Kalium en magnesium

12-09-2025 22:45 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vul de Eetmeter van het Voedingscentrum en ben er daardoor achter gekomen dat ik nagenoeg elke dag veel te weinig kalium en magnesium binnen krijg. Magnesium slikte ik wel al bij omdat ik dan beter slaap. Kalium verkopen ze niet als supplement.
Ik eet gezond, elke dag minstens 250 gram groente en twee stuks fruit (waaronder banaan), dus ik snap niet dat ik zo laag zit. De afgelopen maand heb ik een keer de 3500 mg kalium gehaald maar dat was een dag dat ik uit eten was (o.a. zalm en patat en rood vlees) en ruim 1800 calorieën op had (ik ‘mag’ er maximaal 1550). Magnesium 0 keer de aanbevolen hoeveelheid gehaald.
Komt er iemand wel elke dag aan die advieshoeveelheden? Ik eet bovengemiddeld gezond, dus ik begrijp het echt niet.
Bontebok schreef:
14-09-2025 10:41
Oke, je hebt dus een normaal BMI en een gezond gewicht. Maar je wil toch nog een kilo afvallen en daardoor eet je zo weinig dat je niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt? Laag kalium? Eet een banaan extra per dag maar dat je daar niet aan denkt vind ik een grote rode vlag. Zoveel dwangmatigheid rondom eten en gewicht is echt niet oke.
Ik vind het ook erg ongezond klinken. Als je op nog een kilo minder allerlei tekorten hebt, is dat dus geen gezond gewicht voor je.
Ik kreeg bij mn kalium tekort het advies om gedroogde abrikozen en zoete aardappel te eten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven