Wie heeft abonnement Basic fit?

01-10-2025 17:19 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een vraagje; mijn dochter van bijna 14 zit thuis van school en is weer aan het opbouwen. Ze heeft inmiddels weer wat ruimte in haar hoofd om wat te gaan ondernemen, gelukkig! En ze heeft bedacht dat ze weer wat conditie wil opbouwen omdat ze straks toch weer naar school moet gaan fietsen en de thuiszitkilo’s wil kwijtraken. Hartstikke goed vind ik dat. Ze zit al op een sport maar dat is maar 1x per week.

Nu zijn we vandaag samen bij de Basic fit gaat sporten en dat vond ze leuk. Het plan was om een abonnement voor haar af te sluiten waarbij ze 1x per week iemand kan meenemen, dat zou ik dan zijn. Maar zelf wil ze dan nog 2x per week gaan. Maar nu zie ik dat ik voor haar geen abonnement kan afsluiten. Kan pas vanaf 16 jaar en kinderen van 14 en 15 mogen alleen onder begeleiding.

Ze heeft vaker gesport in een andere sportschool en weet hoe de apparaten werken en wat voor haar goed is. Ze ziet er sowieso uit als 16 of ouder, fysiek is ze echt ver vooruit op haar leeftijd. Ik weet 100% zeker dat ze daar rustig en verantwoord gaat sporten.

Maar nu mijn vraag; is zo’n abonnement met een pas met een foto erop? En wordt er ooit op leeftijd gecontroleerd? Wat gebeurt er als ik een abonnement afsluit en haar leeftijd verander. Liegen dus…. Niet netjes maar ik gun haar het sporten, ben allang blij dat er weer wat initiatief in haar zit.
Nou, ik ga ook naar de BasicFit en ik zie daar nooit iets geks hoor. Overdag is het gewoon een buurtclub.
Maar ik begrijp dat je eigenlijk op zoek bent naar een ander antwoord. Dus hier heb je hem.

Kan makkelijk, gewoon doen.
Quincy2 schreef:
01-10-2025 20:08
Nou, ik ga ook naar de BasicFit en ik zie daar nooit iets geks hoor. Overdag is het gewoon een buurtclub.
Mijn broertje (32) is 2 meter in het vierkant, en niet op zijn mondje gevallen gelukkig, moet toch regelmatig met het zweet in de handjes opgeschoten jeugd verdragen. Bij de Basic-Fit.
shala91 schreef:
01-10-2025 20:15
Mijn broertje (32) is 2 meter in het vierkant, en niet op zijn mondje gevallen gelukkig, moet toch regelmatig met het zweet in de handjes opgeschoten jeugd verdragen. Bij de Basic-Fit.
Maar dat is dus niet overal zo...
Nou ja, je weet het pas als je gaat en pas met 16 mag dat ;-)
TO, hoezo is ze ‘allang uitgegroeid’?

En als dat zo is, dan ziet ze eruit als een volwassen vrouw, maar heeft ze niet de bijpassende volwassen hersencapaciteit. Dat maakt echt uit.

Ik ben met 12 begonnen met fitness, maar wel met begeleiding (in ieder geval hield iemand mij in de gaten) in een klein buurtsportschooltje.
Quincy2 schreef:
01-10-2025 20:17
Maar dat is dus niet overal zo...
Nou ja, je weet het pas als je gaat en pas met 16 mag dat ;-)
Met 16 pas alleen. Als moeders meegaat is er geen enkel probleem.

Edit: wel op veel plaatsen. Hij komt er niet maar in één.
Misschien ligt het aan waar je komt? Of dat ik een oude moeke ben?

Ik sport overdag bij basic fit en ik heb nog nooit iets ongepasts meegemaakt of gezien. Iedereen bemoeit zich met zichzelf.

Ik ben groepsbegeleider in de psychiatrie. Als iemand shit begint, dan ga ik me ermee bemoeien, maar echt nooit.

Dus wat mij betreft kan ze gewoon gaan op jouw abonnement. Overdag. Met de moekes en scholieren. Als ze belooft meteen te vertrekken als er iets gebeurt waar ze zich niet fijn bij voelt.
Dropdrop schreef:
01-10-2025 20:39
Misschien ligt het aan waar je komt? Of dat ik een oude moeke ben?

Ik sport overdag bij basic fit en ik heb nog nooit iets ongepasts meegemaakt of gezien. Iedereen bemoeit zich met zichzelf.

Ik ben groepsbegeleider in de psychiatrie. Als iemand shit begint, dan ga ik me ermee bemoeien, maar echt nooit.

Dus wat mij betreft kan ze gewoon gaan op jouw abonnement. Overdag. Met de moekes en scholieren. Als ze belooft meteen te vertrekken als er iets gebeurt waar ze zich niet fijn bij voelt.
Ik ben veel op verschillende plekken en heb mede daarom een BF abonnement zodat ik altijd wel even tussendoor naar de sportschool kan. De sfeer verschilt echt enorm per vestiging.
nerdopviva schreef:
01-10-2025 20:08
Maar er is toch nog veel meer dan alleen thuishouden en Basic Fit?
Nou dat; ik snap best dat ze wil sporten maar dat kan dan toch ook onder begeleiding bij een sportschool waar je wel welkom bent op die leeftijd?

En de Basic Fit in mijn woonplaats zou ik mijn dochter echt niet alleen naartoe laten gaan - wat een pauperbende daar…
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Lente19251003- schreef:
01-10-2025 19:59
Gelezen. Maar ook dat vind ik geen reden om haar thuis te houden. Van de week op klaarlichte dag is ze lastig gevallen door een engerd in een busje die stapvoets naast haar bleef rijden. Ze belde mij en een oudere man met z’n hond hoorde haar zeggen dat ze lastiggevallen werd en heeft haar geholpen door haar aan te spreken alsof ze elkaar kenden en is meegelopen tot aan huis. Dit was midden op de dag in een woonwijk.

Ze gaat, als ze daar weer aan toe is, op een cursus zelfverdediging. Maar ik kan haar niet opsluiten uit angst voor vieze kerels. Die zijn er helaas te veel en op allerlei plekken.

Maar ook geen reden om de regels van de Basic Fit met drie jaar te omzeilen.
Ze ziet er ouder uit, heeft een volwassen lichaam en dan vindt jij het een goed idee om haar alleen naar Basic Fit te laten gaan waar het pas vanaf 16 mag? Is er niks anders wat ze zou kunnen doen? Want tussen binnen houden en Basic Fit zit natuurlijk ook nog een hoop tussen.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Nee. Tenzij onder begeleiding van een volwassene.
Houdt er rekening mee dat ze ook niet verzekerd is als jullie fraude plegen.

Als ze nou 15,5 zou zijn begrijp ik je overweging.
Maar willens en wetens de regels overtreden omdat ze jou niet zo goed uitkomen, daar kan ik slecht tegen.

De maatschappij wordt gewoon een teringzooi als iedereen dat maar doet.
O wacht....
Wel superfijn dat ze weer wat wil!

Je kan dus samen gaan sporten bij de Basic Fit als ze 14 is, of haar een abo op een andere sportschool geven als ze vaker wil dan jij.
Hier in de stad is een Ladies Only van Basic Fit. De “gewone” BF trekt hier vooral veel opgepompte jongens van rond de 20jaar. Zo jong als jouw dochter zie ik nooit eigenlijk. De ladies only is wellicht een beter alternatief voor je dochter. Voelt misschien toch fijner.

Maar je 13jarige nu al leren dat je je niets van regels hoeft aan te trekken, lijkt me geen goed plan.
ommetje wijzigde dit bericht op 02-10-2025 06:35
3.21% gewijzigd
Star⁴ schreef:
01-10-2025 17:28
Ze is 13. De kans dat ze toch een inschattingsfout maakt is aanwezig. Gewoon niet doen.

En sowieso, ik vind Basic Fit geen fijne plek voor zo'n jonkie alleen.
Mwah, ik kom er veel en op verschillende plaatsen en het is echt heel afhankelijk van waar ik ben of er een beetje normaal volk rondloopt.
Kan jij of haar vader of iemand anders niet vaker meegaan in het begin? Dan houd je je aan de regels en heeft zij ook een vertrouwder gevoel als ze eenmaal alleen gaat.
Zij kent de vaste mensen en andersom kent men haar. Als er dan iets is, is hulp ook sneller geboden.
Lijkt mij op alle fronten fijner. Zelfs als ze dan maar eens per week kan voor nu.
Mijn Crossfit-box heeft een Teens-programma (11 tot 18 jaar), trainen in een kleine groep, met begeleiding. Speciaal voor tieners. Is zoiets niet bij jullie?
Avocadeau schreef:
01-10-2025 21:52
Wel superfijn dat ze weer wat wil!

Je kan dus samen gaan sporten bij de Basic Fit als ze 14 is, of haar een abo op een andere sportschool geven als ze vaker wil dan jij.
Precies, dus: mam, schaf maar een mooi sportpakkie aan!
En doooooor!
Is Basic Fit de enige sportschool in jullie woonplaats? Is er niet zoiets als wat Lila-Linda (crosfit-box) en Ommetje (Ladies only) omschrijven?
Vergeet ook niet het juridisch aspect.
Wellicht is het een verzekeringskwestie en is BF niet verzekerd voor klanten onder de 16 zonder begeleiding en is dat de reden hiervan.
Dan zullen ze ws ook niet aansprakelijk zijn mocht er iets gebeuren en dan ben je dus zelf aansprakelijk. En dan is het nog maar de vraag of je eigen verzekering eventuele (medische) kosten gaat vergoeden aangezien je doelbewust gelogen hebt over de leeftijd.
paulp wijzigde dit bericht op 02-10-2025 11:31
Reden: grammatica
1.63% gewijzigd
Het feit dat ze nooit controleren is toch geen vrijbrief om iets te doen?

Ze is gewoon 13, ongeacht hoe ze eruit ziet.
Die regels zijn er niet voor niks.

Er zijn heus wel andere opties.
Ommetje schreef:
01-10-2025 21:56
Maar je 13jarige nu al leren dat je je niets van regels hoeft aan te trekken, lijkt me geen goed plan.
Nou dit inderdaad. Lekker voorbeeld ben je zo als moeder.
Airysuit schreef:
02-10-2025 18:16
Nou dit inderdaad. Lekker voorbeeld ben je zo als moeder.
Pfff, wat belerend en betuttelend.

Ik probeer mijn zoon kritisch te laten nadenken, ipv klakkeloos regels op te volgen. Te kijken naar het hoe en waarom van regels en daar zelf stelling in te nemen. Ook in eventuele consequenties als je een regel niet opvolgt. (Of eigenlijk doet mijn zoon dat uit zichzelf al ;)).
Er zijn een hoop onzinnige regels, sommige zelfs met negatieve consequenties. Ik ben echt wars van mensen die zich verschuilen achter het naleven van regels..
_horizon_ schreef:
02-10-2025 18:33
Pfff, wat belerend en betuttelend.

Ik probeer mijn zoon kritisch te laten nadenken, ipv klakkeloos regels op te volgen. Te kijken naar het hoe en waarom van regels en daar zelf stelling in te nemen. Ook in eventuele consequenties als je een regel niet opvolgt. (Of eigenlijk doet mijn zoon dat uit zichzelf al ;)).
Er zijn een hoop onzinnige regels, sommige zelfs met negatieve consequenties. Ik ben echt wars van mensen die zich verschuilen achter het naleven van regels..
Tja als jij BFs leeftijdsregel al onzinnig vind dan snap ik dat jij er zo over denkt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven