Naar Intuïtie luisteren ?

08-09-2025 22:57 61 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend en ik zijn nu 17 jaar samen, waarvan we er 4 samenwonen.
We houden veel van elkaar ( dat zegt hij ook regelmatig) en we hebben het vaak leuk samen.
Hij doet heel veel voor mij en mijn 3 ( inmiddels volwassen) kinderen.
Maar toch bekruipt me af en toe het gevoel, ik weet niet precies hoe ik het moet verwoorden, dat ik niet zijn grote liefde ben.
( niet dat ik denk dat hij vreemdgaat, dat niet).
Maar we lopen bv nooit hand in hand, soms niet eens naast elkaar ( dan zegt hij te smal, of te druk).
Soms zie ik mannen die in het openbaar tonen hoe gek ze en hoe blij ze met hun vrouw zijn.
Thuis op de bank raakt hij me wel veel aan , bv m'n arm of m'n been. Of geeft mij spontaan een kus, dat dus wel.
Hij heeft het wel altijd over mij tegen anderen ( in positieve zin hoor)
Maar ik kan het gevoel niet onder woorden brengen, dat ik toch iets mis.
Dat hij wel blij met me is, maar meer een beetje zo vanzelfsprekend.
Soms zegt hij : je moet tevreden zijn met wat je hebt.
Vanavond had hij het over een ex , zei hij ik dacht dat ik haar nooit zou kunnen krijgen, en zij dacht dat ze mij niet kon krijgen, ik denk wat moet ik hiermee.
Is dit herkenbaar, of moet ik dit onderbuikgevoel los laten?
Word er soms zo verdrietig van, maar mss niet nodig.
Je kunt iets goeds ook kapot denken hè? :hug:
Mensen die in het openbaar heel opzichtig hun liefde tonen, vertrouw ik nooit. Als het goed zit, hoef je het niet van de daken te schreeuwen.
Koester wat je hebt!
En wat doet hij als jij zijn hand pakt buiten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@ladadieladieda dat is ook zo.
Verder gaat het goed tussen ons hoor. En mss zie ik idd wel spoken die er niet zijn.
Ken ook stel die altijd wat verliefderig doen, maar 1 van de twee geeft zelf toe dat je soms de schijn moet ophouden. Dus net wat je zegt, dat zegt ook niet alles.
En ik weet ook dat ze niet eerlijk tegen elkaar zijn. Dus alles voor de buitenwereld.
Mijn man is ook niet van openlijke affectie, daardoor houdt ie niet minder van me.
En iets iets over een oude liefde, ga je je daar nu druk om maken?

Het leven is geen romantische film.
Na 17 jaar?

Ik vind openlijke effectie vrij vaak nep overkomen. Liever lekker samen op de bak, keuken, douche of in bed 😁
Misschien ook een generatieding? Of gewoon zijn karakter? Ik ben opgevoed met ‘niet aan elkaar zitten te frunniken in het openbaar’. En ik heb zelf nooit hand in hand gelopen, tenzij de ander een klein kind was dat aan mijn zorg was toevertrouwd. In mijn jeugd vond ik dat zo aanstellerig en claimend dat ik dat hand in hand lopen (of erger: hand in kontzak) altijd heb geweigerd. Het zegt ook helemaal niets over de relatie.
Waarom hand in hand lopen aanstellerig of claimend is, is mij een raadsel. Het is niet meer dan een vorm van affectie tonen. Wij lopen ook altijd hand in hand, maar heb niet het gevoel dat we iets van de daken aan het schreeuwen zijn of dat we ons aanstellen of elkaar claimen. We zijn allebei van de fysieke affectie, ook in het openbaar. Tuurlijk zijn er grenzen, zoals kussen in het openbaar.

@TO, heb je al besproken hoe jij je voelt en wat je mist? Dus puur vanuit de ik-vorm? Als hij het wegwuift of bagatelliseert, dan zitten jullie gewoon niet op 1 lijn.
Dat hij over die ex begon voegt idd weinig toe. Al weet ik de context niet, misschien hadden jullie het over exen? Maar zou eerst proberen hier een goed gesprek over te voeren.
Ik gok dat het komt door die andere man, die je vorig jaar ontmoette die je wel het gevoel gaf een geweldige vrouw te zijn
Die heeft je laten zien wat je mist.
Ik zie door jullie reacties dat ik mss te emotioneel reageerde.
I.i.g. bedankt voor jullie reacties.
Ik ga het topic sluiten.
Lila-Linda schreef:
09-09-2025 06:14
Ik gok dat het komt door die andere man, die je vorig jaar ontmoette die je wel het gevoel gaf een geweldige vrouw te zijn
+100
De vinger op de zere plek want het topic wordt meteen gesloten :biggrin:
Aha, ja als je niet verliefd bent op je eigen man dan snap ik wel dat je wat mist.
Lila-Linda schreef:
09-09-2025 06:14
jup. dit zal hem wezen.
dus TO (want we sluiten hier niet) wees eerlijk tegen jezelf en je partner en stop ermee óf ga ervoor en hou op met dit kapotdenken.
En doooooor!
TO, dit topic hoeft toch niet meteen verwijderd te worden?
Ik denk dat heel veel mensen wel eens ervaren of gevoeld hebben wat jij beschrijft.
Niks om je voor te schamen lijkt me.
Ik denk dat in de veel relaties het mis gaat door de dingen die niet meer uitgesproken worden, voor vanzelfsprekend worden genomen enz.
Juist goed het daar over te hebben hier.
En ik weet niks van een ander topic van je, maar het kan iedereen overkomen dat iemand je kan laten merken, wat je bij de ander juist mist. En dat kan best pijnlijk en confronterend zijn, maar hoeft niet meteen het einde te betekenen. Niet als jullie willen werken aan je relatie.
Die man uit het vorige topic was een charmeur met gladde praatjes die TO het bed probeert in te praten. Dat kan je niet vergelijken met een relatie van 17 jaar. Mijn complimenten voor de forumleden die de andere topics afstruinen. Dat geeft direct duidelijkheid.
Wat kunnen mensen het leven toch moeilijk voor zichzelf maken.

Kan je dit niet bij hem aankaarten? Ongeacht wat er vorig jaar gebeurt is.
Steven1980 schreef:
09-09-2025 08:44
Die man uit het vorige topic was een charmeur met gladde praatjes die TO het bed probeert in te praten. Dat kan je niet vergelijken met een relatie van 17 jaar. Mijn complimenten voor de forumleden die de andere topics afstruinen. Dat geeft direct duidelijkheid.

Aha, nou in dit geval was het niet ver terug lezen.

Tja TO, je mist waarschijnlijk het gevoel dat die je van die geheime flirt kreeg.
Het nieuwe, stiekeme, uitdagende, prikkelende, je begeert voelen, het onbereikbare etc.

Het voelde als een drugs voor je schreef je.

Kijk, die bekende stiekeme flirt-site voor mensen die getrouwd of in een vaste relatie zitten, wordt niet voor niks zo druk bezocht hé!
Jij bent geen uitzondering in wat je hebt meegemaakt en gevoeld en de situatie waz evenmin bijzonder.

Ik denk dat je even je juiste bril weer moet opzetten.
Projectie dus. En dan een topic openen dat jij denkt dat hij niet genoeg van jou houdt, terwijl jij verliefd wordt/bent op een ander.
Je zoekt een reden om te vertrekken dus? Duidelijk.
MissNuada schreef:
09-09-2025 09:41
Projectie dus. En dan een topic openen dat jij denkt dat hij niet genoeg van jou houdt, terwijl jij verliefd wordt/bent op een ander.
Heerlijk, en dan "ik sluit het topic," dit maakt mensen zo leuk.
Ik geloof niet dat TO weg wil. Ik geloof eerder dat ze het gevoel mist, van vroeger
En dat ze hoopt dat haar hork van een man liever gaat worden.
Lila-Linda schreef:
09-09-2025 10:11
Ik geloof niet dat TO weg wil. Ik geloof eerder dat ze het gevoel mist, van vroeger
En dat ze hoopt dat haar hork van een man liever gaat worden.

Ik zie TO haar partner nergens als 'hork' omschrijven.
Ik denk dat er heel veel mensen zijn in wat ik noem "goed genoeg" relaties. Ze willen graag een partner voor gezelligheid, aanspraak, steun en intimiteit. En zijn tevreden dat ze iemand hebben gevonden. Dat hoeft inderdaad geen grote liefde te zijn. Maar iemand die voldoet aan het bovenstaande en past in hun leven. Met name mannen kunnen niet goed alleen zijn. En zijn snel tevreden. De kans bestaat dat jij niet of niet meer die grote liefde bent. En misschien was je dat wel nooit. Maar ach alleen is ook maar alleen en jullie hebben het verder prima toch? Heel realistisch en rationeel.

Bedenk dat liefde zoals dat in de media naar voren komt ook niet realistisch is. Zeker niet jarenlang.
LemoosGaatDoor schreef:
09-09-2025 04:18
Misschien ook een generatieding? Of gewoon zijn karakter? Ik ben opgevoed met ‘niet aan elkaar zitten te frunniken in het openbaar’. En ik heb zelf nooit hand in hand gelopen, tenzij de ander een klein kind was dat aan mijn zorg was toevertrouwd. In mijn jeugd vond ik dat zo aanstellerig en claimend dat ik dat hand in hand lopen (of erger: hand in kontzak) altijd heb geweigerd. Het zegt ook helemaal niets over de relatie.
Oooh jaaaa! Dat zie ik nooit meer en was ik zelfs vergeten, klinkt heel retro nu (ik was ook geen fan, maar nu een beetje nostalgisch :D)
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Niet iedereen is even affectief. Ik heb bijv. bijna nooit hand in hand gelopen, in het openbaar geknuffeld etc. Ook niet veel behoefte aan.
En zeker na een relatie van 17 jaar kun je denk ik niet verwachten dat jouw partner wel ineens zo wordt.

TO, geniet gewoon van allebei. Van je vertrouwde, stabiele relatie met je vriend die jij hopelijk nog steeds heel leuk vindt en van het verliefderige gevoel voor jouw crush. Maar doe daar verder niks mee, zo leuk wordt het namelijk toch niet. Maar je kunt best wel eventjes van je vlinders genieten.
evelien2010 schreef:
09-09-2025 10:30
Ik denk dat er heel veel mensen zijn in wat ik noem "goed genoeg" relaties. Ze willen graag een partner voor gezelligheid, aanspraak, steun en intimiteit. En zijn tevreden dat ze iemand hebben gevonden. Dat hoeft inderdaad geen grote liefde te zijn. Maar iemand die voldoet aan het bovenstaande en past in hun leven. Met name mannen kunnen niet goed alleen zijn. En zijn snel tevreden. De kans bestaat dat jij niet of niet meer die grote liefde bent. En misschien was je dat wel nooit. Maar ach alleen is ook maar alleen en jullie hebben het verder prima toch? Heel realistisch en rationeel.

Bedenk dat liefde zoals dat in de media naar voren komt ook niet realistisch is. Zeker niet jarenlang.
Misschien is dat juist wel een grote liefde, zo'n rustige, bedaarde manier van jarenlang bij elkaar zijn en blijven.
Wat eten we vanavond?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven