Tips voor catering voor band gevraagd
woensdag 17 september 2025 om 20:01
Ik ben gevraagd om binnenkort de catering te verzorgen voorafgaand aan de generale repetitie van een amateur coverband op locatie waar ze ook gaan optreden.
Ik ken de locatie, ben met 1 vd bandleden bevriend etc.
Bij hun eerste repetitie had ik spontaan aangeboden eten langs te komen brengen. Was vega soep, brood en wat salade achtige dipjes/ bijgerechten.
Dit viel in zeer goede aarde echter, was ik ff vergeten dat de locatie wel een keuken heeft met nodige toebehoren zoals bestek, plankjes en servies maar geen oven of fornuis, zo ook geen frituur, wel een airfryer en magnetron overigens.
Dit leidde ertoe dat zij te lang moesten pauzeren, want soep per 2 kommen in de magnetron en het brood ook provisorisch.
Dus komende generale houden ze zich zeker aanbevolen echter dan in een soort buffetvorm...meteen kunnen eten en doorknallen.
Ik ben dan ook op zoek naar makkelijke meeneem recepten die ik thuis kan voorbereiden en daar af kan toppen oid.
Er zijn in totaal 10 leden waarvan er 3 vegetarisch zijn. Verder geen " andere wensen of beperkingen". Het tijdstip is vanaf 17u. Iedereen komt ook uit het werk ( ja dat heb je met amateurbands
)
Ben dus op zoek naar salades oid die vullend zijn, zowel vega als met vlees of vis en gewoon wat tips etc.
Dank alvast.
En ja...ik ga naar het concert
Ik ken de locatie, ben met 1 vd bandleden bevriend etc.
Bij hun eerste repetitie had ik spontaan aangeboden eten langs te komen brengen. Was vega soep, brood en wat salade achtige dipjes/ bijgerechten.
Dit viel in zeer goede aarde echter, was ik ff vergeten dat de locatie wel een keuken heeft met nodige toebehoren zoals bestek, plankjes en servies maar geen oven of fornuis, zo ook geen frituur, wel een airfryer en magnetron overigens.
Dit leidde ertoe dat zij te lang moesten pauzeren, want soep per 2 kommen in de magnetron en het brood ook provisorisch.
Dus komende generale houden ze zich zeker aanbevolen echter dan in een soort buffetvorm...meteen kunnen eten en doorknallen.
Ik ben dan ook op zoek naar makkelijke meeneem recepten die ik thuis kan voorbereiden en daar af kan toppen oid.
Er zijn in totaal 10 leden waarvan er 3 vegetarisch zijn. Verder geen " andere wensen of beperkingen". Het tijdstip is vanaf 17u. Iedereen komt ook uit het werk ( ja dat heb je met amateurbands

Ben dus op zoek naar salades oid die vullend zijn, zowel vega als met vlees of vis en gewoon wat tips etc.
Dank alvast.
En ja...ik ga naar het concert

De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
donderdag 18 september 2025 om 07:44
Mijn vriend is ook muzikant en eigenlijk is voor hem alles goed behalve chili (dat is ongeveer de standaard catering

donderdag 18 september 2025 om 09:09
donderdag 18 september 2025 om 09:30
Eens. Bovendien is het geen feestje, maar gewoon even wat eten voor de repetitie.
En waarom moet er persé soep zijn?
Ze eten voor die ene keer maar koud. Pasta/rijst/couscoussalade, quiche, koude gehakt/vegaballetjes/falafel, stokbrood.
Of inderdaad een grote schaal (of meer) lasagne/melanzane alla parmigiana, die je net voor je weggaat uit de oven haalt. Tomaat/mozarella en wat brood erbij.
donderdag 18 september 2025 om 10:05
donderdag 18 september 2025 om 11:20
Ik zou ook niet moeilijk gaan doen met allerlei dingen. Gazpacho (of Vichyssoise) is ook soep maar dan hoef je niet allerlei dingen nog mee te zeulen om warm te houden. Belegde broodjes of gewoon een mand broodjes en beleg in buffetvorm zodat ze zelf hun broodje kunnen ‘bouwen’.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
donderdag 18 september 2025 om 11:20
Op mijn werk werken we vaak met die warmhoudapparaten. Onze cateraar levert het eten aan in bakken die in de magnetron mogen. Die warmen wij dus vervolgens op en gaan dan pas in rechaud.sprokkelientje schreef: ↑17-09-2025 21:20Mijn reistijd is nog geen kwartier als het meezit...en ik heb idd thuis zon warmhoudapparaat met 3 bakken ( elektrisch) echter, ben met vervoer ( in de auto hoor) bang dat er wat misgaat met lekken.
Wat 1 cateraar ook wel eens doet is thuis in een grote schaal lasagne maken. Zodra die uit de oven komt, afdekken en naar onze locatie rijden. Vervolgens houden we die warm boven de rechaud die dan al heeft staan voorverwarmen.
Zebra tussen de paarden
donderdag 18 september 2025 om 13:17
Haha...dat geeft de burger weer moed.
Wat voor soort muziek?
donderdag 18 september 2025 om 15:41
Ik zou het juist vooraf klaarmaken. Twee soorten, waarvan één vega.KooktMetKnoflook schreef: ↑18-09-2025 10:05Goeie!! Kunnen mensen zelf erop smeren wat ze lekker vinden.
Geen gedoe en snel. Dat is wat ze willen begrijp ik.
donderdag 18 september 2025 om 15:42
donderdag 18 september 2025 om 16:05
Ik ben er, ook dankzij de tips hier helemaal uit.
Ga idd dit keer niet moeilijk doen met warmhouden, dingen aanschaffen etc. Zoals ik al zei, ik doe het voor hen omdat ik met 1 bandlid goed bevriend ben en daarbij ook andere redenen die ik verder voor mezelf hou.
Maar het wordt:
Een kip ketjap salade voor de vleeseters en meatloaf...dat laatste ook leuk mbt het muzikale.
Verder een vegetarische pastasalade en een vega couscous salade.
Dit alles voorzien van Turks brood en smeersels. Dank voor het meedenken iedereen
Ga idd dit keer niet moeilijk doen met warmhouden, dingen aanschaffen etc. Zoals ik al zei, ik doe het voor hen omdat ik met 1 bandlid goed bevriend ben en daarbij ook andere redenen die ik verder voor mezelf hou.
Maar het wordt:
Een kip ketjap salade voor de vleeseters en meatloaf...dat laatste ook leuk mbt het muzikale.
Verder een vegetarische pastasalade en een vega couscous salade.
Dit alles voorzien van Turks brood en smeersels. Dank voor het meedenken iedereen
vrijdag 19 september 2025 om 09:33
Metal! Het slechtste land is trouwens Engeland, daar krijg je gewoon nikssprokkelientje schreef: ↑18-09-2025 13:17Haha...dat geeft de burger weer moed.
Wat voor soort muziek?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in