Vakantieliefde... of meer?
vrijdag 19 september 2025 om 15:14
Hoi,
Ik ga het een beetje omslachtig houden ivm herkenbaarheid. Op reis heb ik een Nederlander leren kennen. Ik heb bijna een volledige week intensief met hem doorgebracht en het was (in ieder geval) een bijzondere vakantieliefde die echt heel erg veel indruk heeft gemaakt. Hij is nog daar, duizenden kilometers verderop. We hebben geen concrete plannen gemaakt voor als hij ook weer hier is, maar het was (leek) duidelijk dat we elkaar weer gaan zien. Ik ben verder geen ervaren dater en ik vind dat, hoe langer het geleden is dat we samen waren, het steeds lastiger wordt. Hij zit nog in mijn hoofd, maar elkaar leren kennen gaat pas echt als we elkaar zien. Hij zit nu op een afgelegen plek waar weinig tot geen mogelijkheid is tot internetcommunicatie. Ik heb hem wel een berichtje gestuurd om te vragen hoe het is, maar die heeft hij nog niet ontvangen.
Ik merk dat ik overdonderd ben door hoe fijn en veilig ik me bij hem voelde. Ik wil heel graag met hem verder daten hier in Nederland, maar ja, hoe het dan voelt moeten we ook nog zien. In ieder geval was het toen erg fijn en geborgen en bijzonder. Ik voel me geconfronteerd met hoezeer ik het hebben van een relatie eigenlijk mis (ben nu eind 30 en al lang alleen). Het liefst wil ik weten waar ik aan toe ben, maar dat gaat zo lastig op dit moment. Hoe kan ik hiermee omgaan? Ik vind het vreselijk dat hij mijn gedachten domineert omdat ik niet weet hoe dit verder gaat. Hoe kan ik deze gevoelens en gedachten van onzekerheid parkeren?
Ik ga het een beetje omslachtig houden ivm herkenbaarheid. Op reis heb ik een Nederlander leren kennen. Ik heb bijna een volledige week intensief met hem doorgebracht en het was (in ieder geval) een bijzondere vakantieliefde die echt heel erg veel indruk heeft gemaakt. Hij is nog daar, duizenden kilometers verderop. We hebben geen concrete plannen gemaakt voor als hij ook weer hier is, maar het was (leek) duidelijk dat we elkaar weer gaan zien. Ik ben verder geen ervaren dater en ik vind dat, hoe langer het geleden is dat we samen waren, het steeds lastiger wordt. Hij zit nog in mijn hoofd, maar elkaar leren kennen gaat pas echt als we elkaar zien. Hij zit nu op een afgelegen plek waar weinig tot geen mogelijkheid is tot internetcommunicatie. Ik heb hem wel een berichtje gestuurd om te vragen hoe het is, maar die heeft hij nog niet ontvangen.
Ik merk dat ik overdonderd ben door hoe fijn en veilig ik me bij hem voelde. Ik wil heel graag met hem verder daten hier in Nederland, maar ja, hoe het dan voelt moeten we ook nog zien. In ieder geval was het toen erg fijn en geborgen en bijzonder. Ik voel me geconfronteerd met hoezeer ik het hebben van een relatie eigenlijk mis (ben nu eind 30 en al lang alleen). Het liefst wil ik weten waar ik aan toe ben, maar dat gaat zo lastig op dit moment. Hoe kan ik hiermee omgaan? Ik vind het vreselijk dat hij mijn gedachten domineert omdat ik niet weet hoe dit verder gaat. Hoe kan ik deze gevoelens en gedachten van onzekerheid parkeren?
astrojenny wijzigde dit bericht op 19-09-2025 15:27
0.27% gewijzigd
vrijdag 19 september 2025 om 15:23
Er zit niks anders op dan jezelf even streng toespreken en afwachten tot hij terug in Nederland is. En ook dan weet je niet meteen waar je aan toe bent, want het zal tijd kosten om te zien of jullie genoeg bij elkaar passen om een relatie te krijgen.
En tot die tijd lekker zwijmelen over de fijne week die jullie samen hebben gehad.
En tot die tijd lekker zwijmelen over de fijne week die jullie samen hebben gehad.
vrijdag 19 september 2025 om 15:25
Klopt. Daarom wil ik hem hier ook graag zien en leren kennen. Het was natuurlijk een bijzondere context waarin we samen waren, niet het dagelijks leven. Ik weet niet hoe hij in het 'normale leven' is. Maar het gevoel was in de basis goed en ik heb karaktereigenschappen in hem gezien die me aanspreken.
vrijdag 19 september 2025 om 15:26
Ik denk dat je gelijk hebt. Heb dit al lang niet meer ervaren, ik ben normaal gesproken zo rationeel en evenwichtig dus dit frustreert me ook wel.Nova schreef: ↑19-09-2025 15:23Er zit niks anders op dan jezelf even streng toespreken en afwachten tot hij terug in Nederland is. En ook dan weet je niet meteen waar je aan toe bent, want het zal tijd kosten om te zien of jullie genoeg bij elkaar passen om een relatie te krijgen.
vrijdag 19 september 2025 om 15:26
vrijdag 19 september 2025 om 15:41
Hij gaat sowieso binnenkort je berichtje ontvangen. Je merkt wel hoe en of hij daar op reageert en of hij nog wil afspreken eens hij terug is. Intussen kan je niets anders dan afleiding zoeken…
Ik hoop voor jou dat je ook nog in zijn hoofd zit en jullie elkaar nog weerzien. Kijk al uit naar een positieve update!
Ik hoop voor jou dat je ook nog in zijn hoofd zit en jullie elkaar nog weerzien. Kijk al uit naar een positieve update!
vrijdag 19 september 2025 om 15:50
vrijdag 19 september 2025 om 16:41
Ik heb op deze manier mijn man ontmoet. Dus het kan zeker. Maar wij hadden wel direct na thuiskomst weer intensief contact. Waarom is hij zo lang in het buitenland? Werkt hij daar? En wanneer komt hij terug? Als hij gevestigd is in Nederland kan je natuurlijk onderzoeken wat dit is als hij terug is. Woont hij in het buitenland dan lijkt me dat een lastigere basis…
vrijdag 19 september 2025 om 18:57
Dat zegt toch helemaal niks?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 19 september 2025 om 18:58
vrijdag 19 september 2025 om 19:01
Er staat toch letterlijk dat hij op een afgelegen plek zit met weinig mogelijkheid voor internetcommunicatie?
Don't waste your time on jealousy,
vrijdag 19 september 2025 om 19:01
Letterlijk in de OP: Hij zit nu op een afgelegen plek waar weinig tot geen mogelijkheid is tot internetcommunicatie.
Dus dat zegt ook niet zoveel.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
vrijdag 19 september 2025 om 22:10
vrijdag 19 september 2025 om 22:13
Oh en iedereen was super sceptisch over vakantieliefde en mensen riepen dat ik een teleurstelling ging achterna lopen. Vakantieliefde is vaak niet blijvend, zeiden ze. Maar dat voelde echt niet zo. Men zei, mooie woorden maar geen daden. Maar hij kwam toch elke keer hier en dat ie niet bepaald goedkoop, heeft inmiddels mijn hele familie ontmoet en ik de zijne en onze families ook elkaar. En er is plan om te gaan samenwonen over ongeveer een halfjaar.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in