Alimentatie laten herberekenen
donderdag 18 september 2025 om 08:03
Ex en ik hebben 3,5 jaar geleden bij de scheiding de kinderalimentatie laten berekenen. In de afgelopen tijd zijn er een hoop wijzigingen geweest in inkomen, woonsituatie etc. Dus we wilden het laten herberekenen.
Waar hebben jullie dat laten doen? Ik kwam bij het LBIO uit, maar de reviews op trustpilot zijn vernietigend. Al lijken die ook te zien op de invorderingstaken.
Maar zijn er nog andere goede opties?
Waar hebben jullie dat laten doen? Ik kwam bij het LBIO uit, maar de reviews op trustpilot zijn vernietigend. Al lijken die ook te zien op de invorderingstaken.
Maar zijn er nog andere goede opties?
donderdag 18 september 2025 om 19:33
Als jullie situatie niet heel ingewikkeld is of je een ontzettend dwarsliggende ex hebt is het LBIO gewoon een prima en goedkope oplossing voor een herberekening hoor. Al zag ik dat ze inmiddels wel een stuk duurder zijn dan voorheen, volgens mij moesten wij 50 of 60 euro betalen oid en zag dat het nu 125 kost.
De mediator is alsnog een stuk duurder. En misschien zal er in de toekomst nog wel vaker wat veranderen waardoor je een herberekening zou willen.
Wij hebben 2x een herberekening laten maken door het LBIO en dat was prima. Enige nadeel is dat je het er uiteindelijk ook beiden mee eens moet zijn want het berekende bedrag is niet afdwingbaar. Dan zou je het nog moeten laten bekrachtigen.
Bovendien moet je wel allebei mee willen werken en allerlei stukken aanleveren.
De mediator is alsnog een stuk duurder. En misschien zal er in de toekomst nog wel vaker wat veranderen waardoor je een herberekening zou willen.
Wij hebben 2x een herberekening laten maken door het LBIO en dat was prima. Enige nadeel is dat je het er uiteindelijk ook beiden mee eens moet zijn want het berekende bedrag is niet afdwingbaar. Dan zou je het nog moeten laten bekrachtigen.
Bovendien moet je wel allebei mee willen werken en allerlei stukken aanleveren.
donderdag 18 september 2025 om 19:39
Inmiddels zijn we goed on speaking terms. Voor beide zijn de uitgangspunten zo anders dan bij de berekening destijds dat het nu eens tijd wordt voor een herberekening. Beide zullen we gewoon de info aanleveren en ons neerleggen bij de uitkomst.
Hij heeft het bedrag ook elke maand netjes betaald. Die issues spelen gelukkig allemaal niet.
Heb al wel bericht van de advocaat terug. Hun fee is wel anders dan het lbio
Ex vraagt zijn advocaat ook nog even naar de kosten.
Hij heeft het bedrag ook elke maand netjes betaald. Die issues spelen gelukkig allemaal niet.
Heb al wel bericht van de advocaat terug. Hun fee is wel anders dan het lbio
Ex vraagt zijn advocaat ook nog even naar de kosten.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in