Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 20

woensdag 1 juli 2020 om 19:20
Een nieuw 20e deel van het parenclubtopic.
Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.
Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.
Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!
In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.
Even een link naar laatste topic Deel 19 seks/parenclub-swingen-thuis-date-vrage ... ges/435601
Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.
Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.
Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!
In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.
Even een link naar laatste topic Deel 19 seks/parenclub-swingen-thuis-date-vrage ... ges/435601
anoniem_64cfe1fa128db wijzigde dit bericht op 01-07-2020 19:46
Reden: correctie
Reden: correctie
5.49% gewijzigd
maandag 1 september 2025 om 22:45
Niet alles bij mij leggen nu hė?Doddieweer schreef: ↑01-09-2025 16:38Maar die fase gaat wel voorbij. Het is mooi dat je man inziet dat forceren wel eens een relatie kan gaan kosten, hopelijk wordt het dan niet een ander issue.
Om me heen zie ik veel swingende stellen waarvan de vrouw er in deze fase wel genoeg van heeft en waar de mannen nog door willen gaan. Ik vind het dus alleen maar mooi om te zien dat je man belang niet bij het swingen legt maar bij jullie relatie.
En of het dan terug komt of andere invulling wordt. Wie weet nog wat eens in de zoveel tijd met jullie vrienden. Maar grote kans dat je hormonen de boel flink ontregelen. Is even uitzitten, ook voor je man![]()
Maar inderdaad, meestal is het andersom.
Ik wil nog wel, binnen mijn eigen wensen en grenzen. En daar zit weinig rek in. En misschien is de bandbreedte ook wel smaller geworden omdat ik het allemaal al tig keer heb gezien.
Waar ik nu vooral heel benieuwd naar ben, is hoe mijn man met zijn bi-seksualiteit zal omgaan.
trixie wijzigde dit bericht op 02-09-2025 12:20
Reden: Typo
Reden: Typo
0.28% gewijzigd
maandag 1 september 2025 om 22:46
dinsdag 2 september 2025 om 13:03
Dat is toch heel logisch, je zit tijdje in het wereldje en weet wat je wel en niet meer wilt. Je wordt selectiever. Omdat je het allemaal hebt mee gemaakt en alles hebt gezien.
Dat was leuk maar we gingen na verloop van tijd wel voor wat we het fijnste en leukste vonden. En dat is mooi als je daarin zelfde verkiest maar even zoeken als wensen daarin niet overeen komen.
Wat is de reden dat het bij jou tot boosheid komt? Worden dan afspraken niet na gekomen? Laat je je toch verleiden en ga je grenzen over die je voor jezelf had gemaakt of zijn dat inderdaad de hormonen? Je hoeft hier niet te antwoorden dat zijn meer vragen die je jezelf moet stellen. Want als ik je begrijp is vooral je boosheid de reden dat hij er niet mee door wil gaan.
En soms hoeft die niet voort te komen uit het swingen.
Dat was leuk maar we gingen na verloop van tijd wel voor wat we het fijnste en leukste vonden. En dat is mooi als je daarin zelfde verkiest maar even zoeken als wensen daarin niet overeen komen.
Wat is de reden dat het bij jou tot boosheid komt? Worden dan afspraken niet na gekomen? Laat je je toch verleiden en ga je grenzen over die je voor jezelf had gemaakt of zijn dat inderdaad de hormonen? Je hoeft hier niet te antwoorden dat zijn meer vragen die je jezelf moet stellen. Want als ik je begrijp is vooral je boosheid de reden dat hij er niet mee door wil gaan.
En soms hoeft die niet voort te komen uit het swingen.
dinsdag 2 september 2025 om 23:13
Er is geen boosheid bij mij. Ik weet niet waar ik die indruk heb gewekt.
Hij is degene die wil stoppen omdat hij vindt dat mijn wensen en grenzen gedoe geven. Ik niet. Wat dat gedoe precies inhoudt voor hem, daar zijn we over in gesprek. Daar ben ik heel benieuwd naar want ik ervaar eigenlijk niet zoveel gedoe.
Hij is degene die wil stoppen omdat hij vindt dat mijn wensen en grenzen gedoe geven. Ik niet. Wat dat gedoe precies inhoudt voor hem, daar zijn we over in gesprek. Daar ben ik heel benieuwd naar want ik ervaar eigenlijk niet zoveel gedoe.
donderdag 4 september 2025 om 09:13
Sorry als ik het gedoe zo dan op die manier had begrepen., nou ja zoals je al zelf zegt zall hij in gesprek daar dan uitleg over moeten geven.Trixie schreef: ↑02-09-2025 23:13Er is geen boosheid bij mij. Ik weet niet waar ik die indruk heb gewekt.
donderdag 4 september 2025 om 22:54
Ik ben er lang niet geweest maar over algemeen voor gemêleerd publiek drukte en meer stellen zou ik niet op doordeweekse dagen overdag gaan. Het was altijd zo dat het meer mannen alleen trekt (die alibi van werk hebben

vrijdag 5 september 2025 om 10:09
Geen probleem. Vond het wel nuttig omdat even te benoemen.Doddieweer schreef: ↑04-09-2025 09:13Sorry als ik het gedoe zo dan op die manier had begrepen., nou ja zoals je al zelf zegt zall hij in gesprek daar dan uitleg over moeten geven.
dinsdag 9 september 2025 om 17:42
Spannend! Is een trio de bedoeling? Waar jij iets met beiden doet? Of je man ook met hem?
Ik en mijn man hebben over 2 weken een man uitgenodigd (voor de 2e keer)... eerste keer trio met hem was een groot succes voor iedereen (mijn man en hij deden niets samen, alleen ik met beiden)..dus ik hoop dat het net zo fijn en lekker zal zijn
dinsdag 9 september 2025 om 19:38
Hallo allen, ik lees al jaren mee op verschillende topics waaronder deze. Mijn vrouw zou het spannend vinden om het eens met een andere man te doen, waar ik zelf geen problemen mee heb. Om dit tijdens gewoon uitgaan te doen terwijl ze met vriendinnen is ziet ze niet zitten. Nu heb ik voorgesteld dat ze anders naar een parenclub gaat, alleen of wellicht met een vriendin. Nu geeft ze aan dat ze dit wel wat lijkt maar dan wel met mij wilt gaan, waarbij ze dan niet wilt dat ik wat met een ander wat doe. Daar heb ik ook geen behoefte aan maar om dan een beetje te zitten lijkt me ook niet echt wat. Het werkt natuurlijk ook niet voor stellen waarbij de vrouw dan ook niks mag. Eigenlijk ben ik wat opzoek naar verschillende zienswijzen en tips
woensdag 10 september 2025 om 09:27
ja, trio is absoluut de bedoeling. Bij ons thuis, vertrouwd en intiem. Mijn man en hij zijn beiden bi en we klikken alledrie heel erg goed met elkaar. Wordt dus echt een feestje voor drie!Femme45 schreef: ↑09-09-2025 17:42Spannend! Is een trio de bedoeling? Waar jij iets met beiden doet? Of je man ook met hem?
Ik en mijn man hebben over 2 weken een man uitgenodigd (voor de 2e keer)... eerste keer trio met hem was een groot succes voor iedereen (mijn man en hij deden niets samen, alleen ik met beiden)..dus ik hoop dat het net zo fijn en lekker zal zijn![]()
woensdag 10 september 2025 om 14:52
maandag 15 september 2025 om 09:21
Hoi Amanie. Wij (stel van midden 50) hebben precies hetzelfde. Mijn vrouw heeft ook liever niet dat ik het met een andere vrouw doe. Ook ik heb daar geen behoefte aan, maar vind het wel heel fijn en opwindend om haar te zien genieten. Wij gaan binnenkort voor het eerst naar een parenclub. Dat is een bewuste keuze, want een minnaar zien we niet zitten, omdat dat te lastig is en het risico zou kunnen bestaan dat het minder vrijblijvend wordt. We vinden het heel spannend, maar hebben er wel veel zin in. Het is belangrijk om van te voren goede afspraken te maken. Wij hebben dus afgesproken dat ik geen seks met een andere vrouw zal hebben, terwijl zij wel seks mag hebben met een andere man. Ik vind alles prima, ook zoenen en orale seks, zolang het maar veilig gebeurt (condoom). Belangrijk is dat je niet jaloers bent. Maak ook de afspraak, dat als één van de twee het niet (meer) leuk vindt en naar huis wil, dat je dat dan ook doet. Het kan je relatie een heel positieve boost geven, zolang je elkaars gevoelens respecteert.Amanie schreef: ↑09-09-2025 19:38Hallo allen, ik lees al jaren mee op verschillende topics waaronder deze. Mijn vrouw zou het spannend vinden om het eens met een andere man te doen, waar ik zelf geen problemen mee heb. Om dit tijdens gewoon uitgaan te doen terwijl ze met vriendinnen is ziet ze niet zitten. Nu heb ik voorgesteld dat ze anders naar een parenclub gaat, alleen of wellicht met een vriendin. Nu geeft ze aan dat ze dit wel wat lijkt maar dan wel met mij wilt gaan, waarbij ze dan niet wilt dat ik wat met een ander wat doe. Daar heb ik ook geen behoefte aan maar om dan een beetje te zitten lijkt me ook niet echt wat. Het werkt natuurlijk ook niet voor stellen waarbij de vrouw dan ook niks mag. Eigenlijk ben ik wat opzoek naar verschillende zienswijzen en tips
maandag 15 september 2025 om 22:31
Bedankt voor de reactie, ik gun mijn vrouw de ervaring ook. Maar weet niet of ik er dan bij hoef te zijn. Jullie plannen dan een avond waar ook alleenstaande mannen welkom zijn? Lijkt me voor de vrouw van een stel ook niet fijn als die niets mag doen bij de man.Zwaluw schreef: ↑15-09-2025 09:21Hoi Amanie. Wij (stel van midden 50) hebben precies hetzelfde. Mijn vrouw heeft ook liever niet dat ik het met een andere vrouw doe. Ook ik heb daar geen behoefte aan, maar vind het wel heel fijn en opwindend om haar te zien genieten. Wij gaan binnenkort voor het eerst naar een parenclub. Dat is een bewuste keuze, want een minnaar zien we niet zitten, omdat dat te lastig is en het risico zou kunnen bestaan dat het minder vrijblijvend wordt. We vinden het heel spannend, maar hebben er wel veel zin in. Het is belangrijk om van te voren goede afspraken te maken. Wij hebben dus afgesproken dat ik geen seks met een andere vrouw zal hebben, terwijl zij wel seks mag hebben met een andere man. Ik vind alles prima, ook zoenen en orale seks, zolang het maar veilig gebeurt (condoom). Belangrijk is dat je niet jaloers bent. Maak ook de afspraak, dat als één van de twee het niet (meer) leuk vindt en naar huis wil, dat je dat dan ook doet. Het kan je relatie een heel positieve boost geven, zolang je elkaars gevoelens respecteert.
dinsdag 16 september 2025 om 08:32
Wij gaan inderdaad als er ook alleengaande mannen welkom zijn. Misschien zijn er ook wel stellen waarbij de vrouw geen behoefte heeft aan een andere man. Omdat het voor ons de eerste keer is, weten we niet wat we kunnen verwachten. Zoals gezegd vind ik het fijn om mijn vrouw te zien genieten, maar als jij daar geen behoefte aan hebt, weet ik niet of een parenclub voor jou de beste keus is. Maar misschien is het ook wel heel gezellig om wat met andere mensen te kletsen. Jullie zouden het gewoon een keer kunnen uitproberen, met de duidelijke afspraak dat, als het niets voor jou blijkt te zijn, het éénmalig is.
dinsdag 16 september 2025 om 11:00
Sorry voor het vieze verhaal moet het even ergens kwijt waar ik anoniem ben.
Ik heb vorige week een soa test laten doen, daar was het sowieso wel weer eens tijd voor maar ik had ook onveilige seks gehad met een van onze dates
Ja, heel onverstandig, ik weet het, en is ook gelijk de eerste en de laatste keer, want.... Ja jullie raden het al.... Ik heb nu dus trichomonas
Gelukkig zonder klachten, maar ik ben er wel van geschrokken.
Rationeel weet ik dat dit gewoon wel eens kan gebeuren, dat het niks te maken heeft met mijn hygiëne, dat het niet mijn schuld is enz. Maar mentaal voel ik me vies
Ook het feit dat ik dat nu dus aan die date moet gaan vertellen
Ik zak door de vloer van schaamte, terwijl ik het hoogstwaarschijnlijk van hem heb gekregen.
Ik heb vorige week een soa test laten doen, daar was het sowieso wel weer eens tijd voor maar ik had ook onveilige seks gehad met een van onze dates

Rationeel weet ik dat dit gewoon wel eens kan gebeuren, dat het niks te maken heeft met mijn hygiëne, dat het niet mijn schuld is enz. Maar mentaal voel ik me vies

Ook het feit dat ik dat nu dus aan die date moet gaan vertellen

dinsdag 16 september 2025 om 11:07
Wat vervelend Frouwke. Ik kende het niet dus ik heb even gegoogled, het is een ontstekinkje waar je met AB vrij makkelijk weer vanaf komt en het is verder gelukkig niet schadelijk. Ik snap dat het even viezig voelt maar dat hoeft natuurlijk niet.
Ik denk dat je date alleen maar blij moet zijn met deze boodschap, mannen hebben hier niet vaak last van, vrouwen wel en je wil je dates niet besmetten toch?
Gek eigenlijk, dat een aantal SOA's alleen klachten geven bij vrouwen. Dat heeft onze lieve heer toch weer lullig bedacht.
Ik denk dat je date alleen maar blij moet zijn met deze boodschap, mannen hebben hier niet vaak last van, vrouwen wel en je wil je dates niet besmetten toch?
Gek eigenlijk, dat een aantal SOA's alleen klachten geven bij vrouwen. Dat heeft onze lieve heer toch weer lullig bedacht.
.
dinsdag 16 september 2025 om 11:15
Het wordt wat ik ervan begreep ook niet standaard meegetest normaal gesproken, alleen bij klachten. Maar onze huisarts is onwijs grondig altijd, dus die heeft het wel mee laten testen.
En ja, zeker lullig dat je er als vrouw klachten van krijgt en als man niet. Het voelt sowieso heel ongrijpbaar en eng, dat je dit soort dingen onder de leden kan hebben zonder klachten.
En ja, zeker lullig dat je er als vrouw klachten van krijgt en als man niet. Het voelt sowieso heel ongrijpbaar en eng, dat je dit soort dingen onder de leden kan hebben zonder klachten.
dinsdag 16 september 2025 om 13:42
@Amanie
Ik ben 2x naar een parenclub geweest, mijn man heeft me gebracht en gehaald, zo'n club is niets voor hem hij wil zelf niets met andere vrouwen en alleen kijken zag hij ook niet zitten, misschien is dat ook een optie voor jullie.
@frouwke
Heel vervelend frouwke ook wel een wake up call dat je toch moet oppassen, Ik snap je gevoelens maar gelukkig is het een milde soa.
Gelukkig heb ik al die jaren nog nooit iets opgelopen maar al die tijd met 1 fwb maakt de kans wel een stuk kleiner.
Ik ben 2x naar een parenclub geweest, mijn man heeft me gebracht en gehaald, zo'n club is niets voor hem hij wil zelf niets met andere vrouwen en alleen kijken zag hij ook niet zitten, misschien is dat ook een optie voor jullie.
@frouwke
Heel vervelend frouwke ook wel een wake up call dat je toch moet oppassen, Ik snap je gevoelens maar gelukkig is het een milde soa.
Gelukkig heb ik al die jaren nog nooit iets opgelopen maar al die tijd met 1 fwb maakt de kans wel een stuk kleiner.
dinsdag 16 september 2025 om 13:47
Vervelend Frouwke. Ik snap je gevoel wel hoor maar het is ook het stigma dat op soa's zit, je kunt ook best veel andere virussen of infecties asymptomatisch hebben en dan voel je je ook niet "vies" toch? Op bijvoorbeeld chlamydia wordt ook niet meer standaard getest/behandeld omdat de gevolgen vrijwel altijd heel gering zijn.
En een condoom gebruiken is sowieso verstandiger natuurlijk maar de meest voorkomende soa's kun je ook met condoom overdragen. Tenzij je ook condoom/beflapje gebruikt voor orale seks. Dus wees mild naar jezelf.
En een condoom gebruiken is sowieso verstandiger natuurlijk maar de meest voorkomende soa's kun je ook met condoom overdragen. Tenzij je ook condoom/beflapje gebruikt voor orale seks. Dus wees mild naar jezelf.
dinsdag 16 september 2025 om 16:57
Bedankt voor de lieve reacties.
Ja, deze soa is zelfs met condoom ook nog over te dragen. Ik ben de hele dag al informatie aan het zoeken erover, maar word er verder niet veel wijzer van.
Degene met wie ik het zonder condoom had gedaan was ook niet bepaald blij, maar dat ik het als eerste heb laten testen wil natuurlijk niet zeggen dat het mijn 'schuld' is. (Ik ben heel erg geneigd om naar een schuldige te zoeken, maar het is in dit geval gewoon echt pech hebben, geen symptomen en je kan het jaren bij je dragen zonder er ooit achter te komen, dus als hij het ook heeft is het nog maar de vraag wie het van wie heeft gekregen)
In elk geval weet ik dat ik het een paar maanden geleden nog niet had
Ja, deze soa is zelfs met condoom ook nog over te dragen. Ik ben de hele dag al informatie aan het zoeken erover, maar word er verder niet veel wijzer van.

Degene met wie ik het zonder condoom had gedaan was ook niet bepaald blij, maar dat ik het als eerste heb laten testen wil natuurlijk niet zeggen dat het mijn 'schuld' is. (Ik ben heel erg geneigd om naar een schuldige te zoeken, maar het is in dit geval gewoon echt pech hebben, geen symptomen en je kan het jaren bij je dragen zonder er ooit achter te komen, dus als hij het ook heeft is het nog maar de vraag wie het van wie heeft gekregen)
In elk geval weet ik dat ik het een paar maanden geleden nog niet had

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in