hele grote spinnen in huis

19-09-2025 08:53 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze week al meerdere hele grote spinnen in huis gezien. Kleine spinnen en langpoten geen problemen mee. Maar deze vind ik erg eng. Eerder ook niet zulke grote spinnen in huis gezien. Is er een bepaalde geur ofzo wat ik kan spuiten dat ze het niet aantrekkelijk vinden om binnen te komen?
Lemon_Pledge schreef:
19-09-2025 11:20
Zeker, die hoor je zelfs lopen over houten vloeren. Serieus
Vanwege zo’n spin heb ik de eerste keer met mijn man gebeld. We kennen elkaar via internet en zaten te icq-en. Ineens hoor ik op de muur iets lopen en ik kijk opzij, joekel van een spin die achter mijn computer verdween toen ik opsprong en wegrende! Ik durfde dus niet meer naar de computer, dus heb hem toen maar gebeld om te zeggen dat ik er niet meer achter zat :mrgreen: En dat was dus de eerste keer dat ik hem belde. Inmiddels 23 jaar verder haha!

Maar goed, ontopic. Hier afgelopen week ook al 2 van die wat grotere bruine spinnen met dikkere pootjes. Ik hou er ook niet van. Pak altijd maar de stofzuiger en gooi die daarna leeg in de container. Die kleine en dunne vind ik geen probleem, maar van die dikkere…gelukkig nog geen joekels gezien. Soms mis ik de tijd wel dat we op 5 hoog in een flat woonden. Zo hoog kwamen spinnen niet :)
Jeusnbdhdudh schreef:
20-09-2025 09:16
Moet de pepermuntolie opgelost worden in water ofzo?
nee hoor, gewoon wat druppels sprenkelen.
You can pick your friends.
You can pick your nose.
But you can't pick your friends nose.
(Jake)

Strelizia schreef:
20-09-2025 10:23
nee hoor, gewoon wat druppels sprenkelen.
Dan ga ik toch maar een flesje halen dan, ik dacht als je het verdund kun je iedere avond even spuiten.
Ik en mijn zus waren vroeger heel erg bang voor die spinnen (ik nu minder, mijn zus eigenlijk nog steeds). Toen onze ouders op reis waren en mijn jongste tante bij ons oppaste, zat er een in de slaapkamer van mijn zus. Mijn tante vond hem ook té groot en durfde hem niet buiten te zetten dan wel te doden, en hij ging niet in de stofzuiger, zo groot was hij. Mijn tante reed naar het huis van mijn oma, die er wel raad mee zou weten. Maar die vond dat belachelijk en kwam niet mee. Mijn zus sloot haar slaapkamer af en vertrok naar de logeerkamer. De spin werd nooit gevonden, het heeft best lang geduurd voor ze er weer durfde slapen!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jeusnbdhdudh schreef:
20-09-2025 10:26
Dan ga ik toch maar een flesje halen dan, ik dacht als je het verdund kun je iedere avond even spuiten.
dat zal ook wel kunnen denk ik
You can pick your friends.
You can pick your nose.
But you can't pick your friends nose.
(Jake)

Toen ik nog in het bos woonde was er ieder najaar een tijd waarop ze 'ineens' met z'n allen naar binnen kwamen lopen. En ik ben ook geen fan.

Bij o.a. de Welkoop is Spider-Free sprayte koop, en geen grap: dat werkt! Een keer in de herfst je kozijnen inspuiten, paar dagen laten zitten voor je je ramen lapt en je hebt de rest van het jaar geen last meer.
Jellybean schreef:
21-09-2025 10:05
Toen ik nog in het bos woonde was er ieder najaar een tijd waarop ze 'ineens' met z'n allen naar binnen kwamen lopen. En ik ben ook geen fan.

Bij o.a. de Welkoop is Spider-Free sprayte koop, en geen grap: dat werkt! Een keer in de herfst je kozijnen inspuiten, paar dagen laten zitten voor je je ramen lapt en je hebt de rest van het jaar geen last meer.
Maar die spul zorgt ervoor dat spinnenwebben niet kunnen hechten, maar het gaat er toch om dat ze niet naar binnen komen?
Jeusnbdhdudh schreef:
21-09-2025 10:23
Maar die spul zorgt ervoor dat spinnenwebben niet kunnen hechten, maar het gaat er toch om dat ze niet naar binnen komen?
Mijn ervaring is dus dat ze niet meer naar binnen komen.

Maken die grote joekels eigenlijk wel een web?
Ja dat bedoel ik, volgens mij maken die geen web , ik ben echt ook panisch deze tijd van het jaar. Zelfs zo erg dat ik overweeg een psycholoog in te schakelen voor zo'n exposure therapie. Ik moet er gewoon van huilen als ik er een zie en durf dan niks meer.

Veel mensen begrijpen dat niet, maar ik begrijp dan weer niet dat mensen bang zijn van muizen of ratten.
Deze grote spinnen maken geen web. Volgens mij is het wel een nieuw soort in Nederland want vroeger heb ik dit soort joekels nooit gezien. Pas de laatste paar jaar. Zo groot als een handpalm.

Vorig jaar een echte grote jongen (of meisje) in huis gehad. Ik heb er nog een foto van gemaakt voor een collega die bang is van spinnen :)
Steven1980 schreef:
21-09-2025 10:53
Deze grote spinnen maken geen web. Volgens mij is het wel een nieuw soort in Nederland want vroeger heb ik dit soort joekels nooit gezien. Pas de laatste paar jaar. Zo groot als een handpalm.

Vorig jaar een echte grote jongen (of meisje) in huis gehad. Ik heb er nog een foto van gemaakt voor een collega die bang is van spinnen :)
Enig.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Mijn oppaskindjes hadden zo'n grote vorige week gevangen en in een plastic bak gezet met insecten en blaadjes. Dus toen ik daar aankwam hebben ze die bak buiten gezet voor me met een deksel erop met wat gaatjes erin. Na een uur loop ik naar buiten met hun, ik liep met een boog om die bak heen, maar de spin was weg. Ik heb de hele dag nergens durven zitten. En ik weet dat het niet reëel is, ik 50, de kindjes 7 en 8. Ik ga straks olie halen.
Jeusnbdhdudh schreef:
21-09-2025 10:44
Ja dat bedoel ik, volgens mij maken die geen web , ik ben echt ook panisch deze tijd van het jaar. Zelfs zo erg dat ik overweeg een psycholoog in te schakelen voor zo'n exposure therapie. Ik moet er gewoon van huilen als ik er een zie en durf dan niks meer.

Veel mensen begrijpen dat niet, maar ik begrijp dan weer niet dat mensen bang zijn van muizen of ratten.
Nou ik wil.

Zelfs van plaatjes en foto’s krijg ik zo’n reactie al.
Ruin it yourself.
Voor degenen die bang zijn voor spinnen: wat denk je dat zo'n spin je aan kan doen?
toulouse_74 schreef:
21-09-2025 11:17
Voor degenen die bang zijn voor spinnen: wat denk je dat zo'n spin je aan kan doen?
Zoek het woord fobie even op ofzo :idee:
Ruin it yourself.
toulouse_74 schreef:
21-09-2025 11:17
Ik weet dat die spin niks doet, maar ben echt panisch. Zelfs speelgoed spinnen durf ik niet vast te pakken. Ik weet ook niet waar het vandaan komt. Als ik in de avond in deze tijd naar de wc ga dan kijk ik eerst goed om me heen voordat ik ga zitten, vorig jaar zat er 1 in de gordijnen, nou die doe ik dus ook niet meer dicht. Echt ik weet het :-(
Moiren schreef:
21-09-2025 11:25
Zoek het woord fobie even op ofzo :idee:
Helpend.
Jeusnbdhdudh schreef:
21-09-2025 11:30
Ik weet dat die spin niks doet, maar ben echt panisch. Zelfs speelgoed spinnen durf ik niet vast te pakken. Ik weet ook niet waar het vandaan komt. Als ik in de avond in deze tijd naar de wc ga dan kijk ik eerst goed om me heen voordat ik ga zitten, vorig jaar zat er 1 in de gordijnen, nou die doe ik dus ook niet meer dicht. Echt ik weet het :-(
Lijkt me erg vervelend om te hebben.
Ik zou overwegen om therapie te nemen om ervan af te komen, dat je niet meer zo ermee bezig hoeft te zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven