Nieuwe date, perfect, maar 1 ding bespreekbaar maken? Hoe??

20-10-2025 11:00 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na eindeloos veel koffiedates waarin ik het niet kon vinden, ben ik sinds twee weken een man tegen het lijf aangelopen waar ik nu drie keer mee gedate heb. Wat een zeldzaam leuke man!! Hij heeft letterlijk innerlijk, uiterlijk en in gedrag alles wat ik zoek in een man. En het is wederzijds :-) :-). Hij geeft al aan dat hij echt hoopt dat we een relatie gaan krijgen. En dat hoop ik ook! We hebben date 2 en date 3 uitgebreid gezoend en we vinden elkaar echt heerlijk. So far, so good :-). Toch zit een ding mij echt dwars. Maar ik denk dat het grotendeels op te lossen is! Ik weet alleen niet hoe ermee om te gaan. Ik denk dat hij nooit flost/poest/ragert/tongschraapt/naar mondhygieniste gaat. Hij smaakt (ja sorry) naar veel tandplaque. Toch vind ik hem seksueel wel aantrekkelijk, want zijn lijf ruikt echt wel lekker etc. ik weet natuurlijk dat geur extreem belangrijk is. De geur van tandplaque is natuurlijk goor. Enorm dilemma, ik twijfel tussen het volgende:

1. een app sturen vanavond met korte uitleg en luchtig maar wel twee linkjes naar het waarom van flossen/ragen/mondhygiene etc.
2. op date vier hem subtiel erop wijzen. (HOE? wil hem niet kwetsen/ongemakkelijk laten voelen/ hij zit niet te wacht op een moeder/ hij is een hoogopgeleide intelligente man met goedlopende zaak)
3. niks zeggen
4. stoppen met daten. (wil ik niet!)

Help. Wat zou jij doen? Wat zou jouw man het liefst hebben hoe zijn crush daarmee om gaat?
Geen idee hoe tandplak ruikt/smaakt. Hoe weet jij dit?
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
20-10-2025 11:03
Geen idee hoe tandplak ruikt/smaakt. Hoe weet jij dit?
Ik vroeg me hetzelfde af. Gatverdamme.
Optie 1 kan echt niet. Hoe zou je het zelf vinden als je zo'n appje zou krijgen?

Gewoon tegen hem zeggen. Vragen of hij wel zijn tanden heeft gepoetst ofzo. Uit je mond ruiken kan ook een medische oorzaak hebben.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Ik zou het hem gewoon zeggen. Ik ruik je adem / ik zou nu even flossen, zoiets. Geen heel verhaal, beter kort.
5. hem er op wijzen maar niet tijdens een date. Als je dit via chat/app contact aangeeft is het denk ik iets minder genant voor hem dan rechtstreeks. Want dan ziet jij zijn gezicht niet en kan hij er over nadenken zonder gelijk in de verdediging te schieten. En dan in de trend van ' wat me trouwens opviel..'
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Absoluut niet via app.

Ten eerste mis je zijn reactie, en ook een opening tot verdere verdieping van jullie klik.
Ten tweede leg je daarmee een blauwdruk onder je relaties dat belangrijke dingen over de app worden besproken. Ikzelf zou dat niet willen.
'opening ter verdieping van jullie klik' :rofl: echt houd op hoor
Ze vindt hem leuk genoeg om te zoenen terwijl hij uit z'n mond stinkt, die hebben helemaal geen verdieping nodig. Gewoon 1 opmerking, dat is voor iedereen zonder bord voor z'n kop ruim voldoende, en weer doorrr (met daten).
Eerder dat je amandelstenen ruikt dan tandplak . En daar kan de man in kwestie niet heel veel aan doen.

Misschien kun je een keer ter loops een gesprek op tandpoetsen brengen en dan ook aangeven dat jij iedere dag poetst/flost/ragert en dan heel belangrijk vind omdat......(dan het verhaal waarom).
Zet je hem op een subtiele manier aan het denken.
Ik denk dat je het idee los mag laten dat je dit kunt melden zonder hem te kwetsen, ga er maar vanuit dat hij zich ontzettend ongemakkelijk voelt na deze boodschap.

Hem appen met tips kan echt niet, dat is heel belerend en ik zou dat zelf beslist niet pikken. Je zult het hem dus face to face moeten vertellen, hoe lastig ook. Ik denk dat ik hem zou vertellen hoe aantrekkelijk ik hem vind en graag 3 stappen verder zou gaan maar dat ik bij het zoenen een gek geurtje/smaakje ervoer en of hij een idee heeft waar dat door komt. Als hij geen idee heeft zou ik doorvragen over zijn mondhygiëne en hem evt aanraden de tandarts een keer te bezoeken.

Ik zou het overigens een vreselijke situatie vinden. Ik heb er echt een hekel aan mensen te moeten wijzen op dit soort zaken.
.
Ik zou het luchtig houden van je adem ruikt niet zo fris. Het kan zijn dat hij inderdaad niet genoeg poetst en ragert maar er kan ook een medische oorzaak zijn.
Rooss4.0 schreef:
20-10-2025 11:21
Ik denk dat je het idee los mag laten dat je dit kunt melden zonder hem te kwetsen, ga er maar vanuit dat hij zich ontzettend ongemakkelijk voelt na deze boodschap.

Hem appen met tips kan echt niet, dat is heel belerend en ik zou dat zelf beslist niet pikken. Je zult het hem dus face to face moeten vertellen, hoe lastig ook. Ik denk dat ik hem zou vertellen hoe aantrekkelijk ik hem vind en graag 3 stappen verder zou gaan maar dat ik bij het zoenen een gek geurtje/smaakje ervoer en of hij een idee heeft waar dat door komt. Als hij geen idee heeft zou ik doorvragen over zijn mondhygiëne en hem evt aanraden de tandarts een keer te bezoeken.

Ik zou het overigens een vreselijke situatie vinden. Ik heb er echt een hekel aan mensen te moeten wijzen op dit soort zaken.
This is the best way to go!

En ik vind dit soort dingen ook vreselijk om te moeten zeggen. Maar: wel heel belangrijk. Juist in een relatie, is het in mijn ogen essentieel dat dit soort lastige dingen ook bespreekbaar gemaakt kunnen worden.

Hoe je op de ander reageert en wat je vervolgens met de feedback doet, zegt naar mijn mening veel over iemands karakter. Ik hoef zelf geen relatie met een man waar ik niet mee kan bespreken waar ik mee zit/geen feedback kan geven. Of dat daar in elk geval negatief op wordt gereageerd. Dat gaat meestal namelijk niet veranderen. Een slechte adem is gelukkig wél iets waar je iets aan kan doen. :)
Misschien iets als "ik wil heel graag met je zoenen, maar je mondhygiene kan wel een upgrade gebruiken, kan je daar iets aan doen?" Hou het luchtig, en stel meer intimiteit in het vooruitzicht :)

Verder eens met BaantjerFanGirl1990; je moet zoiets juist wel kunnen bespreken. En hoe iemand zoiets oppakt, zegt ook iets over hoe iemand in elkaar zit.
pimpelmeesje87 wijzigde dit bericht op 20-10-2025 12:35
0.72% gewijzigd
dank dank dank voor de reacties! Help me echt.
Grote kans dat het van de tong afkomt. Ik heb het ooit aangekaart bij een vriend, gezegd dat ik altijd mijn tong ook poets, ook achterin, en mijn mond daardoor veel frisser voelt en ruikt. Dat was niet leuk om te brengen, maar hij ging het daarna wel doen (en ik rook niks meer) en er was verder ook geen vuiltje aan de lucht meer ;-)
Dus gewoon zeggen. Even ongemakkelijk (dat voorkom je toch niet) en als hij er goed op reageert dan is het echt een leuke vent :)
En ik zou het niet appen, maar gewoon face to face en zeggen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Niet meer lading aan geven dan nodig is.
Tandplak ruiken?
Ik denk dat je bedoelt dat hij geen frisse adem heeft.

Ik denk dat het heel lastig is dit in dit stadium bespreekbaar te maken zonder dat het effect heeft op jullie contact.
Ik zou zeggen: stoppen met daten of doorgaan, maar er pas over een tijdje, als jullie je meer op je gemak voelen, er iets over zeggen.

En geen app sturen met links naar het waarom van. Hoe bedenk je het.
Waarom moet er van tandplak iets sjieks gemaakt worden?
Als hij een slechte mondhygiëne heeft en/of zelden naar de tandarts gaat weet hij dat zelf ook wel.
Zoals voorgaande al zeggen: zeker niet via de app doen en tips geven. Een onfrisse adem kan meerdere oorzaken hebben.
Gewoon aangeven (niet makkelijk) en miss vragen of hij weet wat de oorzaak kan zijn.
Volgens mij moet je helemaal niet gaan zitten overanalyseren tegenover hem waar zoiets vandaan komt. Dat is echt een vrouwenaanpak en zero aantrekkelijk voor een man. Denk vanuit hem, vanuit een man. Hoe zijn beste vriend het zou zeggen? Gewoon 'joh effe wat aan doen'.
Optie 1 Een keer appen met de strekking van: Tot zo, nog even tanden poetsen, flossen ,rageren, make-up en geurtje en dan ben ik helemaal fris en fruitig. Jij ook?

Optie 2 ik vind je ontzettend leuk en vind het lastig te zeggen maar je adem is niet fris en ik denk dat dat opgelost kan worden door te flossen en tong te poetsen.

Even gekke vraag: ik poets mn tong nooit. Is dat onhygiënisch of raar? Heb nog nooit een opmerking gehad over onfrisse geur.
"Ik zou graag met je tongzoenen, alleen je smaakt onfris, dus kun je je tanden even voor me poetsen?, want dan kunnen we lekker (verder) zoenen."
Gewoon zeggen: “Ik wil je niet over de flos laten gaan, maar flos in het vervolg even je tanden” 😂

Hoop dat dit geen graadmeter is voor down there 😬
@valerie Ik rag zelden en poets mijn tong ook nooit. Is niet raar of onhygiënisch. Als je gewoon minstens 2x per dag poetst en nar de tandarts/ mondhygiënist gaat.

Tandplak zou ik trouwens ook niet weten hoe dat ruikt. Wel dat je het bij jezelf voelt en proeft als je vergeten bent je tanden te poetsen.

Gewoon zeggen tegen hem zeggen dat je hem heel eg leuk vind, maar dat je hem wat minder fris uit zijn mond vind ruiken.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
O, ik heb dit ook een keer gehad. Ik vond het echt te moeilijk om rechtstreeks te bespreken, dus ik heb het omslachtig aangepakt. Deed alsof ik hem ging zoenen en toen ik heel dichtbij was zei ik “hé, heb je net iets gegeten met een sterke geur. Ik kan het nog ruiken. Eerst even je tanden poetsen als je nog kusjes wilt, hoor. “
Wat hij ook heeft gedaan, maar zijn mond had alsnog een onfrisse geur. Ik kon er niet aan wedden. Hopelijk is het probleem bij jouw date wel op te lossen met poetsen. Zou jammer zijn als het hierop stukloopt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven