Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
@Peach, Bowie, Liedje, Skull & Muppet Bedankt voor jullie advies! Ik heb ook in overleg met vriendjelief besloten om wel te gaan. Kijk misschien moet ik dan wel een extra keer terugkomen, maar misschien is het ook juist een voordeel dat ik nu ongesteld ben. trouwens Skull de eerste dagen dat je overtijd bent zijn het ergst hoor! Daarna wen je eraan dus logisch dat je baalde! Hoe is het nu met je?

@Muppet Inderdaad wat wordt jullie geduld op de proef gesteld. Respect dat jullie nog eventjes wachten en daarna er helemaal voor gaan!

@Liedje hebben jullie een mooie auto kunnen kiezen? Wanneer zijn jullie van plan om te gaan verhuizen naar het westen?

@Giorra Hoe voel je je nu? Hoop dat je gerustgesteld bent door de HA. Kan me voorstellen dat je schrikt op zo'n moment.
Lieve meiden; ik moet zo weg dus even kort. Wat is het heerlijk om hier zoveel steun en geruststelling te krijgen!! Ik heb echt een heerlijke nacht gehad en veel minder buikpijn e.d.

Ik reageer later meer, een heerlijke zonnige dag allemaal!
Hey meiden,

We hebben de nieuwe auto!! Een Alfa Romeo.

Nu aan de telefoon met de verzekering: alle medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft...

zucht...

Ik schrijf later meer...
Ik heb een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo.

Op dinsdag 1 september mogen we het kindje weer zien.

@Poffertjes wil je deze datum in de tabel zetten? Bedankt alvast!
Even snel: vandaag een echo gehad en tatlibaby doet het heel goed! Volgens de Turkse metingen ben ik zelfs al iets verder: 16 weken, 2 dagen

Verder mooie positiekleding gekocht

Ik ben blij!
if we all light up, we can scare away the dark...
En ja hoor...daar ben ik eindelijk weer eens? iemand me nog gemist? Hahaha.. Ik heb wel steeds meegelezen, maar had niet zoveel zin om te schrijven, dus ben verder wel op de hoogte!

Wie van jullie voelt het kindje al? Miss? Meis1980? Tatli? Ik voelde bij onze dochter met 15 weken al een plopje en nu met onze zoon al met 13 weken. Maar hij is nu echt giga sterk en ik voel hem echt onwijs, ik moet af en toe gewoon echt anders gaan zitten, omdat hij dan vindt dat ik niet goed zit ofzo..hahaha! Verder ben ik 12,5 kilo aangekomen...whaaaaa! Gaat niet goed dus, maar kan me maar moeilijk beheersen, hoe gaat dit bij jullie?

@tatli: Fijne vakantie in Turkije en fijn dat alles goed is en dat tatlibaby goed groeit!

@meiske: Fijn dat alles goed was bij de echo, geniet er lekker van!

@
Ik was nog helemaal niet klaar!! Haha

@muppet: Het is alweer bijna dat ook jullie mogen beginnen, inderdaad, hopelijk is het meteen raak!

@liedje: Een alpha romeo is een mooie auto, wanneer krijgen jullie hem? Wij willen voor een renault megane gaan, want we moeten nu ook echt aan een gezinsauto!

@Toa: En? Hopenlijk is je voorgevoel niet juist en heb je straks lekker 2 vette nieuwe dikke strepen...

@giorra: Fijn dat je weer gerustgesteld bent, ik snap dat wel hoor, je wilt gewoon een gezond kindje en je wilot het niet kwijtraken. Maar ik denk ook idd dat het door het persen komt, pruimen, lacto roosvice, appelsap, en veel water en zemelen helpt goed!

Verder zijn we druk bezig met de opruiming, heel veel dozen weg..weg..weg, heerlijk opgeruimd en ik hebv vandaag bij de prenatal een lief pakje gekocht voor onze zoon (vind dat zo leuk om te schrijven, ben ik helemaal niet gewend namelijk)
Hoi meiden

Paulita Wow!!! 12,5 kilo dat gaat rap zeg! Nou ja... straks als het kindje er is dan maar weer in het gereel

Liedje: Gefeliciteerd met jullie nieuwe auto. Wens jullie er veel plezier mee.

Muppet: gefeliciteerd met je verjaardag

Korrel: Wanneer moest je nu naar de gyn? Kon het even niet terug vinden.

Hier alles goed! Deze maand geen bingo maar vreemd genoeg voelde ik dat vanaf het begin al aan. Misschien is mijn lichaam er nog niet klaar voor, zou goed kunnen. Ben eigenlijk niet eens teleurgesteld, raar he? Was gister shoppen en heb bij de wereldwinkel wel zo'n schattig gelukspoppetje gekocht dat vruchtbaarheid schijnt te stimuleren. Nah jahh... voor ¤ 1,10 wil ik de gok wel nemen, hihi...

XT
Stay with me, let\'s just breathe.
@tatli, fijn dat alles ok is met de kleine!!!is het gezellig daar?

@liedje, leuk een alfa romeo! wanneer krijgen jullie hem?

@korrel, laat ons weten hoe het was vandaag he!

@paulita, ben jij al bezig met de kinderkamer? je bent nu toch zo'n 22 weken? hier voel ik de baby ook hoor, ik dacht eerst dat het me darmen waren maar de laatste dagen weet ik het heel zeker! echt een leuk gevoel! met 16 weken dus voor de 1e keer, maar mijn placenta lag vorige keer boven op dus ik dacht dat kan helemaal niet.....

Ja is het lastig voor je om de lekkere dingen te laten staan? hier kan ik me nog redelijk beheersen, af en toe laat ik me nu ook wel eens gaan hoor...dan heb ik zo n trek!
@ Korrel: Toi Toi Toi straks in het ziekenhuis! Ik hoop dat je meer duidelijkheid gaat krijgen!

@ Giorra: Hoe is het nu met je en met de diarree? Gestopt?

@ Liedje: Super die auto! Dank voor je compliment!

@ Bowie: Hoest met jou en je zwangerschapskwalen?

@ Toa: Dank je voor je felicitatie, lief dat je er aan denkt! Heb respect voor jou hoe jij met alles omgaat!

@ Tatli: Geniet in Turkije!

@ Paulita: Idd nog een maand! En dan weer proberen. Klinkt raar of zweverig, maar het is nu allemaal goed zo!

@ Poffer: Kan je mijn datum van NOD veranderen naar 13 augustus? En leeftijd veranderen in 34?
@Meiske. Fijn dat alles goed is met je kindje. Wel vervelend van de bloedgroepen. Ik heb er meer van gehoord in mijn omgeving. Hopelijk heeft het niet teveel consequenties.

@poffertjes, lang geleden. Hoe is het op je nieuwe werk? Erg druk blijkbaar?!

@Korrel. Mijn man heeft de verhuizing op een heel laag pitje gezet. Omdat het nu toch niet tactisch is met de recessie. Dus waarschijnlijk duurt het nog even voor we ons huis te koop gaan zetten.

@paulita. Wat leuk dat je je zoon al voelt... geniet ervan...

We konden de auto direct meenemen dus we hebben hem al. En de oude auto is gisteren ook overgeschreven.

@Toa. Dank je wel.

Voor 1,10 kan je inderdaad de gok wagen hahaha.

We zitten trouwens al bijna aan de 200 pagina's. Exclusief het oude topic.

Vandaag zijn we precies 1 jaar getrouwd. Mn man moet gewoon werken, dus waarschijnlijk vieren we het in het weekend. Ik zit te dubben. Eigenlijk moet ik schoonmaken, maar het is zulk lekker weer, dus ik wil eigenlijk naar het strand... ik ga er nog even over denken.

x.
@ Liedje: Gefeliciteerd met je huwelijksdag! Leuk om getrouwd te zijn op mijn verjaardag!

Lekker naar het strand gaan, vandaag wordt het de laatste mooie dag, schijnt weer regen aan te komen!
Hey Muppet, Jij ook gefeliciteerd. Vier je het ook vandaag?

Ik kan helaas toch niet naar het strand. Ik had vanmorgen een afspraak die ik helemaal was vergeten. dus nu moet ik om half 3. Dus dat is echt geen optie.

Dus tussendoor toch maar schoonmaken :-)
@muppet, van :heart:e gefeliciteerd met je verjaardag!

@ liedje, van :heart:e gefeliciteerd met je huwelijksdag en de nieuwe alfa, italiaanse auto's zijn echt mooi....

@ korrel, ik moet de hele tijd aan je denken. Ik ben zo benieuwd wat de gyn vandaag zegt en wat ze gaan doen enzo.

@ paulita, ik kan niet wachten tot ik verder ben als ik jou zo lees! Het leeft gewoon voor je gevoel meer als het beweegt en je weet wat je krijgt, tenminste zo stel ik het me voor dan.

@ toa, haha, hopelijk werkt het gelukspoppetje dan vanaf nu

Hier gaat (bijna) alles goed, de moeheid lijkt sinds een paar dagen wat af te nemen, ik zit gelijk minder achter de laptop haha!.

Heb nu alleen een dikke vette koortslip, een schimmelinfectie en een aambei. Oh ja en ik vergeet alles!!
Whahaha Lekkere klachtjes heb jij Bowie... Fijn dat de moeheid minder wordt...
@Paulita: wat voelde jij je kindjes snel!

@liedje: ik had er al wel van gehoord, van mijn schoonmoeder geloof ik. Maar in principe heb ik alleen de consequenties ervan. Ik krijg dan die anti-stoffen prik.

Gefeliciteerd met jullie 1-jarig huwelijk! Gaan jullie nog wat er mee doen?

@muppet: gefeliciteerd met je verjaardag!

@Bowie: vervelend al die klachtjes. Ik ben gelukkig net van de schimmelinfectie af. Maar heb nu puistjes Die op mijn lip doen echt zeer!

Zaterdag gaan we bij de zus van mijn schoonzusje de positiekleding van mijn schoonzusje ophalen. Mijn schoonzusje zit voor een jaar in Canada. Maar ik mag haar kleding lenen. Omdat haar zus in Lisse woont, gaan we maar meteen naar de Babydump in Roelofsarendveen. Dan zijn we toch al aan die kant.
hey meiden,

Eindelijk weer een berichtje van een uitgescheten Poffer :-)

My god... wat ben ik ongelooflijk moe zeg! Kan echt soms mijn ogen niet meer op houden en honger..... als een paard! Ik eet de oren nog eens van mijn hoofd! Lijk wel een bouwvakker zoveel boterhammen als ik meeneem naar mijn werk...

Door de vermoeidheid lukt het me gewoon niet om uitgebreid te reageren... Beetje shit. Lees af en toe wel mee, maar niet echt heel vaak! Maar het gaat vast vanzelf weer over.. maar even doorbijten en mijn rust pakken als het echt niet langer lukt.

Ik heb vandaag trouwens mijn huisarts gebeld en die reageerde echt heel leuk! Ze was helemaal verbaasd dat ik zwanger was en had het nog niet verwacht. Maar vind het wel super voor ons en ze zei dat mijn moeder er vast ook heel blij mee was Zo grappig een huisarts in een kleiner dorp!

@Liedje, gefeliciteerd met jullie trouwdag!! Trouwens stoere auto... Alfa altijd goed! Wij rijden zelf ook Alfa!

@Muppet, gefeliciteerd met je verjaardag!

@Bowie, wat balen zeg die klachten... of vergeet je ook soms dat je ze hebt

@toa, een beetje bijgeloof kan nooit kwaad! Misschien gaat het poppetje gewoon helpen the next time!

@tatli, beetje laat... maar toch een hele fijne vakantie! Hopelijk kan je goed je rust pakken en ben je snel weer van je Pfeiffer af! En op jouw leeftijd is niet eens zo oud hoor! Mijn pa heeft het ook gehad toen hij ongeveer 50 was :-)

@Giorra, hoe is het met de buikkrampen? Slaap je helemaal lekker?

Ik ga er weer vandoor... sorry dat ik niet op iedereen reageer! Ik ga weer even verder werken! Tot snel en ik zal de data aanpassen voor degene die het gevraagd hadden!

x

p.s. en loopt nog even naar de koelkast om wat eetbaars te halen... knor knor knor...
arme poffer, het is voor een goed doel maar die moeheid....pffff Hopelijk duurt het bij jou maar kort en krijg je verder geen klachten!

Voor de tabel: 25 augustus hebben we de 20-weken echo!
@poffer: kan die moeheid ook niet komen doordat je net met je nieuwe baan bent begonnen en het rare weer?
Hoi Allemaal!

Wat lief dat jullie aan mij dachten vandaag even een ego berichtje;

Ik ben vandaag bij de Gyn geweest en er is bij mij het PCO syndroom vastgesteld. Het komt bij 5-10% voor bij vrouwen en het betekent eigenlijk een verstoord hormoon huishouding. Hierdoor krijg je een onregelmatige cyclus en vaak blijft de mentruatie (en dus eisprong) helemaal weg. Hierdoor is een kans op zwangerschap natuurlijk verminderd. Bij een normale eierstok zijn er 3 tot 8 follikels die uiteindelijk kunnen rijpen tot een eitje, maar bij PCO zijn er wel 10-12 follikels en kan het lichaam het niet voor elkaar krijgen om er eentje te laten rijpen.

pfff nou ik had mij er al een beetje op voorbereid, maar toen ik het dan toch te horen kreeg vond ik het toch wel moeilijk. Vriendjelief was gelukkig mee, maar ik baal ontzettend!!

Ik moet nu een temperatuurcurve bijhouden en op dag 14 en 21 bloedlaten prikken. Dan heb ik op 17 september weer een afspraak op het (let op) voorplantingsgeneeskunde spreekuur pfff wat een naam!! Dus dat duurt allemaal nog wel even.

@muppet GEFELICIFLAPSTAART!!!!

@liedje ook gefeliciteerd met je huwelijk!
Jee Korrel dat is me wat!

Ik had er hier al eerder wat over gelezen.

Moet je nu dagelijks temperaturen t/m 17 sept?

Waarom zolang?

Nogmaals een hele dikke
Stay with me, let\'s just breathe.
jemig korrel, das wel heftig. Hoe kwamen ze er eigenlijk zo snel achter dat het PCO is? Heeft de gyn een echo gemaakt? Of concludeerde hij het door je verhaal?

Wel prettig dat je op het andere topic meer ervaringsdeskundigen hebt, dat lijkt me nu wel even prettig.
en toch goed dat je gegaan bent! Anders had je misschien nog een tijd moeten wachten voordat je kon beginnen met de temperatuurcurve
@Korrel: moet je nu ook Clomid gaan slikken?
@Muppet; t kan nog even; gefeliciteerd!! Heb je een leuke dag (gehad)?

@Liedje; jij ook gefeliciteerd he, op naar de houten bruiloft!

@Bowie; wat fijn dat je moeheid eindelijk begint af te nemen! Wel jammer dat je weer allerlei andere kwaaltjes ervoor terug krijgt. Ik heb ook al het idee een mindere weerstand te hebben sinds ik zwanger ben.

@Meiske; leuk positiekleding lenen! Een vriendin kwam ook van de week al met een tas aanzetten , terwijl ik die dag ervoor goedkoop al wat gehaald had (tweedehands). Kan ik kiezen nu ;).

@Poffer; oh wat vervelend he die moeheid! Is het niet zwaar dan om te combineren met je nieuwe baan? Haha dat eten , herkenbaar. Ben je al aangekomen? Bij mij stagneert het gelukkig de laatste tijd (nu bijna 3 kilo erbij).

Ik slaap de laatste 2 nachten gelukkig weer goed, darmen zijn ook steeds rustiger, maat moet wel op t eten letten.

@Korrel; wat balen zeg! Je hoopt toch altijd dat het iets simpelers is toch? Ik weet niet precies wat het inhoudt, maar kan er een voorstelling van maken, Idd is clomid geen optie om de boel regelmatiger te krijgen? Sterkte meid

@Paulita; tuurlijk vergeten we je niet! Ben even kwijt wat je geschreven hebt sorry...maar je voelt die kleine zo goed, fijn hoor!

Nou ga maar relaxen om straks hopelijk goed te kunnen slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven