Lijf & Lijn alle pijlers

Gewichtsverlies topic 2025 met tabel deel 2

24-08-2025 20:54 190 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 alweer van het afvaltopic.

Iedereen is welkom om mee te schrijven.,

Een paar basisregels:

* Respecteer elkaar
* Iedereen heeft zijn eigen afvalwijze of afvalmethode, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout
* Het is de bedoeling dat we elkaar op een postieve manier stimuleren en aanmoedigen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!

Veel geluk en succes allemaal !

Nieuwe meeschrijvers kunnen na 2 weken in de tabel, en na 2 weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald om deze overzichtelijk te houden.
gegevens die veranderd moeten worden in de tabel graag dik gedrukt neerzetten zodat het beter te zien is.

NicknameLengteStartHuidigStreefTot afgevallenBMI
Love2dance1.7396.674.470.0-22.224.9
BeeDifferent1.6894.27669.0-18.226.9
MissFitz1.6487.773.868.0-13.927.4
Novi1.8092.789.080.0-3.727.5
CreaMus1.6576.168.260.0-7.925.1
Wombat1.7364.964.659.0-0.321.7
Mutsie871.7780.076.775.0-3.324.5
Luilaksmurf1.78108.5102.390.0-6.231.7
NLNJ1.7085.565.565.0-20.0
Yasminmax1.7691.487.375.0-4.1 28.2
krokusvm1.7068,967,763-1.2
Swaentje1231.6374,174,165-027,9
Abrikozenfietslengte8179.5streef-1,5
Pupsel1.6883,382,365-129,2
love2dance wijzigde dit bericht op 20-09-2025 13:09
20.75% gewijzigd
@love2dance Wat ontzettend fijn dat jij van je huidklachten bent afgekomen door een eigenlijk relatief simpele verandering in je voedingspatroon. Dat geeft mij wel weer goede moed om de tips van de accupuncturist serieus te nemen.

Heel erg maar ik ben nu eerst mijn koelkast aan het leegeten, want die staat vol met naar westerse maatstaaf 'gezonde' producten zoals cottage cheese, kwark en kefir :rolling:
Dankjewel love2dance! Leuk dat ik er in sta

Vandaag had ik zin in patatjes. Dus vanavond patat uit de Airfryer gegeten plus een snackje.
Normaal denk ik, ach de dag is al verpest en snoep ik er meer omheen… maar vandaag juist wel opgelet zodat ik met een goed gevoel mijzelf een patatje gunde :-D

Vanochtend mijzelf gewogen en was 100 gram lichter. Dus prima! Ben ook ongesteld geworden dus wellicht is er wat meer af.

Maar goed, dit getal is zo verwaarloosbaar dat ik volgende week vrijdag weer als officieel weegmoment doe :-D

Fijn weekend allen!
Wauw, -21 kilo L2D, je zou het eens voor de gein mee moeten sjouwen. Echt een hele prestatie.

Vervelend als je al lang klachten hebt die een huisarts niet serieus neemt Yasmin. Ik had dat zelf met burn out klachten (zoek gewoon een andere baan, ziekmelden lost niets op etc.) waardoor ik er nog veel langer mee ben doorgelopen tot ik gelukkig een bedrijfsarts trof die wel invoelend was. Ik heb afgelopen week ook een andere huisarts gevonden.

Alle nieuwelingen, welkom en veel succes!

Deze week was wat lastig, weinig energie en beweging maar tot mijn vreugde is er een onsje af en dus niets bij: huidig gewicht 73.8, af 13.9, BMI 27.4
@pupsel Wat goed dat je hebt genomen! En daarna ook de wilskracht had om niet te gaan snoepen! Echt knap hoor, ik heb daar zelf nog weleens problemen mee, bij mij moet het altijd alles of niets zijn (niet alleen bij eten).... daar probeer ik aan te werken, maar valt niet mee!

@missfitz Pff wauw wat herkenbaar... ik heb meer dan 10 jaar geleden een ernstige depressie gehad. Achteraf gezien denk ik: jeetje, ik had gewoon voltijd ziekgemeld moeten worden om thuis te gaan rusten en lummelen... maar ik moest voltijd in een werkcultuur bijven die achteraf gezien gewoon toxisch was. Ik had collega's die met een frozen shoulder rustig een jaar ziekgemeld waren, maar ik moest koste wat kost doorgaan... uiteindelijk hebben mijn ouders me geholpen zodat ik ontslag kon nemen en 6 weken complete rust gehad bij hun thuis. Ik kreeg vrijwel direct een nieuwe baan aangeboden bij een ander bedrijf. Die 6 weken 'even niks' hebben meer gedaan dan al die dure therapiesessies.

Enige goede was dat ik toen wel giga ben afgevallen ;-D
Nog iets positiefs, kreeg gisteren een complimentje dat ik er zo goed uitzie, hij zei dat ik echt veel ben afgevallen in korte tijd... deze persoon wist niet dat ik bezig ben met afgevallen, dus ik ben extra trots :high5:

Hopelijk kan ik het hele weekend teren op dat compliment, om te voorkomen dat ik ga snaaien ;-D

Nu snel m'n hardloopschoenen aan en gaan... :hello:
Hebben jullie ook dat het gewicht heel veel scheelt als je in de ochtend later weegt?
Ik woog vandaag een kilo minder dan gisteren (101.1 tov 102.1), en had bijna 2 uur later gewogen dan normaal.
Vorig weekend had ik dat ook.

Sowieso lastig om te zeggen hoeveel ik ben afgevallen, omdat het dus zo een tot een kilo ofzo fluctueert. Maar goed als ik maar een dalende trend zie dan is het goed en die zie ik nu. Hoop nu echt onder de 100 te komen.

@l2d, dat vocht duurt idd meestal een paar dagen. Volgens mij heb je genoten op vakantie! Fijn dat je het los hebt kunnen laten.
@yasmina, ja normaal gaat het bij mij ook fout hoor. Maar gisteren dus een keer niet! Was ik blij mee

En wat een mooi compliment heb je gekregen 😄
Voor de tabel:

Gewicht: 76
Afgevallen: 18.2
BMI: 26.9

Eindelijk weer iets eraf. Ondanks zondag worteltaart en gisteren redvelvettaart.
Wel deze week weer enorm last van obstipatie gehad. Waardeloos.

En @krokusvm: citroenmerengue moet ook gewoon kunnen :biggrin:
O, dat van de spierpijn wist ik niet! Bedankt, weer wat geleerd!

L2D, precies de reden dat ik sinds een week of 3 naar de sportschool ga. Beslist niet mijn favoriete bezigheid maar koptelefoon op met mijn eigen muziek en ik kom er wel door heen. Ook probeer ik voor ogen te houden dat ik over een aantal jaar een lange wandeltrektocht wil gaan doen en dit goede voorbereiding is! Maar het liefst wandel, fiets of schaats ik zodat ik de wind door mijn haar voel en de omgeving om mij heen zie veranderen.
Ahhhh poging 2…heel verhaal getypt en alles verdwenen (6)

@krokusvm ja dat klopt. Ik dans 2,5 uur per week en ga 1x per week bij mijn fysio naar pilates. Daarnaast nog 3 x per week sportschool en in de schoolvakanties doe ik daar dan nog yoga ofzo omdat dansen dan stopt.
Dat heb je netjes gedaan hoor met het uitje, je moet jezelf ook wat gunnen he anders houd je het niet vol.
Nu gewoon weer doorgaan zoals je deed dan is er niks aan de hand.

@yasminmax frustrerend idd als ze het nu al op ouder worden schuiven. Ik heb al last van mijn hormonen sinds 26 ste ook niet meer aan de pil geweest daarna want ik had er knallende hoofdpijn van welke ik ook probeerde. Depre overgang startte al vroeg ook voor mijn 40ste dus dat was ook niet fijn…en nu 15 jaar later er nog niet doorheen helaas…maar door het dieet zijn klachten wel ook minder merk ik nu.
Wat fijn dat je zo;n mooi compliment kreeg. Daar doe je het niet voor maar het is een fijne opsteker. Hoe ging het hardlopen? Hier slecht weer ondertussen.

@Pupsel die patatjes zijn helemaal niet erg uit de airfryer. Kan je prima eten alleen de evt extra olie die je misschien gebruikt telt meer. Maar verder blijven het gewoon aardappelen. Ik doe het zelf vaak hoor. Gewoon aardappels schillen zonder olie in airfryer en ik vind het lekkerder dan koken maar dezelfde kcal
Alleen sausjes maken het soms wat minder gezond maar ook daar kan je in varieren door bv foodswaps. Ik gebruik remia friteslijn ipv mayo bv. Oa lot beukers vertelt hier vaak over op insta.
Ik heb hier veel van opgestoken.

@missfitz ja bizar he, ik besefte me op schiphol ineens bij het inchecken dat ik gewoon meer dan mijn eigen koffergewicht kwijt ben. :lol: En vooral mijn gewrichten vinden dat heel prettig.
Fijn dat je een andere huisarts hebt gevonden. Soms denk ik daar ook wel over na om dat te doen. Mijne is niet slecht maar wimpelt ook alles weg. Mijn man die pas sinds kort patient bij hem is die krijgt alles bij hem voor elkaar en ik moet echt doordrammen waar ik dus niet goed in ben.

@luilaksmurf dat verschil heb ik nog niet direct gemerkt maar misschien weeg ik wel altijd rond dezelfde tijd. Geen idee eigenlijk ik zal er eens op letten.

Ik hield overigens idd vocht vast want ik was nu 1,2 kilo lichter dan gisteren :yes: dan ben ik dus gewoon afgevallen op vakantie :rofl:
Woog vanmorgen 74,4 kg en mijn BMI ( beetje achterhaald maar toch…) zit in het groen nu :hyper: :hyper: :hyper:

@beedifferent wat fijn dat het gewicht weer omlaag is :heart: je bent goed bezig. Wel vervelend van je obstipatie. Weet je wat de triggers zijn? ( bij mij vaak zoetstoffen)

@TQBF ik vond het in het begin ook niks hoor maar meer een moetje. Maar nu begin ik er toch lol in te krijgen en ga ik vaker dan mijn man die hier al jaren lid was. Nu gaat hij ook wat vaker mee….2 vliegen in een klap :high5:
Welkom Pupsel en Kaatje, wat leuk dat jullie je ook aansluiten!

Wat is het gezellig geweest deze week met alle updates. Het was erg hectisch bij mij, dus het is er niet van gekomen te reageren, maar ik vind het echt superknap hoe iedereen bezig is. We zijn echt aan het werk om nieuwe, gezondere gewoontes in te bouwen. En idd, als ik af en toe de resultaten zie voorbij komen, wow 🤩.

De hectiek bestond onder andere ook uit verjaardagen, feestjes, bedrijfsuitjes en drukke en lange werkdagen. Daardoor en met het omgeslagen weer, ben ik veel minder buiten actief geweest dan ik zou willen. Ik heb wel geprobeerd om het een beetje stabiel te houden met mijn eten. Zag eergister 4 ons minder op de weegschaal, maar na de pizza van gisteravond was dat vanmorgen weer een stuk meer. Ik ga ervanuit dat het wel weer bijtrekt deze week, maar voor nu hou ik mijn gewicht nog wel even op dat van vorige week.
Welkom Pupsel! Fijn dat het opletten gelukt is, herken het ‘de dag is al verpest’ gevoel.

@L2D fijn dat vakantie zo goed is gegaan!

Hier een drukke, vermoeiende en stressvolle week. Is dan ook niet echt goed gegaan en daardoor niet verbaasd dat er wat bij was. Wel verbaasd dat het maar 200 gram was, zeker omdat ik ook nog ongesteld ben en dan meestal iets zwaarder ben.

Merk dat motivatie wat weggezakt is de laatste tijd en heb er ook aan gedacht om hier te stoppen omdat het me toch niet meer lukt. Maar ik weet dat ik juist steun heb aan dit topic en wil er weer positiever in gaan staan.
Vandaag voor eerste keer deze week gaan sporten, nog steeds niet heel veel zin en het was eigenlijk ook veel te warm, maar motivatie was er een klein beetje dus wilde er gebruik van maken.
Eten ook redelijk vandaag dus nu weer in een goede flow komen en alles weer oppakken. Ik ga er weer voor.

Succes allemaal!

Gewicht: 76,9
Afgevallen: 3,1
BMI: 24,5
mutsie87 wijzigde dit bericht op 20-09-2025 21:54
2.55% gewijzigd
@L2D o wat fijn dat je dan gewoon bent afgevallen op vakantie!

@Mutsie Wat lastig dat je worstelt met je motivatie. Maar des te knapper dat je dus wél bent gaan sporten en goed hebt gegeten. Zet 'm op!
krokusvm wijzigde dit bericht op 20-09-2025 21:53
Reden: Typfout
0.49% gewijzigd
@love2dance jaa ik doe altijd een beetje appelmoes bij de patatjes, stuk beter dan mayo in ieder geval :hyper: en idd geen olie er bij

Dank allen voor het welkom!
@mutsie, die gevoelens zijn mij ook heel erg herkenbaar. Hoop ook dat dit topic gaat helpen.

Helemaal wanneer er tegenslag is wil ik nergens meer op letten. Ben opzich niet iemand die extreem gaat binge eten maar als je elke dag iets teveel eet komt het er echt wel aan…

Begin dit jaar is mijn hond ziek geworden, gelukkig leeft ze alweer een stuk langer dan we verwacht hadden en gaat het hartstikke goed. Sinds dat nieuws was ik 5 kg aangekomen, het maakte mij allemaal niks meer uit.

Gelukkig goede moed weer (en gelukkig nog een blij hondje :-D ).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven