Samen zijn in nieuwe relatie met thuiswonende kinderen

maandag 15 september 2025 om 23:05

Ik ben 3 jaar geleden gescheiden en heb sinds kort een nieuwe relatie. We zijn nu in de fase dat we weten dat we met elkaar verder willen en natuurlijk willen we elkaar ook graag een paar keer per week zien en liefst ook af en toe blijven slapen. We zijn enorm verliefd. Alleen hebben wij beiden fulltime onze jongvolwassen kinderen thuis wonen, waardoor er altijd wel een kind thuis is in beide huizen. Nu vinden alle kinderen het hartstikke leuk voor ons en hebben ze er geen probleem mee als we bij elkaar thuis komen. Maar blijven slapen is natuurlijk wel een stap verder. 
Hoe doen andere mensen dit?
                    Hoe doen andere mensen dit?

dinsdag 16 september 2025 om 00:15

Ik denk dat ik mijn vriend een paar maanden kende toen hij hier voor het eerst sliep, mijn kinderen waren toen eind-pubertijd.  
Ik weet niet meer hoe dat ging, hij bleef gewoon slapen en daar deden we verder niet te ingewikkeld over. Beetje discretie met deuren dicht enzo maar verder herinner ik me niet dat het allemaal heel ingewikkeld was.
Dat is het voordeel van oudere kinderen, die snappen -als het goed is- dat hun ouders ook een leven hebben. En daar hoort vaak ook een nieuwe relatie bij.
                    Ik weet niet meer hoe dat ging, hij bleef gewoon slapen en daar deden we verder niet te ingewikkeld over. Beetje discretie met deuren dicht enzo maar verder herinner ik me niet dat het allemaal heel ingewikkeld was.
Dat is het voordeel van oudere kinderen, die snappen -als het goed is- dat hun ouders ook een leven hebben. En daar hoort vaak ook een nieuwe relatie bij.
                                    .

dinsdag 16 september 2025 om 06:33

Ik heb nu bijna twee maanden een relatie. Mijn kinderen wonen ook fulltime bij mij en hij is nog niet blijven slapen. Ik denk dat dat iets wordt voor later dit jaar. Mijn kinderen gunnen het mij ook maar blijven slapen is toch ook een inbreuk op hun privéleven. Nu heeft hij om de 50/50 co ouderschap dus ik kan om de week wel bij hem blijven slapen

dinsdag 16 september 2025 om 07:40

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar als zo oud zijn dat je ze een prive leven gunt, zijn ze dan ook niet oud genoeg om hun moeder dat te gunnen?lonelycat schreef: ↑16-09-2025 06:33Ik heb nu bijna twee maanden een relatie. Mijn kinderen wonen ook fulltime bij mij en hij is nog niet blijven slapen. Ik denk dat dat iets wordt voor later dit jaar. Mijn kinderen gunnen het mij ook maar blijven slapen is toch ook een inbreuk op hun privéleven. Nu heeft hij om de 50/50 co ouderschap dus ik kan om de week wel bij hem blijven slapen

dinsdag 16 september 2025 om 07:47

Beide kinderen zijn18+Harderwijk2021 schreef: ↑16-09-2025 07:40Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar als zo oud zijn dat je ze een prive leven gunt, zijn ze dan ook niet oud genoeg om hun moeder dat te gunnen?

dinsdag 16 september 2025 om 07:50

Hebben ze dat zelf zo gezegd?
Als zij ooit een vriend/in hebben die wil blijven slapen ga jij dan ook zeggen dat dit een inbreuk is op je privéleven?
Ik bedoel maar.. het leven gaat verder, het is wat het is, als je een nieuwe relatie krijgt, alles gaat goed en jullie latten blijft die man/vrouw wel eens slapen.
Net zoals er bij je jongvolwassen kinderen wel eens een lief blijft slapen.

dinsdag 16 september 2025 om 07:57

Jongvolwassenen snappen toch dat bij elkaar slapen bij een stabiele relatie hoort.
Hebben ze zelf nog nooit een vriendje of vriendinnetje gehad/
Dat je ouders een actief sexleven hebben, daar moeten we allemaal aan wennen. Je ouders zijn je ouders en geen warmbloedige wezens
Gun jezelf een mooie relatie met alles er op en aan, geniet er van. En wat jij in je eigen slaapkamer doet moet jezelf weten. En hou verder rekening met elkaar.
                    Hebben ze zelf nog nooit een vriendje of vriendinnetje gehad/
Dat je ouders een actief sexleven hebben, daar moeten we allemaal aan wennen. Je ouders zijn je ouders en geen warmbloedige wezens
Gun jezelf een mooie relatie met alles er op en aan, geniet er van. En wat jij in je eigen slaapkamer doet moet jezelf weten. En hou verder rekening met elkaar.

dinsdag 16 september 2025 om 08:07

dinsdag 16 september 2025 om 09:06

Logisch toch? Het is voor jou niet pijnlijk om je kind met een partner te zien. Voor je kind kan het wel heel pijnlijk zijn om jou met een andere partner gezien, ookal gunnen ze je het wel heel erg.

dinsdag 16 september 2025 om 10:12

Dat noemen zij meten met twee maten. Ik neem aan dat je daarin niet mee gaat?
                                    Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent. 
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?

Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?

dinsdag 16 september 2025 om 11:18

dinsdag 16 september 2025 om 15:17

Ja, dit inderdaad. Ik wil ze tijd geven om eraan te wennen maar ik wil ook heel graag tijd samen doorbrengen met mijn nieuwe partner. Dus dat is even een spagaat. Bovendien hebben ze wel wat meegemaakt met hun vader en vriendinnen de laatste jaren, dus dat speelt ook mee. Ze moeten zich fijn voelen in hun eigen huis, dit is hun veilige plek en ik ben de stabiele factor.
Vriendjes of vriendinnetjes van de kinderen vind ik een heel ander verhaal (en dat was ook best wennen in het begin hoor).

dinsdag 16 september 2025 om 16:24

Helemaal mee eens.
Plus dat zij waarschijnlijk wel met jou moeten overleggen over wanneer hun liefje komt slapen etc, maar er andersom waarschijnlijk meer mee geconfronteerd worden en weinig zeggenschap over hebben (net als de scheiding etc).
Misschien werkt het als je met ze overlegt in welke vorm het het beste zou werken voor ze? Dat ze (in ieder geval in het begin) een beetje controle ervaren over wanneer hij er is, hoe lang, hoe vaak, hoe het gaat met samen ontbijten etc. Dan vind je er uiteindelijk hopelijk wel een weg in samen. Ik vind wel dat je rekening moet houden met je kinderen hierin, maar nooit blijven slapen in een relatie die al een paar jaar bestaat met meerderjarige kinderen vind ik ook wel weer erg straf.

woensdag 17 september 2025 om 20:55

zaterdag 20 september 2025 om 01:46

Ik en vriend hebben heel rustig aan gedaan.
Nog steeds blijft hij niet langer dan 1 nacht. Vakanties zijn apart, verjaardagen kinderen doen we ook apart. Ik heb 1 18- kind en drie boven de 18 jr.
Dit is hun thuis en ik ben zuinig op wat wij als gezin met 1 ouder hebben opgebouwd.
Mijn kinderen moeten erg wennen. Hij heeft geen kinderen meer thuis, dus ben ook regelmatig bij hem. Hij komt wel met kerst en mijn verjaardag, dat voelt wel alsof ik op eieren loop, je wilt iedereen een gezellige avond geven, zoiets. Elk kind reageert ook anders op hem. Maar ze moeten allemaal privacy inleveren. En biv als mijn dochter uit de avonddienst komt zal ze normaal bij komen zitten en vertellen. Als mijn vriend er is doet ze dat niet. Wij houden erg van langzaam aan doen , vriend en ik.
Hij bleef pas na een jaar slapen.dat heb ik medegedeeld en niet gevraagd of besproken. Ik kondigde de eerste twee jaar ook altijd aan dat hij kwam en of hij wel of niet bleef slapen. Daar ben ik net mee gestopt. We zijn zo n drie jaar samen.
                    Nog steeds blijft hij niet langer dan 1 nacht. Vakanties zijn apart, verjaardagen kinderen doen we ook apart. Ik heb 1 18- kind en drie boven de 18 jr.
Dit is hun thuis en ik ben zuinig op wat wij als gezin met 1 ouder hebben opgebouwd.
Mijn kinderen moeten erg wennen. Hij heeft geen kinderen meer thuis, dus ben ook regelmatig bij hem. Hij komt wel met kerst en mijn verjaardag, dat voelt wel alsof ik op eieren loop, je wilt iedereen een gezellige avond geven, zoiets. Elk kind reageert ook anders op hem. Maar ze moeten allemaal privacy inleveren. En biv als mijn dochter uit de avonddienst komt zal ze normaal bij komen zitten en vertellen. Als mijn vriend er is doet ze dat niet. Wij houden erg van langzaam aan doen , vriend en ik.
Hij bleef pas na een jaar slapen.dat heb ik medegedeeld en niet gevraagd of besproken. Ik kondigde de eerste twee jaar ook altijd aan dat hij kwam en of hij wel of niet bleef slapen. Daar ben ik net mee gestopt. We zijn zo n drie jaar samen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in