
Hoe krijg ik mijn geld terug
donderdag 18 september 2025 om 19:47
Ik wil mijn geld terug.
Dit is het geval:
In juni 2024 heb ik een electrische kattenbak gepre-ordered en betaald. In juli 2025 heb ik hem ontvangen.
Hij was niet naar mijn zin, en ik heb hem binnen de termijn terug gestuurd.
Nu ben ik vanaf 14 augustus bezig om mijn geld terug te krijgen.
Via whatsapp, telefonisch en via email.
Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden.
Ik heb bij dit bedrijf al eerder een bak besteld en ontvangen,en dat was prima in orde.
Wat heb ik al gedaan?
Via whatsapp contact gehad, alles doorgegeven en ik zou mijn geld terug krijgen.
Via de telefoon, ik werd een beetje bois omdat ik er telkens achteraan moet en het gaat niet om een paar tientjes. Ik zou mijn geld terug krijgen.
Ik vroeg of ik zelf iemand van de financiele afdeling kon spreken, nee dat kon niet.
Oke, ik wacht het af.
Ondertussen bedacht ik dat het zaakje misschien niet klopte dus ik stuurde een mail naar het bedrijf.
Daar kreeg ik direct reactie op met de vraag of ik het had aangemeld en of ik een retourformulier erbij had gedaan.
Dat had ik.
Ik werd bedankt voor mijn geduld en het was gevonden en het zou in werking worden gezet dat ik mijn geld terug krijg en ik zou via de mail bevestiging krijgen.
Dit was afgelopen dinsdag, en tot nu heb ik nog niks gezien.
Hoe lang zou ik nog geduld moeten opbrengen denken/vinden jullie?
Ik heb net nog gegoogled, het bedrijf lijkt niet failliet.
Wat kan ik nu nog doen?
(Sorry voor het lange verhaal)
Dit is het geval:
In juni 2024 heb ik een electrische kattenbak gepre-ordered en betaald. In juli 2025 heb ik hem ontvangen.
Hij was niet naar mijn zin, en ik heb hem binnen de termijn terug gestuurd.
Nu ben ik vanaf 14 augustus bezig om mijn geld terug te krijgen.
Via whatsapp, telefonisch en via email.
Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden.
Ik heb bij dit bedrijf al eerder een bak besteld en ontvangen,en dat was prima in orde.
Wat heb ik al gedaan?
Via whatsapp contact gehad, alles doorgegeven en ik zou mijn geld terug krijgen.
Via de telefoon, ik werd een beetje bois omdat ik er telkens achteraan moet en het gaat niet om een paar tientjes. Ik zou mijn geld terug krijgen.
Ik vroeg of ik zelf iemand van de financiele afdeling kon spreken, nee dat kon niet.
Oke, ik wacht het af.
Ondertussen bedacht ik dat het zaakje misschien niet klopte dus ik stuurde een mail naar het bedrijf.
Daar kreeg ik direct reactie op met de vraag of ik het had aangemeld en of ik een retourformulier erbij had gedaan.
Dat had ik.
Ik werd bedankt voor mijn geduld en het was gevonden en het zou in werking worden gezet dat ik mijn geld terug krijg en ik zou via de mail bevestiging krijgen.
Dit was afgelopen dinsdag, en tot nu heb ik nog niks gezien.
Hoe lang zou ik nog geduld moeten opbrengen denken/vinden jullie?
Ik heb net nog gegoogled, het bedrijf lijkt niet failliet.
Wat kan ik nu nog doen?
(Sorry voor het lange verhaal)
donderdag 18 september 2025 om 19:55
donderdag 18 september 2025 om 20:09
donderdag 18 september 2025 om 20:29
donderdag 18 september 2025 om 20:40
Ik ben het wel met Star eens dat ik al.lang genoeg wacht.
Ik heb al 3x bevestigd gekregen, via whatsapp, telefonisch en via mail dat ik het terug zou krijgen.
En als je dan na een week vraagt wanneer het komt is er radiostilte.
Maar als je vraagt wat de status is, dan reageren ze direct met tegenvragen.
De bak is in juni 2024 betaald, en zou veel eerder geleverd worden , februari 2025.
En dat is uiteindelijk jul 2025 geworden.
Even nagekeken, hij zou eigenlijk augustus/september 2024 uitgeleverd worden
bartjes wijzigde dit bericht op 18-09-2025 21:34
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
6.03% gewijzigd
donderdag 18 september 2025 om 21:13
donderdag 18 september 2025 om 21:36
Ik kreeg telkens een mail met updates, er werden verbeteringen uitgevoerd.
Ik kon zelfs dit jaar de bestelling annuleren, maar ik wachtte al zo lang, dus langer wachten zag ik niet als een groot probleem.
donderdag 18 september 2025 om 22:18
donderdag 18 september 2025 om 22:49
Dat heb ik 2 weken geleden, telefonisch, gedaan.
Niet dat ik een melding zou maken, maar wel gezegd dat ik best redelijk was gebleven maar er nu wel klaar mee was, dat ik het geld voor het weekend wilde hebben.
Ja, dat begrepen ze helemaal.
Hij zou het doorsturen naar de financiële afdeling, want hij kon het zelf niet regelen.
Voor mijn gevoel heb ik er echt wel alles aan gedaan.
donderdag 18 september 2025 om 23:13
Wanneer je hebt betaald en hoe lang je op het product hebt gewacht zijn niet relevant.
Je hebt 14 augustus aangegeven het product te willen retourneren. Het bedrijf is dan verplicht binnen 2 weken het geld terug te storten. Sommige bedrijven denken dat die termijn ingaat na ontvangst van het product. Dat is niet zo maar ze moeten wel het producten ontvangen hebben en volgens mij is het daar mis gegaan.
Ze zijn dus iets meer dan 2 weken te laat en ze hebben toegezegd snel te betalen. Ik zou tot maandag wachten.
Daarna kan je ACM inschakelen en aller klachten indienen en negatieve reviews schrijven.
Je hebt 14 augustus aangegeven het product te willen retourneren. Het bedrijf is dan verplicht binnen 2 weken het geld terug te storten. Sommige bedrijven denken dat die termijn ingaat na ontvangst van het product. Dat is niet zo maar ze moeten wel het producten ontvangen hebben en volgens mij is het daar mis gegaan.
Ze zijn dus iets meer dan 2 weken te laat en ze hebben toegezegd snel te betalen. Ik zou tot maandag wachten.
Daarna kan je ACM inschakelen en aller klachten indienen en negatieve reviews schrijven.
donderdag 18 september 2025 om 23:24
bartjes schreef: ↑18-09-2025 20:40Ik ben het wel met Star eens dat ik al.lang genoeg wacht.
Ik heb al 3x bevestigd gekregen, via whatsapp, telefonisch en via mail dat ik het terug zou krijgen.
En als je dan na een week vraagt wanneer het komt is er radiostilte.
Maar als je vraagt wat de status is, dan reageren ze direct met tegenvragen.
De bak is in juni 2024 betaald, en zou veel eerder geleverd worden , februari 2025.
En dat is uiteindelijk jul 2025 geworden.
Even nagekeken, hij zou eigenlijk augustus/september 2024 uitgeleverd worden
Ik ben heel benieuwd naar deze kattenbak! Kan ie vliegen?? Zelfreinigend?
Such fun!1
vrijdag 19 september 2025 om 06:46
Of een mail met leesbevestiging.
Blijf wel vriendelijk! Wel duidelijk zijn, maar altijd vriendelijk blijven.
Ik zou zoiets schrijven als
'Ik heb u meermaals gemaild en geappt en u heeft meermaals beloofd om mijn geld terug te storten. Inmiddels zijn we een maand verder, maar mijn geld heb ik nog niet ontvangen. Ik ben zeer geduldig geweest, maar indien ik het geld niet voor het weekend heb, ben ik genoodzaakt verdere maatregelen te nemen, waaronder juridische stappen en bekendmaking op verschillende websites.
Met vriendelijke Groeten, Suus'.
Blijf wel vriendelijk! Wel duidelijk zijn, maar altijd vriendelijk blijven.
Ik zou zoiets schrijven als
'Ik heb u meermaals gemaild en geappt en u heeft meermaals beloofd om mijn geld terug te storten. Inmiddels zijn we een maand verder, maar mijn geld heb ik nog niet ontvangen. Ik ben zeer geduldig geweest, maar indien ik het geld niet voor het weekend heb, ben ik genoodzaakt verdere maatregelen te nemen, waaronder juridische stappen en bekendmaking op verschillende websites.
Met vriendelijke Groeten, Suus'.
vrijdag 19 september 2025 om 09:44
Even vanuit de kant van iemand die bij een klantenservice werkt. Bij ons kan het maximaal twee weken duren voor het is overgemaakt, omdat het eerst langs de financiële afdeling gaat. Daar heeft de klantenservicemedewerker geen contact mee en die kan het dus niet sneller laten gaan. Als er daarvoor fouten zijn gemaakt waardoor de geldflow niet is opgestart is dat natuurlijk heel vervelend, maar kan het niet ineens nu de volgende dag op je rekening gezet worden als nu de flow wel is opgestart.
Zou wel laten weten dat je het heel vervelend vindt dat dit allemaal zo lang duurt, maar aangezien het afgelopen dinsdag is dat het in werking gezet zou worden, zou ik nog afwachten. Als je eind volgende week nog niets heb zou ik wel wat bozer worden (maar nog altijd vriendelijk!!). En als je je geld eindelijk hebt zou ik ook kijken of ze nog iets tegemoet kunnen komen voor het feit dat het niet geleverd is op tijd en je hier zo achteraan hebt moeten gaan
Zou wel laten weten dat je het heel vervelend vindt dat dit allemaal zo lang duurt, maar aangezien het afgelopen dinsdag is dat het in werking gezet zou worden, zou ik nog afwachten. Als je eind volgende week nog niets heb zou ik wel wat bozer worden (maar nog altijd vriendelijk!!). En als je je geld eindelijk hebt zou ik ook kijken of ze nog iets tegemoet kunnen komen voor het feit dat het niet geleverd is op tijd en je hier zo achteraan hebt moeten gaan
vrijdag 19 september 2025 om 13:00
Voor nu heb ik klacht op klacht.nl geplaatst.
Waar ze ook niet op reageren.
Ik ga nog een mail en whatsapo bericht sturen zoals Suus schrijft.
Creditcard had denk ik niks uitgemaakt, het is al langer dan 1 jaar terug.
Maar wel iets om in gedachten te houden.
Ik wil niet met mij n hoofd op tv.
Mss kan het naar " Ook dat nog", dat wordt weer nieuw leven ingeblazen.
Rechtsbijstand heb ik, dat kan ik nog inschakelen.
En ja, ik kan ze nog tijd geven, maar ze reageren ook niet als ik er nog een keer naar vraag.
Daarom is het zo vervelend.
De aangetekende brief is ook een goede tip.
Iedereen bedankt, ik hou jullie op de hoogte.
Waar ze ook niet op reageren.
Ik ga nog een mail en whatsapo bericht sturen zoals Suus schrijft.
Creditcard had denk ik niks uitgemaakt, het is al langer dan 1 jaar terug.
Maar wel iets om in gedachten te houden.
Ik wil niet met mij n hoofd op tv.
Mss kan het naar " Ook dat nog", dat wordt weer nieuw leven ingeblazen.
Rechtsbijstand heb ik, dat kan ik nog inschakelen.
En ja, ik kan ze nog tijd geven, maar ze reageren ook niet als ik er nog een keer naar vraag.
Daarom is het zo vervelend.
De aangetekende brief is ook een goede tip.
Iedereen bedankt, ik hou jullie op de hoogte.
vrijdag 19 september 2025 om 13:37
Je kan onderstaande voorbeeldbrief gebruiken.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... bedenktijd
Ik neem aan dat de procedure goed hebt doorlopen en dat je dus een mail hebt gestuurd over de retourzending.
Die datum is het uitgangspunt. Dus het hele verhaal over dat ze 2 weken de tijd hebben om te controleren en dan nog eens 5 dagen gaan doen over uitbetalen mag wettelijk niet. Je kan ze daar op wijzen.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... bedenktijd
Ik neem aan dat de procedure goed hebt doorlopen en dat je dus een mail hebt gestuurd over de retourzending.
Die datum is het uitgangspunt. Dus het hele verhaal over dat ze 2 weken de tijd hebben om te controleren en dan nog eens 5 dagen gaan doen over uitbetalen mag wettelijk niet. Je kan ze daar op wijzen.
vrijdag 19 september 2025 om 15:45
Dank je wel Safrat,
Ik heb vanmiddag geappt en gemaild.
Radiostilte..
Kan zijn omdat het vrijdagmiddag is.
Maar na sluitingstijd krijg ik altijd zo'n automatische app, dat ze niet bereikbaar zijn en de tijden erbij dat ze wel bereikbaar
En dat is op vrijdag tot 16 uur (volgens het laatste appbericht)
Dus ze negeren me gewoon.
Ik heb vanmiddag geappt en gemaild.
Radiostilte..
Kan zijn omdat het vrijdagmiddag is.
Maar na sluitingstijd krijg ik altijd zo'n automatische app, dat ze niet bereikbaar zijn en de tijden erbij dat ze wel bereikbaar
En dat is op vrijdag tot 16 uur (volgens het laatste appbericht)
Dus ze negeren me gewoon.
vrijdag 19 september 2025 om 20:42
bartjes schreef: ↑19-09-2025 15:45Dank je wel Safrat,
Ik heb vanmiddag geappt en gemaild.
Radiostilte..
Kan zijn omdat het vrijdagmiddag is.
Maar na sluitingstijd krijg ik altijd zo'n automatische app, dat ze niet bereikbaar zijn en de tijden erbij dat ze wel bereikbaar
En dat is op vrijdag tot 16 uur (volgens het laatste appbericht)
Dus ze negeren me gewoon.
Mailen, appen. Wel vriendelijk blijven, maar wel duidelijk.
En anders maar gewoon de gegevens openbaar maken. Is dan wel hun eigen schuld.
En het is gewoon balen,maar je leert hier alleen maar van. Ik vind het echt kut voor je. Ik heb het ook wel eens gehad en bij mij is het opgelost, maar ik heb ook een hele duidelijke mail gestuurd toen.
Je leert hier alleen maar van.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in