Ze sleept hem overal mee naar toe. Ik vind dit fijn, want ze komt zo aan haar beweging met al het draaien en meppen.
Ze vind haar klimwand ook leuk met klimplankjes en verstoppen in de huisjes.
En inderdaad soms laat je iets vallen en blijkt kat het geweldig te vinden. Hier was dat met een schuifspeldje en laatst de mascara. Dozen van pakketjes blijven hier vaak een tijdje staan en kat gaat dan erin slapen, klimmen, kauwen en er tegenaan wrijven met haar wang.
Ze vind haar klimwand ook leuk met klimplankjes en verstoppen in de huisjes.
En inderdaad soms laat je iets vallen en blijkt kat het geweldig te vinden. Hier was dat met een schuifspeldje en laatst de mascara. Dozen van pakketjes blijven hier vaak een tijdje staan en kat gaat dan erin slapen, klimmen, kauwen en er tegenaan wrijven met haar wang.
maandag 1 september 2025 om 16:37
Hier met stip op een grote haarelastiekjes, aporteren en uren mee spelen.
Dingen verstoppen die ze moet zoeken. Liefst onder het vloerkleed of onder een deken op de bank.
Alle puzzels en speelgoed waar voer in verstopt kan worden.
Alles wat nog ruikt naar catnip of wat uberhaupt beweegt.
De andere kat is ook altijd goed speelgoed
uren rennen ze achter elkaar aan.
Katten zijn net twee geworden.
Dingen verstoppen die ze moet zoeken. Liefst onder het vloerkleed of onder een deken op de bank.
Alle puzzels en speelgoed waar voer in verstopt kan worden.
Alles wat nog ruikt naar catnip of wat uberhaupt beweegt.
De andere kat is ook altijd goed speelgoed
Katten zijn net twee geworden.
maandag 1 september 2025 om 17:28
Mijn kat apporteerde tampons

Een losse rauwe sperzieboon (geef ik m als ik aan het koken ben) vindt ie ook altijd leuk.
Nothing happens for a reason
maandag 1 september 2025 om 18:01
Doosje kopen voor 4 oktober!
En grappig, die sperzieboon. Ik heb wel eens kittens op bezoek gehad bij mijn kitten, en samen vonden ze in de keuken een stronk witlof, waar ze vervolgens om gingen vechten... Ik heb hem helemaal afgekloven teruggevonden.
maandag 1 september 2025 om 19:12
Daar had ik ook hoge verwachtingen van maar die van mij doen daar helemaal niets mee!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in