Zomervakantie toeristische plek
woensdag 10 september 2025 om 08:31
Voor zomer 2026 ben ik op zoek naar een hotel/huis/appartement in een druk en toeristisch gebied. We gaan voor het eerst zonder de oudste en met alleen man, ik en dochter van dan 14. Wat we zoeken is:
- Aan zee, zandstrand, geen stenen!
- In een druk en toeristisch gebied, dus aan een boulevard met winkeltjes en terrasjes.
- Op rij-afstand dus niet helemaal Zuid-Spanje bijvoorbeeld
- Op een plek waar het redelijk zonzeker is, dus geen België, Duitsland etc.
- Niet op een camping.
Wie o wie kent een een leuke plaats of specifiek appartement/hotel/vakantiehuis?
- Aan zee, zandstrand, geen stenen!
- In een druk en toeristisch gebied, dus aan een boulevard met winkeltjes en terrasjes.
- Op rij-afstand dus niet helemaal Zuid-Spanje bijvoorbeeld
- Op een plek waar het redelijk zonzeker is, dus geen België, Duitsland etc.
- Niet op een camping.
Wie o wie kent een een leuke plaats of specifiek appartement/hotel/vakantiehuis?
woensdag 10 september 2025 om 08:42
Zonnige strandvakantie in Diano Marina
Vlak over de grens met Frankrijk, aan de Italiaanse Rivièra, ligt de gezellige kustplaats Diano Marina. Waar je op een uur of 13 rijden vanaf Utrecht, aan de andere kant van de Alpen en aan de Ligurische Zee, in het zomerseizoen veel zon kunt verwachten. Gelukkig maar, want dit zijn natuurlijk de ideale omstandigheden voor een bezoek aan het fijne zand van Bagni Ponterosso. Om heerlijk tot rust te komen onder een wuivende palmboom, en zo nu en dan een verkoelende duik in het azuurblauwe water te nemen. Of om vanaf een ligstoel op de pier van het uitzicht over zee en op de jachten te genieten, die op weg zijn naar de nabijgelegen haven. Begint de zon in zee te zakken? Slenter dan zelf ook richting haven, om tijdens deze vakantie in een van de vele restaurants van spaghetti al tonno te genieten.
Vlak over de grens met Frankrijk, aan de Italiaanse Rivièra, ligt de gezellige kustplaats Diano Marina. Waar je op een uur of 13 rijden vanaf Utrecht, aan de andere kant van de Alpen en aan de Ligurische Zee, in het zomerseizoen veel zon kunt verwachten. Gelukkig maar, want dit zijn natuurlijk de ideale omstandigheden voor een bezoek aan het fijne zand van Bagni Ponterosso. Om heerlijk tot rust te komen onder een wuivende palmboom, en zo nu en dan een verkoelende duik in het azuurblauwe water te nemen. Of om vanaf een ligstoel op de pier van het uitzicht over zee en op de jachten te genieten, die op weg zijn naar de nabijgelegen haven. Begint de zon in zee te zakken? Slenter dan zelf ook richting haven, om tijdens deze vakantie in een van de vele restaurants van spaghetti al tonno te genieten.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
woensdag 10 september 2025 om 09:34
Badplaatsen genoeg in zuid Frankrijk en Noord Spanje. Net over de grens in Spanje ligt Roses, stukje verder Platja D'Aro. Ken een hoop mensen die elk jaar dat stuk rijden in een ruk ( ik vind dat al te ver want minstens 13 uur dus wij zijn er eens met het vliegtuig geweest) vliegen op Girona en met de auto verder.
woensdag 10 september 2025 om 09:55
pepexx schreef: ↑10-09-2025 08:42Zonnige strandvakantie in Diano Marina
To vraagt om persoonlijke tips. Jouw bericht leest meer als een reclame van een vakantiewebsite. Ben je daadwerkelijk op deze plek geweest of heb je gewoon maar wat geknipt en geplakt?
.
woensdag 10 september 2025 om 10:05
woensdag 10 september 2025 om 10:14
en wat stond jullie tegen aan het Lago Maggiore?Lente19251003- schreef: ↑10-09-2025 10:1012 uur rijden / Zuid-Frankrijk vinden we geen probleem. Ik zoek echt persoonlijke ervaringen van mensen. Dit jaar zaten we oa bij het Lago Maggiore en dat was echt niet wat we zochten.
woensdag 10 september 2025 om 10:15
Ik vond zelf Rovinj in Kroatië erg leuk. Wij zaten op resort Amarin (appartementen en er is een camping bij), maar voor winkels moest je met het gratis pontje over naar het oude centrum. Ik vermoed dat je aan de centrumzijde ook wel appartementen hebt.
Ik heb het in twee keer gereden met overnachting in Oostenrijk. Het is volgens mij ca 1400 km.
Ik heb het in twee keer gereden met overnachting in Oostenrijk. Het is volgens mij ca 1400 km.
woensdag 10 september 2025 om 10:18
Een vriendin van mij heeft ook deze vakantie wensen en zit elk jaar aan de Zuid-Franse kust. Eerst jarenlang tussen Argeles-sur-mer en Montpellier, laatste paar jaar Cote d'Azur. Hebben altijd via yelloh village een luxe stacaravan, op een alles-erop-en-eraan camping. Ik kan haar om meer specifieke tips vragen als je wil?
woensdag 10 september 2025 om 10:19
Aija schreef: ↑10-09-2025 10:18Een vriendin van mij heeft ook deze vakantie wensen en zit elk jaar aan de Zuid-Franse kust. Eerst jarenlang tussen Argeles-sur-mer en Montpellier, laatste paar jaar Cote d'Azur. Hebben altijd via yelloh village een luxe stacaravan, op een alles-erop-en-eraan camping. Ik kan haar om meer specifieke tips vragen als je wil?
Edit: qua plaatsen dan, niet voor de camping (hoewel wat zij hebben qua verblijf echt niks met kamperen te maken heeft)
woensdag 10 september 2025 om 10:54
Aan de meren vind je over het algemeen geen zandstranden en het is ook geen zee natuurlijk.
Bij wat er in de op wordt beschreven denk ik eerder aan populaire vliegbestemmingen in Griekenland en Spanje.
Voor een autoreis lijkt de cote d'azur er het meeste op denk ik, Frejus ofzo. Maar meer nog Costa Brava. Maar een appartement pal aan zee in het centrum/boulevard in populair toeristenoord goed bereikbaar per auto en ook nog betaalbaar is niet heel eenvoudig te vinden denk ik.
Bij wat er in de op wordt beschreven denk ik eerder aan populaire vliegbestemmingen in Griekenland en Spanje.
Voor een autoreis lijkt de cote d'azur er het meeste op denk ik, Frejus ofzo. Maar meer nog Costa Brava. Maar een appartement pal aan zee in het centrum/boulevard in populair toeristenoord goed bereikbaar per auto en ook nog betaalbaar is niet heel eenvoudig te vinden denk ik.
woensdag 10 september 2025 om 10:55
Niet zo gezellig, geen boulevard met allemaal toeristenwinkeltjes. Geen mooie stranden (alleen kleine baaitjes met stenen, gras of beton).
woensdag 10 september 2025 om 10:59
Kroatië heeft niet veel zandstrand. In elk geval niet waar ik geweest ben. Drukte en boulevards zijn er genoeg. Pula, bijvoorbeeld. Of Porec, Rovinj, aan de andere kant Crikvenica. Krk-eiland is ook heel leuk.Lente19251003- schreef: ↑10-09-2025 10:56Frejus vonden we wel erg gezellig, die werd hier ook getipt. Zoiets zoeken we. En echt geen camping. Over Kroatië hoor ik ook goede verhalen maar wat is dan de leukste plek om te zitten?
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 10 september 2025 om 11:02
In Kroatië is het wel heel goed zoeken naar zandstranden, en als je er al een vindt is dat niet per se in de buurt van een boulevard.Lente19251003- schreef: ↑10-09-2025 10:56Frejus vonden we wel erg gezellig, die werd hier ook getipt. Zoiets zoeken we. En echt geen camping. Over Kroatië hoor ik ook goede verhalen maar wat is dan de leukste plek om te zitten?
woensdag 10 september 2025 om 11:30
woensdag 10 september 2025 om 12:12
Ik ben er geweest.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
woensdag 10 september 2025 om 12:18
Dan zou ik de Cote d' Azur kiezen, denk aan: Nice, Cannes, Saint-Tropez etcLente19251003- schreef: ↑10-09-2025 10:55Niet zo gezellig, geen boulevard met allemaal toeristenwinkeltjes. Geen mooie stranden (alleen kleine baaitjes met stenen, gras of beton).
woensdag 10 september 2025 om 12:22
woensdag 10 september 2025 om 12:29
Ik zou ook richting Costa Brava trekken. Dorpjes genoeg die hebben wat je zoekt.
Ik heb jaren in Platja d'Aro rondgezworven.
En als je zelf wat afwisseling van strand wil ... ga eens een middag richting Sa Conca of doe de wandeling vanuit S'Agaro.
En appartementen genoeg te vinden.
Ik heb jaren in Platja d'Aro rondgezworven.
En als je zelf wat afwisseling van strand wil ... ga eens een middag richting Sa Conca of doe de wandeling vanuit S'Agaro.
En appartementen genoeg te vinden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in