Zwanger worden…. Start 2025

02-01-2025 19:29 563 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Wie van jullie heeft een wens om zwanger te worden in 2025? Hoelang ben je al gestopt met anticonceptie?

Wellicht leuk om elkaar op de hoogte te houden?

Ik ben in oktober 2022 gestopt met de pil. We wonen toen net een half jaar in ons nieuwe huis. Hebben al een dochter van nu 5 jaar en willen graag een broertje of zusje voor haar

Helaas wegens een burn out bij mijn partner en bij mezelf Long-covid hebben we alles on hold gezet en zijn we condooms gaan gebruiken voor en tijdens de eisprong.

Nu we beide zo goed al hersteld zijn willen we er in 2025 wel voor gaan.
Helemaal geen egopost, fantastisch nieuws!!

Ik werd wakker vanmorgen en ging meteen even kijken want ik had goede hoop voor je en dat blijkt terecht!

Gefeliciteerd!! Ik ga heel hard duimen de komende periode voor je dat alles goed mag gaan!! :heart:
Super lief, Ytje!! Dankjewel 😃
Echt niet te bevatten dit, mijn hoofd draait helemaal overuren haha
OMG kerstbal! Wat een super goed nieuws… ik had ook echt goeie hoop voor! Heeeeel erg gegund, eindelijk! Gefeliciteerd.

Op naar een eerste goeie echo ❤️
Jaaa Kerstbal wat super fijn!!! Gefeliciteerd! 😍 Ik wilde ook even kijken want ik had hier hele goede hoop voor je met wat je vertelde!
Hopelijk kan je er een beetje van genieten en hebben jullie snel een goede echo! ❤️
Bedankt lieve meiden. Leuk dat jullie zo meeleven!

Heb een korte nacht gehad, slapen lukte niet zo goed en was alweer vroeg wakker.
Dus ben echt kapot nu. Kan nu al slapen hahha.
Ohh yes kerstbal! Gefeliciteerd! :heart:
Heeft het goede nieuws inmiddels een beetje kunnen landen Kerstbal?

En hoe is het met de rest? Zijn er al wat NOD’s in zicht?

Hier nog geen gekke dingen, maar is het ook veel te vroeg voor. Lekker veel afleiding zoeken en sporten, gaat de tijd wat sneller!

En ben jij al wat wijzer geworden bij de huisarts Sterren?
Dat wachten duurt altijd zolang hè! Ik ga ook altijd afleiding zoeken en veel naar kantoor en niet thuiswerken. Mijn NOD is pas 12 november dus ik moet zelfs nog mijn “vruchtbare” periode in. Moeten dus nog aan de bak haha!

Ja ik ben dus vanmorgen wezen bloedprikken. Ze prikken op hormonen die iets zeggen over de werking van de eierstokken en de schildklier — dus of de cyclus, eisprong en hormoonhuishouding goed functioneren. Kijken of we al wat dingetjes kunnen uitsluiten. Mijn man mag in november zijn potje afgeven 🤣.
Jaa, het is inmiddels realistischer geworden allemaal. Echo enzo ook gepland dus alles begint langzaam te lopen nu.

Nog niet zo heel veel vervelende klachten op dit moment, dus het is wel oké hier.

Goed dat je bloed hebt geprikt, Sterren. Wie weet wat daar nog uitkomt toch.
Fijn Kerstbal! Ik hoor gelukkig ook vaak genoeg dat een zwangerschap gepaard kan gaan met weinig klachten, dus ik hoop dat het beperkt blijft voor je! Wanneer mag je voor de echo?

Haha ohh dan heb je nog wel even te gaan Sterren! Fijn dat ze iig al wat 'kleine' dingen checken. Kan soms al wat meer duidelijkheid of vertrouwen geven. Hopelijk is het allemaal niet nodig en wordt deze maand jullie geluksmaand!
Ja, gelukkig wel. Wel aardig moe en denk eerlijk gezegd dat ik een lage bloeddruk ofzo heb. Want zie soms best wel wit en voel me dan ook niet heel erg goed. Ben op zich niet bekend met een lage bloeddruk (ben lang bloeddonor geweest) maar dat zal binnenkort wel getest gaan worden allemaal.

13 november heb ik de eerste echo. Nog 3 weken wachten.
13 november klinkt al snel, maar kan me voorstellen dat het voor jou voelt als nog heel lang!

Mijn nod had ik eind dit weekend verwacht, maar vanmorgen ongesteld geworden…
Ik vind het prettiger om er achter te komen via een negatieve test, dan bepaal ik zelf het moment en ben ik voorbereid op een mogelijke teleurstelling. Dit kwam heel rauw op mn dak…

Voordeeltje is dan weer: ik had nu een cyclus van 29 dagen, dus dat komt wel weer meer in de buurt van eigen herkenbare cyclus van 28 dagen ipv de 33 van de laatste paar keer.

Wanneer is jouw nod bloem?
Wat balen Ytje! Wel fijn dat je cyclus weer wat korter is! Ik heb hetzelfde met testen, test ook liever negatief dan dat ik wacht op mijn menstruatie. Dan ben ik gevoelsmatig toch een soort van 'voorbereid'.

Mijn NOD zal ergens volgende week vrijdag/zaterdag zijn. Had vorig weekend een vrij late eisprong (dag 24), heb ik de laatste tijd wel vaker last van. Maar er is iig een eisprong dus dat is al fijn. Merk dat ik wat misselijk/flauwtjes ben, maar heb ik altijd wel last van na m'n ovulatie. Blijft dus afwachten!

Ah wat kan dat dan ver weg voelen he Kerstbal. Gelukkig ben je tegen die tijd wel over de meest kwetsbare weken heen en als de echo dan goed is, heb je al zoveel meer kans dat het gewoon goed is! :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven