Mode & Beauty alle pijlers

Gevoerde regenjas.

20-09-2025 21:48 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een korte softshell die tot een bepaalde limiet waterdicht is, ik heb een gewoon regenpak van de Hema die ik standaard in m'n fietstas bewaar en uiteraard ook nog een winterjas etc. Ik twijfel al jaren of ik een lange gevoerde regenjas te kopen, zo zag ik bij American Today en Only leuke, maar ik blijf twijfelen of het echt iets toevoegt aan mijn jassen collectie. Is zo'n jas warm genoeg in de herfst/winter en ook niet te zweterig omdat de stof niet kan ademen? Vind soms een softshell al wat zweterig.

Wat zijn jullie ervaringen met gevoerde regenjassen en draag je die vaak?
Ik heb er een met een soort teddy voering van scapino. Was niet duur en ik heb hem al vaak ‘s winters aangehad op de fiets. In combinatie met het fietsen vond ik hem warm genoeg. Nadeel is dat hij zwart is, dus slecht zichtbaar in het donker.
Na zevenhonderd jaren
Ik heb een heerlijke warme regenjas voor op de fiets. Nadeel is dat ie nu echt nog te warm is, ik zou er in bikini in kunnen :$ Ik heb net besloten dat ik echt ook een ongevoerde erbij moet.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Ik draag een skijack als het regent in de winter, bevalt mij prima.
Ik heb er zoeen van America Today en daar leef ik zowat in in de winter. Hooguit als het flink vriest iets anders, ik vind de mouwen dan net te koud.

Dat zweterige had ik wel bij de zomerversie, maar die was sowieso net te warm, het is geen hele ademende jas maar ik ben er blij mee. Ik woon in een nogal winderig en regenachtig stukje (wie niet in NL :D maar ik zit toch wat vaker in de regen dan gemiddeld) en voor dat soort weer perfecte jas.

Nadeel vind ik het snelle slijten, die ik nu heb, heb ik 2 jaar en die is aan vervanging toe. er was een tijd geleden een topic van vergelijkbare jassen in het wat duurdere segment en ik ben zelf aan het sparen voor een duurdere/duurzamere versie.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven