Heeft iemand de verwarming al aan?
vrijdag 26 september 2025 om 12:27
Als de temperatuur op de benedenverdieping onder de 20 graden komt springt automatisch de kachel aan. Al meerdere malen gebeurt de afgelopen weken.
Boven hebben we eigenlijk nooit de verwarming aan. In de nacht is het 16 graden maar wij slapen graag in koude kamers.
Als het overdag boven onder de 18 is gaat ook daar de verwarming aan.
Boven hebben we eigenlijk nooit de verwarming aan. In de nacht is het 16 graden maar wij slapen graag in koude kamers.
Als het overdag boven onder de 18 is gaat ook daar de verwarming aan.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
vrijdag 26 september 2025 om 13:04
Die heb ik ook al meerdere keren aangehad deze week. Zal um weer eens in de was gooien.Jeusnbdhdudh schreef: ↑26-09-2025 11:47Die ziet lekker uit inderdaad, dankjewel voor de tip. Hier loop ik ook vaak in zo'n deken-trui. Ziet niet uit, maar ach voor binnen prima.
Volgens mij man moet ik gewoon de cv op standaard 18.5 zetten zodat die af en toe aanspingt en het wat warmt. Denk dat ik dat dit jaar ook gewoon ga doen.
Heerlijk lang: https://www.hema.nl/dames/nachtmode/pyj ... BROWN.html
graze wijzigde dit bericht op 26-09-2025 13:06
10.86% gewijzigd
vrijdag 26 september 2025 om 13:04
Ja dan snap ik het.vivapimpelmees schreef: ↑26-09-2025 12:23Hier brandt ie soms al even. Ik werk vanuit huis en vertik het om het koud te hebben. Het is soms 17 graden s ochtends. Vrijstaand huis aan het water.
Het is nu nog bijna 21 graden hier in de woonkamer. In de slaapkamer staat het raam open ( wonen in een appartement) nu moet als ik stil op de bank zit wel de slaapkamerdeur en de woonkamerdeur dicht. Normaal staan die beide open de hele dag.
vrijdag 26 september 2025 om 13:09
Nope. De schuifpui staat zelfs nog open. Hier gaat hij pas aan bij 16,5°C. En nu is het binnen nog 21.9. Dus te warm voor ons. Maar we zijn beide types die het snel comfortabel vinden. Alleen met visite gaat ie even aan. We snappen dat niet iedereen 16,5 graden lekker vind. Voor ons is het perfect. En hij komt alleen met dikke vorst daaronder. Dus stoken we eigenlijk zelden. Krijg ik het echt koud doe ik even een trui aan. Of op de bank onder een van de vele kleedjes
vrijdag 26 september 2025 om 13:13
vrijdag 26 september 2025 om 13:14
Ja zoiets, heb er 3 , heerlijk die dingen, nu zwart met gouden sterretjesGraze schreef: ↑26-09-2025 13:04Die heb ik ook al meerdere keren aangehad deze week. Zal um weer eens in de was gooien.
Heerlijk lang: https://www.hema.nl/dames/nachtmode/pyj ... BROWN.html
vrijdag 26 september 2025 om 13:16
vrijdag 26 september 2025 om 13:23
Hier is hij maandag voor het eerst aangesprongen. Met thuiswerken achter een bureau willen we vooral in de ochtend wat extra warmte. Door onze warmtepomp met vloerverwarming (traag) is het al snel voordeliger het hele huis de hele dag te verwarmen dan een elektrisch kacheltje aan te zetten. En dat is ook vele malen comfortabeler.
Verbruik deze week tot nu toe; 8 kWh.
Verbruik deze week tot nu toe; 8 kWh.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
vrijdag 26 september 2025 om 13:29
vrijdag 26 september 2025 om 15:37
vrijdag 26 september 2025 om 21:59
Nou hier gisteren maar max 15 graden en ijskoude wind en regen. Rest van Nederland had zon.
zaterdag 27 september 2025 om 08:41
zaterdag 27 september 2025 om 11:23
Gisteravond was het 18,7 graden. Toen hebben we maar een dekentje gepakt. Ik had al de halve week een trui aan. De nazomer lijkt nu wel echt voorbij. Momenteel komt de zon lekker naar binnen dus is het heel goed te doen in huis. Ik hoop dat de verwarming nog even kan wachten tot 1 oktober. Het komt niet vaak voor dat we dat halen. Als het echt richting de 18 graden gaat, doe ik hem aan. Zeker als ik thuis aan het werk ben, want dan zit je snel te verkleumen.
zaterdag 27 september 2025 om 21:12
Nog niet maar het zal niet lang meer duren. Ik moet altijd zo ontzettend wennen aan de eerste koude dagen. Dan zit ik bij 18 graden te vernikkelen terwijl ik het ook wel eens 16 graden in huis gehad heb (toen het 4 euro per kuub was).
Heb wel vandaag mijn elektrische dekentjes van stal gehad. Zo lekker om daar op en/of onder te zitten.
Heb wel vandaag mijn elektrische dekentjes van stal gehad. Zo lekker om daar op en/of onder te zitten.
zaterdag 27 september 2025 om 21:20
Ik heb hem vorige week voor het eerst aangezet. Het was 19 graden in de woonkamer en de vloer was steenkoud. Daarna was het weer even warm genoeg, maar ik vermoed dat hij vandaag ook wel aan is geslagen. Heb er eerlijk gezegd niet op gelet, maar hij staat sinds vorige week op 20 graden en gaat dus vanzelf aan als het kouder wordt.
Mijn elektrische deken heb ik ook alweer 2 weken aan en ik zit nu met een trui en vest en sjaal op de bank. Ik heb het ongeveer 8 maanden per jaar koud. Het liefst zou ik de verwarming standaard op 23 zetten, maar dan wordt het een beetje duur.
Mijn elektrische deken heb ik ook alweer 2 weken aan en ik zit nu met een trui en vest en sjaal op de bank. Ik heb het ongeveer 8 maanden per jaar koud. Het liefst zou ik de verwarming standaard op 23 zetten, maar dan wordt het een beetje duur.
zaterdag 27 september 2025 om 23:30
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in