Poster, print etc van boek

09-09-2025 07:44 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zoek voor best een grote muur een poster of een print. Nu ben ik verzot op lezen en mijn idee was om een poster of een print op te hangen uit een boek. Op een andere wand heb ik bijvoorbeeld twee tekeningen van Beatrix Potter hangen. Ik zag al een print van watership down die ik mooi vind maar die is voor mijn gevoel te klein. Gewoon posterformaat namelijk.
Ik heb gisteren echt lang gezocht maar kan niet echt wat vinden.
Plus ik weet niet goed welke boeken nog meer mooie illustraties hebben, zonder dat het te kinderkamerachtig wordt ook
Aanvullend, the wind in the willows heb ik nog naar gekeken en winnie the pooh maar met name de laatste vind ik prachtig maar misschien net te kinderlijk
Misschien de geheime tuin?
Zou contact opnemen met een drukkerij. Waar je bijvoorbeeld ook geboortekaartjes en zo kunt laten drukken. Die zitten in veel dorpen en steden wel.
fotobehang bedrijven kunnen van relatief slechte kwaliteit foto's echt grote bestanden maken voor behang. misschien daar zo'n afbeelding laten vergroten?
En doooooor!
IXXI een optie?
Met prints uit een boek kom je denk ik sowieso al snel op kinderboeken. Misschien brengt een portret van een favoriete schrijver of een iconische uitvergrote cover van een favoriet boek wat variatie? En heb je al op Etsy gekeken, daar vind je legio downloadables.
Ik vind de tekeningen in De jongen, de mol, de vos en het paard, van Charlie Mackesy, schitterend. Wil er ook een aantal van aan de muur...
Als je bij Posterlounge je favoriete schrijver invult, kom je al een heel eind.

Tolkien: https://www.posterlounge.nl/zoek.html?s ... homLUBYFAg
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Kinderboekhandels hebben vaak ook posters
Op de Leliegracht in Amsterdam hangen in een etalage mooie prints van Marit Tornqvist (het is volgens mij geen winkel, maar je kunt ze er wel zien als je toevallig eens langsloopt - en als je ze net zo mooi vindt als ik wordt dat gekke internationaal bestellen ook wel mogelijk)

Edit: geen idee waarom die link niet werkt, maar ik bedoelde deze: www.marittornqvist.nl/nl/producten/kinderkamer/
may_ka wijzigde dit bericht op 09-09-2025 11:33
15.27% gewijzigd
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
dubbel
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Dank voor alle reacties. Ik heb vanochtend geen tijd gehad om goed alles te lezen maar dat ga ik nu doen
Quentin Blake - de illustrator van Roald Dahl boeken
https://www.werkaandemuur.nl/ hier hebben ze ook veel mooie dingen, op verschillende formaten te bestellen.
https://www.etsy.com/nl/shop/StephenAllenArtist

Deze prints vind ik wel mooi maar zou ik eigenlijk gewoon groter willen
Voor de logeerkamer heb ik op Etsy wat prints gevonden die ik kon downloaden. Kostte ca. 3 euro. Daarna zelf laten drukken, lijstje erom en je bent voor een paar tientjes klaar. Bijkomend voordeel is dat je ze in het gewenste formaat kunt printen.
Lila-Linda schreef:
09-09-2025 10:11
Kinderboekhandels hebben vaak ook posters
Dit inderdaad! Ik werk in een boekhandel en wij krijgen heel vaak posters toegestuurd van uitgeverijen. Te veel om in de winkel op te hangen dus we geven veel weg aan scholen of klanten.
Ik heb voor een muur van drie meter lengte behang laten drukken bij zo’n online fotobehangshop. Kun je nog kiezen voor stick and peel of gewoon behang. Via Etsy een verkoper benaderd waar ik wel vaker een zeefdruk of schets van koop. Zij heeft voor mij een schets gemaakt en die is uitvergroot. Maar dat kan natuurlijk met iedere afbeelding.
Als ik een foto van internet pak dan is die qua resolutie toch slecht. Kan zo’n fotobehangshop dat helemaal fixen?
lonelycat schreef:
09-09-2025 22:10
Als ik een foto van internet pak dan is die qua resolutie toch slecht. Kan zo’n fotobehangshop dat helemaal fixen?
Waar ik het bij heb laten maken, kon ik een mailtje sturen en dan keken ze met mij mee. Ik kreeg toen drie opties (afbeelding hoe het zou uitzien zonder bewerking, afbeelding met bewerking en afbeelding met bewerking en nog een kunstgreep). Ik neem aan dat ze dat ook voor je kunnen doen met een afbeelding die je van Google images plukt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven