Nieuwe partner over, jou kind

dinsdag 14 oktober 2025 om 02:15

Hallo alle,
Ik heb een zoon van 10, nou krijg ik van mijn partner de nodige uitspraken die ik echt niet vindt kunnen.
Zoals dat ik een dienstmeid ben voor mijn zoon, omdat ik een keer zijn broek in de was doen.
Maar die van mijn partner niet.
Nu is het zo dat mijn partner het niet nodig vindt om al zijn vieze kleding niet zelf in de was te gooien.
Ik vindt hij is volwassen en kan dit zelf !!!
Mijn kind van 10 voed ik op, en doet wel zijn overrige was in de was.
Een enkele keer ligt een vergeten kleding stuk op de badkamer.
Mijn partner vindt het nodig om mij overal op terecht te wijze en lullig opmerkingen te geven.
Vandaar hij voort zelf zijn eigen was in de mand jan doen.
Ik vindt het peuter gedrag van hem nergens op slaan, en reken hem het ook erg aan dat hij zo over mijn zoon praat.
Dit is vaker, dat hij niets goeds kan doen bij hem.
Hij zelf heeft een dochter die al 4 jaar zonder pardon mijn zoon overal van beschuldigt en hij haar geloofd met alles.
Ook al zeg ik er wat van, heb ik het ook nog gedaan
Dat mijn zoon nu echt in de knoop zit, nergens geen zin meer in heeft
En op school slecht gaat.
Zo met zijn doen en laten en die uitspraken.
Zit ik er over in om er me te stoppen.
Met de relatie.
Heb zelf nog een dochter samen, maar hij is alleen thuis als zijn andere dochter komt na 10 dagen mama.
Hun zelf liggen al 5 jaar in vechtscheiding met bedreiging aan mijn adres, of andere achterlijke acties.
Ben er zo klaar mee zo wat.
Wat vinden jullie als zulke dingen worden gezegt over je zoon of dochter door nieuwe partner?
                    Ik heb een zoon van 10, nou krijg ik van mijn partner de nodige uitspraken die ik echt niet vindt kunnen.
Zoals dat ik een dienstmeid ben voor mijn zoon, omdat ik een keer zijn broek in de was doen.
Maar die van mijn partner niet.
Nu is het zo dat mijn partner het niet nodig vindt om al zijn vieze kleding niet zelf in de was te gooien.
Ik vindt hij is volwassen en kan dit zelf !!!
Mijn kind van 10 voed ik op, en doet wel zijn overrige was in de was.
Een enkele keer ligt een vergeten kleding stuk op de badkamer.
Mijn partner vindt het nodig om mij overal op terecht te wijze en lullig opmerkingen te geven.
Vandaar hij voort zelf zijn eigen was in de mand jan doen.
Ik vindt het peuter gedrag van hem nergens op slaan, en reken hem het ook erg aan dat hij zo over mijn zoon praat.
Dit is vaker, dat hij niets goeds kan doen bij hem.
Hij zelf heeft een dochter die al 4 jaar zonder pardon mijn zoon overal van beschuldigt en hij haar geloofd met alles.
Ook al zeg ik er wat van, heb ik het ook nog gedaan
Dat mijn zoon nu echt in de knoop zit, nergens geen zin meer in heeft
En op school slecht gaat.
Zo met zijn doen en laten en die uitspraken.
Zit ik er over in om er me te stoppen.
Met de relatie.
Heb zelf nog een dochter samen, maar hij is alleen thuis als zijn andere dochter komt na 10 dagen mama.
Hun zelf liggen al 5 jaar in vechtscheiding met bedreiging aan mijn adres, of andere achterlijke acties.
Ben er zo klaar mee zo wat.
Wat vinden jullie als zulke dingen worden gezegt over je zoon of dochter door nieuwe partner?

dinsdag 14 oktober 2025 om 19:39

Precies.
Een ouder die voor zichzelf kiest, of in dit geval een ouder die zelfs tegen haar kind kiest, levert een kind enorm veel problemen op, ook op latere leeftijd. Het maakt je stuk van binnen als je weet dat je eigen ouder jou niet het belangrijkste op de wereld vindt.
                                    Si abra la puerta hay lobos.

dinsdag 14 oktober 2025 om 20:55

Rabarbara schreef: ↑14-10-2025 19:39Precies.
Een ouder die voor zichzelf kiest, of in dit geval een ouder die zelfs tegen haar kind kiest, levert een kind enorm veel problemen op, ook op latere leeftijd. Het maakt je stuk van binnen als je weet dat je eigen ouder jou niet het belangrijkste op de wereld vindt.
                                    Vanity of vanities; all is vanity

dinsdag 14 oktober 2025 om 21:15

Met ‘voor zichzelf kiezen’ bedoel ik uiteraard óók voor haar kinderen, of denk jij dat ze in haar eentje de tent ontvlucht?

dinsdag 14 oktober 2025 om 21:41

Misschien is de seks wel geweldig en betaalt hij de boodschappen en blijft TO daarom bij hem.
Ook maar niets uit de OP wijst er op dat haar kinderen op 1 staan. Ze laat haar oudste bijvoorbeeld al jaren lang mishandelen.
Daarbij, ze zal niet de eerste zijn die dat doet en helaas ook niet de laatste.
                                    Don’t let anyone ruin your day. It’s your day. 
Ruin it yourself.
                                                                                Ruin it yourself.

dinsdag 14 oktober 2025 om 22:34

dinsdag 14 oktober 2025 om 22:38

En moeders dan? Die laat haar kind al 5 jaar mishandelen ipv hem te beschermen.
                                    Don’t let anyone ruin your day. It’s your day. 
Ruin it yourself.
                                                                                Ruin it yourself.

woensdag 15 oktober 2025 om 06:53

Want met ons praten is te min?toulouse_74 schreef: ↑14-10-2025 20:42Eerste post, TO reageert nog niet. Ik wacht even af met serieus te reageren. Heb vaker mn neus gestoten.
Je verhaal doen in zo'n grote groep kan best spannend zijn. Misschien durft ze niet te reageren na wat kritische reacties, maar leest ze wel
Er kunnen ook meelezers zijn die zich in haar situatie herkennen waardoor er eindelijk een lichtje gaat branden.

woensdag 15 oktober 2025 om 08:53

Dit zou de doorslag moeten zijn voor deze moeder om te stoppen met deze man. Dat is haar verantwoordelijkheid, haar kinderen beschermen tegen trauma. Zij is de enige die haar kinderen kan beschermen, dat kan ze niet overlaten aan een ander. Niets zou belangrijker moeten zijn voor haar op dit moment. Het is niet makkelijk, maar zo leven als nu is al helemaal niet makkelijk. Ik heb die beslissing ook moeten maken. Gewoon doen TO!Pianissimo schreef: ↑14-10-2025 16:44Of dat je je kind juist niet goed genoeg hebt beschermd door bij zo'n man te blijven. Dat lijkt me nu eerder aan de orde aangezien haar zoon al depressieve gevoelens heeft inmiddels.

woensdag 15 oktober 2025 om 08:56

Helemaal mee eens. Dit komt vaker voor natuurlijk. En we denken aan haar kinderen. Het doet altijd pijn aan je ego als je moet toegeven dat je steken hebt laten vallen in je rol als moeder. Maar ego kun je opzij zetten toch? Geen moeder is perfect.Dropdrop schreef: ↑15-10-2025 06:53Want met ons praten is te min?
Je verhaal doen in zo'n grote groep kan best spannend zijn. Misschien durft ze niet te reageren na wat kritische reacties, maar leest ze wel
Er kunnen ook meelezers zijn die zich in haar situatie herkennen waardoor er eindelijk een lichtje gaat branden.

woensdag 15 oktober 2025 om 12:43

Denk je dat ze dat kan? N.a.v. de OP zou ik er zelfs durven aan twijfelen of ze voor zichzelf kan zorgen.Candy schreef: ↑15-10-2025 08:53Dat is haar verantwoordelijkheid, haar kinderen beschermen tegen trauma. Zij is de enige die haar kinderen kan beschermen, dat kan ze niet overlaten aan een ander. Niets zou belangrijker moeten zijn voor haar op dit moment. Het is niet makkelijk, maar zo leven als nu is al helemaal niet makkelijk. Ik heb die beslissing ook moeten maken. Gewoon doen TO!
Ik hoop nog steeds dat ‘eerste post, geen reactie’ betekent dat onze reacties nutteloos waren.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in