Geghost door beste vriendin

19-09-2025 18:27 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

zijn er mensen met ervaring dat wanneer hun vriendin een nieuwe relatie heeft je opeens geghost wordt?
En zelfs geen verklaring/uitleg krijgt?

Ik heb het dan echt over dat je al maanden wordt geghost terwijl je daarvoor super close was (wekelijks afspreken, samen op vakanties)
De relatie die ze hiervoor had was dit totaal niet het geval maar bij haar nieuwe vriend (die ze 2 weken na het uitging leerde kennen) dus wel.
Eerst dacht ik dat het door een roze wolk fase kwam... maar nu na 2 maanden full on worden geghost betwijfel ik het.

Lees graag jullie ervaringen! :)
Maar zelfs al krijg je weer contact methaan; dan wordt het toch nooit meer zoals vroeger lijkt me? Dan blijft dit toch tussen jullie staan? Wat verwacht je eigen van weer contact met haar?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Je zoekt excuses om maar niet te hoeven bellen.
Waarom zou het pusherig overkomen als je na maanden iemand een keertje belt?
Zo fijn vind je de vriendschap blijkbaar niet, als je niet eens even wil bellen om te horen wat er speelt. Nu vul je alles voor haar in en doe je allemaal aannames.
toulouse_74 schreef:
22-09-2025 08:43
Je zoekt excuses om maar niet te hoeven bellen.
Waarom zou het pusherig overkomen als je na maanden iemand een keertje belt?
Zo fijn vind je de vriendschap blijkbaar niet, als je niet eens even wil bellen om te horen wat er speelt. Nu vul je alles voor haar in en doe je allemaal aannames.
Wauw... misschien omdat ze mijn appjes niet eens beantwoord? Zelf helemaal geen contact zoekt?

Zo belangrijk is die vriendschap blijkbaar niet voor haar.

Ik heb mijn best gedaan maar ik blijf niet trekken aan een dood paard.

Haalt niet weg dat ik de vriendschap niet mis.
Zet je zelf eens over je eigen ego heen zeg.
Wees volwassen en bel haar gewoon op en zeg dat je haar en jullie vriendschap mist.
Je kunt als een klein gepikeerd kind naar haar blijven wijzen en mokken, maar daar wordt je toch niet gelukkiger van?
JellyBeans99 schreef:
22-09-2025 10:49
Wauw... misschien omdat ze mijn appjes niet eens beantwoord? Zelf helemaal geen contact zoekt?

Ik heb mijn best gedaan maar ik blijf niet trekken aan een dood paard.

Haalt niet weg dat ik de vriendschap niet mis.
Wat wil je nou eigenlijk met dit topic?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Yep, een keer gehad. Relatie gekregen, ze stuurde een berichtje dat ze even niet zo goed in contact was. Nooit meer iets van gehoord.
JellyBeans99 schreef:
22-09-2025 10:49

Je voelt je afgewezen en in plaats van te blijven hangen in dat gevoel kun je ook er ook voor kiezen je uit te spreken en haar te zeggen dat je haar en jullie vriendschap mist.
Dat is spannend want de kans bestaat dat ze je dan nog een keer afwijst en dat is pijnlijk, maar dan kun je in ieder geval wel verder.

Als de vriendschap jou wel veel waard is dan stap je uit je slachtoffersrol en neem je dit risico. Er is namelijk ook een kans dat jullie elkaar weer vinden.

Wie weet voelt zij zich ook wel afgewezen door jou en je reactie op haar vriend.
Dan kun je gepikeerd blijven op elkaar maar wat schiet je daar nou mee op. Praat het uit.
JellyBeans99 schreef:
22-09-2025 08:06
Pfoe, weet even niet wat ik moet reageren, de adviezen zijn uit een lopend tussen bellen en niet bellen en ik denk dat inderdaad haar opbellen ik alleen maar push-erig overkom. (Plus waarom zou ze opeens wel de telefoon opnemen)

Over dat "afstand" nemen toen destijds heb ik het puur over om te kijken of wanneer ik niets stuur het initiatief vanuit haar zou komen.

Voordat ze met hem begon te daten hadden we wel gewoon goed contact (regelmatig afspreken en app contact)

Iemand benoemt ook dat ik geen contact moet zoeken in de trant van " ze heeft hulp nodig" want dat denk ik helemaal niet, ik ken haar relatie niet, en jullie ook niet.

De situatie is jammer, maar ergens is het wat het is en hoop ik voor haar dat ik inderdaad helemaal fout zat.

Wat ik nu vooral heb is dat ik het gewoon super jammer vind om die vriendschap kwijt te zijn en niet zeker te weten of het door mijn bezorgdheid kwam.

Ik kan denk ik terugvinden hoe het gesprek ben ingegaan destijds en op wat voor manier aangezien ik het vooraf toen had uitgeschreven. (En alles had betrekking op mij en niet op hem als persoon)
Maar wat ga je nu doen?
Niks, een luchtig appjes waarbij het verdere initiatief bij haar laat, bellen of langsgaan?
Qeslisabeth87 schreef:
22-09-2025 12:08
Je voelt je afgewezen en in plaats van te blijven hangen in dat gevoel kun je ook er ook voor kiezen je uit te spreken en haar te zeggen dat je haar en jullie vriendschap mist.
Dat is spannend want de kans bestaat dat ze je dan nog een keer afwijst en dat is pijnlijk, maar dan kun je in ieder geval wel verder.

Als de vriendschap jou wel veel waard is dan stap je uit je slachtoffersrol en neem je dit risico. Er is namelijk ook een kans dat jullie elkaar weer vinden.

Wie weet voelt zij zich ook wel afgewezen door jou en je reactie op haar vriend.
Dan kun je gepikeerd blijven op elkaar maar wat schiet je daar nou mee op. Praat het uit.
Dit heb ik dus destijds 1,5/2 maanden na onze vakantie gedaan, dat is ook waar ik steeds op doel met dat we een goed gesprek hadden gehad en waarin ik uitte onze vriendschap te missen, we hebben alles toen goed uitgesproken en toen achter ons gelaten.. nog eens afgesproken sinds dien en opeens poets, bam, niets meer
Moiren schreef:
20-09-2025 11:58
Dit. Wie weet wordt ze wel geïsoleerd.
Dat is wel knap dan dat een nieuwe lover je al binnen een paar weken zover heeft dat je je beste vriendin gewoon gaat negeren. Daar is deze vriendin ook zelf bij he dat ze een ander dan zoveel macht geeft ten koste van andere mensen. Ze wordt niet geisoleerd, maar laat zich dan isoleren en kiest er imo bewust voor om haar vriend te idealiseren. Mijn mening.
To, heb nu wat dieper gelezen wat er is voorgevallen. Ik denk dat je vriendin jouw mening niet als zorgen, maar als kritiek heeft opgevat en ze geen zin daarin heeft en jou daarom uit haar leven weert. Ik denk echt dat je weinig meer kunt dan accepteren dat ze deze keuze heeft gemaakt.
JellyBeans99 schreef:
22-09-2025 13:39
Dit heb ik dus destijds 1,5/2 maanden na onze vakantie gedaan, dat is ook waar ik steeds op doel met dat we een goed gesprek hadden gehad en waarin ik uitte onze vriendschap te missen, we hebben alles toen goed uitgesproken en toen achter ons gelaten.. nog eens afgesproken sinds dien en opeens poets, bam, niets meer
Wat wil je nu precies met dit topic? Dat wij met jou mee gaan klagen over haar? Of wil je het oplossen?

Je schrijft dat je na dat gesprek haar een maand niks gestuurd hebt om af te wachten of zij het initiatief zou nemen. (Heel bijzonder overigens om je vriendschap zo te ‘testen’) Daarna stuur je haar een bericht met verwijtende toon waar zij vervolgens niet op reageert.
En nu klaag je dat je haar en haar vriendschap mist. Daar kun je over blijven mokken. Je kunt ook je grote meisjes broek aantrekken en haar opbellen met de vraag wat er aan de hand is, of je misschien iets verkeerd hebt gedaan en dat je haar mist.

Als je dat niet durft of niet wil dan is de vriendschap jou blijkbaar ook niet zoveel waard?
Qeslisabeth87 schreef:
22-09-2025 14:49
Wat wil je nu precies met dit topic? Dat wij met jou mee gaan klagen over haar? Of wil je het oplossen?

Je schrijft dat je na dat gesprek haar een maand niks gestuurd hebt om af te wachten of zij het initiatief zou nemen. (Heel bijzonder overigens om je vriendschap zo te ‘testen’) Daarna stuur je haar een bericht met verwijtende toon waar zij vervolgens niet op reageert.
En nu klaag je dat je haar en haar vriendschap mist. Daar kun je over blijven mokken. Je kunt ook je grote meisjes broek aantrekken en haar opbellen met de vraag wat er aan de hand is, of je misschien iets verkeerd hebt gedaan en dat je haar mist.

Als je dat niet durft of niet wil dan is de vriendschap jou blijkbaar ook niet zoveel waard?
Ik wou het gewoon graag van me afschrijven, herkenning bij andere die misschien hetzelfde hebben meegemaakt.

Het zal vast gewoon simpelweg zijn dat door die vakantie er irritaties vanuit beide kanten zijn gekomen waardoor de vriendschap uit elkaar is gegroeid en dat zij de keuze heeft gemaakt om ermee te stoppen.

Die keuze wil ik accepteren, en ja ik vind dat lastiger omdat dat niet uitgesproken kan worden, maar dat is mijn probleem.
Heel begrijpelijk dat het vervelend is. Misschien rest je niets anders dan accepteren, maar wat valt er dan te verliezen als je eerst nog een laatste/ultieme poging doet om haar te bereiken en te laten weten wat de huidige situatie met je doet (en eventueel aangeven dat je deur open staat voor als ze in vertrouwen iets met je wil delen)?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
JellyBeans99 schreef:
22-09-2025 15:17
Ik wou het gewoon graag van me afschrijven, herkenning bij andere die misschien hetzelfde hebben meegemaakt.

Het zal vast gewoon simpelweg zijn dat door die vakantie er irritaties vanuit beide kanten zijn gekomen waardoor de vriendschap uit elkaar is gegroeid en dat zij de keuze heeft gemaakt om ermee te stoppen.

Die keuze wil ik accepteren, en ja ik vind dat lastiger omdat dat niet uitgesproken kan worden, maar dat is mijn probleem.
Jij kiest er net zo goed voor hè om ermee te stoppen? Door het initiatief bij haar te laten, te wachten tot ze reageert, haar niet op te bellen, je niet uit te spreken.
JellyBeans99 schreef:
22-09-2025 15:17

Je maakte je toch ook zorgen om haar? Die nieuwe vriend deed je denken aan jouw toxische ex, je dacht dat hij haar misschien isoleerde en had een slecht gevoel over hem. Dat is een prima reden om haar op te bellen, hoor. Dan laat je de vakantie-irritaties en jouw eigen trots er even buiten en probeer je te peilen of alles goed met haar gaat.
NomenNescio schreef:
22-09-2025 13:43
Dat is wel knap dan dat een nieuwe lover je al binnen een paar weken zover heeft dat je je beste vriendin gewoon gaat negeren. Daar is deze vriendin ook zelf bij he dat ze een ander dan zoveel macht geeft ten koste van andere mensen. Ze wordt niet geisoleerd, maar laat zich dan isoleren en kiest er imo bewust voor om haar vriend te idealiseren. Mijn mening.
Misschien zegt hij wel zelfmoord te plegen als ze toch contact met haar opneemt. Kan gewoon hè.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Claire45 schreef:
22-09-2025 15:30
Je maakte je toch ook zorgen om haar? Die nieuwe vriend deed je denken aan jouw toxische ex, je dacht dat hij haar misschien isoleerde en had een slecht gevoel over hem. Dat is een prima reden om haar op te bellen, hoor. Dan laat je de vakantie-irritaties en jouw eigen trots er even buiten en probeer je te peilen of alles goed met haar gaat.
Ik zou daar geen zin in hebben. Voor mij is een goede vriendin ook iemand die niet bij het eerste het beste op haar pik is getrapt en nu stommetje gaat zitten spelen, óók nadat to al meerdere pogingen gedaan heeft tot contact. Wat ik al eerder schreef, tenzij deze vriendin met een geweer gedwongen wordt door het nieuwe vriendje, is ze er met haar hele bewustzijn bij dat ze nu het nieuwe vriendje verkiest boven de langlopende relatie met to. En daar mag to vanalles van vinden (wat ik ook echt begrijpelijk vind), maar dit blijft een volwassen vrouw die zelf keuzes maakt.

Deze volwassen vrouw hoeft niet gered te worden door haar vriendin. Ze heeft haar duidelijk geparkeerd naar de zone 'geen contact' en daar mag je vanalles van vinden. Maar ik zou niet aan haar eigen verstand gaan twijfelen. Soms "kiezen" vrouwen ook echt zelf om hun omgeving van zich te vervreemden. En dat mogen ze. Als je je vriendschap als gelijkwaardig beschouwd, mag je dus aannemen dat dit een volwassen vrouw is die zelf deze keuze voor haar geldende redenen heeft gemaakt.

De signalen die to heeft gegeven, lijken me duidelijk genoeg (zorgen geuit, vervolgens ruimte gegeven om te kijken hoe eea zich zou ontwikkelen, vervolgens aangegeven dat ze contact mist, nogmaals gedaan en nog steeds blijft het antwoord volledig negeren. Nou, dan weet je waar je staat en hoe belangrijk deze vriendin het contact vond en hoeveel waarde ze hecht aan communicatie.
Moiren schreef:
22-09-2025 16:06
Misschien zegt hij wel zelfmoord te plegen als ze toch contact met haar opneemt. Kan gewoon hè.
Ja, dat kan zeker. Maar ik (en ik neem aan een hoop mensen) ben niet in het leven geroepen om vriendinnen van de ondergang te redden. Als jij je volledig wil laten inzuigen in een pas net ontstane relatie (zie die vakantie met 2 x per dag online afspraken!!) en je hebt daar geen rem in en je wilt je graag volledig laten verliezen in iemand, joh, ga je gang. Vriendin was duidelijk niet gediend van voorzichtige bezorgde opmerkingen.

Ik zou vooral teleurgesteld zijn in de vriendin dat ze een goede vrienschap zo over de balk smijt voor de eerste de beste loslopende vent die haar "nodig" heeft. Maar goed, als dat het drama is waar ze van houdt, wie is to dan om zich daar tegenaan te bemoeien? Ik zou mijn handen niet in dat wespennest steken. Man en drama is duidelijk interessanter dan vriendschap.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven