Hoe vaak heb jij bezoek?

25-09-2025 16:04 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nav het andere topic over schoon & gewoon dat ik niet wilde kapen. Hoe vaak heb je bezoek?

To trapt af. Hier is bijna dagelijks aanloop, ik woon met vier jongvolwassen kinderen. Visite of bezoek is wrs een verkeerd woord, mensen blijven niet zo lang. Het is onaangekondigd bezoek meestal.
Kinderen hebben de meeste aanloop. Na sporten nog even theedrinken, samen opmaken voor het uitgaan, indrinken, voetbal kijken samen in de tuin etc. Ik nodig graag mensen uit om mee te eten maar dat is miss 4 x per jaar. Zakelijke afspraken heb ik soms ook thuis. Een buurman die iets komt lenen en een kop koffie mee drinkt. Een vriendin die te vroeg is en mij op komt halen en die een toetje mee eet. Familie die even langskomt. Volwassen zoon die uit huis is en die in de buurt was. Behalve zo'n etentje is het allemaal niet afgesproken.

Daarnaast mijn vriend en de vriend van mijn dochter, niet echt bezoek meer te noemen. Zorgt er wel voor dat er soms 3 mensen tegelijk logeren. En vaak zijn ze ook allemaal elders en is het hier stil.

Voor mij is dit gewoon. Meestal vind ik het gezellig. Soms vind ik het teveel en druk en dan stuur ik ze naar hun kamer, de tuin of de stad. Of ik ga zelf weg of naar mijn kamer. Of ik vraag iemand niet binnen. Maar als ik 20 min met de buurman sta te kletsen , dan vraag ik meestal na 10 min zullen we even koffie doen bijv.

Ben benieuwd hoe het bij anderen is.
Ik denk wel elke dag. Vooral vriendjes van de kinderen (basisschool) en evt ouders die komen ophalen, al wordt dat minder. Dat zijn vaak korte bezoekjes, en meestal niet s avonds. Soms zou ik wel willen dat in het weekend mijn huis even heel ergens anders zou staan want dan is het wel eens een constant deurbel die gaat en binnen-buiten-binnen-buiten van kinderen. Of dan zijn er ineens vijf in je huis.

's avonds gelukkig weinig tot nooit bezoek. Maar goed ook want dan wil ik gewoon zonder bh in mijn joggingbroek op de bank zitten. En dan doe ik niet als er visite is.
Een aantal keer per week, vooral aanloop van vriendjes van kind en familie van ons beiden. Vrienden van mezelf veel minder - ik ben ooit een stuk verder weg verhuisd en die vrienden zijn vervolgens ook verwaaierd door heel Nederland - dus we zien elkaar op afspraak maar niet dat je spontaan even langsfietst voor een bakkie. Jammer vind ik dat.

Ik heb geen zakelijke afspraken en ook geen leuke buren.
Hier ook dagelijks vrienden of verkering van onze kinderen over de vloer. Maar dat zie ik niet als mijn bezoek. Ook niet als ze beneden zitten en met ons kletsen.

Hoe vaak wij bezoek hebben varieert sterk. Wekelijks zien wij familie en vrienden maar dat kan ook bij hun zijn, in een restaurant of bij het sporten. Maar ook regelmatig spreken we hier af.
Bijna nooit echt bezoek.

Gepland, dat vrienden op bezoek komen, 1 of 2 keer per jaar.

Kind 1 eet elke week mee, kind 2 soms of komt even langs.

Broer komt sinds emigratie soms voor 3 dagen logeren maar is dan de hort op.

Soms een vergadering hier.
Meer eigenlijk niet..
Gelukkig niet iedere dag, mien gott..ik moet er niet aan denken.

Wel regelmatig een vriendin of zus die even een bakkie komt doen en soms borrelaars.
Maar dat is niet iedere week.

Oh en twee keer per jaar verjaarsvisite, meestal over twee dagen verspreid.
Heel weinig gelukkig. Mijn schoonvader komt regelmatig even (1x in de 2 of 3 weken). Vriendinnen komen hier zelden. Ik kom vaker daar of spreken elders af. Mijn moeder komt ook zelden, kan niet zelfstandig hier komen en ik wil haar ook niet te vaak over de vloer hebben. Ga vaker naar haar. Verdere gezinsleden komen ook nauwelijks. Wel vaker daarheen dan andersom.
Ik vind het wel fijn zo.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Best vaak. Ouders minimaal wekelijks op de bonnefooi, schoonouders ook. Visite van de kinderen is er meestal door de week, vaak ook overdag en dan merken wij het niet ivm werk maar soms ook 's avonds.
En dan nog eigen vrienden, we hebben er helemaal niet heel veel maar als je ieder een keer per maand wil zien dan loopt de agenda wel snel vol. Maar dat is gepland en voelt toch als minder inbreuk op je eigen privacy.

Dus ja, ik voel me wel eens overvallen omdat het huis niet schoon/netjes is met bezoek, maar daar probeer ik schijt aan te hebben want ik heb niet om onaangekondigde visite gevraagd (en dat heb ik ook al vaak aangegeven; ik wil graag even een berichtje of belletje voordat iemand komt, maar familie lijkt daar geen boodschap aan te hebben).
Maar vooral vind ik het dan vervelend omdat ik inderdaad zonder bh in joggingbroek op de bank wil hangen, en ik voel me dan erg vervelend als er iemand binnenkomt (of dat nou familie is of vrienden van de kinderen).
Alleen eigenlijk nog op afspraak. Kinderen zijn de deur uit dus die waaien nog wel eens onverwachts aan maar meestal appen ze eerst of we wel thuis zijn. Maar dat vind ik geen bezoek.
Met gezamelijke vrienden spreken we af en dat is wel regelmatig maar wel over en weer en niet wekelijks. Met vriendinnen spreek ik wel af maar dat is vaak buiten de deur of bij hen ivm kleinere kinderen.
Familie van dichtbij hebben we niet veel meer en wat we hebben daar gaan wij meestal naartoe. Wat ik wel jammer vind maar het is wat het is. De weg andersom is blijkbaar langer dan van ons naar hen :facepalm:
Ik denk 1 of 2 keer per maand.
Dat is dan altijd gepland, mij maak je niet blij met onverwachts bezoek. Ik ken gelukkig ook niemand die dat doet, want ik zou er ook niet van uitgaan dat ik mensen binnen zou laten als ze onverwachts komen.
De meeste mensen zie ik buitenhuis.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
The_Architect schreef:
25-09-2025 16:09
's avonds gelukkig weinig tot nooit bezoek. Maar goed ook want dan wil ik gewoon zonder bh in mijn joggingbroek op de bank zitten. En dan doe ik niet als er visite is.
Als een vriendin ‘s avonds langskomt voor een kop thee of een borrel, dan ben ik vaak in mijn joggingbroek. De meeste vriendinnen komen zelf tegenwoordig ook in hun joggingbroek langs omdat ze weten dat ik dat helemaal prima vind.
Spontaan bezoek eigenlijk vrijwel nooit meer. Daar ben ik wel blij mee, want onverwacht iemand over de vloer vind ik niet heel fijn, dan moet ik omschakelen van wat ik aan het doen was (of juist niets aan het doen was en daarvan aan het genieten) en dat vind ik niet altijd prettig. Mijn moeder komt heel af en toe onaangekondigd langs en daar baal ik dan een beetje van, waarna ik me daar dan weer schuldig over voel. Onze zoons ontvangen weleens mensen, maar daar hoef ik me dan verder niet per se mee bezig te houden.
In de zomer nodig ik regelmatig vrienden uit voor een kaartavondje en/of om te komen eten, dat vind ik het leukst als we buiten kunnen zitten. In de winter houd ik eet-avondjes meestal in mijn bedrijf, waar een grote eetkamer is.
Tot een jaar of tien geleden kreeg ik nog wel regelmatig onaangekondigd bezoek van vriendinnen die parttime werkten of tijdelijk geen werk hadden. Omdat ik toen kantoor aan huis had, dachten ze dat ik altijd wel tijd had voor koffie. Dat was niet zo. Ik heb best vaak streng moeten zeggen dat ik echt geen tijd had en dat ik ze niet binnen kon laten, omdat ik een deadline moest halen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oef, wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb als ik dit zo lees van sommigen. Ik zou gek worden.

Ik heb gemiddeld misschien 1 keer per maand visite. Schoonfamilie houdt het gemiddeld daar ongeveer op. Visite die echt voor mij komt is zo eens in de 3 a 4 maanden en dat vind ik prima.

Eerlijk gezegd zit ik niet op visite te wachten, behalve af en toe een vriendin. De rest hoeft van mij niet, voordeel is dat schoonfamilie niet heel erg lang blijft, dat scheelt.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Nietveelmaargenoeg schreef:
25-09-2025 16:49
Best vaak. Ouders minimaal wekelijks op de bonnefooi, schoonouders ook. Visite van de kinderen is er meestal door de week, vaak ook overdag en dan merken wij het niet ivm werk maar soms ook 's avonds.
En dan nog eigen vrienden, we hebben er helemaal niet heel veel maar als je ieder een keer per maand wil zien dan loopt de agenda wel snel vol. Maar dat is gepland en voelt toch als minder inbreuk op je eigen privacy.

Dus ja, ik voel me wel eens overvallen omdat het huis niet schoon/netjes is met bezoek, maar daar probeer ik schijt aan te hebben want ik heb niet om onaangekondigde visite gevraagd (en dat heb ik ook al vaak aangegeven; ik wil graag even een berichtje of belletje voordat iemand komt, maar familie lijkt daar geen boodschap aan te hebben).
Maar vooral vind ik het dan vervelend omdat ik inderdaad zonder bh in joggingbroek op de bank wil hangen, en ik voel me dan erg vervelend als er iemand binnenkomt (of dat nou familie is of vrienden van de kinderen).

Raar dat mensen toch onverwacht blijven komen ondanks dat je het aan hebt gegeven.
Mensen kunnen blijkbaar niet bedenken dat niet iedereen op hen zit te wachten en vinden het volstrekt normaal dat iedereen meteen maar stopt met bezigheden.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Geen kinderen.

Zowat nooit ongepland bezoek.
De meesten komen van te ver weg om dat te riskeren.

Een paar keer per jaar gepland bezoek.
Dan wel met alle toeters en bellen en hele 3-gangen-maaltijden of uitgebreid barbecuen met je favoriete drank.

Ik moet er niet aan denken om hier dagelijks of wekelijks bezoek te hebben. Dan kan je mij opvegen qua drukte, prikkels, ...

Ook bij anderen waai ik zelf niet zomaar binnen en maak netjes van tevoren een afspraak.
wissewis wijzigde dit bericht op 25-09-2025 17:53
10.85% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Toen het in het andere topic ging over bezoek, had ik het niet over eigen kinderen, hun aanhang of hun vriendinnen die kort langskomen. Ik dacht meer aan mensen die daadwerkelijk op de bank komen zitten en minimaal wat drinken. Dat is dus afgerond 0 keer per jaar :) Vrienden en de partner van mijn kind waarschijnlijk wekelijks, maar dat zie ik dus niet als visite.
Wij wonen inmiddels ver weg, dus op wat kletsen met de buurvrouw en andere mensen in de straat komt het niet. Af en toe kopje koffie, dat wel en meestal spontane afspraak op straat. Onze kinderen komen regelmatig, maar dat vind ik geen bezoek. Aan vrienden hebben wij wel een limiet inmiddels. Een weekje is gezellig, maar ik ben geen al inclusieve resort, kortom ik verzorg je niet 24 uur dag. Dit na mijn neus te hebben gestoten.
Vrienden hier maken eigenlijk altijd een afspraak. Dus prima.
Afkoelen heeft gewerkt
Het liefst nooit. Gelukkig lukt dat aardig want mijn vriendinnen met gezin vinden het vaak juist wel erg praktisch als ik bij hen kom.
Weinig. En dat is prima :)

Vrienden van kind schaar ik niet onder bezoek. Verder denk ik 1x per maand een vriendin, vaak minder. Ik ga ook niet vaak op bezoek. Maar heb een super druk sociaal leven met veel borrelen, uit eten, naar concerten, feestjes etc. Maar dus weinig bezoek. Thuis is een rustplek.
I wanna live my life with the volume full!
Kinderen met hun partner vallen voor mij niet onder visite die zijn ook altijd welkom . Ze wonen niet in de buurt dus logeren ook meteen . Schoonmoeder komt maandelijks .
Echt visite die komen eten of borrelen gemiddeld eens per 1 à 2 maanden meer hoeft voor mij ook niet .
Eigenlijk niet zo vaak. Wij hebben niet een hele grote sociale kring. Vrienden 1x per jaar...wij wonen ver weg....buurtjes, vriendin...om de 6 a weken. Familie ca 5 x per jaar.
Sierlijk schreef:
25-09-2025 17:39
Oef, wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb als ik dit zo lees van sommigen. Ik zou gek worden.

Ik heb gemiddeld misschien 1 keer per maand visite. Schoonfamilie houdt het gemiddeld daar ongeveer op. Visite die echt voor mij komt is zo eens in de 3 a 4 maanden en dat vind ik prima.

Eerlijk gezegd zit ik niet op visite te wachten, behalve af en toe een vriendin. De rest hoeft van mij niet, voordeel is dat schoonfamilie niet heel erg lang blijft, dat scheelt.
Hier is het door de kinderen ook een komen en gaan van kinderbezoek. Meestal zitten ze op hun kamer of worden er noodles gemaakt in de keuken. Wij hebben heel bewust een aparte keuken, dus als ik in de woonkamer ga zitten hoor en zie ik het amper. Of andersom, als ik lekker aan de keukentafel borrel kunnen de kids in de woonkamer. Ik stuur ze dan ook actief naar een bepaalde ruimte, wat mij het beste uitkomt op dat moment.

En voor iedereen zal het anders zijn, maar ik vind vrienden van de kinderen ook geen visite. Die kids zal het een zorg zijn hoe ik of het huis erbij zit, en m’n persoonlijke ruimtes zijn off-limits dus daar komen ze niet (slaapkamer en badkamer). Dus daar heb ik echt 0 last en stress van.

Maar een leven zonder kids lijkt me soms ook weleens zalig hoor 😂 ik zou zo’n mooi schoon huis hebben en superrijk zijn van al het geld wat ik over zou houden…
Vrienden en vriendinnen komen eerst bij mij voordat we naar een feestje of uit eten gaan o.id.. Ik woon in het centrum, vandaar. In de zomer is het lekker borrelen of eten op mijn dakterras.

Mijn familie woont verder weg en het is handiger dat ik daarheen ga dan dat ze allemaal naar mij komen. Mijn zus zorgt dan dat haar (klein)kinderen er zijn (want tante komt ❤️), zie ik gelijk iedereen weer .

Verder weinig bezoek en dat wil ik graag zo houden, vind het heel fijn om mijn eigen ding te kunnen doen.
-
ninon wijzigde dit bericht op 25-09-2025 21:22
0.00% gewijzigd
Redhead70 schreef:
25-09-2025 18:02
Wij wonen inmiddels ver weg, dus op wat kletsen met de buurvrouw en andere mensen in de straat komt het niet. Af en toe kopje koffie, dat wel en meestal spontane afspraak op straat. Onze kinderen komen regelmatig, maar dat vind ik geen bezoek. Aan vrienden hebben wij wel een limiet inmiddels. Een weekje is gezellig, maar ik ben geen al inclusieve resort, kortom ik verzorg je niet 24 uur dag. Dit na mijn neus te hebben gestoten.
Vrienden hier maken eigenlijk altijd een afspraak. Dus prima.
Dit herken ik. Ik heb een prima logeerkamer voor de twee mensen die ik ken in Nederland, en hij en zij mogen gerust een maand blijven, maar het betekent wel meedraaien in het huishouden, en meebetalen. En ik ga ook gewoon naar mijn vrijwilligerswerk en andere afspraken.

Verder nooit bezoek, ouders zijn overleden, geen kinderen. Vrienden had ik in Nederland al niet. Is af en toe gruwelijk eenzaam, dus ik probeer een netwerk op te bouwen. Lijkt me best gezellig om bezoek te krijgen.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven