Ben ik nou gek?

06-09-2025 00:55 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat niet zo goed tussen mijn man en mij. Met name vanuit zijn kant. Ik zie heus verbeterpunten maar hij ziet vooral slechte kanten momenteel.
Een paar weken geleden heeft hij besloten niet meer thuis te willen slapen. Hij had alles al ingepakt en vertrok gewoon. We hebben besloten om het niet direct aan de kinderen te vertellen zo vlak voor de start van het schooljaar. En eigenlijk hoopte ik ook dat het met therapie weer beter zou worden.

Nu kwam ik vanavond achter dat hij niet altijd daar slaapt waar hij zei te slapen. Hij slaapt soms bij een vriendin die kinderen heeft. Haar kinderen kennen onze kinderen via hobby. Haar kinderen weten dus dat hij niet (altijd) thuis slaapt. En de onze niet. Het gaat om een 10-jarig meisje dat bij 2 van onze kinderen in dezelfde groep zit bij de hobby. Hij zegt dat ze niks zal zeggen. Maar ik vind het in de basis al niet ok dat hij dit geheim bij een 10-jarige neerlegt. En daarnaast het risico dat onze kinderen het via de verkeerde weg horen.
Nu zien de kinderen elkaar morgen weer bij de hobby. En ik vind het risico echt heel groot. Hij slaapt daar nu en ziet dus die kinderen morgenochtend ook.
Hij doet hier heel laconiek over. Ben ik nou gek?

Hij heeft daar deze week ook gegeten. Boodschappen gedaan en mist voor ze gekookt. Terwijl hij tegen ons zei dat hij moest werken. Dat dingen af moesten en een heel verhaal.

Ik heb echt even wat perspectief nodig omdat hij mij het gevoel geeft dat ik de rare ben in dit verhaal.
Och BlauweMaan, wat ongelofelijk shit. Ik leef met je mee, veel sterkte!
Wat naar voor je BlauweMaan. Dat hij zonder verklaring bij haar gaat slapen en zo tegen je kan liegen geeft wel aan dat je echt niet op hem kan bouwen. Je moet zonder hem verder. Hij lijkt wel confrontatie vermijdend, misschien helpt dat om het proces zo optimaal mogelijk te maken voor de kinderen.

Wat een lul om zo te liegen hierover.

Veel sterkte!
Te begrijpen dat jij ergens toch nog een beetje hoopte dat zij enkel maar een opvang-adres was...
Heel veel sterkte
Wat ongelooflijk klote.. sterkte!

Hoe gaat het met de kinderen?
Dikke knuffel voor jou TO! Wat ontzettend heftig.
Wat klote voor je. Wat een eikel.
BlauweMaan schreef:
06-09-2025 00:55
Een paar weken geleden heeft hij besloten niet meer thuis te willen slapen. Hij had alles al ingepakt en vertrok gewoon. We hebben besloten om het niet direct aan de kinderen te vertellen zo vlak voor de start van het schooljaar. En eigenlijk hoopte ik ook dat het met therapie weer beter zou worden.
Hun vader slaapt niet meer thuis en jij denkt dat de kinderen gek zijn en dat niet merken en weten?
Neem ze serieus en vertel dat jullie uit elkaar zijn.
Sjakie schreef:
05-10-2025 06:53
Wat een lul om zo te liegen hierover.
Enorm slappe lul :furious: :furious:

Aantrekkelijk hoor voor Annet, zo'n man die zijn partner bedriegt en voorliegt.

Edit: ik klikte de kotsemoticon aan en kreeg de furious emoticon, gaat niet helemaal goed met de emoticons.
Lalaloepsie schreef:
06-09-2025 18:21
Schandalig dat hij van dat 10-jarige meisje verlangt dat zij geheim houdt tegen zijn eigen kinderen dat hij ingetrokken is bij zijn nieuwe gezin. Pijnlijke toestand voor jou ook. Hoe lang wil hij dit eigenlijk geheim houden?
Fijn zo een levensles voor dit kind. Dit draagt het kind misschien haar hele leven met zich mee. Iets achterhouden is in deze situatie achterbaks en alleen maar zodat die moeder en vent van bil kunnen gaan. Wat als de 2 kinderen uit deze gezinnen hierover hadden gepraat omdat het was uitgekomen. Dit kan niet geheim blijven, er is altijd iemand die iets in de gaten heeft. Hij legt een schuldgevoel bij dit kind neer, want loyaal en moest dit geheim houden. Walgelijk.
Ik vind het nogal wat om aan de waarden en normen die je je kind meegeeft te gaan rommelen. Wat een schijnheil die vent.
jules wijzigde dit bericht op 05-10-2025 10:46
0.17% gewijzigd
Wat klote zeg, vooral ook dat hij daar niet eerlijk over is.

Ik hoop dat het je lukt in de actie stand te komen. Regel een goede advocaat en laat alle communicatie mbt de scheiding via de advocaat verlopen. Je wilt niet scheiden schrijf je, maar helaas heeft je man anders beslist. :hug:

Weten de kinderen inmiddels dat jullie gaan scheiden?
BlauweMaan schreef:
06-09-2025 22:10
Het is niet zo dat hij niks bijdraagt maar mijn aandeel is bijna het dubbele van de zijne.
Het huis heeft alleen een flinke overwaarde. De huidige marktprijs is bijna factor 3 ten opzichte van de huidige hypotheek. Ik moet toegeven dat ik dat nog niet helemaal heb uitgeplozen maar ik denk dat ik hem niet kan uitkopen. Naast dat ik hier eigenlijk ook niet wil blijven.

Een collega van mij heeft heel wat jaren geleden na een affaire ook ex en kinderen verlaten. Kinderen zaten toen nog op de basisschool. Hij was echter wel vent genoeg om afspraken te maken over het huis.

Haar inkomen was genoeg om de hypotheek te dragen, met iets meer uren werken, maar uitkopen lukte ook niet vanwege de overwaarde. Hij heeft toen vast laten leggen dat zodra de kinderen ouder waren (18 of 21 dat weet ik niet meer) het huis verkocht werd en hij het deel zou krijgen waar hij recht op had. Ik weet niets van de verdeling hierover maar moeder en kinderen stonden niet op straat en de rust bleef enigszins bewaard.
De kinderen weten dat hij niet thuis slaapt inmiddels.
Over scheiden hebben we het nog niet gehad. Maar dat kan nu niet meer zo lang duren.
BlauweMaan schreef:
05-10-2025 10:31
Over scheiden hebben we het nog niet gehad. Maar dat kan nu niet meer zo lang duren.
Ik las ergens dat jij zei dat je niet kon geloven dat hij zo is. Ga er maar vanuit dat hij tot nog veel meer slechte dingen in staat is. Hou dit in gedachten alleen al in het belang van jou zelf en de kinderen!
Zet je eigen belangen op de 1e plek.

Als jij de hypotheek kan dragen, blijf dan vrl zitten en stel voor om te wachten met de verkoop. Ik denk dat mocht dit tot een rechtszaak komen, jij in het gelijk zal worden gesteld, zeker met deze woningmarkt.
Je benadeelt jezelf en je kinderen als je nu overhaaste beslissingen gaat nemen. Laat hem de rambam krijgen, hij heeft bewezen dat adhoc een slaapplek vinden niet zo heel moeilijk is. "Dus succes maat"!

En wat hier eerder is aangehaald, de kans dat jij alimentatie zou moeten betalen is die aanwezig? Als jouw hypotheek nu vrij hoog is voor één inkomen dan kun je hier waarschijnlijk onderuit komen.

Oja schrijf je in bij de WBV of hoe het werkt in jouw regio. Het kan jaren duren voor je een huis krijgt maar soms heb je geluk bij loting. Je weet nu nog niet hoe het gaat aflopen voor je.
Even wat praktische tips:
- Neem contact op met de gemeente. Veel gemeentes organiseren avonden/groepjes/loketten rondom scheiden met kinderen.
- Ga langs de huisarts, zodat je met een bepaalde frequentie gesprekken met de POH-GGZ kunt hebben. Er komt veel op je af en er gaat nog veel meer op je af komen. Het kan echt heel helpend zijn als er dan iemand even naar je ellende luistert die partijdig mag zijn, maar geen vriendin is. Dus zonder schaamte.
- Gaan je kinderen op dit moment naar een bso? Zo niet, schrijf ze in op alle bso's die aangesloten zijn bij de school van je kinderen en zet ze op de wachtlijst voor alle dagen.
- Zoals hierboven al gezegd: Schrijf jezelf in voor sociale huur. Dit kan in verschillende regio's, dus ook de regio's die nu nog niet helemaal je voorkeur hebben. Maak de cirkel zo ruim mogelijk.
- Documenteer alles. Maak screenshots. Het is nu ontzettend veel. Berichten kunnen verwijderd worden.
- Neem een advocaat in de arm. Zorg dat het ouderschapsplan waterdicht wordt. Naast het waterdichte kun je laten opnemen dat er in overleg en na instemming van beide ouders van afgeweken kan worden. In het begin kan het allemaal lekker lopen, maar als dat niet zo is, dan heb je duidelijke afspraken in een plan en hoef je dan niet alsnog naar de rechter.
- Wat deel je allemaal wat je eigenlijk niet meer wil delen? Wachtwoorden van e-mail/telefoon/je bankrekening?
- En misschien vind je dit fijn: https://www.oudersvoorelkaar.nl/
Och, wat naar voor je.

Weet je; je was juist helemaal niet naïef. Je behandelde je man zoals je hem kende: betrouwbaar. Dit is nieuw gedrag, dus dat kon je niet voorspellen op basis van het verleden.

Hier op het forum is het heel makkelijk om te herkennen wat er aan de hand is. Ik zit al twintig jaar op het forum en heb tientallen van dit soort topics gevolgd. Er blijkt ALTIJD een minnares te zijn. Dan zie je een patroon en krijg je voorspellende gaven.

Mocht mijn eigen man opeens raar doen, dan weet ik niet of ik het zo snel in de smiezen zou hebben. Die vertrouw ik namelijk.
Neem jezelf niks kwalijk.
We zijn allemaal ooit zo naïef geweest en zijn door schande “wijzer” geworden.

Ik wens jou heel veel kracht toe :hug:
BlauweMaan schreef:
05-10-2025 10:31
Je mag dit zelf bepalen he? Je hoeft niet te gaan zitten wachten op hem.
Kan me voorstellen dat je je lamgeslagen voelt. Wij zien op een afstand de patronen zoals iemand al zei, jij zit er echter emotioneel middenin. Zolang jij en de kinderen hun vertrouwde plek nog hebben hoef je voor nu ook nog niks te doen. Hij is het huis toch al uit.

Hoe vaak komt hij momenteel langs om voor de kinderen te zorgen? Kun jij met die frequentie leven?
Hij was er vrijwel elke dag. Hij had ook zelfs in een therapiesessie heel duidelijk gezegd da hij niet meer naar Annet ging.
Maar vandaag heb ik gevraagd om z’n gezicht niet te laten zien hier.

Maar ik krijg de week gewoon niet rond in m’n eentje. De combi van werk, reistijd, school, sport van kinderen doen we samen. Op maandag vangt hij standaard de kinderen op na school. Dus morgen is hij er weer. Helaas woont familie op zo’n afstand dat bijspringen niet/nauwelijks haalbaar is.

Annet durft mij ook nog te appen met de vraag om haar er niet verder bij te betrekken (het is tussen hen blijkbaar geklapt dit weekend en dat vond ze een uitermate geschikt moment om mij in te lichten). Of haar publiekelijk te beschuldigen. Ben ik nou gek of zij? Ze heeft zichzelf hierbij betrokken.
Blijkbaar had de minnares de hoop dat als zij jou zou inlichten zij hem terug zou krijgen.

Je bent niet gek, de minnares is hondsbrutaal. Haar arrogantie om te denken dat zij belangrijk genoeg voor jou is om het bv op de hobby van de kinderen over haar te gaan staan hebben. Het maakt in wezen toch niks uit met wie hij jou bedrogen heeft.

Hij zoekt het kennelijk buiten de deur als het thuis moeilijk word.

Slaapt hij nu weer zeker weten in zijn kantoor? In hoeverre strookt wat hij nu zegt met wat hij doet?
Zij is gek. Knettergek. Zij heeft zichzelf als extra partij in je huwelijk ingebracht.

Voor de verstandhouding met je ex is het misschien beter dat je deze episode niet uitgebreid in de nieuwsbrief van de sportclub beschrijft. Want de kans bestaat dat ze straks gewoon weer bij elkaar komen.

Het feit dat je man nu niet met hangende pootjes en bossen rozen op de stoep staat, wijst daar ook op. Die hoopt dat het goedkomt met Annet. In het slechtste geval is deze dame nog jaren de stiefmoeder van je kinderen. Dus is zou geen roddelcampagne beginnen. (Ook beter voor je kinderen, die moeten ook nog naar die sportclub).

Maar: je hebt zeker het recht om aan familie en vrienden exact uit te leggen waar dit allemaal zo door gekomen is.
Dat weet ik natuurlijk niet. Hij zegt van wel. Maar zoals ik vanmorgen ook tegen hem zei: hij is zo betrouwbaar gebleken dat ik hem direct op z’n woord geloof.
BlauweMaan schreef:
05-10-2025 16:49
Dat weet ik natuurlijk niet. Hij zegt van wel. Maar zoals ik vanmorgen ook tegen hem zei: hij is zo betrouwbaar gebleken dat ik hem direct op z’n woord geloof.
Haha. Wat zei hij? Daar kun je eigenlijk niet van terugkomen.
Kipzonderkop schreef:
05-10-2025 16:57
Haha. Wat zei hij? Daar kun je eigenlijk niet van terugkomen.
Niks. Het was op de app. Sowieso houdt hij zich vrij stil. en zit erg in de slachtofferrol
Ook super bedankt voor alle praktische tips. Ik loop nu even over maar zal ze later deze week nog even rustig doornemen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven