Heel bang om syfilis te hebben na één keer pijpen
maandag 15 september 2025 om 09:07
Hoi,
Afgelopen woensdag heb ik iemand gepijpt zonder condoom. Hij had geen rare plekjes of iets aan zijn penis. Ik heb sinds gisteravond behoorlijk jeuk over mijn lichaam. Zou ik syfilis kunnen hebben? Ik ben daar heel erg bang voor. Kan dat al zo snel dat je daar binnen vier dagen klachten van krijgt? En komt het vaak voor?
Afgelopen woensdag heb ik iemand gepijpt zonder condoom. Hij had geen rare plekjes of iets aan zijn penis. Ik heb sinds gisteravond behoorlijk jeuk over mijn lichaam. Zou ik syfilis kunnen hebben? Ik ben daar heel erg bang voor. Kan dat al zo snel dat je daar binnen vier dagen klachten van krijgt? En komt het vaak voor?
maandag 15 september 2025 om 09:30
maandag 15 september 2025 om 09:40
Nou nee. En je hebt in je andere topic ook gewoon al nuttige reacties gekregen.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 09:39Omdat deze vraag meer in deze categorie thuishoort denk ik.
Lila Linda bedoel je te zeggen dat de kans dat ik syfilis heb niet zo groot is?
En wat Lila zegt.
maandag 15 september 2025 om 09:50
nee, ik zeg dat je moet gaan werken aan hoe je je voeltMiranda3232 schreef: ↑15-09-2025 09:39Omdat deze vraag meer in deze categorie thuishoort denk ik.
Lila Linda bedoel je te zeggen dat de kans dat ik syfilis heb niet zo groot is?
Aan je onzekerheden etc
maandag 15 september 2025 om 10:15
maandag 15 september 2025 om 10:25
maar dat ga je hier niet vinden, daarvoor moet je met jezelf aan het werk.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 10:05Ik heb ook regelmatig dwang gedachtes sorry dat ik daar mensen op deze site mee lastigval. Ik hoop dan toch een beetje op gerust stelling.
maandag 15 september 2025 om 10:43
Die kans is heel klein omdat het weinig voorkomt.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 10:30Ja Sjakie ik wil zeker een goed voorbeeld zijn voor mijn dochter. Zou je me alsjeblieft willen zeggen waarom je denkt dat de kans dat ik syfilis heb nihil is?
En zelfs als je het zou hebben dan kan je het nu nog niet weten. Dus je jeuk heeft daar hoe dan ook niets mee te maken.
Het advies is: ga met jezelf aan de slag omdat je zulke rare dingen denkt. En zoek daar hulp bij.
maandag 15 september 2025 om 10:46
Wat is de incubatietijd van syfilis?
De incubatieperiode van syfilis kan 10 tot 90 dagen zijn. Gemiddeld is de incubatietijd van syfilis 3 weken; dit betekent dat bij de meeste mensen de eerste symptomen van syfilis ongeveer 3 weken na de besmetting merkbaar worden. Let op: je kunt de soa wel direct na besmetting doorgeven aan een ander, óók als je zelf nog geen klachten hebt.
https://www.soapoli-online.nl/soa/heb-i ... ten%20hebt.
De incubatieperiode van syfilis kan 10 tot 90 dagen zijn. Gemiddeld is de incubatietijd van syfilis 3 weken; dit betekent dat bij de meeste mensen de eerste symptomen van syfilis ongeveer 3 weken na de besmetting merkbaar worden. Let op: je kunt de soa wel direct na besmetting doorgeven aan een ander, óók als je zelf nog geen klachten hebt.
https://www.soapoli-online.nl/soa/heb-i ... ten%20hebt.
maandag 15 september 2025 om 10:58
Helaas,....het is weer terug van weggeweest. Niet om TO bang te maken, maar dat het weinig voorkomt is ook niet (meer) waar.Wombat schreef: ↑15-09-2025 10:43Die kans is heel klein omdat het weinig voorkomt.
En zelfs als je het zou hebben dan kan je het nu nog niet weten. Dus je jeuk heeft daar hoe dan ook niets mee te maken.
Het advies is: ga met jezelf aan de slag omdat je zulke rare dingen denkt. En zoek daar hulp bij.
Voor TO, doe een bloedtest om het zeker te weten, dan ben je in een klap van die onzekerheid af.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
maandag 15 september 2025 om 11:01
Mensen die last hebben van dwanggedachtes zijn doorgaans moeilijk te overtuigen. Er is al iets gezegd over incubatietijd. Het is niet aan een ander, denk ik, om jou te moeten overtuigen dat je het niet hebt. Want als dan krijg je meestal ja maar..., wat als..., Als je het zeker wil weten kun je beter naar een arts gaan.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 10:30Ja Sjakie ik wil zeker een goed voorbeeld zijn voor mijn dochter. Zou je me alsjeblieft willen zeggen waarom je denkt dat de kans dat ik syfilis heb nihil is?
.
maandag 15 september 2025 om 12:09
Het is onder hetero's vrijwel niet-bestaand. 34 heterovrouwen en 35 heteromannen in heel 2023 (van 2024 zag ik geen cijfers).Henk-und-Roelie schreef: ↑15-09-2025 10:58Helaas,....het is weer terug van weggeweest. Niet om TO bang te maken, maar dat het weinig voorkomt is ook niet (meer) waar.
Voor TO, doe een bloedtest om het zeker te weten, dan ben je in een klap van die onzekerheid af.
Het is echt een rare gedachtekronkel en de eerste hulp die TO nodig heeft is om die gedachten aan te leren pakken.
maandag 15 september 2025 om 13:11
Sorry voor de vragen maar de dokter zei net met telefonisch spreekuur dat ik pas over drie maanden een bloedtest kan laten doen.
We hebben vier weken geleden ofzo voor het eerst gezoend. Dus als ik nu syfilis kan hebben daardoor dan kan die jeuk misschien wel een symptoom ervan zijn? Ik trek deze onzekerheid echt niet drie maanden lang.
We hebben vier weken geleden ofzo voor het eerst gezoend. Dus als ik nu syfilis kan hebben daardoor dan kan die jeuk misschien wel een symptoom ervan zijn? Ik trek deze onzekerheid echt niet drie maanden lang.
maandag 15 september 2025 om 13:15
Lees nou de berichten eens gewoon rustig.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 13:11Sorry voor de vragen maar de dokter zei net met telefonisch spreekuur dat ik pas over drie maanden een bloedtest kan laten doen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in