bepalen kinderen het prive leven van een ouder?
maandag 22 september 2025 om 10:40
Ik wil graag jullie feedback
Ik heb een relatie met een man met kinderen met als leeftijd 19 en 17 jaar.
We hebben al een tweetal jaren een relatie
Hij woont erg klein dus kwam vaak naar me als zijn kinderen bij hem logeren.
Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben (ze hebben geen vrienden en ondernemen zelf niets zonder hun vader).
Sindsdien komt hij nog amper naar me in de week dat zijn kinderen bij hem logeren omdat hij ze niet wilt verliezen (zo drukte hij het uit tegen me) .
Nu was mijn vraag, als een partner al grotere kinderen heeft, bepalen zij dan hoe vaak hun vader/moeder savonds weggaat of hobbies uitvoert?
Ik vind zelf dat een ouder ook een eigen leven mag hebben zeker als de kinderen al ouder zijn en je niet de slaaf moet zijn van je kinderen. Uiteraard doe je ook dingen met je kinderen
Ik heb een relatie met een man met kinderen met als leeftijd 19 en 17 jaar.
We hebben al een tweetal jaren een relatie
Hij woont erg klein dus kwam vaak naar me als zijn kinderen bij hem logeren.
Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben (ze hebben geen vrienden en ondernemen zelf niets zonder hun vader).
Sindsdien komt hij nog amper naar me in de week dat zijn kinderen bij hem logeren omdat hij ze niet wilt verliezen (zo drukte hij het uit tegen me) .
Nu was mijn vraag, als een partner al grotere kinderen heeft, bepalen zij dan hoe vaak hun vader/moeder savonds weggaat of hobbies uitvoert?
Ik vind zelf dat een ouder ook een eigen leven mag hebben zeker als de kinderen al ouder zijn en je niet de slaaf moet zijn van je kinderen. Uiteraard doe je ook dingen met je kinderen
maandag 22 september 2025 om 12:21
dan gaat hij toch lekker een potje ballen in de week dat de kinderen bij zijn ex zijn?
maandag 22 september 2025 om 12:22
maandag 22 september 2025 om 12:23
Dat is iets wat zij samen dienen uit te zoeken lijkt me. Jij hebt daar geen rol in.
maandag 22 september 2025 om 12:24
maandag 22 september 2025 om 12:24
Oh, nu zou het ineens niet om jou gaan maar om een 'zogenaamde' hobby? Sure..
Maar goed, stel dat je dat zo bedoelt, wie ben jij om je te bemoeien met het feit of hij al dan niet een hobby wel en of hij een eventuele hobby boven het belang van zijn kinderen zou stellen. Je bent gewoon zijn vriendin maar hoor. Dat maakt die man zelf gewoon nog wel uit.
maandag 22 september 2025 om 12:25
Dit dus. Daar heb jij helemaal niets mee te maken. Klaar. Maar zeg dat dan in je OP en steek dan geen heel verhaal af dat je hem nu die week zo weinig ziet om het dan, wanneer niemand het met je eens blijkt te zijn het omgooit naar een 'hobby'. Daar trapt echt niemand in.Lalaloepsie schreef: ↑22-09-2025 12:23Dat is iets wat zij samen dienen uit te zoeken lijkt me. Jij hebt daar geen rol in.
maandag 22 september 2025 om 12:26
maandag 22 september 2025 om 12:29
Waarom zouden die kinderen nog elke week van huis wisselen als pa er toch nooit is? Enig idee hoe vermoeiend dat is, in twee huizen wonen?
Dat doe je omdat je je vader wilt zien. Niet voor een leeg huis.
Dus je vriend bepaalt hoe vaak hij bij jou is. En zijn kinderen bepalen of ze het nog de moeite van een wekelijkse verhuizing waard vinden.
Kinderen zijn het privéleven van hun ouders. Niet een of andere verplichting.
Dat doe je omdat je je vader wilt zien. Niet voor een leeg huis.
Dus je vriend bepaalt hoe vaak hij bij jou is. En zijn kinderen bepalen of ze het nog de moeite van een wekelijkse verhuizing waard vinden.
Kinderen zijn het privéleven van hun ouders. Niet een of andere verplichting.
maandag 22 september 2025 om 12:32
ik ken zijn karakter al een beetje en hij is heel vrijheidslievend vandaar hij zegt zich regelmatig gevangen te voelen door zijn kinderen, ben je daarom een nare man of vrouw als je dit ook voelt (buiten liefde voor je kinderen uiteraard)Lila-Linda schreef: ↑22-09-2025 12:26ah, dan is het Of een hele nare man (maak het uit)
Of hij liegt (maak het uit)
Of een lamstraal (maak het uit)
maandag 22 september 2025 om 12:34
maandag 22 september 2025 om 12:35
Je houdt ons en jezelf een beetje voor de gek. De OP gaat alleen maar over het (verminderde) contact tussen jullie en nu gaat het ineens over 2 uur voetballen.
En trouwens, als hij veel bij jou is, dan snap ik best dat de kinderen zeggen dat ze niet willen dat hij gaat voetballen in de tijd die ze wel samen hebben. Dat is dan namelijk nog een onderwerp waar ze betrekkelijk makkelijk voor kunnen gaan liggen, zonder iedereen op de kast te jagen omdat het jullie relatie zou raken. Verplaats je eens een beetje in die kinderen.
En trouwens, als hij veel bij jou is, dan snap ik best dat de kinderen zeggen dat ze niet willen dat hij gaat voetballen in de tijd die ze wel samen hebben. Dat is dan namelijk nog een onderwerp waar ze betrekkelijk makkelijk voor kunnen gaan liggen, zonder iedereen op de kast te jagen omdat het jullie relatie zou raken. Verplaats je eens een beetje in die kinderen.
maandag 22 september 2025 om 12:36
Lijkt me ook. Bovendien vind ik voetballen en sport nou niet iets wat je per se iedere week móet doen. Kijk, stel hij zou echt helemaal nóóit meer naar een bepaalde wedstrijd kunnen waar hij echt naar heeft uitgekeken, of het is niet meer mogelijk ooit uit eten te gaan of naar het theater, tja dan kan ik me voorstellen dat je je bekneld voelt. Maar ik zou ik het juist niet zo sympathiek vinden om te gaan voetballen of naar de sportschool te gaan ofzo als je kinderen bij jou zijn die week/dat weekend.Lila-Linda schreef: ↑22-09-2025 12:21dan gaat hij toch lekker een potje ballen in de week dat de kinderen bij zijn ex zijn?
Hoopte je dat hij zijn kinderen voor jou aan de kant zou zetten daardoor?
Is de kat er nog gekomen trouwens?
nogmaals, voor mij hoeft hij niet altijd bij me te zijn ik heb vrienden en hobbies, maar tegen mij klaagt hij vaak over dat hij zich gevangen voelt door zijn kinderen en vandaar dit topicmeisje85 schreef: ↑22-09-2025 12:35Je houdt ons en jezelf een beetje voor de gek. De OP gaat alleen maar over het (verminderde) contact tussen jullie en nu gaat het ineens over 2 uur voetballen.
maandag 22 september 2025 om 12:37
Misschien slaan de kinderen aan op de hobby omdat dat komt bovenop het gegeven dat hij in die weken vaak bij zijn vriendin zit.BuzzieBee schreef: ↑22-09-2025 12:24Oh, nu zou het ineens niet om jou gaan maar om een 'zogenaamde' hobby? Sure..
Maar goed, stel dat je dat zo bedoelt, wie ben jij om je te bemoeien met het feit of hij al dan niet een hobby wel en of hij een eventuele hobby boven het belang van zijn kinderen zou stellen. Je bent gewoon zijn vriendin maar hoor. Dat maakt die man zelf gewoon nog wel uit.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 22 september 2025 om 12:37
ik denk dat iedere ouder zich weleens belemmerd voelt door zijn/haar kinderen
of door je verkering
dat zijn de consequenties van je levenskeuzes
maandag 22 september 2025 om 12:38
Ja. Dan ben je een nare man (nog licht uitgedrukt). Als hij zooo vrijheidslievend was had hij geen kinderen moeten maken. Dat heeft ie wel gedaan en dus moet hij die zorg nemen. Klaar. Mijn vader was 'vrijheidslievend'.... Was altijd weg. Of aan het werk en elke avond oefenen met de band en de weekenden optredens. Met de vakantie zagen we hem drie weken. Mijn vader was daarom een lul. Als we hem al zagen ging het over zijn muziek of zijn werk. Interesse naar ons was er amper. Want hij was een 'vrije' vogel. Mijn moeder accepteerde dat. Hij is nu dood. Ik heb er destijds nooit een traan om gelaten.
maandag 22 september 2025 om 12:38
maandag 22 september 2025 om 12:39
Dan moet je zeggen dat hij moet stoppen met klagen tegen je omdat dit nu eenmaal de keuzes in zijn leven zijn geweest. Wat zie je in zo'n slappe zak zeg. Wat een jankerd.
maandag 22 september 2025 om 12:39
Maar in de OP lees ik dat hij het wil omdat hij ze niet wil verliezen. Het kan toch zijn dat hij dit 'gevangen' gevoel dan zelf op de koop wil toenemen? Misschien voelt hij aan dat dit best wel een punt zou kunnen worden. Dat de kinderen daadwerkelijk zeggen: pa, we vinden er geen zak aan in de week dat we bij jou zijn want de helft van de tijd zit je bij Karolien en de andere helft van de tijd ben je aan het voetballen. We spreken wel een zondagmiddag per maand af in het vervolg.
maandag 22 september 2025 om 12:40
hahaha iets met 'great minds enzo...'Lila-Linda schreef: ↑22-09-2025 12:38dan zeg je volgende keer: Zeg Harry, houd eens op met dat gezeik
maandag 22 september 2025 om 12:40
Exact.meisje85 schreef: ↑22-09-2025 12:35Je houdt ons en jezelf een beetje voor de gek. De OP gaat alleen maar over het (verminderde) contact tussen jullie en nu gaat het ineens over 2 uur voetballen.
En TO, die kinderen, daar heeft hij zelf voor gekozen. Mijn vrijheid was voor mij een van de redenen om niet voor kinderen te kiezen. Je moet je pijlen op je partner richten, niet op de kinderen.
maandag 22 september 2025 om 12:41
Dan is het een sneuleuter en in mijn ogen geen relatiemateriaal.
maandag 22 september 2025 om 12:42
En hoe bedoel je dat zijn kinderen hem tot een slaaf maken? Zijn kinderen willen gewoon heel doodnormaal de tijd DIE ze met hem hebben (dat is al de helft van normaal) met hem doorbrengen. Hij is geen slaaf van zijn kinderen. Hij is gewoon zelf niet helemaal goed snik. Dus stop met die kinderen de schuld te geven.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in