Heeft iemand de verwarming al aan?

09-10-2023 10:17 971 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Andere jaren is er altijd zo'n leuk 'heb jij de verwarming al aan' topic. Maar dit jaar nog niet gezien.

Bij mij staat ie nog uit, maar ik vrees dat ie vanaf komend weekend wel aan moet.
Ik zie dat ik niet de aantallen voor het hele jaar heb gebruikt, maar het idee blijft hetzelfde, gewoon even uitrekenen wat het kost per jaar (en netbeheerskosten staan ook gewoon in je contract) en dan delen door 12, daar zou je maandbedrag bij aan moeten sluiten.
Miss_Edwards schreef:
18-10-2024 09:24
De tarieven zijn ongeveer hetzelfde. Budget is iets duurder voor gas zag ik. Greenchoice is bij een 2 jaarscontract 1,26 voor gas en Budget is 1,34. Dus dat scheelt wel veel. Wel gek, als je een een jaar contract neemt bij Greenchoice betaal je 1,30 aan gas en 3 jarig contract 1,32. Ik snap de logica niet echt.

Ik zet mijn maandbedrag nu ongeveer 20 euro hoger dan nodig is omdat ik vorig jaar bij moest betalen omdat ik hem in de winter te laag had staan. Was dom van me ik had niet goed gekeken.
Normaal krijg ik altijd terug.
linksom of rechtsom, ik denk dat je zeker je bedrag hoger moet zetten dan 44,- als je nu 81,- betaalt en de tarieven ongeveer gelijk zijn. Ook als je nu bewust wat hoger bent gaan zitten.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zou hem gewoon zo hoog zetten als dat je over 12 maanden verbruikt. Ik hoef geen berg geld terug te krijgen en ik wil ook niet bij betalen dus ik zet hem gewoon zo dat ik op ongeveer 0 uit kom, meestal krijg ik een tientje terug of zo.
Bedankt voor alle tips. Ik wil dit topic niet kapen verder dus ik laat het er even bij. Ga vanmiddag even uitrekenen wat het voordeligst is en dan bedenken of ik over ga. Gisteren helaas geen tijd gehad om Greenchoice te bellen.

De verwarming is hier alsnog maar een dag aan geweest tot nu toe. Met dit zachte weer is het helemaal niet nodig want nog 19.5 binnen. Ik liep zelfs zonder jas buiten met de hond gisteren.
Het wordt weer tijd om dit topic omhoog te schoppen.

Hier is de verwarming nog uit. Het is 17.5 graag in de woonkamer, dus ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat de verwarming (vanzelf) aan gaat.
Elodea schreef:
26-09-2025 10:59
Het wordt weer tijd om dit topic omhoog te schoppen.

Hier is de verwarming nog uit. Het is 17.5 graag in de woonkamer, dus ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat de verwarming (vanzelf) aan gaat.

Het is 20 graden in woonkamer. Dus de verwarming gaat nog niet aan. Hopelijk redden we het tot in elk geval half oktober.
Hier ook 17.5
Ik heb de airco aan om te warmen dan wordt het 19.5
Cv stel ik nog wat uit.
pepexx schreef:
29-09-2024 14:01
Hier nog 22,5 graad in de woonkamer.
Nu weer.
Dus nog niet aan.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ja hoor. De hele week al aan. Ik ga echt niet in de kou zitten.
BeeDifferent schreef:
26-09-2025 11:19

Ik ga ook niet in de kou zitten. Ik heb mijn T-shirt nog aan en de verwarming uit.

Dat het bij sommigen al 17,5 graden is. Oefffff.
SInds deze week springt hij af en toe aan. Thermostaat staat op 19 graden hier.
BeeDifferent schreef:
26-09-2025 11:19
Nee begrijpelijk, helaas is dit voor veel mensen nog de werkelijkheid willen ze niet hun halve maandsalaris kwijt zijn aan kosten.

Ik zou het liefst in de cv aanzetten, maar afgelopen jaar ook veel moeten bijbetalen dus ik stel het nog maar even uit, zolang het met de airco kan of dat prima.
Ik hoop op nog een paar warme dagen, vorig jaar 2 oktober hebben we buiten nog een verjaardag gevierd en in de avond buiten gegeten zo warm was het die dag.
Ik heb wel vorig jaar geïnvesteerd in een heel warme (en zware) deken voor op de bank.
Dan kan savonds de thermostaat wel eerder omlaag.

En ik zie dat de grijze nu is afgeprijsd, voor wie een echt lekker warme plaid zoekt: https://www.cocomaison.nl/cm/woontextie ... Mu-ufbZA02
Die ziet lekker uit inderdaad, dankjewel voor de tip. Hier loop ik ook vaak in zo'n deken-trui. Ziet niet uit, maar ach voor binnen prima.

Volgens mij man moet ik gewoon de cv op standaard 18.5 zetten zodat die af en toe aanspingt en het wat warmt. Denk dat ik dat dit jaar ook gewoon ga doen.
Wij hebben een warmtepomp die altijd op 19 staat, daar zit ik verder niet aan. Maar deze week is ie voor de eerste keer aangesprongen.

Ik heb ons voorschot maar even verhoogd, dan kunnen we weer een wintertje stoken
Hier sinds eergisteren de speksteenkachel aan, maar zo’n ding vergt veel tijd voordat het steen warmte afgeeft, maar als ie eenmaal warmte afgeeft dan kost het met dit weer amper hout.
Pieremachochel
Het is hier nog steeds 21 graden in huis, dus de verwarming staat nog niet aan.
In de ochtend is het hier koud (15-16 graden) deze week, maar overdag warmt het wel op naar 18-19.
Gisteravond had ik even een elektrisch kacheltje aan.
Heb mijn voorschot na afgelopen winter kunnen verlagen naar €106.
Hier is het nog 20 graden, dus kan nog zonder verwarming.
Kouder dan 19 trek ik niet, dus nog effies.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ja, sinds gisteravond een tikje aangezet. Wilde het graag nog uitstellen maar het werd echt kil en ik ga niet als een Yeti op de bank zitten.
wij slapen nooit.
Wij betalen €140 termijnbedrag per maand. Ik hoop dat we er mee uitkomen maar ik denk het niet.
BeeDifferent schreef:
26-09-2025 12:10
Wij betalen €140 termijnbedrag per maand. Ik hoop dat we er mee uitkomen maar ik denk het niet.
Wij 150 en vorig jaar alleen in nov dec en Jan de cv af en toe aangezet 1 uur per dag, maar moest toch bijbetalen. Ongelooflijk en dat terwijl we 20 jaar op 130 hebben gezeten en met gemak de hele dag de verwarming aanstond op 20 graden.
Gisteravond in de badkamer voor het eerst aangezet. Woonkamer nog niet maar denk dat ik straks wel de fleecedekens ga klaar leggen.
Ik heb hem gisterochtend aangezet want het was zo koud in huis en een trui hielp niet. Vond het nog wel wat vroeg maar toen las ik op Buienradar hoe koud het was buiten...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven