Gezondheid alle pijlers

Beppy tampons

06-10-2025 19:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag as weekend naar de sauna. Maar het kan zijn dat mijn menstruatie dan net begint. (Vaak ergens tussen de 6e en de 12e, alhoewel er ook niet echt meer een pijl is op te trekken) in het begin is mijn menstruatie nog niet zo heel heftig (vaak wat bruinig spul, om daarna 1 of 2 dagen heel heftig ongesteld te zijn, ) Nu heb ik wel eens met een tampon daar rond gelopen, touwtje afgeknipt maar dat is mij niet goed bevallen. Door al het water en het gebubbel In het bubbelbad had ik het gevoel dat de tampon toch wat naar beneden zakte.

Iemand ervaring met de Beppy tampons? Blijven deze goed zitten? Krijg je ze er makkelijk weer uit? Uit voorzorg doe ik toch liever wat in, stel ik word het wel net. Ik ga met een vriendin, werken beide onregelmatig en kunnen dit weekend beide toevallig.
En een menstruatiecup?
Dat is een cup toch?
Ik vind een cup ideaal maar zou het wel even rustig uitproberen, het is even wennen.
Ik heb het ooit eens geprobeerd. Het inbrengen ging prima. Het uithalen was een drama, anatomisch gezien ben ik niet voor zo’n ding gebouwd denk ik. Voor mij was het dus eenmalig.
madamecannibale schreef:
06-10-2025 19:44
Ik heb het ooit eens geprobeerd. Het inbrengen ging prima. Het uithalen was een drama, anatomisch gezien ben ik niet voor zo’n ding gebouwd denk ik. Voor mij was het dus eenmalig.

Oeiii, das minder. Ik heb dus wel eens een tampon met afgeknipt touwtje in gehad. Was ook Est een gepruts om dat ding er weer uit te krijgen maar is wel gelukt.
madamecannibale schreef:
06-10-2025 19:44
Haha ik had dit ook aan het begin maar sinds mn nagels langer zijn kan ik dat staafje beter vastklemmen en oefenen.

Sindsdien groot fan! Ook minder last van van kramp voor mijn idee.
Ik heb ze wel gebruikt om tijdens menstruatie naar de sauna te gaan. Ik vond ze prettig in gebruik.
In de sponsjes zit een soort gaatje waar je je vinger achter kunt haken bij het uithalen. Daardoor is dat al gemakkelijker dan een tampon waar je het touwtje afgeknipt hebt.
Ik heb nooit een beppie gebruikt als ik (nog) niet menstrueerde, kan me wel voorstellen dat uithalen lastiger is als ze niet bijna vol zijn.
Ik gebruik ze, vind beppys echt top. Na de seks soms wat moeilijk weer tevoorschijn te toveren maar het is altijd gelukt.
Koettie schreef:
06-10-2025 19:59
Ik gebruik ze, vind beppys echt top. Na de seks soms wat moeilijk weer tevoorschijn te toveren maar het is altijd gelukt.
Dit.
Als geen seks dan gaat uithalen prima, als wel seks dan is het soms lastiger maar lukt uiteindelijk altijd.
Beppys zijn idd top.
Beppy sponsjes geen ervaring, maar beppy cups zijn ook top! 😉 is voor één keertje wel prijzig. Maar was in mijn geval één keer proberen en nooit anders willen.
Je kunt het touwtje van een tampon ook even naar binnen 'proppen', dan kun je het er na afloop weer uitvissen en krijg je hem er makkelijker uit.
Maar goed, als je een tampon niet fijn vindt heb je daar niks aan.
moizer wijzigde dit bericht op 06-10-2025 23:38
0.47% gewijzigd
Waarom knip je een tampon touwtje af?Mogen mensen niet zien dat je ongesteld bent of is er een andere reden? Ik ben zo vaak ongesteld naar de sauna geweest, lekker die warmte op mijn krampende baarmoeder, maar er werkelijk nog nooit over nagedacht om het touwtje af te knippen.
Ik vind ze wel goed werken. Ik heb alleen een hoge baarmoederhals waardoor eruit halen wat lastiger gaat. Maar dat was na de seks.
Tegenwoordig een menstruatie disc dus nooit meer gedoe met touwtjes.
Terug van weggeweest
Tavistock schreef:
06-10-2025 20:33
Waarom knip je een tampon touwtje af?Mogen mensen niet zien dat je ongesteld bent of is er een andere reden? Ik ben zo vaak ongesteld naar de sauna geweest, lekker die warmte op mijn krampende baarmoeder, maar er werkelijk nog nooit over nagedacht om het touwtje af te knippen.
Ik heb eens een vrouw met zo'n touwtje rond zien lopen in de sauna maar dat vond ik wel vreemd hoor, ik zou het touwtje zelf naar binnen proppen.
Dat naar binnen proppen kan natuurlijk, en lijkt me minder gedoe/risicovol dan afknippen, maar ik vind het ook wel een beetje gek. Alsof ongesteld zijn iets is om je voor te schamen…
Tavistock schreef:
07-10-2025 08:54
Dat naar binnen proppen kan natuurlijk, en lijkt me minder gedoe/risicovol dan afknippen, maar ik vind het ook wel een beetje gek. Alsof ongesteld zijn iets is om je voor te schamen…
Dat is jouw interpretatie. Niemand hier roept ook maar iets in die strekking.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven