Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.

donderdag 23 juli 2009 om 13:07
Ik duim ook mee
Vandaag een quality time dagje met Terror. Hij is jarig vandaag, 3 jaar geworden. We hebben het een maandje terug al gevierd, samen met de andere 2 kinderen ivm A die niet tegen verjaardagen kan
Dus vandaag zijn we samen. We hebben al lekker gespeeld. Hij heeft met chips ontbeten ( nou ja, je wordt maar 1x 3 ) net pannenkoeken gebakken en nu mag hij kiezen wat we gaan doen.
Hij kiest naar de kringloopwinkel gaan ( van alle optie's van Speeltuin tot kinderboerderij, tot fietsen naar de mac voor een ijsje enz enz. ) dus we gaan zo naar de kringloopwinkel. Kleine mafkees
Vandaag een quality time dagje met Terror. Hij is jarig vandaag, 3 jaar geworden. We hebben het een maandje terug al gevierd, samen met de andere 2 kinderen ivm A die niet tegen verjaardagen kan
Dus vandaag zijn we samen. We hebben al lekker gespeeld. Hij heeft met chips ontbeten ( nou ja, je wordt maar 1x 3 ) net pannenkoeken gebakken en nu mag hij kiezen wat we gaan doen.
Hij kiest naar de kringloopwinkel gaan ( van alle optie's van Speeltuin tot kinderboerderij, tot fietsen naar de mac voor een ijsje enz enz. ) dus we gaan zo naar de kringloopwinkel. Kleine mafkees
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 23 juli 2009 om 13:10
quote:borodini schreef op 23 juli 2009 @ 13:07:
Ik duim ook mee
Bor gefeliciteerd met je kleine/grote man.
Hij wil naar de kringloopwinkel.
Je hebt me even echt aan het lachen gemaakt.
Nou ja Terror dan . Geweldig.
Liefs Zoeb
Ik duim ook mee
Bor gefeliciteerd met je kleine/grote man.
Hij wil naar de kringloopwinkel.
Je hebt me even echt aan het lachen gemaakt.
Nou ja Terror dan . Geweldig.
Liefs Zoeb
donderdag 23 juli 2009 om 13:11
donderdag 23 juli 2009 om 13:12
We zitten hier even in een dipje. Nou ja manlief dan.
Opeens klapt hij nu helemaal dicht? Ik krijg er niets meer uit. Hij sluit me opeens helemaal buiten. Ik vind dit zo moeilijk. Kan er niet doorheen prikken. Natuurlijk moet hij dit eerst verwerken, zo snel. Maar ik kan er niet tegen. Nu laat ik hem maar even. Maar ik weet van mezelf dat ik er nog op doorga. Bovendien hebben we vanmiddag nog een afspraak in het ZH op de stomapoli. Pfft. soms is het erg zwaar om partner van te zijn.
Opeens klapt hij nu helemaal dicht? Ik krijg er niets meer uit. Hij sluit me opeens helemaal buiten. Ik vind dit zo moeilijk. Kan er niet doorheen prikken. Natuurlijk moet hij dit eerst verwerken, zo snel. Maar ik kan er niet tegen. Nu laat ik hem maar even. Maar ik weet van mezelf dat ik er nog op doorga. Bovendien hebben we vanmiddag nog een afspraak in het ZH op de stomapoli. Pfft. soms is het erg zwaar om partner van te zijn.
donderdag 23 juli 2009 om 13:21
oh lieve Zoeb
Ik heb het zo met je te doen. Vriend is depressief geweest. ( PTSS, post traumatisch stress syndroom/stoornis ) inmiddels is hij wel opgeknapt, maar na 3 jaar weet ik wat dat betreft hoe zwaar het is als je partner depressief is En dan komt er bij jullie nog veel meer kijken.
Nog een dikke ik wilde dat ik meer voor je kon betekenen....
Ik heb het zo met je te doen. Vriend is depressief geweest. ( PTSS, post traumatisch stress syndroom/stoornis ) inmiddels is hij wel opgeknapt, maar na 3 jaar weet ik wat dat betreft hoe zwaar het is als je partner depressief is En dan komt er bij jullie nog veel meer kijken.
Nog een dikke ik wilde dat ik meer voor je kon betekenen....
donderdag 23 juli 2009 om 14:47
Wat Boro zegt Zoebje ..Ik zou soms echt willen dat ik even in mijn autootje of op mijn fietsje kon stappen om je even een knuffel te komen geven, maar je zult het met de virtuele moeten doen, die zeker niet minder gemeend zijn.
Borro, kiest die kleine voor de kringloopwinkel! Ha ha, Da's een kereltje naar mijn hart!
Fuss! Gil maar even lekker een end weg hoor! Goed nieuws!!! Sleutel! Wat moet er allemaal gebeuren in het nieuwe huis? Schilderen, behangen, vloertje leggen?
Hier loopt de kleine ondertussen vol trots op haar steunzolen. Het lijkt wel alsof ze denkt dat ze ze cadeau heeft gekregen. Nu is ze er nog blij mee dus, ik ben benieuwd hoe gauw dat over is....
En nu ga ik aan mijn EERSTE bak koffie van vandaag.
Ik moet wel, want ik zie scheel van de koppijn.
Borro, kiest die kleine voor de kringloopwinkel! Ha ha, Da's een kereltje naar mijn hart!
Fuss! Gil maar even lekker een end weg hoor! Goed nieuws!!! Sleutel! Wat moet er allemaal gebeuren in het nieuwe huis? Schilderen, behangen, vloertje leggen?
Hier loopt de kleine ondertussen vol trots op haar steunzolen. Het lijkt wel alsof ze denkt dat ze ze cadeau heeft gekregen. Nu is ze er nog blij mee dus, ik ben benieuwd hoe gauw dat over is....
En nu ga ik aan mijn EERSTE bak koffie van vandaag.
Ik moet wel, want ik zie scheel van de koppijn.
donderdag 23 juli 2009 om 15:13
Oeh, koffie hoofdpijn ik ken het. Hoewel ik hard probeer minder koffie te drinken vind ik het gewoon Te lekker
Goede score in kringloopwinkel.
15 (!!!) boeken voor Tut, allemaal zo goed als nieuw, van Carry slee, jaap ter haar en Francine Oomen, voor 10 euro. Tut is een boekenwurm, dus ze heeft voorlopig iets te doen.
Terror kreeg van de mevrouw van de kringloop een kado'tje voor zijn verjaardag een blokkenspeel ding van dat ene merk ( eikenhorn ofzo ? ) iig hij is erg blij. Ook vond ik zo'n handige zak die je op kan hangen om speelgoed in te doen, precies in de kleuren van Terrors kamer.
Voor mezelf 2 boeken van Lulu wang ( het lelie theater en het tedere kind ) geen idee of het goed is, maar het zag er wel aardig uit.
Bedrag om te betalen 14 euro
Ik ben tevreden dus. Zelfs de wolkbreuk die we over ons heen kregen op de terug weg mocht de pret niet drukken
Goede score in kringloopwinkel.
15 (!!!) boeken voor Tut, allemaal zo goed als nieuw, van Carry slee, jaap ter haar en Francine Oomen, voor 10 euro. Tut is een boekenwurm, dus ze heeft voorlopig iets te doen.
Terror kreeg van de mevrouw van de kringloop een kado'tje voor zijn verjaardag een blokkenspeel ding van dat ene merk ( eikenhorn ofzo ? ) iig hij is erg blij. Ook vond ik zo'n handige zak die je op kan hangen om speelgoed in te doen, precies in de kleuren van Terrors kamer.
Voor mezelf 2 boeken van Lulu wang ( het lelie theater en het tedere kind ) geen idee of het goed is, maar het zag er wel aardig uit.
Bedrag om te betalen 14 euro
Ik ben tevreden dus. Zelfs de wolkbreuk die we over ons heen kregen op de terug weg mocht de pret niet drukken

donderdag 23 juli 2009 om 15:29
Wat gebeurd er weer veel bij iedereen!
Zoebie: hele dikke
Boro: gefeliciteerd met Terror!
Fuss, gefeliciteerd met de sleutel (alvast )
Ik heb een beetje vakantie nu mijn onsympathieke collega met vakantie is (zo fijn, als dat geblaat van hem weg is ), maar dus wel een stuk drukker dan normaal en dus minder tijd om hier (overdag) mee te lezen.
Ik ben ineens superproductief, ook thuis:
- onderdeel vaatwasser ophalen (hoera, hij doet het weer!)
- bed verschonen
- wassen, drogen en opruimen
- werken
- boodschappen
- stofzuigen
- administratie thuis
Zoebie: hele dikke
Boro: gefeliciteerd met Terror!
Fuss, gefeliciteerd met de sleutel (alvast )
Ik heb een beetje vakantie nu mijn onsympathieke collega met vakantie is (zo fijn, als dat geblaat van hem weg is ), maar dus wel een stuk drukker dan normaal en dus minder tijd om hier (overdag) mee te lezen.
Ik ben ineens superproductief, ook thuis:
- onderdeel vaatwasser ophalen (hoera, hij doet het weer!)
- bed verschonen
- wassen, drogen en opruimen
- werken
- boodschappen
- stofzuigen
- administratie thuis
donderdag 23 juli 2009 om 16:24
donderdag 23 juli 2009 om 17:19
Wel een aaridge stomaverpleegkundige vanmiddag. Maar aan de stoma was niets meer te zien. Het zwarte stuk zit er nog wel, maar ingetrokken dus niet te zien. Bovendien weer drie kwartier moeten wachten. Wat haat ik dat. Het is op die stomapoli altijd hetzelfde liedje. De vorige keren 1 uur en een kwartier moeten wachten. En dat met een man die moeilijk kan zitten. Als het nog langer had geduurt waren we weggegaan. Als het aan mij lag na een half uur al, maar manlief durfde niet. Ach we zijn geweest, maar waarvoor???
Manlief heeft angst voor de operatie en ziet op tegen weer een week in het zh.
Ik vind het nog steeds helemaal geweldig van Terror dat ie voor zijn verjaardag naar een kringloopwinkel wilde.
Wat een kerel naar mijn hart Bor. Fantastisch.
Manlief heeft angst voor de operatie en ziet op tegen weer een week in het zh.
Ik vind het nog steeds helemaal geweldig van Terror dat ie voor zijn verjaardag naar een kringloopwinkel wilde.
Wat een kerel naar mijn hart Bor. Fantastisch.
donderdag 23 juli 2009 om 18:00
Mogguh 
Boro, gefielseteerd met Terror! De kringloopwinkel
Zoebie, spannend, hoop dat Zoebman morgen door de screening komt, dan is het snel voorbij.
Fuss, fijn dat je de sleutel hebt!
Vandaag een suf dagje gehad, was erg moe. Vanmiddag twee extra koters op bezoek gehad, zit nu mijn koters aan te jagen om op te ruimen terwijl ik zonet de afwas gedaan heb. Vanavond nog een spelletje met Oudste (hij heeft het moeilijk met zich inhouden maar wil niet praten want praten is saai).
Morgen eerst een intake voor spoedambulante hulp van Jeugdzorg, daarna werken, 's avonds gezinsverzorgende want er moeten totdat Jeugdzorg er is en blijft extra uren komen en ook nog worden gebruikt. Pfff, zo vaak wil ik dezelfde persoon niet zien. Wel een lieverd hoor, maar het is en blijft intensief, al die mensen over de vloer met al die suggesties en zo.
En dan lekker vakantie!! Twee keer per week werken, mooi zat.

Boro, gefielseteerd met Terror! De kringloopwinkel
Zoebie, spannend, hoop dat Zoebman morgen door de screening komt, dan is het snel voorbij.
Fuss, fijn dat je de sleutel hebt!
Vandaag een suf dagje gehad, was erg moe. Vanmiddag twee extra koters op bezoek gehad, zit nu mijn koters aan te jagen om op te ruimen terwijl ik zonet de afwas gedaan heb. Vanavond nog een spelletje met Oudste (hij heeft het moeilijk met zich inhouden maar wil niet praten want praten is saai).
Morgen eerst een intake voor spoedambulante hulp van Jeugdzorg, daarna werken, 's avonds gezinsverzorgende want er moeten totdat Jeugdzorg er is en blijft extra uren komen en ook nog worden gebruikt. Pfff, zo vaak wil ik dezelfde persoon niet zien. Wel een lieverd hoor, maar het is en blijft intensief, al die mensen over de vloer met al die suggesties en zo.
En dan lekker vakantie!! Twee keer per week werken, mooi zat.
donderdag 23 juli 2009 om 18:15
Boro, gefeliciteerd met Terror! Wat een kind, super!
Zoebie, Ik hoop zo dat jullie eens mee zit!
Fuss, gefeliciteerd!
Goldie, grappig je kleintje zo blij met z'r zolen.
Ik zou ze ook weer eens moeten aan laten meten.
Hier weinig bijzonders gebeurd vandaag.
Lekker gezwommen en gelopen, op plafond 'jacht' geweest en boodschappen gedaan.
Straks lekker koken en vroeg naar bed, heb hoofdpijn zo irri.
Zoebie, Ik hoop zo dat jullie eens mee zit!
Fuss, gefeliciteerd!
Goldie, grappig je kleintje zo blij met z'r zolen.
Ik zou ze ook weer eens moeten aan laten meten.
Hier weinig bijzonders gebeurd vandaag.
Lekker gezwommen en gelopen, op plafond 'jacht' geweest en boodschappen gedaan.
Straks lekker koken en vroeg naar bed, heb hoofdpijn zo irri.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
donderdag 23 juli 2009 om 19:36
Pfffffffffffff.......
Wat me bezielde weet ik eigenlijk niet, maar ik heb samen met kleintje haar hele slaapkamer uitgemest.
Het begon met kleding (te klein, oud, stuk) in een vuilniszak te steken voor de container, maar voor ik het wist stond er ook een vuilniszak bij voor de rest van de rommel.
Opbrengst:
1 volle bananendoos met oudpapier
1 volle vuilniszak met kleding
1 volle vuilniszak met rotzooi.
En nu is het aan kant! Ik heb haar op mijn knieën gesmeekt (ja echt!) of ze het alsjeblieft een tijdje netjes wil houden. Tot ze het huis uit gaat of zo..
Als beloning heeft manlief frieten gebakken en nu zit ik uit te buiken.
Wat me bezielde weet ik eigenlijk niet, maar ik heb samen met kleintje haar hele slaapkamer uitgemest.
Het begon met kleding (te klein, oud, stuk) in een vuilniszak te steken voor de container, maar voor ik het wist stond er ook een vuilniszak bij voor de rest van de rommel.
Opbrengst:
1 volle bananendoos met oudpapier
1 volle vuilniszak met kleding
1 volle vuilniszak met rotzooi.
En nu is het aan kant! Ik heb haar op mijn knieën gesmeekt (ja echt!) of ze het alsjeblieft een tijdje netjes wil houden. Tot ze het huis uit gaat of zo..
Als beloning heeft manlief frieten gebakken en nu zit ik uit te buiken.
donderdag 23 juli 2009 om 22:33
Mijn moeder ruimde alleen mijn kamer op als ze iets zocht. Mijn dagboeken of zo.. De trut.
Je kan het ook zo gek niet opnoemen of ze 'spaart' het, die kleine van mij...
Schelpjes, steentjes, glittertjes, stickertjes..en dat allemaal in verschillende doosjes, bakjes, zakjes (dus daar waren mijn washandjes!)
Aan veel verzamelingen is vandaag een einde gekomen.
Ik ga plat.
ATWT kijken in bed.
Je kan het ook zo gek niet opnoemen of ze 'spaart' het, die kleine van mij...
Schelpjes, steentjes, glittertjes, stickertjes..en dat allemaal in verschillende doosjes, bakjes, zakjes (dus daar waren mijn washandjes!)
Aan veel verzamelingen is vandaag een einde gekomen.
Ik ga plat.
ATWT kijken in bed.
donderdag 23 juli 2009 om 23:18
quote:Goldielocks schreef op 23 juli 2009 @ 22:33:
Mijn moeder ruimde alleen mijn kamer op als ze iets zocht. Mijn dagboeken of zo.. De trut.
(f) gelukkig ben jij gewoon een Lieve moeder
Ik word altijd helemaal warm als ik lees hoe jij ( ondanks hier en daar troubles ) over je dochers praat. Echt waar !
(f) gelukkig ben jij gewoon een Lieve moeder

vrijdag 24 juli 2009 om 07:39
Net wat Bor (die andere supermama) zegt Gold, jij dus ook. Je klinkt ook altijd zo trots.
Trouwens ik vind dat hier alleen maar supermensen zitten.
Meiden jullie hebben weer zo super meegeleefd en een virtuele knuffel kan vaak al voldoende zijn hoor. Ik sla me er wel weer doorheen. Volgens Robo is het voor manlief dan net wat teveel en slaat ie dicht. En wie beter dan Robo kan het weten.
Pips hoe is het met jou rammelende jeweetwel
Jonna hoe gaat het?
Mamz, wordt je soms niet moe van al die gesprekken?
Nik ik wil wel eens een foto van dat superzwembad zien
Gewoon om lekker jaloers te worden.
Im moet gaan werken dus tot zo.
Trouwens ik vind dat hier alleen maar supermensen zitten.
Meiden jullie hebben weer zo super meegeleefd en een virtuele knuffel kan vaak al voldoende zijn hoor. Ik sla me er wel weer doorheen. Volgens Robo is het voor manlief dan net wat teveel en slaat ie dicht. En wie beter dan Robo kan het weten.
Pips hoe is het met jou rammelende jeweetwel
Jonna hoe gaat het?
Mamz, wordt je soms niet moe van al die gesprekken?
Nik ik wil wel eens een foto van dat superzwembad zien
Gewoon om lekker jaloers te worden.
Im moet gaan werken dus tot zo.
vrijdag 24 juli 2009 om 08:18
Goeiemorgen dan maar
Werk ze Zoeb!
Fijn dat de operatie al zo snel is en dat de stoma het weer goed lijkt te doen. Ik kan me er niets bij voorstellen heo het eruit ziet. Ik kan me alleen ene plastic zak o pde buik voorstellen, maar dat rijmt weer niet met wat je voor de rest verteld, maar het maakt ook niet uit
Ik kan me zo goed voorstellen dat je man enorm tegen alles op ziet. Hij is natuurlijk lang niet fit, dus dan hakt alles er veel meer in. En tegen wie kun je je veiliger afzetten dan tegen je eigen vrouw? Die houdt toch wel van je En gelukkig maar!
Boro, wat schattig die Terror! En hier eten we taart als ontbijt bij verjaardagen dus die chips zijn ook oke hoor
Houdt je dochter ook van paardenboeken? Ik heb nog een stapeltje "bianca te paard" en meer van die serie. Kan ikhaar er blij mee maken?
Jonna, ik kijk straks even op hyves, je hoort nog van me
Nikki, sportief ben je toch altijd. Ben ik wel een tikkie jaloers op hoor
Mamz, het ís ook druk al die mensen over de vloer. En natuurlijk zijn ze er voor je bestwil maar toch. Heb je voor jezelf genoeg rustmomenten ingebouwd, ergens? En schiet het al op met de weekendpleegzorg?
Goldie, heerlijk dat ruimen En strakkies lekker vakantie!
Its alweer helemaal terug van vakantie?
Ik ben vandaag al thuis. Noodgedwongen, want Zoon is gisteren heeeeeel hard gevallen op zijn hoofd toen we aan het fietsen waren. Hij heeft nu een lichte hersenschudding. Gisteravond had hij alweer praatjes gelukkig. Wel moesten we hem vannacht ieder uur wakker maken. Een drama, want normaal is hij al niet wakker te krijgen, en zeker niet als het elk uur moet!
Nu ligt hij nog lekker te slapen, ik zal zo zijn school eens bellen. Wel jammer zo net voor de vakantie
Zelf ben ik ook niet echt fit nu, ik was namelijk steeds ruim voor en ruim na de wekker wakker, en dat ieder uur
Gisteravond had ik nog wel een einde van het jaarfeestje op mijn werk. Was erg leuk. Lief was bij Zoon dus ik kon toch even gaan. Was erg leuk, want er was nog een BN'er Ik gooi wel even op de hyves wie, ivm herkenbaarheid.
Werk ze Zoeb!
Fijn dat de operatie al zo snel is en dat de stoma het weer goed lijkt te doen. Ik kan me er niets bij voorstellen heo het eruit ziet. Ik kan me alleen ene plastic zak o pde buik voorstellen, maar dat rijmt weer niet met wat je voor de rest verteld, maar het maakt ook niet uit
Ik kan me zo goed voorstellen dat je man enorm tegen alles op ziet. Hij is natuurlijk lang niet fit, dus dan hakt alles er veel meer in. En tegen wie kun je je veiliger afzetten dan tegen je eigen vrouw? Die houdt toch wel van je En gelukkig maar!
Boro, wat schattig die Terror! En hier eten we taart als ontbijt bij verjaardagen dus die chips zijn ook oke hoor
Houdt je dochter ook van paardenboeken? Ik heb nog een stapeltje "bianca te paard" en meer van die serie. Kan ikhaar er blij mee maken?
Jonna, ik kijk straks even op hyves, je hoort nog van me
Nikki, sportief ben je toch altijd. Ben ik wel een tikkie jaloers op hoor
Mamz, het ís ook druk al die mensen over de vloer. En natuurlijk zijn ze er voor je bestwil maar toch. Heb je voor jezelf genoeg rustmomenten ingebouwd, ergens? En schiet het al op met de weekendpleegzorg?
Goldie, heerlijk dat ruimen En strakkies lekker vakantie!
Its alweer helemaal terug van vakantie?
Ik ben vandaag al thuis. Noodgedwongen, want Zoon is gisteren heeeeeel hard gevallen op zijn hoofd toen we aan het fietsen waren. Hij heeft nu een lichte hersenschudding. Gisteravond had hij alweer praatjes gelukkig. Wel moesten we hem vannacht ieder uur wakker maken. Een drama, want normaal is hij al niet wakker te krijgen, en zeker niet als het elk uur moet!
Nu ligt hij nog lekker te slapen, ik zal zo zijn school eens bellen. Wel jammer zo net voor de vakantie
Zelf ben ik ook niet echt fit nu, ik was namelijk steeds ruim voor en ruim na de wekker wakker, en dat ieder uur
Gisteravond had ik nog wel een einde van het jaarfeestje op mijn werk. Was erg leuk. Lief was bij Zoon dus ik kon toch even gaan. Was erg leuk, want er was nog een BN'er Ik gooi wel even op de hyves wie, ivm herkenbaarheid.