bepalen kinderen het prive leven van een ouder?
maandag 22 september 2025 om 10:40
Ik wil graag jullie feedback
Ik heb een relatie met een man met kinderen met als leeftijd 19 en 17 jaar.
We hebben al een tweetal jaren een relatie
Hij woont erg klein dus kwam vaak naar me als zijn kinderen bij hem logeren.
Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben (ze hebben geen vrienden en ondernemen zelf niets zonder hun vader).
Sindsdien komt hij nog amper naar me in de week dat zijn kinderen bij hem logeren omdat hij ze niet wilt verliezen (zo drukte hij het uit tegen me) .
Nu was mijn vraag, als een partner al grotere kinderen heeft, bepalen zij dan hoe vaak hun vader/moeder savonds weggaat of hobbies uitvoert?
Ik vind zelf dat een ouder ook een eigen leven mag hebben zeker als de kinderen al ouder zijn en je niet de slaaf moet zijn van je kinderen. Uiteraard doe je ook dingen met je kinderen
Ik heb een relatie met een man met kinderen met als leeftijd 19 en 17 jaar.
We hebben al een tweetal jaren een relatie
Hij woont erg klein dus kwam vaak naar me als zijn kinderen bij hem logeren.
Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben (ze hebben geen vrienden en ondernemen zelf niets zonder hun vader).
Sindsdien komt hij nog amper naar me in de week dat zijn kinderen bij hem logeren omdat hij ze niet wilt verliezen (zo drukte hij het uit tegen me) .
Nu was mijn vraag, als een partner al grotere kinderen heeft, bepalen zij dan hoe vaak hun vader/moeder savonds weggaat of hobbies uitvoert?
Ik vind zelf dat een ouder ook een eigen leven mag hebben zeker als de kinderen al ouder zijn en je niet de slaaf moet zijn van je kinderen. Uiteraard doe je ook dingen met je kinderen
maandag 22 september 2025 om 13:27
"weet je, we nemen een kat, dan komt ze minder hier heen.... "Lila-Linda schreef: ↑22-09-2025 13:18Misschien zeikt hij tegen zijn kinderen wel net zo over zijn vriendin
"ik mag echt niks van haar!"

maandag 22 september 2025 om 13:30
Welnee. Dit staat er in je OP....
"Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben"
en
"Sindsdien komt hij nog amper naar me in de week dat zijn kinderen bij hem logeren omdat hij ze niet wilt verliezen"
Die hele hobby's zijn gelul. Als hij bij jou is in de tijd dat hij bij zijn kinderen zou zijn is hij bij jou en doet hij ook niks aan die zogenaamde hobby's.
maandag 22 september 2025 om 13:31
BuzzieBee schreef: ↑22-09-2025 13:26Jep, er staat heel duidelijk 1 keer het woord 'hobby' in de een na laatste alinea.
De andere alinea's gaan voornamelijk over het denigreren van zijn kinderen (ze doen niets zelf, hebben geen vrienden, kinderen bepalen hoe vaak een vader weg mag, kinderen maken hun vader tot hun slaaf) en over dat je hem DAAROM nu minder ziet..... Dus nee, totaal niet overtuigend het issue naar 'hobby' om proberen te draaien. Je vindt zijn kinderen een stuk aan je been. Dat is overduidelijk.
Als zijn kinderen zouden stoppen met hem gevangen houden* zou die man alle tijd voor TO hebben.
* Onwaarschijnlijk dat iemand die zijn kinderen niet wil verliezen en inmiddels zijn agenda (nog meer) heeft aangepast op hun behoefte dat heeft gezegd.
maandag 22 september 2025 om 13:40
Het lijkt mij logisch dat hij thuis is als zijn kinderen er ook zijn. Ze wonen daar gedeeltelijk en zijn daar om hun vader te zien. Jij kunt dan toch ook daarheen gaan? Of je bent die dagen thuis. Natuurlijk is het afhankelijk van hoelang de kinderen bij hun vader zijn. Een hele week is wat anders dan een weekend.
Kinderen horen een prioriteit te zijn. En jullie wonen niet samen. Heel gezond dat hij zijn eigen leven heeft.
Kinderen horen een prioriteit te zijn. En jullie wonen niet samen. Heel gezond dat hij zijn eigen leven heeft.
maandag 22 september 2025 om 13:44
Ze kan daar niet heen want hij en de kinderen hebben een kat genomen zonder dat te overleggen met haar. En daar is ze allergisch voor. Want overleg moet want ze zouden een 'team' moeten zijn na net 2 jaar en niet samenwonend te zijn. Niet dus. Die kat is aan hem en zijn kinderen. Niet aan haar. Maar goed, dat weten we niet zeker want in dat topic heeft ze nooit gereageerd hoe het avontuur kat is afgelopen.evelien2010 schreef: ↑22-09-2025 13:40Het lijkt mij logisch dat hij thuis is als zijn kinderen er ook zijn. Ze wonen daar gedeeltelijk en zijn daar om hun vader te zien. Jij kunt dan toch ook daarheen gaan? Of je bent die dagen thuis. Natuurlijk is het afhankelijk van hoelang de kinderen bij hun vader zijn. Een hele week is wat anders dan een weekend.
maandag 22 september 2025 om 13:57
Vinden jullie deze man -net als to- niet ook een bijzonder figuur? Ik vind ze allebei nogal kinderachtig eigenlijk:
Vader: klagen over je kinderen en dat je je gevangen voelt door ze. Zonder overleg met je vriendin een kat nemen. Niet met je kinderen om tafel gaan om te achterhalen waarom ze het lastig vinden om papa te laten sporten (gesteld dat dit waar is)
Vriendin/to: klagen over kinderen, terwijl haar vriend de keuzes maakt. Geen inlevingsvermogen in kinderen. Geen voorstelling kunnen maken van kind/ouderbehoeften.
Het is allemaal nogal eh...absoluut. Geen aanleg of vermogen voor een goed gesprek, inleven, afstemmen. Van allebei niet. Wat dat betreft passen ze qua rijpheid erg goed bij elkaar.
Vader: klagen over je kinderen en dat je je gevangen voelt door ze. Zonder overleg met je vriendin een kat nemen. Niet met je kinderen om tafel gaan om te achterhalen waarom ze het lastig vinden om papa te laten sporten (gesteld dat dit waar is)
Vriendin/to: klagen over kinderen, terwijl haar vriend de keuzes maakt. Geen inlevingsvermogen in kinderen. Geen voorstelling kunnen maken van kind/ouderbehoeften.
Het is allemaal nogal eh...absoluut. Geen aanleg of vermogen voor een goed gesprek, inleven, afstemmen. Van allebei niet. Wat dat betreft passen ze qua rijpheid erg goed bij elkaar.
nomennescio wijzigde dit bericht op 22-09-2025 14:07
72.12% gewijzigd
maandag 22 september 2025 om 14:05
maandag 22 september 2025 om 14:07
maandag 22 september 2025 om 14:28
Waarom begin jij een relatie met een man met kinderen als je zoveel moeite met co ouderschap hebt?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
maandag 22 september 2025 om 17:00
Omdat ze het idee had dat hij haar belangrijker zou gaan vinden dan zijn kinderen en zijn liefde voor katten.SweetFirefly schreef: ↑22-09-2025 14:28Waarom begin jij een relatie met een man met kinderen als je zoveel moeite met co ouderschap hebt?
maandag 22 september 2025 om 17:05
Kan er iemand die kerel een medaille geven?
Eindelijk een vader die inzit met zijn kinderen.
Het heeft kennelijk wat tijd gekost om dat te beseffen en zijn kinderen moesten hem even wakker maken, maar ... Hoera!
Opstartster, ik zou gaan daten met een man zonder kinderen.
Of met een man met kinderen die al het huis uit zijn. Maar dan wel incalculeren dat ook zij hun vader af en toe willen zien.
Het heeft kennelijk wat tijd gekost om dat te beseffen en zijn kinderen moesten hem even wakker maken, maar ... Hoera!
Of met een man met kinderen die al het huis uit zijn. Maar dan wel incalculeren dat ook zij hun vader af en toe willen zien.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 22 september 2025 om 17:13
Dit.Wissewis schreef: ↑22-09-2025 17:05Kan er iemand die kerel een medaille geven?
En jezelf ervan verzekeren dat er geen kat in huis is en ook niet komt.
There is always something happening, and it's usually right now
maandag 22 september 2025 om 17:13
Een vader die gewoon het minimale doet, hoeft geen medaille hoor
maandag 22 september 2025 om 17:19
Ja klinkt inderdaad niet als goed communicerend koppel deze twee. Veel zenden en weinig (echt) luisteren.NomenNescio schreef: ↑22-09-2025 13:57Vinden jullie deze man -net als to- niet ook een bijzonder figuur? Ik vind ze allebei nogal kinderachtig eigenlijk:
maandag 22 september 2025 om 17:26
Ik heb kinderen van dezelfde leeftijd en ook een vriend. Ook bij mij wonen de kinderen deels bij hun vader en deels bij mij. Geen haar op m’n hoofd die bedenkt dat ik niet thuis slaap als zij er zijn. Ben weleens in de avond weg voor mn werk maar verder ben ik er gewoon als ze hier zijn. Mijn vriend slaapt hier ook niet als de kinderen er zijn. Dat vinden de kinderen niet fijn en dat respecteren we.
maandag 22 september 2025 om 17:39
Mijn oudste is bijna 30.
En als ze twee keer zo oud is als nu, dan nog zal ze ver, heel ver, boven mijn persoonlijke wensen en zeker boven de wensen van een partner staan. Altijd.
En de andere twee ook.
En degene die dat ter discussie zou stellen bij mij past niet. Doei.
En als ze twee keer zo oud is als nu, dan nog zal ze ver, heel ver, boven mijn persoonlijke wensen en zeker boven de wensen van een partner staan. Altijd.
En de andere twee ook.
En degene die dat ter discussie zou stellen bij mij past niet. Doei.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 22 september 2025 om 18:03
Ik reageer alleen even op de OP, lees zo de reacties. Kinderen van die leeftijd zouden zichzelf moeten kunnen vermaken maar het is wel normaal dat er een ouder in huis is op momenten als het avondeten en natuurlijk voor de gezelligheid, samen een film kijken of gewoon wat kletsen. Een vader die zijn kinderen alleen thuis laat om bij zijn vriendin te gaan slapen, kan best een enkele keer voorkomen maar niet standaard dagen op rij.
Mijn dochter (ongeveer van dezelfde leeftijd) springt altijd een gat in de lucht als ik een paar dagen weg ben, dan kan ze haar vriendinnen en vriendje uitnodigen en lekker haar gang gaan, maar ze is ook blij als ik weer terug ben, want dan wordt er gekookt en maak ik het gezellig, dus het zijn uitzonderingen.
Natuurlijk redden kinderen van die leeftijd zich wel, maar het gaat vooral om het gezinsgevoel dat een rode draad is (of zou moeten zijn) in hun leven. Ze zijn nog niet uit huis, ze hebben een grote mate van zelfstandigheid en autonomie, maar hun ‘geluk’ (gevoel van veiligheid en vertrouwen) is afhankelijk van een ouder die het hopelijk net zo leuk en belangrijk vindt om samen te zijn.
Mijn dochter (ongeveer van dezelfde leeftijd) springt altijd een gat in de lucht als ik een paar dagen weg ben, dan kan ze haar vriendinnen en vriendje uitnodigen en lekker haar gang gaan, maar ze is ook blij als ik weer terug ben, want dan wordt er gekookt en maak ik het gezellig, dus het zijn uitzonderingen.
Natuurlijk redden kinderen van die leeftijd zich wel, maar het gaat vooral om het gezinsgevoel dat een rode draad is (of zou moeten zijn) in hun leven. Ze zijn nog niet uit huis, ze hebben een grote mate van zelfstandigheid en autonomie, maar hun ‘geluk’ (gevoel van veiligheid en vertrouwen) is afhankelijk van een ouder die het hopelijk net zo leuk en belangrijk vindt om samen te zijn.
maandag 22 september 2025 om 18:06
Karolien, je spreekt jezelf enorm tegen, want als hij zo graag wekelijks was gaan voetballen, dan had hij dat al lang kunnen doen natuurlijk! Ja, dan was dat voetballen op zn minst 1x per week ten koste gegaan van een avond/nacht bij jou, maar dat had geen probleem hoeven zijn, toch? En ook niet voor zijn kinderen, dus heeft het toch helemaal niets met eventuele hobby’s te maken?
Hier, je benoemt het notabene zelf heel duidelijk: “Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben”
Je ziet zelf toch ook wel in dat je verhaal aan alle kanten rammelt?
Hier, je benoemt het notabene zelf heel duidelijk: “Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben”
Je ziet zelf toch ook wel in dat je verhaal aan alle kanten rammelt?
Live Life to the fullest
maandag 22 september 2025 om 18:11
En daarbij klaagt tegen zijn vriendin over zijn kinderen ook niet. Wat ik al schreef, beide volwassenen doen raar. Ga als vader het gesprek met je kinderen aan, waarom ze zich blijkbaar niet zo prettig bij je voelen als je een keertje wil voetballen. Maar ga niet tegen je vriendin lopen zeiken daarover.Lila-Linda schreef: ↑22-09-2025 17:13Een vader die gewoon het minimale doet, hoeft geen medaille hoor
En verder is zorgen voor en aandacht geven aan je kinderen wel het minimale wat je mag verwachten van een ouder, dus nee, ook van mij geen heldenstatus.
maandag 22 september 2025 om 18:21
maandag 22 september 2025 om 18:37
Ik geloof er niets van, sorry, anders zou hij niet de keuze hebben gemaakt om vaker thuis te blijven/slapen. Als hij zich écht gevangen had gevoeld had ie er juist schijt aan gehad en niet de angst hen te verliezen. Heb jij, Karolien, jezelf niet eens afgevraagd of hij zich juist enorm beknopt voelt door jou en zijn kinderen als (slap) excuus gebruikt? Je zeurt namelijk nogal, zo ook met de kat etc.

Live Life to the fullest
maandag 22 september 2025 om 18:40
Deze man probeert uit alle macht zich uit deze relatie te worstelen, eerst de kat, nu zijn kinderen.
Daarbij probeert hij zich ook zo onaantrekkelijk mogelijk te maken door te zeggen dat hij zich gevangen voelt door zijn kinderen.
Deze relatie is ten einde alleen TO heeft het nog niet helemaal door.
Daarbij probeert hij zich ook zo onaantrekkelijk mogelijk te maken door te zeggen dat hij zich gevangen voelt door zijn kinderen.
maandag 22 september 2025 om 18:48
Een kat nemen om je vriendin niet meer te hoeven zien, dat is wel gebrek aan ruggengraat next level hoor.Sjaantje37 schreef: ↑22-09-2025 18:40Deze man probeert uit alle macht zich uit deze relatie te worstelen, eerst de kat, nu zijn kinderen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in