Zwanger worden v.a. September ‘25

02-08-2025 12:14 108 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Had nog geen soort gelijk topic voorbij zien komen dus vandaar!

Ik stop begin september met de pil en gaan dan kijken of het ons wil/mag lukken. Ik ben 34 en had tot een paar maanden terug eigenlijk geen kinderwens maar het kan blijkbaar raar lopen en gaan rammelen op plekken waarvan je van te voren dacht dat er geen beweging in zou zitten. :lol:
quicks1lver wijzigde dit bericht op 23-08-2025 07:25
0.00% gewijzigd
Spannend he Whups en Aes. Ik heb ook begin volgende week m’n nod. Voel nog niet echt iets. Wel erg moe, maar ook een beginnende verkoudheid dus dat kan het ook zijn. Verwacht er niet al te veel van. Wel apart dat onze dochter van net 3 jaar eergisteren ineens tegen iemand zei ‘ik krijg een broertje of zusje’….? We hebben het met haar wel eens over dat ze ooit een broertje of zusje krijgt maar dit had ze nog nooit zo zelf uitgesproken.
aes schreef:
24-09-2025 09:20
@verbouwvrouw Van harte gefeliciteerd! Geweldig nieuws!

@Whups hoe staat het met jouw symptomen? Ik heb inmiddels beetje PMS klachten, maar precies zoals normaal. Voelde eigenlijk alleen dat mijn borsten wat gespannen waren gister en dat wordt nu ook al weer minder... Weet jij al wanneer je gaat testen?

@Ginny Vervelend, en snap dat het mentaal best pittig is. Hopelijk vind je je ovulatie snel, misschien na je conferentie dat je ovulatie toch opeens komt! Hopelijk geeft het congres wat afleiding :)

@Hallodhdh welkom! tuurlijk mag je meeschrijven! Hopelijk komt je cyclus snel op gang (of ben je zwanger! :))

Ik ben het er wel mee eens dat het fijn zou zijn als er een tabel is voor overzicht. Dus ik ben eigenlijk er wel heel erg voor om een nieuwe topic te maken (Zwanger worden herfst 2025?).
Nieuw topic lijkt me prima! Ik mis de tabel ook. Ik ga morgen testen (10 dpo)
@ginny; een miskraam is heel heftig. Heb er zelf ooit 2 gehad en ieder jaar op die dag steek ik een kaarsje aan. Ik hoop voor je dat je snel een ovulatie gaat vinden!

@whups: Heb mij aangemeld voor Moeders boor Moeders. Heb ik destijds ook gedaan en blijf het een mooi initiatief vinden. Voel mij toch wat ongemakkelijk bij het feit dat ik zo snel zwanger wordt en zo kan ik nog wat terug doen. Verder gaat het goed. Ben wel erg moe en vergeet veel, misselijk bij teveel doen en lage rugpijn. Ik gebruik adhd-medicatie die ik nu moet afbouwen dus dat is vooral wat ik merk en waar ik last van heb. 🤪 Ik heb op 16 oktober de vitaliteitsecho en 11 november de termijnecho. Ik wist helemaal niet dat die vitaliteitsecho zo’n ding was. Bij mijn zon moest ik veel harder m’n best doen om die echo te krijgen maar dat ik alweer 10 jaar geleden haha.
Jouw klachten klinken zeker veelbelovend!! Ik duim voor je mee dat het raak is!

Aankomend weekend vieren we de verjaardag van m’n beste vriendin en dan ga ik haar vertellen dat ik zwanger ben. Onze kinderen zijn als bonuskinderen voor elkaar dus ik verwacht dat ze heel blij gaat zijn. Zo leuk om hiermee bezig te zijn! Wanneer willen anderen het vertellen in de omgeving en hoe? In zoek nog wat inspiratie. 😊
Bij mij wordt het waarschijnlijk een appje met een echofoto naar iedereen. Ik heb alleen de eerste groots aangekondigd
@Giraffe, super spannend ja! Wat mooi dat je kindje dat zei, ze voelt het aan :) Ik voel ook niks out of the ordinary. Had vannacht een enorm realistische droom (nachtmerrie) waardoor ik 's nachts een paar uur wakker heb gelegen. Ook zijn mijn borsten weer veel meer gespannen opeens vandaag. Maar eerlijk, voor mij gebeurd dit vrijwel altijd in de week voordat ik ongesteld wordt. Toch geeft het me een iniminibeetje hoop. Ben jij van plan te testen?

@April heb je al getest? Vandaag is jouw 10dpo toch?
Ja al die symptomen die zowel zwangerschap als menstruatie kunnen zijn, zo ingewikkeld. Merk dat ik op vrije dagen er toch wel regelmatig mee bezig ben, terwijl op werkdagen ik er geen seconde aan denk.

Ik wil eigenlijk niet vroegtijdig testen, maar hoop dat ik me in kan houden tot maandag/dinsdag. We gaan het zien. Jij Aes?

April al getest?
@Giraffe: Voor jou dus ook spannend! Lastig he? Ook omdat de symptomen zoveel lijken op PMS of zelfs griep, wat nu ook weer flink heerst. Heb hetzelfde! Wel heel bijzonder dat jullie dochtertje dit zei, wie weet voelt zij iets aan?! :)

@Verbouwvrouw: wat mooi dat je dat doet! Ik gebruik ook ADHD-medicatie en ben ook al aan het afbouwen, dus kan me goed inbeelden dat die extra symptomen ook even aanwezig zijn nu haha. Spannend zeg! Volgende week is het al oktober, dus de tijd zal hopelijk voorbij vliegen. En wat leuk dat je het gaat vertellen dit weekend! Benieuwd hoe ze reageren, maar dat zeker heel enhtousiast zijn haha.

@April: spannend zeg! Ik ga voor je duimen

Hier nog dezelfde symptomen... Ben heel benieuwd of dit "gewoon niet lekker is" of wie weet raak. We wachten af :)

Ik ga zometeen een topic maken met tabel en zal het linkje dan ook even hier plakken! Zal proberen zoveel mogelijk info uit dit topic te halen, maar roep vooral als er wat mist.
whups79 wijzigde dit bericht op 25-09-2025 14:25
2.32% gewijzigd
En nu?
Hierbij het nieuwe topic mét tabel: https://forum.viva.nl/zwanger/zwanger-w ... ges/513182

Ik heb m'n best gedaan maar de informatie was echt versplinterd... :proud:
Excuus als iets mist wat je al wel hebt genoemd of als iets verkeerd staat!

Geef het vooral in bold aan in de reacties, dan pas ik het aan.

Ik heb ook alleen de reageerders gepakt die de laatste 3 weken hebben gereageerd. Mocht je missen, let me know dan voeg ik je toe!
En nu?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven