Ervaringen robotstofzuiger?

21-09-2025 11:07 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd. Ik kom er niet aan toe om het huis schoon te houden en steek mijn tijd en energie liever ergens anders in. Nu hoor ik steeds vaker mensen met een robotstofzuiger met dweil functie.
Heeft iemand hier zo’n ding? En hoe bevalt het? En welke heb je? Ik lees vooral over de Eufy. Duur, maar dat maakt me niet zoveel uit, als het maar werkt.
Ben benieuwd…. 😬
Als je een overzicht van de nieuwere modellen met al hun nieuwe functies zoekt, kijk dan eens naar Just a Dad op Youtube, of op zijn website https://justadadapproved.com/. Hij heeft affiliate links, maar die kan je natuurlijk negeren. Een filmpje van 2 maanden oud, waarin hij uitlegt waar je bij je keuze op moet letten is deze: https://www.youtube.com/watch?v=NxqYZLAOdhA&t=2s
Ik heb een Eufy, ben er heel tevreden over, behalve de keer dat ik de kat op een papieren bordje zijn natvoer had gegeven. Dat lustte de Eufy ook. Ze pesten elkaar ook wel: de robot schuift de waterbak wel eens onder de kast, waardoor de kat er niet meer bij kan, en de kat pest terug door het basisstation te blokeren met een speeltje, dan kan de robot niet meer "naar huis".
NomenNescio schreef:
21-09-2025 14:43
ah, da's handig dat je zelf de voorkeur voor kamers kunt instellen en zo van schoon naar vies kan werken. En kunnen ze over kleine drempels eigenlijk? Wanneer wordt iets te hoog?
Kleine drempels zijn geen probleem, maar 2 cm of meer is te hoog voor de onze.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Wij hebben de Eufy X10 pro omni, ik wil nooit meer anders.

Wat een topper. Inderdaad alles is in te stellen qua zuigkracht en waterverbruik, hij ziet troep/uitwerpselen zodat hij er niet doorheen gaat en hij dweilt actief (met bewegende pads en druk) en de dweilen worden regelmatig tussendoor gewassen door het apparaat (interval daarvan ook in te stellen). 1x per week wissel ik de dweiltjes en gooi ik ze bij de handdoekenwas.

Ik dweil zelf niet eens meer; dat is ons huishouden met alleen een kleine hond ook echt niet meer nodig met dit ding. Ik heb het nog weleens gedaan maar dan blijft de doek gewoon schoon. Ik stofzuig alleen nog de plekjes waar hij niet bij kan komen (o.a. onder de bank, maar de volgende bank wordt op pootjes zodat ie er wel onder kan).
Kleinezon schreef:
21-09-2025 19:27
Kleine drempels zijn geen probleem, maar 2 cm of meer is te hoog voor de onze.
Daar kun je drempelhulpjes voor kopen. Even googlen, ik denk dat Temu en Ali de goedkoopste opties zijn, maar ze ook elders te koop voor niet al te veel geld. Ik zou wel even afwachten of de stofzuiger ook echt vastloopt op de drempels.
De robotstofzuiger is samen met koelkast, wasmachine en vaatwasser iets wat ik meteen dezelfde dag nieuw bestel als ie stuk gaat, zo gehecht ben ik aan hem. Ik heb huisdieren en zonder hem moet ik elke dag zuigen. Nu doet hij het elke ochtend voor me voor ik uit bed stap, dus stap ik een schone woonkamer in.

Tot zover mijn ervaringen. :P Ik heb een iRobot i7+, die kan niet dweilen en is al een verouderd model dus zou ik niet meer aan raden (hij doet het super hoor, maar de technologie is gewoon echt verbeterd afgelopen jaren, deze is bijvoorbeeld blind in het donker).

Ik zou er eentje zoeken met LiDar (hebben ze allemaal denk ik tegenwoordig als je geen mega goedkope neemt), spinnende of vibrerende zelfreinigende dweil met een leeg en water station. Ik kan je niet helpen met merken, want ik heb de mijn laatste research jaren geleden gedaan. Inmiddels is volgens mij iRobot geen marktleider meer, dat was het toentertijd wel, maar meer weet ik niet.
Wij hebben sinds twee weken een Eufy x10 promet station die ook dweilt. We hebben een groot huis en eerder robotstofzuigers gehad waar ik matig enthousiast over was, maar deze is fantastisch. Hij maakt wel veel lawaai met stofzuiger legen en dweilen schoonmaken, dus snachts laten lopen is niet echt een optie. Maar overdag als je naar het werk bent wel. En hij eet geen sokken op, dat is ook fijn!
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Ugli schreef:
21-09-2025 19:39
Inmiddels is volgens mij iRobot geen marktleider meer, dat was het toentertijd wel, maar meer weet ik niet.
Ik heb meerdere iRobots gehad "vroeger". Dus had nu ook weer zo een gekocht. Maar dat viel me echt super tegen. Jammer.

Deze nieuwe die ik nu heb ik wel top. Maar geen iRobot dus.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven