Trump en de Nobelprijs

10-10-2025 16:40 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit jaar heeft hij het niet gewonnen maar wat denken jullie? Gaat ie hem volgend jaar wel krijgen?

Ik heb echt een bloedhekel aan die man, maar hoe je het ook wendt of keert; hij heeft blijkbaar voor een doorbraak gezorgd in Gaza. Dus Nobelprijs ja of nee?

Verdient Trump de Nobelprijs voor vrede?

Totaal aantal stemmen: 140

Ja (9%)
Nee (91%)
Samar schreef:
10-10-2025 18:42
Ik ben die fan maar begreep het verkeerd. Ik sta totaal niet achter Trump, ik walg van die man. Tegelijkertijd denk ik dat hij de enige is die de vreselijke oorlog in Oekraïne kan stoppen. Doet hij dat, dan mag hij de prijs wat mij betreft volgend jaar krijgen.
Of hij begint een andere oorlog
Ik geloof niet in zijn kunnen, op geen enkel gebied trouwens
Noorwegen siddert nu voor Trump:

https://nieuwspaal.nl/trump-verklaart-o ... -de-vrede/
Ars longa, vita brevis
Wie heeft er in hemelsnaam ja gestemd?
Samar schreef:
10-10-2025 18:07
Als Trump de oorlog in Oekraïne oplost mag hij hem wat mij betreft volgend jaar krijgen.

Dit.
Maar ik hoop dat hij dan al ergens aan overleden is, zodat hij zich niet continu op z’n eigen socialkanaal en in alle speeches protserig hoeft te uiten (6) :pukey:
Samar schreef:
Ik ben die fan maar begreep het verkeerd. Ik sta totaal niet achter Trump, ik walg van die man. Tegelijkertijd denk ik dat hij de enige is die de vreselijke oorlog in Oekraïne kan stoppen. Doet hij dat, dan mag hij de prijs wat mij betreft volgend jaar krijgen.
Die oorlog stoppen gaat hem niet lukken, heeft hij onlangs ook soort van toegegeven.

Maar iemand die in eigen land militairen inzet om steden zogenaamd veiliger te maken verdient geen Nobelprijs.
Samar schreef:
Tegelijkertijd denk ik dat hij de enige is die de vreselijke oorlog in Oekraïne kan stoppen.
Waar haal je dit idee in vredesnaam vandaan?
Je ministerie van Defensie omdopen tot ministerie van Oorlog en dan een Nobelprijs voor de vrede krijgen? Dacht het niet.
Ik vind hier dingen van.
Trump heeft méér recht op de Nobelprijs voor natuurkunde dan op die voor de vrede.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
En zo reageert de vrouw die deze prijs wél heeft gewonnen. Groter kon het verschil met Trump niet zijn: https://youtu.be/Viumh9LKKvc?si=U-TuLkf1NZUWCnfz
Gryla schreef:
10-10-2025 19:33
Dit.
Maar ik hoop dat hij dan al ergens aan overleden is, zodat hij zich niet continu op z’n eigen socialkanaal en in alle speeches protserig hoeft te uiten (6) :pukey:
Overleden? Aan wat?
Arlandria schreef:
10-10-2025 22:10
Overleden? Aan wat?
Ouderdom, beroerte, de rambam?
Maakt mij niet uit :bye:
oudebaas schreef:
10-10-2025 20:00
Trump heeft méér recht op de Nobelprijs voor natuurkunde dan op die voor de vrede.
En dat terwijl hij nul recht op de Nobelprijs voor natuurkunde heeft 😆
Als het hem lukt om echt een stabiele positieve vrede te brengen in Israel en Palestina dan mag hij van mij die Nobelprijs hebben.
Voorlopig is er een zeer fragiel staakt het vuren dus nu nog niet.
Wel is het zo dat de enige die zelfs dit voor elkaar kan krijgen de Amerikaanse president is, niet zo zeer de persoon Trump maar de functie.
Maar een positieve vrede is er nog lang niet
Volgend jaar heeft hij zoveel ondemocratische dingen gedaan dat de pleuris in zijn eigen land is uitgebroken. Bovendien is dan de pleuris weer uitgebroken in Israël en ook Poetin houdt niet op.
Natuurlijk niet, de mensen in het comite dat dit beslist zijn niet gek hoor.
Appletje schreef:
10-10-2025 22:47
En dat terwijl hij nul recht op de Nobelprijs voor natuurkunde heeft 😆
Geneeskunde daarentegen dat verdient ie hoor. Zoveel verstand als hij heeft van vaccinaties en pijnstillers heeft niemand. ;-D ;-D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
11-10-2025 07:27
Geneeskunde daarentegen dat verdient ie hoor. Zoveel verstand als hij heeft van vaccinaties en pijnstillers heeft niemand. ;-D ;-D
:HA: :rofl:
Ja dankzij hem zijn covid en autisme straks toch echt verleden tijd...

Ik bedenk me net dat ik eigenlijk ook wel recht heb op een nobelprijs voor de vrede. En eigenlijk alle ouders van broers/zussen. Hoe vaak wij thuis wel niet vrede hebben moeten stichten tussen onze kinderen. :cheer2: ;-D
Tanteslankie20 schreef:
10-10-2025 17:06
Dat het überhaupt een vraag is. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
Tja ik vind het bijna lachwekkend om Trump’s naam in een zin te noemen met de Nobelprijs voor vrede, maar er wordt wel over gesproken. Door hemzelf vooral maar ook door anderen. Zelfs winnares Machado heeft de prijs zogenaamd aan hem opgedragen - het moet niet gekker worden. Dus het is wel een vraag.
Ik ben dus wat je noemt een Trump hater maar kan niet ontkennen dat hij nu eindelijk voor een akkoord heeft gezorgd. Natuurlijk uit eigenbelang en nadat hij een vakantieoord van Gaza wilde maken, maar er is wel iets bereikt. I hate to say it, maar ik moet hem daarvoor toch enige credits geven. Jammer trouwens dat al die onderhandelaars uit Egypte, Turkije en Qatar geen erkenning krijgen alsof Trump het allemaal in zijn eentje heeft bedacht en gedaan.
Maar goed ik hoop en denk dat de Nobelprijs comite kijkt de rest van zijn handelen meeweegt.
Nou ja, ik heb een beetje kortsluiting inmijn hoofd denk ik… :-?
Geen mening. In het verleden zijn er nobelprijzen uitgereikt voor het niet of amper leveren van een prestatie en voor het pronken net andermans veren. Zwaar overgewaardeerd die nobelprijzen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven