Mode & Beauty alle pijlers

Witte blouse en bruiloft

15-09-2025 14:50 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet dat er diverse topics zijn over bruiloft en wit.
Op één of andere manier doet de zoekfunctie het niet dus toch maar even zelf een topic starten.

Aanstaande Zaterdag een bruiloft in het zuiden van het land, had mooi donkerpak gekocht maar het gaat daar bijna 30 graden worden O_O .
Ik heb eventueel een leuk wat luchtiger alternatief maar dat is een mooie roze pantalon met een witte blouse met roze accenten. ( het wit overheerst )

Ik weet dat een witte jurk not done is op een bruiloft maar hoe zit dat met een witte blouse met ietwat kleuraccent ?
Het zal voornamelijk voor het avondfeest zijn..

Heel graag jullie mening.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Kattentuintje schreef:
15-09-2025 16:54
Hahah ja lekker, zadel de fotograaf effe met extra werk op omdat jij het wel een goed plan vindt iets aan te trekken dat de jurk minder mooi laat uitkomen. :rofl:
Dan zet ie TO met haar witte bloes toch ergens aan de zijkant van de groepsfoto? Ik zie het probleem niet zo.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Op zich is een witte blouse niet meteen not done voor een man. Bij een witte jurk ligt dat anders.

Maar wat ook zeker van belang is, is het bruidspaar. Zijn zij traditioneel? Dan ligt het misschien wat gevoeliger.
Niet elke bruid trouwt tegenwoordig ook nog in het wit. Mijn (nu ex-) vrouw had een blauwe kanten jurk met roze onderjurk aan. In die hoedanigheid zou ik persoonlijk minder blij zijn met een man in een blauwe of roze blouse dan een witte.

Maar dit is natuurlijk heel smaakgevoelig en vragen welke kleur de bruidsjurk heeft is misschien ook niet het beste plan...😅
De meningen zijn hier inderdaad altijd verdeeld over dit onderwerp. Je weet in ieder geval zeker dat als je niet in het wit gaat, je niemand voor het hoofd stoot.
Lijkt mij een eenvoudige beslissing: je kiest iets anders.
apppie schreef:
15-09-2025 18:49
De meningen zijn hier inderdaad altijd verdeeld over dit onderwerp. Je weet in ieder geval zeker dat als je niet in het wit gaat, je niemand voor het hoofd stoot.
Lijkt mij een eenvoudige beslissing: je kiest iets anders.
Ja, eigenlijk wel mee eens. Hoezeer ik dat gezever over bruiloften en wit ook onzinnig vind, het neemt allemaal niet weg dat ik niemand voor het hoofd zou willen stoten. Dus dan maar een groene bloes of zo.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Mannen dragen toch ook een wit overhemd?
Lady*Voldemort schreef:
15-09-2025 18:45
Dan zet ie TO met haar witte bloes toch ergens aan de zijkant van de groepsfoto? Ik zie het probleem niet zo.

Oh die fotograaf zal zich wel redden. Het ging mij er meer om dat het zo vaak gebeurt dat mensen een 'foutje' in hun outfit maken en dat ze denken dat de fotograaf dat dan wel even oplost. Zo had ik ooit een bruid die haar blote armen niet mooi vond maar wel een strapless jurk had gekocht. Of ik die armen dan op elke foto even wilde shoppen?

Sowieso valt het meestal wel mee met dat verschil in wittinten. Maar om dat nou op de fotograaf af te schuiven: 'oh dan lost die het wel even op', neuh dat niet.
We're just two lost souls
It-is-joysjuhhh schreef:
15-09-2025 19:43
Ik lees dit nu al een paar keer in dit topic. Op de laatste bruiloften waar ik ben geweest droegen de mannen ook geen wit, maar veel lichtgekleurde overhemden (lichtblauw, beige, lichtroze) of iets met een motiefje.

Zelf zou ik het bij twijfel niet doen, zeker als je nog een blouse of shirt in je kast hebt hangen dat ook geschikt is.
Ik zou niet helemaal in het wit gaan, maar in een witte blouse en gekleurd pak gaat echt niemand jou voor de bruid aanzien hoor. Gewoon lekker zomers en fleurig gaan.
Doddieweer schreef:
15-09-2025 20:26
Ik zou niet helemaal in het wit gaan, maar in een witte blouse en gekleurd pak gaat echt niemand jou voor de bruid aanzien hoor. Gewoon lekker zomers en fleurig gaan.
Maar ze doet toch geen pak aan? Ze heeft het over een broek en een blouse.
Als ze er een roze colbertje over heen zou dragen, is er geen probleem.
It-is-joysjuhhh schreef:
15-09-2025 19:43
Zonder colbert?
Pelle schreef:
15-09-2025 20:45
Maar ze doet toch geen pak aan? Ze heeft het over een broek en een blouse.
Als ze er een roze colbertje over heen zou dragen, is er geen probleem.

Het is een witte blouse met roze accenten. Geen compleet witte blouse. Dus geen enkel probleem. Gewoon aandoen TO!
Mariana schreef:
15-09-2025 21:14
Het is een witte blouse met roze accenten. Geen compleet witte blouse. Dus geen enkel probleem. Gewoon aandoen TO!
Het wit overheerst en voor veel bruiden is dat dus wel een probleem. Waarom zou je dat riskeren als je ook gewoon iets anders aan kunt trekken?
Maar eh? 30 graden? Waar?

Ik heb zaterdag ook een bruiloft in t zuiden van het land en had al stress over welke panty. Maar kan dus met blote benen, top!

Of is dat ook not done op een bruiloft?
smorre schreef:
15-09-2025 21:40

Ik heb zaterdag ook een bruiloft in t zuiden van het land en had al stress over welke panty. Maar kan dus met blote benen, top!

Zijn je benen erg wit? Dan met panty. :P
smorre schreef:
15-09-2025 21:40

Hier, 28 graden (in de buurt van Maastricht).
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Amaryllis schreef:
15-09-2025 22:08
Nee nog best bruin hoor😁
Pelle schreef:
15-09-2025 20:46
Zonder colbert?
Tuurlijk, als het 30 graden is toch wel?
Ik ben zelf pas getrouwd op een warme dag en mijn man droeg ook een wit overhemd, het grootste deel van de dag zonder jasje, net zoals een groot deel van de andere mannelijke gasten.
Dus waarom zou een vrouw in een witte blouse dan een probleem zijn?
Dat van de foto’s is ook al een non-argument. Mijn mooiste foto’s zijn van mij in mijn witte jurk met mijn man met wit overhemd er naast. Daarnaast staat TO vast niet op alle foto’s naast de bruid toch?
Charlotta schreef:
15-09-2025 22:42
Tuurlijk, als het 30 graden is toch wel?
Ik ben zelf pas getrouwd op een warme dag en mijn man droeg ook een wit overhemd, het grootste deel van de dag zonder jasje, net zoals een groot deel van de andere mannelijke gasten.
Dus waarom zou een vrouw in een witte blouse dan een probleem zijn?
Dat van de foto’s is ook al een non-argument. Mijn mooiste foto’s zijn van mij in mijn witte jurk met mijn man met wit overhemd er naast. Daarnaast staat TO vast niet op alle foto’s naast de bruid toch?
Maar jouw man was dan toch de bruidegom?
Ik heb het niet over de foto’s gehad.

Wit is traditioneel weggelegd voor de bruid. In de modernere tijd is wit weggelegd voor het bruidspaar. Het bruidspaar (of bruid) moet het middelpunt zijn van de trouwdag, zij moet(en) in de schijnwerpers staan. Kom je toch in het wit? Dan trek je de aandacht naar jezelf toe door de opvallende, lichte kleur. Dan sta jij dus in de schijnwerpers naast het bruidspaar of bruid. In de schijnwerpers staan is deze dag alleen voor het bruidspaar/de bruid en is voor hen/haar ook niet leuk als je die plaats in de schijnwerpers inneemt door de kleur van je kleding. Ook kleuren die lijken op wit worden afgeraden, denk aan gebroken wit, champagnewit, ivoorwit enzovoort.
Ah, dus de bruidegom mag ook wit maar de rest niet. Ik dacht alleen vrouwen niet in een witte jurk, dat snap ik nog wel.

Op mijn eigen bruiloft waren zowel mannen als vrouwen met witte blouses aan, en ik vond dat helemaal prima persoonlijk. Sowieso ben ik meer van het team: ‘trek lekker aan wat je wil’ maar zo denkt duidelijk niet iedereen erover.
Charlotta schreef:
15-09-2025 23:04
Ah, dus de bruidegom mag ook wit maar de rest niet. Ik dacht alleen vrouwen niet in een witte jurk, dat snap ik nog wel.

Op mijn eigen bruiloft waren zowel mannen als vrouwen met witte blouses aan, en ik vond dat helemaal prima persoonlijk. Sowieso ben ik meer van het team: ‘trek lekker aan wat je wil’ maar zo denkt duidelijk niet iedereen erover.
Het punt is dat het een ongeschreven regel is. Er zullen vele bruidsparen zijn die het geen probleem vinden.
Maar ook die het niet kunnen waarderen. Waarom het risico lopen.
TO heeft een roze pantalon. Het kan sowieso toch geen kwaad om daar een andere, nieuwe top voor te kopen. En misschien valt het wel mee. ze schrijft zelf dat het wit overheerst, maar hoe de blouse er precies uitziet weten we niet. Daarom zou ik liever safe dan sorry zijn.
Pelle schreef:
15-09-2025 23:30
Het punt is dat het een ongeschreven regel is. Er zullen vele bruidsparen zijn die het geen probleem vinden.
Maar ook die het niet kunnen waarderen. Waarom het risico lopen.
TO heeft een roze pantalon. Het kan sowieso toch geen kwaad om daar een andere, nieuwe top voor te kopen. En misschien valt het wel mee. ze schrijft zelf dat het wit overheerst, maar hoe de blouse er precies uitziet weten we niet. Daarom zou ik liever safe dan sorry zijn.
Deze post veranderd de zaak... of maakt het nog meer ingewikkeld.
Ik dacht dat TO een man was...

Als TO inderdaad een vrouw is zou ik haar ook niet direct een witte blouse aanraden. Maar dan vanwege het feit dat er simpelweg veel mooiere kleuren zijn dan wit.
@TO: de blouse is wit met roze accenten zeg je.
Misschien iets zoals bijvoorbeeld een roze blazer erover.
Of een roze zijden sjaaltje?
Of iets anders waardoor het witte wat wegvalt?

En later op de avond, als iedereen toch al dronken is boeit het toch niemand meer en de fotograaf is dan al lang thuis 😉
Amaryllis schreef:
15-09-2025 22:08
:rofl:
30 graden hier zal wel meevallen, vanmorgen was het 26 op het nieuws en ja ik woon heeeeeeel zuidelijk. Tegen de avond zou misschien wat kunnen regenen. Maar roze met wit is toch prima. In mijn familie is zaterdag ook een bruiloft, zullen er genoeg wit aan hebben.
Inderdaad TO gaat naar het avondfeest. Zaterdagavond wordt het in bijvoorbeeld Maastricht zo'n 20 graden, met ook nog eens kans op regen.
Kan ze gewoon dat donkere pak aan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven