Dr. Martens - Nieuw of tweedehands?
vrijdag 10 oktober 2025 om 10:40
Na jaren twijfelen heb ik de knoop doorgehakt: Ik wil mijn eerste paar Dr. Martens (Pascal Virginia) aanschaffen. Maar ik weet niet of ik ze nieuw wil kopen en €200 wil uitgeven of dat ik ze voor de helft van Vinted pluk. Ik vind namelijk nog steeds €200 erg veel geld voor een paar schoenen maar ik vind het ook wel een beetje een risico om ze op Vinted te kopen dus twijfel, twijfel.. Wat zouden jullie doen?
vrijdag 10 oktober 2025 om 11:15
vrijdag 10 oktober 2025 om 11:19
vrijdag 10 oktober 2025 om 11:23
vrijdag 10 oktober 2025 om 11:34
Soms zetten mensen een foto van de onderkant van de zolen erop, dan kun je het zien. Ik koop alleen schoenen op Vinted als in de advertentie ook de zolen staan, of ik vraag er zelf om.Pupke schreef: ↑10-10-2025 11:19Dat is ook de reden waarom ik twijfel. Op vinted staan er veel als 'Nieuw zonder prijskaartje' maar wie zegt mij dat diegene er niet al een week op heeft gelopen. Maar jullie zijn unaniem haha! Ik ga eens even naar aanbiedingen zoeken :; Hebben jullie trouwens je eigen maat?
Ik heb de 1460 Pascal Mono en ik had 1 maat groter nodig dan mijn gewone maat. Heb ze in maat 38, al zitten mijn voeten misschien wel eerder tegen de 37.5 aan dan echt 37. Ik vond 200€ ook duur, maar ik heb er al twee winters op gelopen en ze lopen nog als nieuw, dus ze zijn het meer dan waard!
vrijdag 10 oktober 2025 om 11:37
Ik heb toevallig net dr Martens via Vinted gekocht (met hele hoge hakken zodat ik meer lengte heb bij concerten).
Ze zagen er op de foto perfect uit en dat blijkt ook in werkelijkheid zo te zijn. Ik had ze voor 55 euro.
Ze zagen er op de foto perfect uit en dat blijkt ook in werkelijkheid zo te zijn. Ik had ze voor 55 euro.
wiebenjij wijzigde dit bericht op 10-10-2025 11:37
Reden: Typefout
Reden: Typefout
10.34% gewijzigd
vrijdag 10 oktober 2025 om 12:32
Staat ontzettend veel nep op Vinted, dan zou ik er liever 200 euro tegenaan gooienPupke schreef: ↑10-10-2025 11:19Dat is ook de reden waarom ik twijfel. Op vinted staan er veel als 'Nieuw zonder prijskaartje' maar wie zegt mij dat diegene er niet al een week op heeft gelopen. Maar jullie zijn unaniem haha! Ik ga eens even naar aanbiedingen zoeken :; Hebben jullie trouwens je eigen maat?
vrijdag 10 oktober 2025 om 12:50
Ik kan me goed voorstellen dat er heel wat docs in de wereld zijn die na drie keer een halfuurtje dragen in de kast blijven staan omdat het inlopen toch wat tegenviel. En die zou ik best durven kopen op Vinted. Niet voor 100 euro maar wel voor 60.
Ik zou het een tijdje aankijken op Vinted, gewoon even elke dag kijken wat er aan nieuws bijkomt aan docs in je maat, en dan kijken wat die persoon nog meer verkoopt. Op die manier kun je echt wel het verschil zien tussen oplichters en mensen die gewoon een miskoop hebben gedaan.
Ik zou het een tijdje aankijken op Vinted, gewoon even elke dag kijken wat er aan nieuws bijkomt aan docs in je maat, en dan kijken wat die persoon nog meer verkoopt. Op die manier kun je echt wel het verschil zien tussen oplichters en mensen die gewoon een miskoop hebben gedaan.
vrijdag 10 oktober 2025 om 14:25
Net bij Ziengs geweest om te passen en vooral om te kijken welke maat ik zou moeten hebben. Een maat groter dan mijn huidige maat:) Ze lopen wel echt lekker maar ook vreselijk stug, jeetje.. Ik ben er vooralsnog niet helemaal over uit of ik nieuwe wil of via Vinted. Wel heb ik een aanbieding gevonden waar ze €144 zijn ipv €200 dus dat is wel heel aantrekkelijk. Oké heel misschien heb ik ze al besteld
Op vinted kom ik ze ook niet heel veel goedkoper tegen.
pupke wijzigde dit bericht op 10-10-2025 14:27
6.32% gewijzigd
vrijdag 10 oktober 2025 om 14:26
Schoenen vind ik toch wel een van de dingen die je nooit tweedehands koopt. Iedereen loopt anders en schoenen die al door een ander zijn ingelopen zullen zich nooit goed naar jouw voet aanpassen. Dit kan ook voor problemen zorgen. Persoonlijk vind ik het ook goor, al is dat persoonlijk.
200 euro lijkt veel maar voor een goede schoen waar je de wereld op uitloopt is het echt de investering waard. Kortom, ik zou dus zeker gaan voor een paar nieuwe en ze zelf inlopen.
200 euro lijkt veel maar voor een goede schoen waar je de wereld op uitloopt is het echt de investering waard. Kortom, ik zou dus zeker gaan voor een paar nieuwe en ze zelf inlopen.
vrijdag 10 oktober 2025 om 14:30
Dit is ook de reden waarom ik twijfel. En dat het vies is ben ik ook met je eens! Maar als je schoenen treft die 1-2x zijn gedragen dan kan het wel denk ik. Al word mijn twijfel wel steeds minder en wil ik toch voor nieuw gaan.ikbenhetzozat schreef: ↑10-10-2025 14:26. Iedereen loopt anders en schoenen die al door een ander zijn ingelopen zullen zich nooit goed naar jouw voet aanpassen. Dit kan ook voor problemen zorgen. Persoonlijk vind ik het ook goor, al is dat persoonlijk.
vrijdag 10 oktober 2025 om 15:03
Zo goed als nieuwe 2ehands schoenen vind ik niet goor. Maar ik koop liever nieuwe schoenen.
Ik heb weleens dure merk pumps bij de kringloop gescoord voor 5 euro, daar heb ik nu jaren later nog plezier van!
Van de schoenen, maar ook van dat mazzeltje!
Maar daar kun je inderdaad zelf goed bekijken hoe nieuw ze nog zijn.
Ik heb weleens dure merk pumps bij de kringloop gescoord voor 5 euro, daar heb ik nu jaren later nog plezier van!
Van de schoenen, maar ook van dat mazzeltje!
Maar daar kun je inderdaad zelf goed bekijken hoe nieuw ze nog zijn.
vrijdag 10 oktober 2025 om 15:15
Geen ervaring met dr Martens.
Maar ik vind tweedehands niet per se goor.
Zoon heeft pas schoenen op marktplaats gekocht die normaal 300 euro zijn en hij heeft 110 euro betaald. Een maat kleiner dan normaal, want hij had op meerdere sites gelezen dat ze groot vallen. De verkoper was al 14 jaar actief.
Ik had het nooit aangedurfd, maar hij wilde het graag. En zijn geld, dus zijn keuze.
Ze zagen er echt zgan uit en hij heeft er echt veel plezier van. Maar het zijn geen schoenen die hij voor lange wandelingen heeft gekocht.
Maar ik vind tweedehands niet per se goor.
Zoon heeft pas schoenen op marktplaats gekocht die normaal 300 euro zijn en hij heeft 110 euro betaald. Een maat kleiner dan normaal, want hij had op meerdere sites gelezen dat ze groot vallen. De verkoper was al 14 jaar actief.
Ik had het nooit aangedurfd, maar hij wilde het graag. En zijn geld, dus zijn keuze.
Ze zagen er echt zgan uit en hij heeft er echt veel plezier van. Maar het zijn geen schoenen die hij voor lange wandelingen heeft gekocht.
vrijdag 10 oktober 2025 om 15:20
vrijdag 10 oktober 2025 om 15:29
Doc Martens heeft speciale sokken voor het inlopen, Double Doc socks.Pupke schreef: ↑10-10-2025 14:25Net bij Ziengs geweest om te passen en vooral om te kijken welke maat ik zou moeten hebben. Een maat groter dan mijn huidige maat:) Ze lopen wel echt lekker maar ook vreselijk stug, jeetje.. Ik ben er vooralsnog niet helemaal over uit of ik nieuwe wil of via Vinted. Wel heb ik een aanbieding gevonden waar ze €144 zijn ipv €200 dus dat is wel heel aantrekkelijk. Oké heel misschien heb ik ze al besteldOp vinted kom ik ze ook niet heel veel goedkoper tegen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 10 oktober 2025 om 17:50
Lekker nieuw kopen, is echt de investering waard. Ik heb op dit moment 6 paar en ik zweer erbij, wil echt niet anders meer. Gelukkig heb ik ook nooit moeite met inlopen, dat zal schelen.
About You en Zalando hebben ook regelmatig docs in de sale.
About You en Zalando hebben ook regelmatig docs in de sale.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in