Leuk uitje samen met man?

16-09-2025 19:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We willen graag wat culturele dingen samen doen: toneel? Muziek (jazz).. hier misschien een ultieme tip uit eigen ervaring? Wonen in het midden vh land ongeveer
Man en ik gaan een aantal keer per jaar naar grote concerten of kleinere dingen in de schouwburg. Kwestie van de agenda's van theaters in de buurt in de gaten houden.
Wij hebben jaren beide de museumkaart gehad en gingen regelmatig naar een museum ergens.
Nederland heeft hele leuke musea.
Daarvoor gingen we lunchen of daarna ergens borrelen.

Theater doen wij inderdaad ook wel eens.
Wij gaan wel eens gewoon rijden en kijken waar we uitkomen welke stad en wat we daar doen.
Terug van weggeweest
Ditishet25 schreef:
16-09-2025 20:22
Wij gaan wel eens gewoon rijden en kijken waar we uitkomen welke stad en wat we daar doen.
Oh ja dat doen wij ook. We hebben een oldtimer die met mooi weer uitgelaten mag worden.
Het is toch maar net waar jullie van houden? Abonneer je op een paar nieuwsbrieven van concert of theaterzalen in de buurt en koop kaartjes als er een voorstelling voorbij komt die je aanspreekt. Bezoeken een comedycafe, zoek wat musea uit die je aanspreken. Maak een stedentripje en doe een stadswandeling, neem een abonnement in een betere bios, etcetera.
Het is maar net waar je van houdt natuurlijk. Wij gaan heel regelmatig naar cabaret, maar toevallig afgelopen jaar ook maar Horror van Jakop Ahlbom (deze loopt helaas niet momenteel, maar wel een andere) geweest. Ik zag het langs komen, het klonk leuk en was geweldig! We waren nog nooit naar iets anders dan cabaret geweest dus het was een gok. Maar we vonden het beide heel leuk en houden nu dus bij diverse theaters in de buurt ook andere voorstellingen dan cabaret mee in de gaten. En ik ben afgelopen jaar ook naar de musical 40-45 geweest en wil daar heel graag met man nog eens heen. Weet zeker dat hij die ook heel tof gaat vinden!
Qua muzieksmaak liggen we mijlenver uit elkaar, behalve als het om foute 90’s muziek en Nederlandse feestmuziek gaat. Dus we gaan elk jaar wel naar de foute party en naar Total loss festival. Niet heel cultureel, maar wel leuk :)
Geen toneel, maar ik vond Fabrique des Lumières tof als "datenight". Een candlelight concert is ook leuk (je hebt verschillende stijlen) en begin oktober is Orange Jazz in Utrecht.
apppie schreef:
16-09-2025 22:43
Geen toneel, maar ik vond Fabrique des Lumières tof als "datenight". Een candlelight concert is ook leuk (je hebt verschillende stijlen) en begin oktober is Orange Jazz in Utrecht.
Fabrique lijkt me ook heel tof ja!
Ik wil ook graag eens naar de lumineuze nachten bij Kasteel de Haar.
Irregular_Choice schreef:
16-09-2025 23:04
Fabrique lijkt me ook heel tof ja!
Ik wil ook graag eens naar de lumineuze nachten bij Kasteel de Haar.
Dat is ook heel leuk! Wel één van de laatste timeslots nemen, anders krioelt het er echt van de kinderen. Vind ik zelf op datenight iets minder relaxed ;-D
apppie schreef:
16-09-2025 23:12
Dat is ook heel leuk! Wel één van de laatste timeslots nemen, anders krioelt het er echt van de kinderen. Vind ik zelf op datenight iets minder relaxed ;-D
Dank voor de tip! :mrgreen: Denk wel dat het pas volgend jaar gaat worden.
Drive-in bioscoop staat voor mezelf nog op mijn lijstje om met mijn man te gaan doen. Misschien ook leuk voor jullie?
Purplepeanut schreef:
16-09-2025 20:42
Het is toch maar net waar jullie van houden? Abonneer je op een paar nieuwsbrieven van concert of theaterzalen in de buurt en koop kaartjes als er een voorstelling voorbij komt die je aanspreekt. Bezoeken een comedycafe, zoek wat musea uit die je aanspreken. Maak een stedentripje en doe een stadswandeling, neem een abonnement in een betere bios, etcetera.
Ik heb eigenlijk alleen nog Facebook, omdat alle culturele instellingen (etc) in mijn woonplaats daar continue leuke evenementen pushen
Dat is echt mijn activiteitenkalender
apiejapie schreef:
17-09-2025 09:36
Drive-in bioscoop staat voor mezelf nog op mijn lijstje om met mijn man te gaan doen. Misschien ook leuk voor jullie?
Dat is leuk! Dat hebben wij jaren geleden eens in de Arena gedaan, was via Veronica geloof ik, filmmaand ofzo .
Geen idee of dat ergens in onze regio ook georganiseerd wordt.

Verder gaan wij graag naar cabaret en af en toe een concert, stedentrip ook.
Binnenkort de museumnacht in Amsterdam. Is dat wat door jullie TO?
Thanks meiden!! Ik ga op zoek!!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven