Cadeau doop Grieks orthodox

05-10-2025 18:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben uitgenodigd voor de doop van een kindje voor de Grieks orthodoxe kerk.

Wat is een passend cadeau voor het kindje? Ik heb geen idee wat passend is, ben zelf niet gelovig opgevoed. Het moet wel gaan om een cadeau van klein formaat, want het moet nog mee terug met het vliegtuig.
Bij buitenlandse dopen zijn grote bedragen aan geld heel gebruikelijk. Net als gouden sieraden (bij meisjes) of stukjes goud bij jongens. Dat heeft te maken met de traditie van de toekomstige bruidsschat. Andere spullen zou ik niet geven. Je moet precies op de hoogte zijn van het geloof voor religieuze geschenken. Een neutraal boek kan wel.
FilippaL schreef:
06-10-2025 05:03
Ik zou niet zo snel een boekje doen, omdat ik geen idee heb waar de Grieks orthodoxe kerk afwijkt van de christelike stromingen hier. Dan eerder iets voor een kindje van die leeftijd.
dit zou ik idd ook lastig vinden omdat je ook al aangeeft zelf niet heel goed op de hoogte te zijn.
ik heb mijn nichtjes een kinderbijbel gegeven, maar dat zou ik bij een ander geloof dan dat van mijzelf nooit geven omdat je niet weet of er verschillen zijn (waarschijnlijk wel)
En doooooor!
Thanks voor de tips! Ik heb voor nu in elk geval een cadeautje (speelgoed) en ga zodra ik ben geland een plaatselijke boekhandel in, op zoek naar een leuk voorleesboekje.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven